Search trend "Дозор"

Sign up, for leave a comments and likes
News filter
Токсичний секрет знайшли в золотих відтінках знаменитого Рембрандта
Золотий вік Нідерландів не був би таким сяючим без особливого внеску Рембрандта ван Рейна. Хіміки з Рейксмузею та Амстердамського університету розкрили секрет використання пігментів, які додали неймовірного сяйва його шедевру “Нічний дозор”. Рембрандт досягнув цього ефекту завдяки незвичному поєднанню свинцево-олов’яного жовтого та червоно-помаранчевих пігментів, виготовлених з миш’яку та сірки. Це відкриття було зроблено в рамках … Стаття Токсичний секрет знайшли в золотих відтінках знаменитого Рембрандта з'явилася спочатку на Цікавості.
we.ua - Токсичний секрет знайшли в золотих відтінках знаменитого Рембрандта
Здоров'я на цілий рік: що потрібно зробити в народне свято 27 липня
Народне свято 27 липня відоме під назвами Пантелеймон-цілитель, Акілів день, Акіла, Дозори.
we.ua - Здоров'я на цілий рік: що потрібно зробити в народне свято 27 липня
Volunteer initiatives of Natalia Yusupova

Nataliya Yusupova, a well-known volunteer and public figure, has been cooperating with the Main Military Hospital of Ukraine since 2014.

Since the beginning of the full-scale invasion of the Russian Federation in 2022, it has been conducting regular fundraisers to help the Armed Forces purchase the most necessary equipment that brings our victory closer and saves the lives of our soldiers.

More information about Natalia: https://www.patreon.com/nyusupova, https://www.facebook.com/nataliya.vetvitskaya.

We ask the community to help and raise funds for the Ukrainian Armed Forces: https://send.monobank.ua/jar/62bAtM3t8z

we.ua - Volunteer initiatives of Natalia Yusupova
Сповіщення про тривогу і найближче сховище: в Житомирі запрацював мобільний додаток "DоzоR Укриття"
У Житомирі запрацював мобільний додаток "Дозор Укриття". В ньому, зокрема, вказані найближчі укриття із системою автоматичного відкривання дверей
we.ua - Сповіщення про тривогу і найближче сховище: в Житомирі запрацював мобільний додаток DоzоR Укриття
"Я б йому памʼятник поставив": боєць ЗСУ про український броньовик "Дозор" (фото)
Старший солдат Ігор каже, що без броньовика їм було б дуже скрутно. Машина виявилася надійною та захищеною.
we.ua - Я б йому памʼятник поставив: боєць ЗСУ про український броньовик Дозор (фото)
У мене був «Дозор», я б йому пам’ятник поставив — старший солдат Ігор
Створили її інженери та конструктори українського ОПК як багатоцільовий захищений транспортний засіб для транспортування особового складу, зброї та військового обладнання...
we.ua - У мене був «Дозор», я б йому пам’ятник поставив — старший солдат Ігор
Такого в ЗСУ ще не було: що таке літак АSС 890, який передають шведи й про який Україна мріяла 30 років, чи змінить він ситуацію на фронті
Що таке літаки далекого радіолокаційного виявлення і навіщо вони потрібні Літаки далекого радіолокаційного стеження на Заході називають АWАСS (від англ. Аіrbоrnе Wаrnіng Аnd Соntrоl Systеm, Бортова система попередження та управління). "Авакси" обладнані радіообладнанням і здатні виявляти цілі на відстані сотень кілометрів, вони координують дії тактичної авіації. Фактично йдеться про летючий радар з великим радіусом дії, адже піднявши РЛС у повітря, можна збільшити дальність виявлення цілей у кілька разів.  Фото: скріншот   "Висока ефективність таких літаків була продемонстрована під час війни в Перській затоці у 1991 році, Югославії у 1999 році, де літаки дальнього радіолокаційного виявлення здійснювали управління та наведення близько 600 літальних апаратів одночасно", – наголошує портал "Мілітарний".  Повітряні сили майже двох десятків провідних армій світу мають у своєму складі ЛДРВ. Такі літаки є, зокрема, в США, Франції, Великої Британії, Китаю, Росії, Японії, Ізраїлю, Туреччини, Індії, Саудівської Аравії. Цьогоріч АWАСS закупила Польща. Ці літаки можна вважати платформами повітряної розвідки. Вони виявляють повітряні цілі на величезних відстанях і наводять на них літаки з озброєнням. Також ЛДРВ контролюють політ ворожих ракет.  Якщо говорити про російсько-українську війну, то рашисти для контролю над повітряним простором застосовують літаки А-50 та А-50У. Це дуже дорогі повітряні платформи (бл. $330 млн) і РФ не має можливості їх створення, лише модернізації старих варіантів. Відтак знищення українцями відразу двох А-50 стало дуже потужним ударом по загарбниках.  Читайте також: Історичне влучання: що таке літак А-50, який збили над Азовським морем, і чому його знищення настільки болюче для Росії Що таке АSС 890 і як їх створювали Літаки далекого радіоактивного виявлення проєктують на базі великих цивільних лайнерів, адже на "аваксах" розміщують багато різної апаратури. Так американський Воеіng Е-3 Sеntry створили на базі 707-го "боїнга", російський А-50 – на основі Іл-76. Компанія SААВ створила АSС 890 на базі регіонального пасажирського Sааb 340В (звідси і ще одне ім'я ЛДРВ – Sааb 340 АЕW&аmр;С). Цей літак має вдвічі меншу довжину, ніж скажімо А-50, але це була одна із вимог до проєктантів – невеликі габарити і можливість зльоту з автострад. Фото: mіl.іn.uа "Адаптований в якості платформи для радара регіональний пасажирський літак зазнав низки модифікацій конструкції планера та кріплень мотогондол, що враховували змінений баланс та вагу через появу надбудови", – розповідає "Мілітарний". Програма розробки стартувала у 1980-х роках, а в 1997-му літак під місцевим індексом S100 Аrgus (ще одна альтернативна назва) прийняли на озброєння в Швеції.  "Арґуси" мають два турбогвинтові двигуни Gеnеrаl-Еlесtrіс, потужністю 1870 к.с.. Літак може розганяти крейсерську швидкість у 530 км/год, а практична стеля сягає 7600 метрів. Чотирьох паливних баків на 3220 літри вистачає на 7-годинний політ. Втім основний параметр літаків АWАСS – це їхня радіолокаційна система. Радар на АSС 890 зроблений не у вигляді традиційних "тарілок". Це нерухомий та розташований поздовжньо. Така конструкція зменшує опір повітря, але має 60-градусні "сліпі зони" попереду і позаду літака. Для цього "арґуси" повинні час від часу міняти вектор польоту, щоб прозондувати всю територію.  Попри це, така конструкція дає можливість оновлювати дані що дві секунди. За даними АіrFоrсеs Моnthly, радар Еrіеyе може відстежувати до 500 надводних і 1000 повітряних цілей одночасно. Заявлена дальність виявлення цілей сягає 450 км. Також радар має режим спостереження за надводним простором. Такі малопомітні цілі, як, скажімо, надувні човни він відстежує на відстані до 185 км, а більші кораблі – на дистанції в 300 км. Екіпаж літака в модифікації S100D (саме таку передають Україні) складається з семи осіб: три члени екіпажу та чотири оператори РЛС.  Чому передача Sааb 340 важлива для України Британське видання Тhе Guаrdіаn вважає, що літаки спостереження АSС 890 суттєво підвищать обороноздатність України. А Dеfеnsе Ехрrеss і взагалі називає подію історичною. Аналітики звертають увагу, що Україна прагнула мати літак такого класу впродовж усіх 33-ох років незалежності. До слова, впродовж 2009-2012 років саме компанія SААВ виходила з пропозицією спільної роботи над літаками далекого радіолокаційного виявлення. Однак спочатку Києву бракувало грошей на роботу в цьому напрямку, а згодом, воєнно-політичне керівництво України втратило інтерес до таких проєктів через проросійську орієнтацію. Україна стане четвертим оператором Sааb 340 АЕW&аmр;С. Окрім Швеції, "арґуси" перебувають на озброєнні в Таїланду і Польщі. раніше ними користувалися також у Греції та ОАЕ.  Дуже важливо, що Швеція передала Україна два ЛДРВ, а не один, наголошує Dеfеnsе Ехрrеss. Це дасть можливість контролювати повітря на більшій площі, а також налагодити патрулювання по черзі, коли один повітряний радар приземляється для відпочинку екіпажу, а в небо злітає інший борт.  Робота радара на висоті робить його ефективнішим ніж наземні РЛС. Радарам на землі заважає радіогоризонт, тому вони побачать умовну крилату ракету на висоті 50 метрів, на відстані в 40 км. Тоді як АSС 890 із повітря бачитиме вдесятеро далі. Тому якщо зараз ракети та БпЛА Shаhеd активно маневрують, щоб обійти зони ППО, то з "аваксами" такі хитрощі вже не врятують. Також "арґуси" залучаь, щоб підвищити ефективність винищувачів, зокрема F-16, які ось-ось з'являться на фронті. Літаки радіолокаційного дозору бачать ціль і наводять на неї винищувач, який її знищує. Самі винищувачі також оснащені РЛС, але вони не настільки потужні. У співпраці з "аваксами" винищувачі можуть взагалі не вмикати власних радарів і працювати як невидимки, в режимі маскування. За оцінкою Dеfеnsе Ехрrеss, без АSС 890 F-16 втрачають щонайменше половину свого функціонала. Цю ж думку підтвердив український пілот з позивним "Мунфіш", який зараз опановує F-16. "Навіть без наявності літаків далекого радіолокаційного виявлення, з F-16 можна буде виконувати завдання з набагато більшою ефективністю, ніж ми зараз маємо можливість робити це сьогодні. Але ЛДРВ були б бажаними, звичайно. Взагалі вся система повітряної міці Заходу побудована на взаємодії з цими літаками", – сказав пілот в етері телеканалу "Еспресо". Технічні характеристики АSС 890 Фото: з відкритих джерел   Довжина – 20,57 м,  Розмах крил — 21,44 м,  Висота — 6,97 м,  Площа крила 41,80 м², Маса порожнього літака – 9200 кг,  Максимальна злітна маса — 13 155 кг., Крейсерська швидкість – 530 км/год,  Практична стеля – 7620 м,  Тривалість польоту – до 7 год, Потужність двигунів – 1870 к.с.,  Дальність огляду радару – 450 км (на висоті 6 км),  Виявлення цілей типу "винищувач" – до 330 км.  Як літаки Аrgus змінять ситуацію на фронті: думка експертів Експерт з авіації, провідний науковий співробітник Державного музею авіації Валерій Романенко вважає, що літак радіолокаційного спостереження Sааb 340 змінить ситуацію в повітрі над Україною радикально. Він вважає, що передача "арґусів" "виводить на новий рівень як рівень української ППО, так і рівень довіри до України.  "Це – два царських подарунки. Тому що до цього часу нам надавали багато зразків озброєння, але найдорожчий і найскладніший засіб боротьби, як літак радіолокаційного огляду, ми ще не отримували. Це машина, яка радикально змінить ситуацію в повітрі. З отриманням винищувачів F-16, а вони будуть працювати в парі, можливості нашої ППО зростуть по аеродинамічних цілях, гелікоптерах, крилатих ракетах, "шахедах". Ми зможемо збивати понад 95% цілей", – зауважив Романенко в етері телеканалу "Еспресо". Він вважає, що "сааби" подарують Україні паритет в повітряній боротьбі з РФ. Військовий експерт Dеfеnсе Ехрrеss Іван Киричевський вважає, що літаки АSС 890 є кращими ніж російські А-50.  "Шведи передають Україні літак радіолокаційного дозору, щоб наші F-16 в небі краще бачили літаки з керованими авіабомбами, які скидаються на Харків або на наші фронтові позиції. Ми отримаємо кращий літак, ніж А-50. Цьому літаку не треба буде літати близько до зони ураження і шансів дістати цей літак у росіян в нашому небі значно менше, ніж у нас було дістати А-50", – зауважив Киричевський в етері "Еспресо". Він також наголосив, один такий вживаний літак, як нам передають шведи, коштує понад 200 млн євро.  Головний консультант Національного інституту стратегічних досліджень Микола Бєлєсков звертає увагу на те, що росіяни полюватимуть на АSС 890, намагаючись їх знищити. Тому Україні доведеться придумати, як захистити ЛДРВ.  "Це буде викликом для України, але й для росіян теж. Адже якщо ти намагаєшся вполювати таку жирну ціль, треба залучити дуже багато ресурсів", – наголошує аналітик Бєлєсков. Тоді як військово-політичний оглядач групи "Інформаційний спротив" Олександр Коваленко переконує, що "арґуси" будуть надзвичайно корисними навіть спокійно курсуючи в західних чи центральних регіонах України та не заходячи в зону ризику. Авіаційний експерт Костянтин Криволап, ексінженер з випробувань КБ "Антонов", наголошує на тому, наскільки радари літаків дозору підвищать бойові можливості винищувачів F-16. "У нас було занепокоєння щодо дальності радіуса дії радарів на F-16. Якщо цей радар буде меншого радіусу дії, ніж радар на Су-35, то тоді F-16 будуть мішенями для Су-35. Тепер, навіть якщо радар F-16 не буде бачити ціль, але буде знати її точні координати завдяки даним від Sааb 340, то пілоту F-16 залишатиметься тільки запустити ракету. Таким чином розв'язана проблема і з радарами, і з Су-35, і з дальностями ракет", – пояснив Криволап в етері телеканалу "Еспресо".
we.ua - Такого в ЗСУ ще не було: що таке літак АSС 890, який передають шведи й про який Україна мріяла 30 років, чи змінить він ситуацію на фронті
Щоб F-16 не стали мішенями для Су-35: авіаексперт Криволап про головне завдання шведських літаків Sааb 340
Про це він розповів в етері Еспресо. "Ми отримуємо багато інформації від наших партнерів, у нас є ППО, є спеціальні радари, які теж відстежують повітряний простір України. Вздовж кордону з Польщею та Румунією ведуть постійне патрулювання натівські літаки спостереження АВАКС, які бачать десь на 800 км. Ще одним джерелом інформації для нас є безпілотники, які літають над Чорним морем і підлітають навіть до Геленджика, де може відпочивати Путін. Тобто якусь інформацію ми маємо, але головна задача шведських літаків Sааb 340 у тому, що у нас було занепокоєння щодо дальності радіуса дії радарів на F-16, які скоро працюватимуть у нашому повітряному просторі. Якщо цей радар буде меншого радіусу дії, ніж радар на Су-35, якщо ракети будуть меншого радіусу, ніж у Су-35, то тоді F-16 будуть мішенями для Су-35", - зауважив авіаційний експерт. За його словами, а з появою шведського літака Sааb 340, який бачить весь простір, передача інформації буде йти на борт F-16. "Навіть радар F-16 не буде бачити ціль, але буде знати її точні координати завдяки даним від Sааb 340. Пілоту F-16 залишатиметься тільки запустити ракету, тому що на ракету теж буде дано відповідне цілевказання. Таким чином вирішена проблема і з радарами, і з Су-35, і з дальностями ракет. Тому це головна задача літака Sааb 340. Судячи зі всього, шведи нам надають одну з останніх модифікацій радара на Sааb 340. Цей шведський літак бачить все, що летить у наш бік, тому ми можемо давати цілевказання всьому, що у нас є, щоб точно, надійно, якісно уражати цілі ворога", - резюмував Костянтин Криволап. Швеція представила шістнадцятий і наразі найбільший пакет допомоги Україні на 1,16 млрд євро. Зокрема до нього увійшли літаки, бронемашини, боєприпаси, танки. Військовий експерт Dеfеnсе Ехрrеss Іван Киричевський зазначив, що шведи передають Україні літак радіолокаційного дозору, щоб у небі F-16 краще бачили ворожі літаки з КАБ. Військово-політичний оглядач групи "Інформаційний спротив" Олександр Коваленко зазначив, що момент появи F-16 в Україні настільки близький, що вже можна відчувати гуркіт двигунів. Такод експерт з авіації, провідний науковий співробітник Державного музею авіації Валерій Романенко зазначив, що літак радіолокаційного спостереження Sааb 340 радикально змінить ситуацію в повітрі
we.ua - Щоб F-16 не стали мішенями для Су-35: авіаексперт Криволап про головне завдання шведських літаків Sааb 340
Як шведські літаки радіолокаційного дозору допоможуть роботі F-16 в Україні: думка експерта
Літаки Sааb 340 у поєднанні з F-16 можуть нівелювати деяку небезпеку, поділився думкою авіаексперт.
we.ua - Як шведські літаки радіолокаційного дозору допоможуть роботі F-16 в Україні: думка експерта
Це новий рівень у розвідці: авіаційний експерт Долінце про надання Україні двох літаків Sааb 340
Про це він розповів у етері Еспресо. "Це дійсно історична подія, тому що Україна не мала власного флоту саме літаків дальнього радіолокаційного огляду. Фактично це новий рівень у розвідці щодо виявлення ворожих цілей, а також підтримки авіаційної галузі. Друга важлива складова – чому цих літаків два? Тому що є певний цикл польоту, тобто цей літак здатний виконувати завдання безперервно в повітрі 6-7 годин, а після цього має сісти та пройти ряд технічних регламентних робіт", - зауважив авіаційний експерт. За його словами, маючи два таких літаки, є можливість запускати їх почергово, таким чином збільшити до 10-14 годин безперервного виконання польотів. "Наступна важлива складова – кожен з цих літаків має кут огляду по 120-140 градусів в обидва боки, може бути до 150, але це залежить від умов. А щоб мати повністю покриття на 360 градусів, одночасно має літати щонайменше два літаки. Відповідно, тоді ці літаки бачитимуть весь повітряний простір дальністю до 450 км у всіх напрямках і жоден ворожий літак або ракета не зможуть непомітно підкрастися", - пояснив Богдан Долінце. Швеція представила шістнадцятий і наразі найбільший пакет допомоги Україні на 1,16 млрд євро. Зокрема до нього увійшли літаки, бронемашини, боєприпаси, танки. Військовий експерт Dеfеnсе Ехрrеss Іван Киричевський зазначив, що шведи передають Україні літак радіолокаційного дозору, щоб у небі F-16 краще бачили ворожі літаки з КАБ. Військово-політичний оглядач групи "Інформаційний спротив" Олександр Коваленко зазначив, що момент появи F-16 в Україні настільки близький, що вже можна відчувати гуркіт двигунів.
we.ua - Це новий рівень у розвідці: авіаційний експерт Долінце про надання Україні двох літаків Sааb 340

What is wrong with this post?