Регулювання соцмереж в Україні: основні положення нового законопроєкту
... проєкт закону пропонує додати до переліку видів медіа соцмережі (додається п. 5-1 ч. 1 ст. 13 ЗУ “Про медіа” – провайдери платформ спільного доступу до інформації, через які поширюється масова інформація). Також пропонується запровадити такі обов’язки соцмереж (нова ст. 23-1 того ж закону):

  • розмістити в себе умови користування сервісом;

  • оприлюднити контактні дані для можливості надсилати скарги на контент;

  • передбачити в умовах користування сервісом заборону на поширення певної інформації, як це передбачено ст.ст. 36, 42, 119 Закону “Про медіа”, законодавством про авторське право та суміжні права, можливість блокування користувачів, які порушують ці заборони;

  • обмежувати поширення інформації, що порушує статті 36, 42, 119 Закону “Про медіа”, на вимогу Національної ради з питань телебачення і радіомовлення;

  • запровадити механізми скерування звернень користувачів до володільців облікових записів, через які поширюється масова інформація, механізми розгляду цих звернень та оскарження дій володільців облікових записів у цій частині;

  • передбачити у своїх умовах користування порядок реалізації права на відповідь;

  • впроваджувати в умовах користування сервісом встановлені законодавством вимоги щодо поширення реклами (очевидно, йдеться про маркування);

  • впроваджувати заходи та інструменти медіаграмотності;

  • виконувати вимоги Нацради, визначені профільним законом.

Регулювання соцмереж в Україні: основні положення нового законопроєкту | Інститут масової інформації

Соцмережі хочуть зобов’язати розкривати свої структури власності, джерела фінансування на вимогу Нацради. Відсутність у Нацради таких відомостей буде призводити до визнання такої структури власності непрозорою