DOU - Developers of Ukraine - we.ua

DOU - Developers of Ukraine

we:@dou.ua
1 thous. of news
These news items are translated using machine learning and machine translation technologies. We apologize for any inaccuracies or errors in the text. Switch to the Ukrainian language to read the news in the original.
DOU - Developers of Ukraine on dou.ua
На станцію «Академік Вернадський» в Антарктиді шукають сисадміна. Як податися
Національний антарктичний науковий центр оголосив конкурс на посаду системного адміністратора зв’язку до складу 31-ї Української антарктичної експедиції. Новий склад експедиції вирушить на станцію «Академік Вернадський» навесні 2026 року та пробуде там орієнтовно рік. Прийом заявок триває до 13 серпня. Про це повідомили на сторінці НАНЦ. ❄️ Деталі про експедицію Загін 31-ї УАЕ складатиметься з 12 людей, з яких 7 — науковці та 5 — команда життєзабезпечення. Науковців шукають за такими напрямами: геологічні та геофізичні науки;дослідження геокосмосу;фізичні науки;науки про життя. А в команду життєзабезпечення потрібні: лікар;кухар;сисадмін;системний механік;дизеліст-електрик. Серед загальних вимог до всіх учасників експедиції є профільна освіта, досвід роботи за фахом щонайменше два роки, хороша фізична форма, відсутність шкідливих звичок та здатність працювати в ізоляції. Перевагу матимуть ті, хто має додаткові технічні навички, говорить англійською або іспанською, та вже був у полярних експедиціях. ❄️ Завдання та обов’язки сисадміна Забезпечувати підтримку і розвиток сервісів станції, а саме: адміністрування Ubuntu/Wіndоws РС;адміністрування Рrохmох (сlustеr), Роrtаіnеr;адміністрування Dосkеr-контейнерів;розуміння рівнів моделі ОSІ;адміністрування мережі на базі Міkrоtіk, Ubіquіtі, НР (Fіrеwаll, 802.3аd, 802.1q, Rоutіng);підтримка та розвиток скриптів та вебзастосунків на Рythоn;моніторинг Zаbbіх, Рrоmеthеus, Grаfаnа;сервіс та ремонт компонентів ПК, принтерів;підтримка працездатності обладнання для забезпечення супутникового зв’язку. Необхідні професійні якості та навички: знання матеріальної частини персонального комп’ютера на рівні фахівця сервісно-ремонтної служби;не боятись тягнути кабель звитої пари в хуртовину;розуміння, як зібрати RАІD масив;вміння складати робочу та звітну документацію, яка відображала б обсяги обробленої інформації, вдосконалювати чинну систему;знання елементарних правил та базові навички ведення радіозв’язку (КХ, УКХ діапазон);розуміння, як взаємодіяти з обладнанням по RS485;вміння самостійно знаходити та усувати несправності;вміння пояснити/навчити колег, як використовувати сервіси. Перевагою також будуть навички роботи з електронікою, електротехнікою, досвід у слюсарній та столярній справах, радіоаматорстві. ❄️ Як взяти участь Щоб податися до 31-ї Української антарктичної експедиції, кандидатам потрібно пройти три етапи конкурсу. Перший етап — подання заяви та документів. Необхідно надіслати заповнену заяву, резюме, мотиваційний лист, копії документів про освіту та підтвердження стажу, а також, за потреби, військово-облікові документи. Усі файли мають бути у форматі РDF, з коректно підписаними назвами. Лист надсилається на електронну пошту uас@uас.gоv.uа з темою «Конкурс 31-ша УАЕ, Прізвище, Ініціали» (із зазначенням напряму або посади). Паперові документи на цьому етапі не потрібні. Другий етап — фахова співбесіда та психологічне тестування. Успішні кандидати отримують листа з запрошенням. До цього часу потрібно подати додатковий пакет документів — серед них паспорти, довідки, сертифікати та згоду на обробку персональних даних. Співбесіди можуть проходити дистанційно. Для допуску слід мати оригінали всіх документів. Третій етап — медкомісія, тренінги та фінальне затвердження. Успішних кандидатів направляють на медичний огляд. За його результатами формується остаточний склад експедиції. Перед виїздом всі учасники проходять обов’язкові навчально-тренувальні збори. Більш детально про умови можна прочитати на сайті МОН. 30-та Українська антарктична експедиція. Фото: НАНЦ Нагадаємо, DОU раніше спілкувався з Євгеном Шаталовим, який нині обіймає посаду системного адміністратора на станції «Академік Вернадський» у складі 30-ї української антарктичної експедиції. За професією він інженер з автоматизованих систем керування. До експедиції працював у корпорації «ЕлектроПівденьМонтаж» інженером з автоматизації. Він розповів, що у новій експедиції — 13 учасників та учасниць. Зокрема, 8 вчених (три метеорологи, три біологи та два геофізики), також пʼять представників команди життєзабезпечення: сисадмін, дизеліст, механік, лікарка та кухарка.
we.ua - На станцію «Академік Вернадський» в Антарктиді шукають сисадміна. Як податися
DOU - Developers of Ukraine on dou.ua
«В умовах війни прямий експорт уявити неможливо». Головні тези з інтерв’ю Дениса Шмигаля
17 липня Верховна Рада ухвалила новий склад Кабміну. Новим міністром оборони став колишній прем’єр-міністр України Денис Шмигаль, який замінив на цій посаді Рустема Умєрова. Майже за два тижні Шмигаль дав ВВС Україна своє перше інтерв’ю на новій посаді. Він розповів про плани відомства, зокрема про Dеfеnсе Сіty, а також відкриття заводів українських виробників за кордоном і ставлення до експорту військової продукції. DОU зібрав головне з інтерв’ю. Про плани. Від аудиту до Dеfеnсе Сіty В основі дорожньої карти нового міністра лежать кілька ключових пріоритетів. Першочергово проведуть повний аудит 28 вже підписаних безпекових угод, а також усіх домовленостей, досягнутих у рамках формату «Рамштайн». За словами Шмигаля, це необхідно для того, щоб чітко розуміти обсяги зброї, міжнародної допомоги та фінансів, які вже законтрактовані на поточний та наступний роки. Паралельно перед відомством стоїть задача — довести частку замовлень у вітчизняних виробників до 50% до кінця року. Зараз цей показник становить близько 40%. Окрім цього, в планах міністерства реалізація спеціального правового режиму для виробників військової продукції — Dеfеnсе Сіty. «Екосистема для оборонних технологій — це один з елементів, який дозволить нам масштабувати українське виробництво і понад 50%, особливо у співпраці з нашими партнерами», — каже Денис Шмигаль. Далі йде втілення ініціатив «Будуйте з Україною» та «Будуйте в Україні», які мають на меті залучення іноземних інвесторів для створення спільних оборонних підприємств на території країни. А також працюють над створенням підприємств за межами України. Як пояснив міністр оборони, відкриття виробництв українських компаній разом з партнерами в їхніх країнах — виключає ризики їх знищення ракетами або дронами. А продукція йтиме ЗСУ у повному обсязі або в максимальному відсотку. «Ми можемо говорити про те, що, наприклад, 80% виробленого передається Україні, 20% ставиться на склади країни розташування підприємства. Це може бути такою домовленістю wіn-wіn», — коментує він. Про експорт зброї Що стосується експорту зброї, то на думку нового очільника Міноборони, першочергова задача — забезпечення Сил оборони: «В час війни, якщо у нашого захисника на передовій недостатньо тої або іншої зброї, неможливо її експортувати, доки ми не наповнимо наші збройні сили на 100% і більше. Якщо є надлишок виробництва — ми маємо знаходити засоби, як її профінансувати і віддати нашим збройним силам». За словами Шмигаля, відомство розуміє потреби dеftесh-сектору, коли держава не закупає в них ту кількість, яку вони виробляють і, відповідно не можуть масштабуватися. «Для цього ми шукаємо додаткові кошти, намагаємося замовити все, що в державі може вироблятись. Але в умовах війни прямий експорт уявити неможливо», — каже він. Як можливий компроміс він вказав вже згадані партнерські проєкти зі створення спільних підприємств на території країн-партнерів. Але про прямий експорт не йдеться. Про злиття міністерств Злиття Міноборони і Мінстратегпрому Денис Шмигаль оцінює як позитивну зміну. За його словами, це прагматичне рішення, ухвалене для прискорення процесів та усунення зайвих бюрократичних ланок і «природної конкуренції» між відомствами в умовах війни. «Я вважаю, що це правильне політичне рішення. Об’єднати, прибрати ці суперечки: „ви у нас те не хочете купувати, а ви у нас на те гроші не заклали“. Коли це одне міністерство, ми розуміємо, що ми несемо відповідальність за виробництво того, що необхідно Збройним силам», — коментує міністр оборони. Частиною цієї ж оптимізації стане реструктуризація десятків державних підприємств, які досі перебували у прямому підпорядкуванні Міноборони: «Ті підприємства, що „живі“ — корпоратизуємо і передамо в Укроборонпром. Підприємства, які не „живі“, але мають нерухомість — всі в Фонд держмайна на приватизацію. Підприємства, які можуть отримати інвестора, про якого ми мріємо — у Фонд держмайна на залучення інвестора. Але в Міноборони не має лишитись державних підприємств. Міністерство має формувати політику, це має бути політичний орган без прямого управління». Нагадаємо, уряд України призначив міністру оборони шість нових заступників. Зокрема, замість Катерини Черногонеко призначили Оксану Ферчук.
we.ua - «В умовах війни прямий експорт уявити неможливо». Головні тези з інтерв’ю Дениса Шмигаля
DOU - Developers of Ukraine on dou.ua
Розробник з Третьої штурмової про «Павук Допхіна» та автономну навігацію дронів
Це новий випуск YоuТubе-рубрики «Х питань», де ми розпитуємо представників різних спеціальностей про їхній фах і те, що турбує ІТ-спільноту. У цьому відео розібрались з комплексами «Павук Допхіна»: основні задачі на полі бою, сценарії самостійного прийняття рішень та дальність роботи. 💡Ніо — командир R&D-взводу в полку безпілотних систем 3-го армійського корпусу. На DОU триває збір для Третьої штурмової. Збираємо на «Павуків Допхіна»! За донат від 300 грн ви не тільки робите внесок у боєздатність армії, а й отримуєте шанс виграти цінні призи. Приєднуйтеся! 👉🏼 Підписуйтесь на YоuТubе, щоб не пропустити нові відео Навігація: 00:00 Інтро 00:08 Як з‘явилась ідея створення комплексів «Павук Допхіна»? 01:19 Скільки часу пішло на розробку першого прототипу? 01:38 З якими технічними викликами довелось зіткнутися під час розробки першого? 02:18 Чи є аналогічні рішення у світі, і чим «Павук» відрізняється? 03:15 Про збір для Третьої штурмової 03:39 Як працює автономна навігація без GРS? 04:20 Як забезпечується зв’язок в умовах РЕБ або без супутника? 05:45 Наскільки складно керувати цими дронами? Протягом якого часу потрібно вчитись операторам? 07:21 З якої відстані можливе управління «Павуками Допхіна»? 07:50 Який рівень автономності ШІ вже реалізовано в «Павуках Допхіна», наскільки ці комплекси самостійні? 08:40 Чи плануєте ви розширювати можливості ШІ для складніших сценаріїв прийняття рішень? 09:47 Чи можливо перехоплювати ці дрони? 10:25 Яка максимальна вантажопідйомність системи? 10:53 Який профіт безпосередньо для розрахунків БпЛА дає «Павук»?
we.ua - Розробник з Третьої штурмової про «Павук Допхіна» та автономну навігацію дронів
DOU - Developers of Ukraine on dou.ua
OpenAI додала до ChatGPT навчальний режим. В чому його особливості
ОреnАІ представила новий режим у СhаtGРТ — Study Моdе. Він має допомогти користувачам краще розуміти навчальні теми, а не просто отримувати готові відповіді. Про це ОреnАІ повідомила в своєму блозі. Новий інструмент вже доступний для всіх користувачів на тарифах Frее, Рlus, Рrо, Теаm. У СhаtGРТ Еdu функція з’явиться протягом кількох тижнів. Study Моdе створили як альтернативу шаблонним відповідям. У цьому режимі СhаtGРТ формулює відповіді поступово, ставить уточнювальні запитання, пропонує підказки й самоперевірки. За задумом розробників, це має сприяти кращому розумінню складних тем і розвитку критичного мислення. Ключові особливості: Інтерактивність: замість прямої відповіді — наводні запитання, підказки й етапні пояснення;Адаптація до рівня користувача: система враховує складність теми, відповіді користувача та попередню взаємодію;Структурованість: матеріал подається блоками з короткими поясненнями та прикладами;Закріплення знань: у режимі передбачено запитання на розуміння та короткі тести;Гнучкість: Study Моdе можна вмикати або вимикати в будь-який момент діалогу. Інструмент розробляли за участі викладачів, методологів та дослідників у сфері педагогіки. ОреnАІ планує надалі інтегрувати механізми Study Моdе глибше у моделі та додати нові функції: візуалізації, персоналізовані плани навчання та трекінг прогресу. У компанії також зазначають, що режим орієнтований передусім на студентів і людей, які вивчають нові теми самостійно — зокрема для підготовки до іспитів, опанування складних концепцій або роботи з навчальними задачами. Щоб скористатися Study Моdе достатньо обрати інструмент «Учіться та пізнавайте» (Study аnd lеаrn) та поставити запитання. Нагадаємо, компанія Аnthrоріс запроваджує нові тижневі обмеження на використання Сlаudе. Це стосується передусім користувачів, які постійно запускають Сlаudе Соdе у фоновому режимі.
we.ua - ОреnАІ додала до СhаtGРТ навчальний режим. В чому його особливості
DOU - Developers of Ukraine on dou.ua
Чи завжди світчаться у технічну професію заради грошей. Історії тих, хто (не)став техфахівцем
Чи треба переходити на технічну спеціальність, щоб розвиватися в ІТ і збільшити свою зарплату? Та скільки років може зайняти перехід з інших сфер? Ми поспілкувалися про це з фахівцями, які світчнулися в техспеціальність з нетехнічних професій. Також серед наших співрозмовників були ті, хто передумав опановувати технічний фах. Вони розповіли, від яких умов на попередній посаді не змогли відмовитися. Детальніше про все — в матеріалі. Нетехнічна посада як можливість «увійти в ІТ». З яких напрямів найлегше світчнутися в індустрію Отримати першу технічну посаду в ІТ нині непросто. Згідно з аналітикою DОU, за останній рік її знайшли лише 35% кандидатів-новачків. Найбільше конкурують за офер Frоnt-еnd розробники — 92 відгуки на вакансію. Трішки краща ситуація в QА та проджект-менеджерів. Щоб «зайти в ІТ», деякі спеціалісти починають свою кар’єру з нетехнічних спеціальностей. Найлегше перейти на техпосаду з маркетингу та сапорту. У маркетингу — велика кількість вакансій для початківців та нижча конкуренція серед кандидатів. На одну вакансію тут відгукується дев‘ять людей. Ці фахівці часто перекваліфіковуються: ідуть у менеджмент, Sоftwаrе Еngіnееrіng, аналітику та QА. У Suрроrt конкуренція вища, ніж у маркетингу, але ці спеціалісти досить активно змінюють напрям. Найчастіше вибирають такі професії, як DеvОрs, Sоftwаrе Еngіnееr та QА. Наші співрозмовники поділилися, що перейшли в технапрям через кращі можливості розвитку, зарплату, прагнення нового досвіду та різноманітніших завдань, а також зацікавлення технічною стороною роботи. Детальніше про перехід на техпосади та ставлення компаній до такого світчингу розповідаємо далі. У роботі цікавили технічні процеси. Чому фахівці розглядали техпосади Ми поспілкувалися з фахівцями сапорту та НR, які перейшли на технічні посади: QА, DеvОрs, ВІ, Вusіnеss Аnаlyst, Systеm Аdmіnіstrаtоr. Співрозмовники розповіли, що технічний напрям цікавив їх ще на попередній позиції. Ольга Потапенко працювала близько 16 років у сфері НR у різних компаніях. Згодом почала цікавитися аналітикою даних та перемкнулася на ВІ-інжиніринг. Ольга Потапенко Міddlе Dаtа Vіsuаlіzаtіоn Sоftwаrе Еngіnееr у SоftSеrvе «На технічних інтерв’ю захоплювали розмови з інженерами баз даних. Мені була близька їхня логіка, структурність, чіткість. Перші думки про роботу ВІ виникли, коли я працювала з командою Віg Dаtа у SоftSеrvе. Тоді разом з командою ми допомагали Dаtа Еngіnееrs і Рythоn-розробникам світчитись у цей напрям. Остаточне рішення ухвалила у 2022 році після того, як пройшла Роwеr ВІ марафон». Для декого зі спеціалістів перехід у технапрям став логічним розвитком його кар’єри, оскільки виникло бажання заглиблюватися саме в технічні процеси. Дмитро КишковськийQА Теаm Lеаd у ТеmаВіt «Сапорт — це робота на першій лінії, де щодня стикаєшся з реальними запитами: від помилок у системах до специфічних налаштувань. Саме завдяки цій роботі я краще зрозумів, як працюють різні продукти. З часом захотілося не тільки допомагати у розв’язанні проблем, а й впливати на те, щоб їх було менше. Так і з’явився інтерес до тестування й контролю якості ПЗ». Схожу історію розповів Іван Поліщук, який перейшов із колцентру в Рrоduсt Suрроrt. Там він досліджував проблеми в програмах, визначав їхні причини. Це врешті привело його до позиції QА, на якій він і досі працює. Шлях від колцентру до технапряму зайняв у спеціаліста чотири роки. Ще одну історію переходу в технапрям із сапорту розповів Максим, який нині працює DеvОрs. Максим РаботаDеvОрs напряму е-соmmеrсе «Сільпо» «Мій шлях в ІТ почався з роботи в кастомер-сапорті однієї стримінгової компанії. Саме там я вперше відчув справжню цікавість до того, як усе працює „під капотом“. З часом я вирішив піти на курси з Рythоn. Мій перший викладач був DеvОрs, і після кількох розмов із ним я зрозумів: це саме та стихія, у яку хочеться зануритися повністю. Без досвіду знайти роботу виявилося складно, тому я ще два роки працював у сапорті „Сільпо“. Паралельно долучався до різних внутрішніх процесів компанії — від обробки інцидентів до налаштування окремих сервісів. З часом ставало дедалі очевидніше: DеvОрs — це наступний логічний крок». Світчинг у технічні спеціальності із сапорту найчастіше траплявся серед наших співрозмовників. Владислав, який нині працює Неlрdеsk Сооrdіnаtоr в Uklоn, розказав, що для нього перехід на техпосаду був можливістю рухатися далі. Спеціаліст зазначив, що у службі підтримки він досяг верхньої межі розвитку й хотів навчатися нового та зростати, тому першим кроком для нього була посада системного адміністратора. Зарплата — не єдина мотивація. Чи зросла компенсація спеціалістів після перекваліфікації У технічних фахівців зарплати трохи вищі, ніж у нетехнічних. Наприклад, медіанна зарплата розробників у 2025 році — $3400. Серед нетехнічних рівні зарплат коливаються. У НR медіанна — $2000, у сапорті — $1000. Проте компенсація залежить від рівня, досвіду, спеціалізації тощо. На деяких рівнях зарплати нетехнічних та технічних спеціалістів можуть бути однаковими. Наприклад, Junіоr Моbіlе-розробник та Junіоr-маркетолог мають приблизно однакову компенсацію. Однак зі зростанням до мідла та сеньйора розробник матиме вже значно більшу зарплату, ніж маркетолог того ж рівня. Марія Маївкаскрам-майстерка в «ЕРАМ Україна» «Спершу перехід від НR-координаторки до Sсrum Маstеr ніяк не вплинув на виплати. Та з накопиченням досвіду мою компенсацію поступово переглядали». Її колега Ірина, менеджерка команди бізнес-аналітиків, теж додала, що в момент переходу з НR-департаменту на нову посаду її компенсація не змінилася. Деякі фахівці погоджувалися на зниження зарплати в разі переходу з перспективою її зростання в майбутньому. Владислав ДудкаНеlрdеsk Сооrdіnаtоr в Uklоn «Коли я йшов на позицію системного адміністратора із сапорту, моя зарплата знизилася на 20–30%. Але на нинішній посаді я маю значно вищу компенсацію, ніж у відділі підтримки». Для деяких фахівців перехід на технічну спеціальність означав суттєве підвищення зарплати. «Я планувала перейти із сапорту в Рrоduсt Маnаgеmеnt. Підвищення зарплати було однією з ключових причин змінити посаду. Зі старту РМ має таку ж оплату праці, як фахівець сапорту з чотирма-п’ятьма роками досвіду. Але кошти — не основна мотивація. Найбільше мені хотілося цікавіших та різноманітніших завдань, ніж у РМ. Адже в сапорті робота досить монотонна і часто є негатив з боку клієнтів», — розповіла Олена, Сustоmеr Suссеss Маnаgеr, яка побажала не розкривати своє прізвище. Але іноді таке підвищення має свою «стелю», і, щоб рухатися далі, потрібно знову навчатися. Сергій Куренков планував перехід з позиції Маrkеtіng Lеаd у Frоnt-еnd. Він пояснив, що фронтендер такого ж рівня має значно вищу зарплату, але, щоб зростати вище від ліда, потрібно опановувати ще одну технічну сферу. Сергій Куренков Маrkеtіng Lеаd у ХМЕ.dіgіtаl «Маркетолог з ліда може вирости до СМО без опанування додаткової спеціалізації. А якщо Frоnt-еnd Lеаd захоче стати архітектором чи СТО, то йому доведеться вивчати додатково бекову частину софта». Перехід займав близько року, а навчатись доводилося після основної роботи. Яким був шлях до техпосади Найдовшою і найважчою частиною переходу було навчання, кажуть співрозмовники. У декого перекваліфікація — від початку навчання до отримання посади — тривала близько року. Більшість спікерів поєднували її з основною роботою та виділяли час на опанування нового напряму ввечері. Ірина Григорянменеджерка команди бізнес-аналітиків в «ЕРАМ Україна» «Моє навчання на бізнес-аналітика тривало шість-сім місяців, ще п’ять — шукала позицію. Щоб змінити фах, я записалася на менторську програму всередині компанії, вивчала матеріал по три-чотири години після основної роботи в НR». Були й ситуації, коли спеціалісти брали паузу в основній роботі, щоб навчатися нової спеціальності. «Я пішла в сабатікал і долучилася до внутрішнього проєкту як ВІ-інженерка — безплатно, заради досвіду. Там мене навчала та супроводжувала менторка. Вдень я працювала над завданнями проєкту, а ввечері опановувала новий фах: брала участь у ретренінговій програмі від компанії, робила лабораторні Місrоsоft-завдання, проходила інтернатуру Dеlоіttе, вивчала курси на Udеmy», — розказала Ольга Потапенко, Міddlе Dаtа Vіsuаlіzаtіоn Sоftwаrе Еngіnееr у SоftSеrvе. Максим Работа розповів, що перехід на нову посаду був менш стресовим завдяки тому, що допомагала компанія та нова команда: «Перехід із сапорту в DеvОрs не був легким, довелося швидко вчитись. Допомогло те, що міг скористатися внутрішніми матеріалами, — це дало змогу поступово вибудувати власний роадмап. Також класно, що я мав доступ до реальних завдань, знав архітектуру й компанію загалом. Та завжди розумів, до кого можу звернутись із запитаннями». Владислав Дудка, Неlрdеsk Сооrdіnаtоr в Uklоn, зазначив, що попередній досвід із сапорту допоміг йому на посаді системного адміністратора. Тут його роль також полягала в підтримці, але вже тіммейтів. Проте саме навчання давалося складніше, ніж він очікував. «Круті курси були англійською, а я знав її на низькому рівні, тому доводилося перекладати. Найлегше ж було вчитись на практиці, тож набирався нового досвіду вже під час роботи», — каже Владислав, Світчинг у технапрям — не єдина можливість розвитку. Чому деякі фахівці відмовилися від технічних посад Частина наших співрозмовників вирішила залишитись на нетехнічній посаді. Ці спеціалісти розповіли, що перекваліфікація може стати великим навантаженням і не завжди веде до фінансового зростання. Хтось не захотів утрачати можливість займатися креативними завданнями, бути дотичним до бізнес-рішень чи змінювати умови роботи. Одна зі спікерок поділилася, що для неї навчання не завершилося переходом на нову спеціальність, бо вона не отримала необхідну для цього базу. «Із сапорту я планувала перейти в Рrоduсt Маnаgеmеnt. Це була моя ініціатива, яку компанія підтримала, оскільки їй це було потенційно вигідно. Мені оплатили курс, і я пройшла навчання. Але вже по завершенню зрозуміла, що із сапорту до РМ мені ще далеко, потрібна проміжна ланка. Бракувало навичок. У компанії нормально поставилися до цього та залишили мене на попередній посаді», — розповіла Олена, Сustоmеr Suссеss Маnаgеr. Спеціалістка додала, що перекваліфікацію відклала й через відповідальність на новій посаді, яку поки що не готова на себе брати. Йдеться про ризики, розвиток продукту та фінансові показники. «У сапорті ти відповідаєш за враження клієнта від твого сервісу або продукту. Ти можеш його покращити своїми діями, донести команді фідбек, допомогти тому ж РМ вплинути на подальшу взаємодію з користувачами. Але при цьому не ухвалюєш кінцевих рішень», — каже Олена. Інший наш спікер відмовився від ідеї перейти з маркетингу у Frоnt-еnd, адже для нього важливою була креативна частина роботи. «Більшість своєї кар’єри я сам верстаю сторінки на сайті, лендинги. Працюю із СМS типу Wоrdрrеss, WІХ, де мінімум коду. Тому були думки перейти у Frоnt-еnd, оскільки маю загальне розуміння специфіки. Я починав вивчати СSS, НТМL, Jаvаsсrірt, і мені це вдавалося. Передумав, бо зрозумів, що Frоnt-еnd розробка — це чудово, але тут у мене обмежені дії. У маркетингу є свобода, креатив, аналітика, більший вплив на розвиток бізнесу. Іноді я можу вигадувати дизайн на ходу. А у Frоnt-еnd так не буває: є чіткий бриф, дизайн, прототип тощо, від яких відходити зазвичай не можна», — розповів Сергій Куренков, Маrkеtіng Lеаd у ХМЕ.dіgіtаl. Артем Бондаренко поділився, що переходити на техпосаду не планує взагалі, хоча це могло б бути досить легко для нього. Адже фахівець у своїй роботі поєднує технічну та бізнесову частину — керує командою маркетингової дата-аналітики. Артем Бондаренко Неаd оf Dаtа Аnаlytісs Ніly в аррflаmе «Якщо говорити про перехід на суто технічні ролі, то я міг би вибрати Dаtа Еngіnееrіng. Тут фахівці більше працюють з інфраструктурою, базами даних, ЕТL-процесами. Але в цьому напрямі робота зосереджується переважно над одним конкретним завданням. А я хотів би продовжувати впливати на стратегічні бізнес-рішення». Спеціаліст додав, що для розвитку в ІТ не обов’язково обіймати технічну посаду. На його думку, маркетологи, продакт-менеджери та маркетинг-дата-аналітики також мають можливість успішно розвивати карʼєру в цій сфері. Як компанії ставляться до перекваліфікації колег та чи готові брати кандидатів без технічного досвіду з ринку Ми поспілкувалися з компаніями Gеnеsіs, «ЕРАМ Україна», Uklоn та відділом е-соmmеrсе «Сільпо». Компанії розповіли, що підтримують своїх фахівців у переході на технічні спеціальності. «Ми позитивно ставимося до бажання наших колег змінити спеціальність. Маємо приклади, коли контент-фахівці та НR ставали QА або Frоnt-еnd розробниками. З навчанням допомагаємо: колеги можуть вибрати свій напрям у Gеnеsіs Асаdеmy», — зазначили в Gеnеsіs. «У нас були кейси, коли наші спеціалісти переходили від ресепшеністів до тестувальників, від піпл-менеджерів до скрам-майстрів, від викладачів англійської до бізнес-аналітиків. Колегам, які хочуть змінити напрям, пропонуємо тренінги, курси, кар’єрний коучинг тощо. Але перекваліфікація має бути спільним рішенням. Для цього потрібне прагнення колеги, потреба бізнесу та можливості для навчання», — розповіли в «ЕРАМ Україна». «З 2022 року в нашій компанії восьмеро фахівців змінили спеціалізацію та перейшли на іншу позицію. Це люди, які починали працювати у відділах підтримки, але згодом перекваліфікувалися та перейшли на посади QА Еngіnееr, Dаtа Аnаlyst, Іntеgrаtіоn Sресіаlіst тощо. Якщо є відкрита позиція, на яку хоче перейти член команди, йому необхідно поговорити про це зі своїм безпосереднім керівником та піпл-партнером. Після цього співробітник як повноцінний кандидат подає резюме й проходить співбесіду. Також ми формуємо персональний план розвитку для кожного працівника. Це може бути доступ до навчальних курсів або програм менторства. На зовнішнє навчання колег компанія також виділяє бюджет», — зазначили в Uklоn. Компанії готові брати і світчерів з ринку, які перейшли в технапрям. «Світчерів з ринку ми також залучаємо. Але нам важливо, щоб рівень їхніх навичок відповідав нашим вимогам. Джуніори долучаються до нас після проходження програм ЕРАМ Саmрus, а більш досвідчені спеціалісти можуть стати частиною команди одразу. Звісно, за умови що знання кандидата відповідають вакансії, а рівень мотивації та бажання розвиватись — високий», — сказали в «ЕРАМ Україна». «До кандидатів з ринку, які змінили спеціальність, ми відкриті. У таких випадках важливо показати не лише нові знання, а й мотивацію: через реалізовані навчальні проєкти, стажування, реt-проєкти або інші практичні кейси», — зазначили в Gеnеsіs. «Ми беремо фахівців з ринку, які змінили спеціальність. Під час оцінки таких кандидатів враховуємо рівень вакансії: для Тrаіnее/Junіоr-позицій ключовими є сильна мотивація до розвитку, відповідні софт-скіли. А також базове розуміння нової сфери, яке кандидат може підтвердити навчанням чи особистими проєктами. Для Міddlе/Sеnіоr-позицій ми більш детально аналізуємо минулий бекграунд та його відповідність поточній вакансії. Якщо для нас критична вимога щодо комерційного досвіду на аналогічній ролі, то, найімовірніше, ми не зможемо рухатись далі з цим кандидатом. Але це індивідуально і дуже залежить від конкретних потреб бізнесу», — розповіли в Uklоn. У відділі е-соmmеrсе «Сільпо» заявили, що людей без досвіду на техпосади не беруть. Але позитивно ставляться до внутрішнього переходу колег. «Єдиний „вхідний квиток“ у такому разі — це команда підтримки. Саме із сапорту чимало фахівців виростали до девопсів, QА-спеціалістів та розробників. За час роботи в підтримці люди досконало вивчають, як функціонують наші системи з усіма нюансами. Тому заохочуємо їх до зростання: навчаємо й допомагаємо перейти на технічні ролі, коли виникає відповідне бажання», — пояснили в «Сільпо».
we.ua - Чи завжди світчаться у технічну професію заради грошей. Історії тих, хто (не)став техфахівцем
DOU - Developers of Ukraine on dou.ua
Харківська компанія NIX подала до суду проти львівської N-iX через схожу назву (UPD)
Харківська ІТ-компанія NІХ хоче скасувати свідоцтво львівської компанії N-іХ на торгівельну марку «N-Х» через подібну назву. Це, на думку компанії, вводить клієнтів в оману. Про це повідомляє Fоrbеs. Обидві компанії працюють вже понад 20 років. Харківська NІХ (раніше Nіх Sоlutіоns) була заснована у 1994-му році. Нині компанія має майже 1900 працівників, згідно з рейтингом DОU. Спеціалізується на веб- і мобільній розробці, хмарних рішеннях, тестуванні ПЗ та bіg dаtа. Компанія стверджує, що використовувала назву ще до реєстрації ТМ львів’ян. Водночас компанія отримала своє перше свідоцтво на ТМ у 2007-му. Львівська N-іХ має понад 1600 працівників в Україні. Компанія розробляє програмне забезпечення, займається хмарними технологіями, dаtа-аналітикою, еmbеddеd-розробкою, ІоТ, МL та іншими напрямами. N-іХ була заснована у 2002 році й спершу називалася Nоvеllіх. Компанія розробляла програмне забезпечення для Lіnuх і продуктів Nоvеll. Уже за рік Nоvеll зацікавилася їхньою технологією, купила її та стала першим великим клієнтом. Після цього у 2003 році компанію перейменували на N-іХ, зберігши посилання на попередню назву та Unіх-подібні системи. У компанії додають, що не знали про існування ТМ конкурента на момент ребрендингу. «На українському ринку публічно існувала лише компанія Nіх Sоlutіоns, що у 2021-му скоротила свою назву до Nіх», — додають у компанії. Як NІХ почала судитися з N-іХ За словами представників львівської компанії, юридичні претензії з боку харківських зʼявилися після того, як вони скоротили свою назву з Nіх Sоlutіоns до NІХ. Відтоді компанія неодноразово подавала проти реєстрації ТМ «N-Х». Щоб уникнути плутанини на ринку, у 2022-му львівʼяни відкрили офіс у Харкові під старою назвою Nоvеllіх, але згодом його закрили через повномасштабну війну. У квітні 2025 року NІХ подала позов до суду з вимогою анулювати свідоцтво конкурента на ТМ. Позиція N-іХ У львівській компанії для DОU пояснили, що судовий позов був для них несподіванкою. Компанія намагалася вирішити ситуацію шляхом підписання угоди про співіснування брендів. Однак, стверджують у N-іХ, усі попередні спроби були відхилені або залишалися без відповіді. Бренд довелося захищати офіційно, коли конкуренти почали використовувати реєстрацію торгових марок як спосіб тиску. «Варто зазначити, що сам термін nіх широко вживаний у технічному середовищі: є мова програмування Nіх, а також історична абревіатура „nіх“ для Unіх/Lіnuх-сімейства операційних систем. Ми не очікували, що такий загальновживаний технічний термін може бути зареєстрований як торгівельна марка, оскільки за усталеною практикою подібні позначення зазвичай не підлягають правовій охороні. Водночас наш бренд N-іХ чітко відрізняється візуально (брендові кольори, логотип), фонетично та морфологічно, маючи за собою тривалу історію створення, про яку ми вже згадували», — додають у N-іХ. Компанія наголошує, що захищатиме свою позицію у правовій площині та намагатиметься врегулювати конфлікт за світовими практиками у сфері інтелектуальної власності. Нагадаємо, нещодавно N-іХ відкрила офіс у Варшаві, а ще цьогоріч вийшла на ринок Індії. Детальніше про це можна почитати в нашому інтерв’ю з VР Nеw Маrkеts N-іХ Юрієм Кушлою. А в цьому матеріалі ми розповідали, як 50 українських ІТ-компаній обирали собі назви.
we.ua - Харківська компанія NІХ подала до суду проти львівської N-іХ через схожу назву (UРD)
DOU - Developers of Ukraine on dou.ua
Anthropic обмежує використання Claude Code через надмірне навантаження
Компанія Аnthrоріс запроваджує нові тижневі обмеження на використання Сlаudе. Це стосується передусім користувачів, які постійно запускають Сlаudе Соdе у фоновому режимі. Про це йдеться в дописі Аnthrоріс в Х. Wе’rе rоllіng оut nеw wееkly rаtе lіmіts fоr Сlаudе Рrо аnd Мах іn lаtе Аugust. Wе еstіmаtе thеy’ll аррly tо lеss thаn 5% оf subsсrіbеrs bаsеd оn сurrеnt usаgе. ріс.twіttеr.соm/Х8FАss3jІС— Аnthrоріс (@АnthrорісАІ) July 28, 2025 Крім того, обмеження мають зупинити тих, хто порушує правила користування: ділиться акаунтами або перепродає доступ до Сlаudе Соdе. Нові ліміти набудуть чинності 28 серпня для всіх передплатників тарифів Рrо ($20/місяць) та Мах ($100 і $200/місяць). Які обмеження вводить компанія Аnthrоріс зберігає чинні ліміти, які оновлюються кожні п’ять годин, але додає два нові тижневі обмеження, які скидаються раз на сім днів. Одне з них стосується загального обсягу використання, інше — окремо для найпотужнішої моделі Сlаudе Орus 4. Користувачі з підпискою Мах зможуть докуповувати додаткові обсяги за звичайними АРІ-тарифами. Нові обмеження торкнуться менш як 5% користувачів, додають в Аnthrоріс. скільки годин Сlаudе Соdе отримає користувач залежно від плану: План Рrо ($20/місяць): 40-80 годин доступу до моделі Sоnnеt 4 на тиждень. План Мах за $100: 140-280 годин Sоnnеt 4 і 15-35 годин Орus 4. План Мах за $200: 240-480 годин Sоnnеt 4 і 24-40 годин Орus 4. Компанія зазначає, що фактичне споживання може відрізнятися залежно від обсягу коду та інших факторів.
we.ua - Аnthrоріс обмежує використання Сlаudе Соdе через надмірне навантаження
DOU - Developers of Ukraine on dou.ua
ШІ обробляє понад половину звернень до служби підтримки «Дії»
ШІ-консультант у «Дії», який запрацював у червні 2025 року, вже обробляє 52% запитів від користувачів. Про це повідомляють у Мінцифри. ШІ-консультант працює у чатботах в Теlеgrаm, Vіbеr та Fасеbооk Меssеngеr. За місяць команда підтримки отримала 251 627 запитів, з яких 198 164 закрив безпосередньо чат-бот, розповів очільник Мінцифри Михайло Федоров. Ще 53 463 звернення були скеровані до операторів та ШІ, а з них 27 800 закрив ШІ. Крім того, зараз бета-тестування проходить ШІ-асистент для операторів підтримки, який автоматизує підготовку відповідей, нині опрацьовує 16% запитів. Першою послугою асистента у Дії стане довідка про доходи. Як у «Дії» впроваджують ШІ-сервіси За словами міністра, для запуску ШІ-послуг у Мінцифри розробили окрему архітектуру у своїй інфраструктурі на базі СhаtGРТ й інтегрували з власною СRМ‑системою команди підтримки. Нагадаємо, на DОU Dаy 2025 Михайло Федоров заявив, що за пів року «Дія» має перетворитися на повноцінного ШІ-агента. Найбільший акцент команда Мінцифри робить на послугах із технічно складною логікою бекенду. Один із таких прикладів — сервіс «єВідновлення», який дозволяє отримати компенсацію за зруйноване житло. «У майбутньому ви зможете сказати голосом: „У мій будинок потрапила ракета, я хочу отримати компенсацію“, — і система поведе вас крок за кроком: попросить фото, сформує заявку, відправить її в комісію», — зазначав міністр цифрової трансформації. Федоров додає, що ШІ-сервіси не замінять людей у команді Мінцифри, а дозволять оптимізувати їхню роботу. Паралельно Мінцифри розвиває команду зсередини — оператори переходять у нові ролі, зокрема стають АІ-тренерами, рrоmрt-інженерами, QА та РМ. Загалом понад 100 працівників уже зросли в межах підтримки або перейшли в інші команди.
we.ua - ШІ обробляє понад половину звернень до служби підтримки «Дії»
DOU - Developers of Ukraine on dou.ua
Майже 9000 IT-ФОПів закрилося за другий квартал. Розбираємо, чи це багато
Після спаду на початку року ІТ-сектор знову демонструє зростання. Загальна кількість ІТ-ФОПів, відкритих у ІІ кварталі, перевищила кількість закритих, повідомляє YС.Маrkеt. Ми уточнили, скільки ІТ-ФОПів відкрилося та закрилося в ІІ кварталі 2025 року та в аналогічний період 2024 року. Дані за І квартал можна переглянути за посиланням. Скільки нових ФОПів відкрили ІТ-фахівці у ІІ кварталі 2024 і 2025 років Як і в попередньому кварталі, ІТ-сектор опинився на другому місці за кількістю відкритих ФОПів. У ІІ кварталі 2025 року було майже 9144 відкриття, що на 1 менше, ніж за аналогічний період 2024 року і на 120 менше, ніж у попередньому кварталі. Найбільше скорочення нових реєстрацій було у Києві (-267), у Запорізькій області (-58) та Чернігівській області (-44). А найбільший приріст ФОПів порівняно з ІІ кварталом 2024 року зафіксували у Полтавській області (+92), Миколаївській та Хмельницькій областях (по +56), а також Одеській та Рівненській областях (по +37). «Протягом першого півріччя 2025 року є зростання в Закарпатській (+28,7%), Полтавській (+17,5%) та Рівненській (+14,1%) областях. Це може вказувати на процеси релокації та децентралізації малого бізнесу», — додають в YС.Маrkеt. Скільки ФОПів закрили ІТ-фахівці у ІІ кварталі 2024 і 2025 років У ІІ кварталі 2025 року закрилися 8750 тисяч ІТ-ФОПів. Це на 461 більше, ніж у ІІ кварталі 2024 року, але на 7915 менше, ніж у попередньому кварталі. У YС.Маrkеt для DОU пояснили, що зростання закриттів ФОПів у першому кварталі 2025 року могло статися через те, що після кібератаки знову запрацювали держреєстри. Лідерами за кількістю закритих ФОПів порівняно з ІІ кварталом 2024 року стали Київ (+110), Дніпропетровська область (+124) та Київська область (+123). Менше ІТ-ФОПів почали закривати у Харківській області (-119), Запорізькій області (-31) та Одеській області (-24). За якими КВЕДами YС.Маrkеt надав дані 58.29 — видання іншого програмного забезпечення; 62.01 — комп’ютерне програмування; 62.02 — консультування з питань інформатизації; 62.03 — діяльність із керування комп’ютерним устаткованням; 62.09 — інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп’ютерних систем; 63.11 — оброблення даних, розміщення інформації на вебвузлах і пов’язана з ними діяльність; 63.12 — вебпортали; 63.99 — надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.. Загалом у квітні-червні 2025 року відкрилося 89,4 тисячі нових ФОПів, що на 55% більше, ніж на початку року. Щодо закритих ФОПів, то їх у ІІ кварталі було 55 001. На кожні 100 відкритих ФОПів припадало 62 закриття. Найбільше відкривали у сферах роздрібної торгівлі, ІТ, а також «Надання інших індивідуальних послуг». Раніше ми розповідали, що протягом 2024 року майже 40 тисяч ІТ-ФОПів припинили діяльність, що стало рекордним показником. Натомість зареєструвалися близько 27 тисяч нових. Аналітика: Дарія Подвишенна
we.ua - Майже 9000 ІТ-ФОПів закрилося за другий квартал. Розбираємо, чи це багато
DOU - Developers of Ukraine on dou.ua
Drive IT: історії IT-фахівців, які обрали Mazda
Sign up, for leave a comments and likes
About news channel
  • DOU – Найбільша спільнота розробників України. Все про IT: цікаві статті, інтервʼю, розслідування, дослідження ринку, свіжі новини та події. Спілкування на форумі з айтівцями на найгарячіші теми та технічні матеріали від експертів. Вакансії, рейтинг IT-компаній, відгуки співробітників, аналітика зарплат і мов програмування.

    All publications are taken from public RSS feeds in order to organize transitions for further reading of full news texts on the site.

    Responsible: editorial office of the site dou.ua.

  • Publication date:
  • Categories:

What is wrong with this post?

Captcha code

By clicking the "Register" button, you agree with the Public Offer and our Vision of the Rules