2 квітня 2025 року президент США Дональд Трамп оголосив про введення нових мит на імпортні товари. Україна підпала під загальне мито — у розмірі 10%. За словами міністерки економіки України Юлії Свириденко, це дає шанс Україні отримати більш сприятливі умови на ринку. Проте позиції українських компаній щодо впливу торгівельної війни США відрізняються. Про це повідомляє Fоrbеs Україна. Позиція ІТ-компаній Так, за словами СМО Аjах Systеms Валентина Гриценка, нові мита можуть створити сприятливі умови для розвитку на ринку США. Це пов’язано із тим, що конкуренти компанії з Японії, Кореї та Європи отримали вищі ставки. Аjах Systеms розглядає можливість підняття цін на свою продукцію в США на величину тарифів — 10%. Терміни підняття цін має визначити команда юристів та фінансистів. Аналогічні настрої панують і в компанії Еsреr Віоnісs, що розробляє біонічні протези. США є для них ключовим ринком. «Це може підняти наш прайс для цього ринку на 10%. Для компаній країн ЄС цей відсоток може бути вищий. Тому поки що невідомо, чи буде це для нас конкурентною перевагою або проблемою», — каже СМО Еsреr Віоnісs Дмитро Гануш. Стартап Dеus Rоbоtісs, що виробляв роботів, а тепер спеціалізується на програмному забезпеченні для роботів, також відзначає потенційний вплив мит на вартість кінцевого продукту. Співзасновниця та операційна директорка Антоніна Єрмейчук зауважила, що у кожному окремому випадку мита можуть бути різними — залежно від країни — виробника роботів. Нові мита можуть стати каталізатором росту цін на роботів«. Металургія За даними Fоrbеs, найбільше нова митна політика США б’є по металургійній галузі в Україні. Близько 42% експорту з України до США — це чавун, зокрема від «Метінвесту», «АрселорМіттал» і «Запоріжсталі». У 2024 експортувала в США чавуну на суму понад $363,4 мільйона. Попри повернення мит, вони залишаються на рівні або нижче, ніж у конкурентів. Наприклад, Бразилія платить 10%, ПАР — 30%. Але ризик у тому, що Трамп може взагалі обмежити весь імпорт металу, а також у тому, що доведеться доводити походження кожної партії, інакше вона потрапить під обмеження. Виробники говорять, що нині вплив незначний, однак за погіршення умов доведеться переорієнтовуватися на інші ринки. Другим за обсягами товаром українського експорту до США є сталеві труби, які виготовляють дніпровські компанії «Сентравіс» та «Інтерпайп». У березні обидві компанії потрапили під нові торгівельні обмеження: США відновили 25% мито на імпорт сталі. Водночас за поясненням Білого дому, це рішення не стосується тих видів сталі, на які вже діяла ставка у 25%. Інші галузі Видання зазначає, що українські виробники з різних галузей реагують по-різному на нові мита США. Для компанії Shеrр, яка продає всюдиходи-амфібії, американський ринок є ключовим, але через невизначеність із митами вона вже переносить обладнання з турецького заводу в іншу країну. UВС Grоuр, навпаки, може виграти: їхні основні конкуренти — з Китаю, Канади та Мексики — постраждають більше. Проте сама компанія залежить від китайських розхідників і зараз шукає альтернативи, розглядаючи запуск виробництва в Україні. Є і непрямі ризики. Співвласник Моdеrn-Ехро попереджає, що китайські експортери, витіснені з американського ринку, можуть посилити конкуренцію в Європі, де працює багато українських компаній.
... More
