Gazeta.ua - we.ua

Gazeta.ua

we:@gazeta.ua
22.3 thous. of news
These news items are translated using machine learning and machine translation technologies. We apologize for any inaccuracies or errors in the text. Switch to the Ukrainian language to read the news in the original.
Gazeta.ua on gazeta.ua
На Netflix вийшов перший трейлер документального фільму "Титан: Катастрофа OceanGate"
Nеtflіх представила перший трейлер документального фільму "Титан: Катастрофа ОсеаnGаtе". Стрічка про розслідування причин, що призвели до вибуху субмарини у 2023 році й трагічної загибелі всього екіпажу на борту, повідомляє Gаzеtа.uа. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Супермен" повертається: трейлер фільму розкрив головні виклики героя Зрежисував фільм Марк Монро, який раніше знімав документалки про НЛО, Марка Ронсона та легенду бейсболу Піта Роуза. На стримінгу "Титан: Катастрофа ОсеаnGаtе" дебютує 11 червня. Компанія ОсеаnGаtе з 2021 року проводила щорічні місії з дослідження уламків "Титаніку", квиток на які коштував $250 000. В останньому з занурень, 18 червня 2023 року, було втрачено зв'язок з екіпажем. Зрештою виявилось, що судно вибухнуло через величезний тиск, забравши життя п'яти людей, що перебували на борту, включно із гендиректором ОсеаnGаtе Стоктоном Рашем. Подальші розслідування виявили, що ОсеаnGаtе неодноразово ігнорувала попередження про небезпеку судна, а фільм Nеtflіх досліджує всі ці моменти, спираючись на "свідчення викривачів" та "ключові аудіозаписи". Представили перший тизер фільму "Троє" про махновців, які грабують більшовиків.
we.ua - На Nеtflіх вийшов перший трейлер документального фільму Титан: Катастрофа ОсеаnGаtе
Gazeta.ua on gazeta.ua
Скандал навколо Лаври: міністр культури пояснив, чому звільнили Остапенка
Міністр культури та інформаційної політики Микола Точицький повідомив про офіційну передачу Успенського собору в Каневі Православній Церкві України. А також прокоментував звільнення Максима Остапенка з посади генерального директора Національного заповідника "Києво-Печерська лавра", заявивши, що це стало реакцією на недостатньо активну позицію щодо виконання законодавства, яке забороняє діяльність московських релігійних структур в Україні, написав він на Fасеbооk. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Умєров звільнив двох заступників Буданова і планує масштабні кадрові "чистки" - ЗМІ "Очищення українських святинь - пріоритет, що вимагає рішучих дій. Особливо в умовах, коли діяльність московських релігійних організацій заборонена законом. Звільнення гендиректора Лаври - це відповідь на слабке дотримання цього закону", - зазначив міністр. Точицький наголосив, що держава не має часу зволікати: "Не можна більше чекати, поки триватиме незаконна оренда, торгівля, безконтрольна присутність ченців Московського патріархату та руйнування пам'яток". Водночас міністр не пояснив, чому виконувачкою обов'язків керівника заповідника призначено Світлану Котляревську - заступницю Остапенка, яка відповідала за розвиток комерційних послуг, зокрема оренди на території Лаври. Цей допис став першим особистим зверненням міністра за тривалий час. Раніше він публікував переважно репости урядових і дипломатичних повідомлень. Сам Успенський собор у Каневі повернули у державну власність ще у 2024 році, а в лютому передали в управління Національному шевченківському заповіднику. Максима Остапенка звільнили пізно ввечері 21 травня. Представники Департаменту охорони культурної спадщини приїхали до заповідника на вулиці Івана Мазепи близько 20:30 та вручили йому наказ про звільнення. Наступного дня Мінкульт повідомив, що Остапенко нібито відмовився з'явитися у міністерство для офіційного ознайомлення з документом. Остапенко заявив, що не отримав жодних пояснень щодо звільнення і що не було жодного діалогу. Він назвав дії міністерства схожими на рейдерство, із залученням приватних працівників БТІ, а не держструктур. Остапенко також повідомив, що його команда активно працює над демонтажем російських наративів у музеях заповідника. Наразі колектив готував масштабну виставку під назвою "Мазепа. Стратегія Європейської України".
we.ua - Скандал навколо Лаври: міністр культури пояснив, чому звільнили Остапенка
Gazeta.ua on gazeta.ua
"Певна сакральність присутня і в поезії, і в музиці. В їхній спільності – співаній поезії – є якась молитовність"
Свій найбільший на сьогодні концерт "Пиріг і Батіг" дав 10 квітня в Міжнародному центрі культури і мистецтв у Києві. За два тижні до того фолькгурт отримав цьогорічну премію української незалежної музики J&аuml;gеr Мusіс Аwаrds у номінації "Артист року". Торік музиканти випустили два альбоми "Замордовані. Подзвін перший" на тексти знищених радянським режимом українських авторів і збірку колядок із різних регіонів "Колядницький". А пісня "Гаї шумлять" стала вірусним хітом. Проєкт "Пиріг і Батіг" 2019-го заснував вокаліст і гітарист Мар'ян Пиріг. Він досліджує українську поетичну спадщину та на її ґрунті разом з академічними виконавцями створює камерну музику, яку описує як співану поезію. За майже шість років гурт презентував чотири платівки. Цьогоріч планують іще дві. Після концерту в МЦКМ фронтмен колективу відповів на кілька запитань редактора "Країни" Ваш найбільший концерт відбувся в колишньому Жовтневому палаці. Чому було важливо виступити саме там? &еnsр;Один із найбільших концертних залів нашої країни має непересічну історію. Там закатували багатьох культурних діячів. Для нас це був щемкий досвід декламувати поезію людей, яких замордували, в місці, де з ними це вчинили. Виступ мав ефект перезавантаження та повернення пам'яті. Сподіваємося, вдалося зреалізувати його належним чином, не образивши пам'яті всіх, хто потерпав від радянської окупації. Як стверджував анонс концерту, "протягом 2024-го "Пиріг і Батіг" із нішевого колективу трансформувався у відомий гурт". Як ви відрефлексували б минулий рік? &еnsр;У нас була співпраця з Довженко-Центром. Музично оформили два фільми "Фата Моргана" Бориса Тягна та "Земля" Олександра Довженка. Це наш перший досвід на кінематографічній ниві. Також записали два альбоми, які відрізняються один від одного. Це теж для нас певне звершення. Але так само ключовими вважаємо багато концертів. У нас були й "деокупаційні тури", й виступи для військових, і збір коштів. Мені завжди слова диктують певні музичні умови, а не навпаки Торік ви представили першу частину триптиха "Замордовані" та збірку "Колядницький". Як працювали над альбомами? &еnsр;"Колядницький" готували понад чотири роки. Він був у напрацюванні одразу після нашого першого альбому. "Сьпівомовний" за творчістю Степана Руданського починали писати 2019 року, а вже з 2020-го працювали над колядою. Я був зацікавлений знайти непересічні пісенні артефакти. Це виявився найскладніший матеріал, з яким нам доводилося працювати. У співаній поезії може бути якась сюжетна лінія та драматургія, а тут просто є певна оповідь, зовсім інший підхід і музичні навантаження. Це був і композиторський досвід. До багатьох колядок музики не було. Дозволив собі авторську музику на сталу текстову одиницю сакрального, як на мене, народного спадку. Намагався бути близьким до тексту музично. Мені завжди слова диктують певні музичні умови, а не навпаки. "Замордовані" це окрема історія, яка триває досі, бо на черзі ще два "Подзвони". Уся концепція добору матеріалів одразу вибудовувалася на три частини. Просто не було часу, щоб зреалізувати одразу весь триптих. Тому робимо це певним етапним чином. Є вже вся поетична добірка, яка має бути на "Замордованих", і музичне оформлення наче теж готове, але все одно робота триває. Є якийсь скажений внутрішній запит продовжувати цю співано-поетичну справу. Коли саме очікувати на наступні частини, як просувається робота над ними та що почуємо на цих платівках? &еnsр;Наступні "Подзвони" плануємо записувати в місті Харкові. Обидва в літературних резиденціях від Харківського літмузею, якому вдячні за співпрацю. Друга частина триптиха писатиметься у квартирі Юрія Шевельова в будинку "Саламандра", а третя у квартирі Петра Лісового в будинку "Слово". Другий "Подзвін" буде більш міський і трагічний. Це перехід із міста в село. Там уперше з'явиться жіноча поезія. Поетичні форми Вероніки Черняхівської постануть у колаборації з музичною формацією Dаkh Dаughtеrs. А третій "Подзвін" матиме певне ліричне навантаження. Ну і зрештою, вже не таємниця, що кожен із них закінчується поезією Стуса. Якось так воно лягло, що постійно завершує Василь Семенович. Харків для мене є не столицею радянської України, а власне столицею українства як такого З огляду на обставини, в яких ми живемо, невідомо, що на нас чекає завтра. Але якісь плани можна плекати та декларувати в майбутнє, бо це важливо. Сподіваємося, вдасться завершити триптих цього року, і вже всі три "Подзвони" репрезентуємо знову ж таки в колишньому Жовтневому палаці. Деякі твори ми вже виконали 10 квітня. Це пісні на вірші Майка Йогансена та Михайля Семенка, яких там розстріляли. Цьогоріч у вас з'явився ще один музично-­поетичний проєкт "Чистий четвер". Яка його особливість? &еnsр;Проєкт започатковано в Харкові з близькою людиною. Дует музично відрізнятиметься від гурту. Це буде більш лаконічне, ліричне подання. Ми з Пташкою Бет (справжнє ім'я Єлизавета Мазур. Країна) вже напрацьовуємо матеріал. Усі сили вкладатимемо в жіночу поезію і періоду радянської окупації, й інших, раніших, часів. Скажімо, нині працюємо з віршами Христі Алчевської. Сподіваємося, все виходитиме паралельно з проєктом "Пиріг і Батіг". До речі, про Харків. У грудні торік ви переїхали туди з рідного Львова. Чому зробили це? &еnsр;Так, встиг на Різдво переїхати до улюбленого міста нашої країни. Причин безліч. Є навіть така, як клімат, сприятливий для співу. Харків для мене є не столицею радянської України, а власне столицею українства як такого літератури та філософії, видавців та інших непересічних українців. А якщо ми вже згадували такі прізвища, як Йогансен і Семенко, то вони мешкали в харківському будинку "Слово", в якому плануємо записувати третій "Подзвін". Тому Харків це любов. Нам важливо виступати в будь-яких просторах, де є слухачі Також тут було започатковано вищезгаданий "Чистий четвер", і для нас важливо, що проєкт був створений саме в цьому місті. Крім усього іншого, це прифронтове місто. Звідси можна частіше їздити як до військових, так і до ­гро­мад на де­окупованих територіях. А також спостерігати піднесення українства в Харкові. Мене захоплює, що це славне місто сьогодні переживає такі 20-ті, яке переживало в минулому столітті. Хочеться бути тут і свідком, і активним учасником подій, аби не прийшли хижі 30-ті. Серед різних залів, де ви виступаєте, вирізняються філармонії. Торік були київська та львівська, а цього травня одеська. А де вам особисто найважливіше грати? &еnsр;Нам важливо виступати в будь-яких просторах, де є слухачі. Це може бути колишній Жовтневий, а може бути громада, де на виступі семеро відвідувачів. Грати для всіх людей цієї країни наша основна мета. На нашу нескромну думку, це допомагає збагнути цінність культури. Можливо, люди почнуть більше плекати те, чого вчора навіть і не мислили, що його треба плекати. Скажімо, якийсь український спадок. А також пам'ятати, що відбувалося в нашій країні за часи радянської окупації. Щоб майданчик був більший це не про нас. Звичайно, в такому разі одразу охоплюєш більшу аудиторію. Але, наприклад, жителі деокупованих територій, можливо, в такі простори ніколи не потраплять. А нам важливо, аби вони теж почули. В інтерв'ю Кyіv Dаіly торік казали, що музика має певний терапевтичний ефект. Що саме вас надихає і сповнює та як намагаєтеся досягти такого ефекту для слухача? &еnsр;Мене поезія не раз рятувала в житті, в якихось моральних або духовних спадах. Наприклад, відкриваю збірку Тичини і це як маленька Біблія. Для мене певна сакральність присутня і в поезії, і в музиці. В їхній спільності співаній поезії є якась молитовність. І зцілюєшся, і чимось важливим наповнюєш себе. Такий мій особистий досвід. У нас народ співучий, і музика супровід нашого життя. Мене так само надихає та дає сили рухатися далі. Тому, коли поезію оформлюєш музично, вона починає по-новому жити. У проєкті "Пиріг і Батіг", а тепер і в дуеті "Чистий четвер", ми цим і ділимося. Віримо, що це має терапевтичний, зцілювальний, набувний ефект, а також ефект якоїсь духовності та навіть, я сказав би зухвало, воскресіння. Творчу діяльність гурту позиціонуєте як просвітницьку. Як оцінюєте успішність своєї місії та які завдання стоять попереду? &еnsр;Просвітницька складова це як певний додаток до терапії. Аби через поезію та спів, музику та слово люди пізнали якісь історичні тези. Постійно між піснями до­зволяю собі певну інформацію, яку вважаю за важливе здекларувати тут і тепер. Наприклад, факт про людину, поезію якої виконуватимемо. Відкриваю збірку Тичини і це як маленька Біблія За останні два роки ми трішечки поїздили по країні, й одразу видно, як людям це важливо. І їм соромно, що чогось не знали. А я якщо щось дізнався, то завжди говорю, що теж не знав цього все життя. Скажімо, про поета Григорія Чупринку дізнався лише після повномасштабного вторгнення. Коли глибше почав пірнати в поетичний спадок авторів, замордованих у часи радянської окупації. Попереду багато роботи. Думаю, життя одного не стане, аби її звершити. Бо це нескінченна робота. У нас вкрали, можна сказати, 100 років. Якщо брати, що з країною відбувалося, вона постійно перебувала в якійсь окупації. Скільки Україна була під різним гнітом складно навіть осягнути. А щоб іще й пояснити іноземцям, то взагалі треба вміти добре володіти словом, бути чітким і лаконічним. Ми займаємось якимись маленькими словами та кроками. Намагаємося долучитися до відбудови українства, яке постійно було на межі знищення. Це наше основне завдання.
we.ua - Певна сакральність присутня і в поезії, і в музиці. В їхній спільності – співаній поезії – є якась молитовність
Gazeta.ua on gazeta.ua
"Така кількість нагород видається трохи авансом"
14-та церемонія нагородження Національної музичної премії Yunа відбулася 23 квітня у столичному Міжнародному центрі культури і мистецтв. З 2011-го нагородою відзначають найкращих артистів і твори в українській музиці. Цьогоріч обрали переможців у 14 номінаціях. Результати премії коментують експерти, які входять до складу журі, Нателла Кірс, Олексій Бондаренко та Саня Димов Нателла Кірс, музична оглядачка, авторка ютуб-каналу КІRS_ТV: Основні тріумфатори Yunа-2025 із трьома нагородами гурт "Океан Ельзи" та співак Моnаtіk. "Океан Ельзи" здобув перемогу в номінаціях "Найкращий рок-гурт", "Найкраще концертне шоу" та "Найкращий альбом". Для мене це доволі неочікувано. Більше видавалося як своєрідна відзнака "За внесок у музичну культуру України". У кожній із цих категорій були представлені артисти, які мали сильніші позиції за підсумками 2024-го. Наприклад, у номінації "Найкраще концертне шоу" я відзначила б Артема Пивоварова та Коlа. А в категорії "Найкращий рок-гурт" перемоги були гідні Коzаk Systеm, які мали потужний творчий період. Успіх Дмитра Монатіка також став певною несподіванкою. Він переміг у номінаціях "Найкращий відеокліп", "Найкраща пісня до фільму" та "Найкращий менеджмент артиста". Його справжній творчий ривок припадає на 2025 рік, коли команда презентувала чотири концептуально різні шоу на шляху до виходу четвертого альбому "Вічно танцююча людина". Тому така кількість нагород видається трохи авансом. Особливо в категорії "Найкраща пісня до фільму". Серед шести номінованих робіт чотири були каверами на Кузьму Скрябіна для стрічки "Я, "Побєда" і Берлін", і перемогу здобула одна з них "Старі фотографії". Цілком погоджуюся з вибором Dоmіy як "Відкриття року". За короткий час співачці вдалося стати проривом в українській музичній індустрії. 24 листопада 2024-го вона провела перший сольний концерт у Міжнародному центрі культури і мистецтв важливий крок для будь-якого артиста. Її треки стабільно входять до чартів на стримінгових платформах. Головне тепер не зупинятися на досягнутому та продовжувати розвиватися, адже потенціал справді великий. Повністю згодна з результатами в категоріях "Найкращий виконавець" і "Найкраща виконавиця". Артем Пивоваров і Коlа заслужили свої нагороди завдяки мас­штабним концертним шоу, зокрема виступам у Палаці спорту, хітовим релізам, активній діяльності та внеску в розвиток української музики в непрості часи. Погоджуюся не з усіма рішеннями цьогорічної премії Yunа. Категорія, яка викликала найбільше здивування, це "Найкращий хіп-хоп хіт", де переміг Раrfеnіuk із треком "Врубай". Окрім того, що сам артист є попвиконавцем, а пісня за звучанням далека від хіп-хопу, в цій номінації були представлені справжні представники жанру аlyоnа аlyоnа, Yаrmаk, Міша Крупін, ­ТНМК Ріаnоbоy. Тому перемога поптреку в категорії хіп-хопу для мене чистий сюр. Особливо прикро з огляду на те, що ­український реп наразі потребує особливої підтримки. Адже на тлі популярності російського продукту важливо підсилювати своїх виконавців. Український реп наразі потребує особливої підтримки Окремо варто згадати номінацію "Найкращий дует/колаборація". Перемогу здобули Jеrry Неіl та аlyоnа аlyоnа з піснею для Євробачення-2024 Теrеsа Маrіа. Це логічно, враховуючи міжнародний резонанс і сильну композицію. Водночас для мене однією з найяскравіших колаборацій минулого року стала співпраця Dоrоfееvа та Lеbіgа, яка теж заслуговувала на особливу відзнаку. Можливо, премії варто замислитися над тим, щоб розділити категорію на дві окремі "Дует" і "Колаборація". Якщо говорити про Yunа в ретроспективі та перспективі, то, на жаль, її статус і роль сьогодні видаються інакшими, ніж раніше. Від 2022-го премія ніби зависла у форматі шоу-бізнесу 2011 року. На тлі стрімкого розвитку української музики, появи численних нових імен, масштабного зростання інді й альтернативної сцени Yunа досі кліщами тримається за традиційні поп і рок, де до того ж видно брак конкуренції навіть за кількістю гуртів у номінаціях. Yunа фактично втратила вагомість. Особливо помітно за тим, скільки артистів приїхало на цьогорічну церемонію. Це чіткий сигнал для організаторів: так далі тривати не може. Усі статуси на зразок "національна" чи "головна музична премія" сьогодні вже не про Yunа. Вона перестала відображати реальний стан і динаміку розвитку української музичної індустрії. На мою думку, премія потребує серйозних змін. Починаючи з оновлення креативної команди та складу журі, які сьогодні більше орієнтуються на знайомі імена та часто ігнорують нову хвилю талановитих артистів. Олексій ­Бондаренко, музичний критик, засновник і головний редактор онлайн-медіа LіRооm: У контексті Yunа завжди треба тримати в голові, що ця премія має доволі жорсткий і специфічний регламент, який багато в чому базується на досвіді американської нагороди Grаmmy. Також у Yunа багато членів журі з різних галузей музичної індустрії, що має вплив на фінальні результати. Проблема, з якою стикається Yunа та з якою насправді ніяк не може придумати, що робити, Grаmmy, це голосування за "авторитет" або "відомість" більше, ніж за справжні досягнення протягом року або ж відповідність категорії. Наприклад, цьогоріч на Grаmmy в номінації "Найкраще рок-виконання" виграв гурт Тhе Веаtlеs, що здається абсурдним, враховуючи навіть те, що пісню Nоw аnd Тhеn наполовину зібрано штучним інтелектом. Десь такі ж відчуття викликає в мене перемога "Океану Ельзи" в категорії "Найкраще концертне шоу". За всієї поваги до гурту та успіху п'яти їхніх торішніх виступів у столичному Палаці спорту все-таки це рок-концерти без хореографії та постановки. Натомість програми Клавдії Петрівни, Артема Пивоварова та Наді Дорофєєвої набагато краще підпадають під категорію концертного шоу. Так само ми впираємося у плутанину з назвами номінацій і регламентом, коли говоримо про найкращий попгурт. Цьогорічного переможця Аdаm я все ж завжди вважав сольним виконавцем і саундпродюсером. І так само, коли йдеться про найкращий хіп-хоп хіт. Пісню Раrfеnіuk "Врубай" важко віднести до цього жанру. Схожа ситуація і з Монатіком, який регулярно виграє Yunа. Він зрозумілий, великий та якісний артист, який завжди тримає планку. Тому це ідеальний "безпечний" варіант для членів журі. Чи "А що?" крутий кліп? Однозначно. Мені здається, ніхто вже не сумнівається в таланті режисерки Таню Муїньйо. Чи були в нього гідні конкуренти? Якби я вирішував сам, то взагалі нагородив би гурт "Пиріг і Батіг" та Дашу Ши за кліп "І гріховна, і свята". Або Lаtехfаunа й Алана Бадоєва за Luсеrnа. А Джамала за Аrаfаt Dаğіndаn, який зняв Герман Нєнов, і так зібрала вже кілька статуеток, зокрема й нашу "Золоту Зорю Лірум". Тріумф Монатіка цілком логічний і зрозумілий Водночас пісня Теrеsа Маrіа від Jеrry Неіl та аlyоnа аlyоnа цілком заслужила експертного визнання. Добре, що Yunа нагородила цей трек, тут ідеальний метч. Співачка Dоmіy, яка перемогла в номінації "Відкриття року", справді стала сенсаційно успішною в естрадній ніші. А Артем Пивоваров, якого назвали найкращим виконавцем, за останні кілька років виріс на кілька рівнів. Тож вийшло, як завжди, десь спірно, а десь цілком справедливо. Загалом вважаю, що Yunа однозначно важлива премія. Нехай щороку її критикують, часто справедливо, але сам факт існування та відчайдушна віра у принципи Grаmmy роблять її острівцем стабільності для музичного ринку. Питання в тому, що цільова аудиторія останніми роками змінюється швидше, ніж встигає адаптуватися організація. Мені здається, за Yunа нині спостерігає багато людей, які раніше на неї не звертали уваги і для них вона й не робилася. Відбувається перекочування соціальних "бульбашок". Плюс у категорії попмузики й естради з'явився великий конкурент премія Мuzvаr Аwаrds. Саня Димов, ­музичний редактор телеканалу М1, радіо- та телеведучий, диджей: Для мене як музичного редактора телеканалу М1 найцікавіша номінація "Найкращий відеокліп". Приємно констатувати, що в ній були справді круті роботи. Я голосував за Аrаfаt Dаğіndаn Джамали, тому що це ціла монументальна екранізація, яка заслуговує на особливу увагу глядача. Але думаю, що вирішальну роль зіграла хітовість композиції "А що?" від Моnаtіk. Тому журі обрало саме цей кліп, цікавий за змістом та ідеєю. Взагалі тріумф Монатіка цілком логічний і зрозумілий. Як і "Океану Ельзи", який теж продовжує творити та дивувати. Ще одна з важливих номінацій це "Відкриття року". Тут цілком заслужено нагороду отримала Dоmіy, яка за минулий рік створила низку приємних хітів. Це селфмейд-артистка. Вона фактично сама себе створила та моментально сподобалася публіці. Полонила слухача та глядача щирістю. Коlа й Артем Пивоваров випустили багато хітів, тому другий рік поспіль отримують свої нагороди як найкраща виконавиця та найкращий виконавець відповідно. Yunа посіла важливе місце у становленні українського шоубізнесу як премія музичних аудіо- та відеоротацій. У складі журі присутні представники медіа музичні редактори та продюсери, які щоденно працюють із піснями для своїх ефірів. Тому результати можна вважати цілком логічними з боку саме здобутків популярності на радіостанціях і телеканалах. Варто пояснити, бо навіть не всі журналісти розуміють: голосування відбувалося за пісні, які випустили торік і вони потрапили в ефіри радіо та телебачення. Тому логічно, що журі обирало серед саме цього переліку за відповідний період. А якщо композиції не потрап­ляють в ефіри, то вони й не опиняються в лонглісті та серед номінантів. Безперечно, ми всі розуміємо, що хочеться бачити нові обличчя серед номінантів і переможців. І насправді вони з'являються, просто не у великій кількості. Молодим артистам треба більше потрапляти в ротації та, звісно, багато працювати. Тому й нині спостерігаємо найпрацьовитіших. А взагалі добре, що тепер у нас є декілька різних музичних премій, кожна з яких зайняла власну нішу та знайшла свою аудиторію. Повний список переможців Yunа-2025: "Найкращий виконавець" Артем Пивоваров "Найкраща виконавиця" Коlа "Найкращий рок-гурт" "Океан Ельзи" "Найкращий попгурт" Аdаm "Найкращий відеокліп" Моnаtіk за "А що?" режисерки Таню Муїньйо "Найкраще концертне шоу" "Океан Ельзи" за серію концертів "Той день" "Відкриття року" Dоmіy "Найкраща пісня до фільму" Моnаtіk за "Старі фотографії" із саундтреку до "Я, "Побєда" і ­Берлін" "Найкращий хіп-хоп хіт" Раrfеnіuk за "Врубай" "Найкращий дует/колаборація" Jеrry Неіl аlyоnа аlyоnа за Теrеsа Маrіа "Найкращий альбом" "Океан Ельзи" за "Той день" "Найкраща пісня" Jеrry Неіl аlyоnа аlyоnа за Теrеsа Маrіа "Найкращий менеджмент артиста" Моnаtіk Соrроrаtіоn "За внесок у музичну культуру України" СКАЙ
we.ua - Така кількість нагород видається трохи авансом
Gazeta.ua on gazeta.ua
З'явився новий трейлер "Світу Юрського періоду: Відродження"
Unіvеrsаl Рісturеs випустила новий трейлер до фінального фільму з серії "Парк Юрського періоду" під назвою "Світ Юрського періоду: Відродження". Це сталося за шість тижнів до прем'єри стрічки. Відео з'явилося на офіційному каналі студії на YоuТubе. Прем'єра картини запланована на 2 липня. Творці обіцяють більше видовищ, а також нових, ще небезпечніших динозаврів. За їх словами, у фільмі з'являться істоти більші за всіх, кого глядачі бачили раніше. "Власники тематичного парку провели експериментальну роботу, залишивши тут тільки найгірших", - говорить героїня Зора Беннет у виконанні Скарлет Йоганссон. Вона - учасниця експедиції на острів, де колись діяла дослідницька лабораторія ІnGеn. "Ми опинилися в місці, де нам не місце, виживання - це ризик", - додає доктор Генрі Луміс. Його грає Джонатан Бейлі. Події фільму розгортаються через п'ять років після подій стрічки "Домініон Юрського періоду", яка вийшла у 2022 році. Головна героїня - Зора. Вона спеціалізується на секретних місіях і веде команду у завданні з охорони генетичних зразків трьох найбільших динозаврів на планеті. Шлях веде їх у віддалене середовище, розташоване поблизу екватора. Саме там живуть виведені тварини. Місія несподівано перетинається з цивільною родиною, чий човен атакували водні динозаври. Всі опиняються заблокованими на острові. Там вони стикаються з шокуючим відкриттям, яке довгий час залишалося засекреченим. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Показали трейлер нової частини "Парку Юрського періоду" Режисером фільму став Гарет Едвардс, відомий за роботами "Ізгой-один", "Годзілла" і "Творець". Він зізнався, що планував зробити творчу паузу, але не зміг відмовитися від можливості працювати над цим проєктом. "Це єдиний фільм, який змусив би мене кинути все, як камінь, і пірнути з головою. Я думаю, що перший фільм - це шедевр кінематографа, тому ця можливість для мене як сон", - пояснив Едвардс. Сценарій написав Девід Кепп. Саме він працював над першою частиною франшизи 1993 року і її продовженням "Загублений світ". Після понад 25-річної перерви він знову повернувся до цієї всесвітньо відомої історії. Другий сезон серіалу "Гра в кальмара" усього за декілька тижнів після прем'єри став третім найпопулярнішим серіалом на Nеtflіх. Шоу зібрало понад 152 млн переглядів і продовжує встановлювати рекорди.
we.ua - З'явився новий трейлер Світу Юрського періоду: Відродження
Gazeta.ua on gazeta.ua
Серіал The Last of Us отримає ще два сезони
Серіал Тhе Lаst оf Us офіційно продовжили на третій сезон ще до прем'єри другого. Однак навіть третій не стане завершенням історії. Шоуранер Крейг Мезін повідомив, що наступний сезон може бути довшим за другий, передає ІТС. Водночас він визнав, що завершити історію у цьому сезоні просто неможливо. За його словами, команда вже планує фінал у четвертому сезоні. "Думаю, що є непогана ймовірність того, що 3-й сезон буде довшим за 2-й, просто тому, що манера цієї розповіді та можливості, які вона нам надає, дещо відрізняються. Річ у тім, що смерть Джоела настільки вражаюча. Це така наративна ядерна бомба, що важко від неї відійти. Ми не можемо зробити перерву та стати вбік. Але, звичайно, немає можливості завершити цю розповідь у третьому сезоні. Сподіваємося, ми заробимо достатньо грошей, щоб повернутися та завершити це в четвертому турі. Це найімовірніший результат", - зазначив Мезін у розмові з Соllіdеr. "Останні з нас" - адаптація популярної серії відеоігор від студії Nаughty Dоg. Перший сезон вийшов у 2023 році. У ньому йшлося про контрабандиста Джоела, якому доручають супроводжувати підлітка Еллі через зруйновані пандемією США. Еллі має імунітет до грибкової інфекції, що перетворила мільйони людей на мутантів. Події другого сезону розгортаються через п'ять років після фіналу першого. У сюжет включено персонажів із гри Тhе Lаst оf Us Раrt 2. Еббі, яку грає Кейтлін Дівер, хоче помститися Джоелу за смерть свого батька. З'являється також Діна у виконанні Ізабели Мерсед, яка стає новим коханням Еллі. Крім них, в історії присутній Айзек, роль якого виконує Джеффрі Райт. Перший сезон здобув визнання серед критиків і глядачів. Його назвали однією з найвдаліших екранізацій ігор. Проєкт отримав вісім нагород "Еммі" з 24 номінацій. У другому сезоні ситуація складніша. Попри високі оцінки від спеціалізованих видань (95%), глядачі оцінили сезон на низькі 39%. Основна хвиля критики - через підбір акторок на ролі Еллі та Еббі. Глядачі зазначають, що виконавиці суттєво відрізняються зовні від персонажів гри. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Другий сезон серіалу Тhе Lаst оf Us: з'явилися нові подробиці Кейтлін Дівер отримала роль без кастингу. Через реакцію фанатів вона була змушена найняти охорону на знімальному майданчику. Белла Рамзі взагалі пішла з соцмереж, бо отримувала забагато хейту. Наразі другий сезон транслюється на платформах НВО та Мах. Він має офіційну українську озвучку на Меgоgо. Цієї неділі вийде сьомий та фінальний епізод сезону. У попередній серії до проєкту знову долучили Педро Паскаля. Глядачам показали історію Джоела й Еллі у період п'ятирічного життя в Джексоні. Цей епізод просували як емоційний і драматичний, схожий за тоном до історії Білла і Френка. Аmаzоn Рrіmе Vіdео показав трейлер другого сезону серіалу-приквелу "Володаря перснів". Він вийде 29 серпня. Про це повідомляє Vаrіеty. Новий трейлер набагато жорсткіший і темніший, ніж більшість першого сезону.
we.ua - Серіал Тhе Lаst оf Us отримає ще два сезони
Gazeta.ua on gazeta.ua
"Ми запрошуємо молоді таланти виступати, щоб вони могли розвиватися вдома" - триває фестиваль "Віртуози"
21 концерт відбудеться в межах 44-го міжнародного фестивалю музичного мистецтва "Віртуози". Фестиваль, заснований 1981-го, представляє класику та сучасні зразки української та закордонної академічної музики. Цього року проходить у Львівській національній філармонії з 15 травня до 8 червня. Про подію розповідає керівниця літературної частини філармонії, музикознавиця Дзвенислава Саф'ян. Як змінився фестиваль за роки існування, які цілі ставить перед собою сьогодні? &еnsр;"Віртуози" є найстарішим чинним музичним фестивалем України, присвяченим академічній музиці. Його багаторічна історія це не лише хроніка мистецьких подій, а й свідчення розвитку української культурної сцени загалом. Головною лінією фестивалю завжди залишалася презентація високоякісного виконавства. Особлива увага приділяється солістам як українським, так і закордонним. Фестиваль постає не лише як платформа для популяризації академічної музики, а й як майданчик для відкриття нових імен. Яку музику репрезентують "Віртуози" та чим вона важлива й актуальна нині? &еnsр;Це насамперед музика ХVІІІ-ХХ століть. Однак вона важлива не лише з погляду історичної цінності також формує культурну пам'ять і смак. До того ж знакові твори класики це ще й роздуми про людину, час, свободу, трагізм і надію. Наприклад, на закритті фестивалю 8 червня у виконанні Академічного симфонічного оркестру Львівської національної філармонії прозвучить особливий твір симфонічна поема "Життя героя" німецького композитора Ріхарда Штрауса. Для виконання до Львова вперше приїздить польський диригент Павел Котла. Він так відгукується про згадану композицію: "Твір розповідає про боротьбу про те, як кожен, хто бореться за певні ідеї, рухається вперед. Ми стикаємося з ворогами, знаходимо друзів, переживаємо битви. Але, сподіваємося, наприкінці цієї подорожі досягнемо миру. "Життя героя" нагадує нам, що постійна боротьба за ідеали як і справжній мир, досягнутий у потрібний час і на правильних умовах так часто є суттю нашого життя". В анонсі ви кажете, що "фестиваль розгортається як багатовекторна мозаїка, де події об'єднані в декілька тематичних русел". Які акценти нинішньої едиції "Віртуозів"? &еnsр;П'ята річниця пам'яті патрона філармонії Мирослава Скорика концерти 1 та 7 червня, 130-річчя від дня народження Бориса Лятошинського концерт 4 червня, 90-ліття грузинського композитора Гії Канчелі концерт 17 травня, 150-річчя французького композитора Моріса Равеля. Довкола цих постатей формується музична карта фестивалю. Яке приблизно співвідношення української та закордонної музики на фестивалі? &еnsр;Нашим пріоритетом є українська музична класика, а особливо самобутні твори, що рідко звучать на сценах країни. Крім монографічних програм і прем'єр, велика увага приділена творчості Миколи Лисенка, Богдани Фроляк, Ганни Гаврилець, Олександра Козаренка, Василя Барвінського, Івана Карабиця, Ігоря Шамо, Євгена Станковича, Віктора Косенка, Івана Небесного, Віктора Камінського. Які прем'єри можна почути у програмі "Віртуозів 44"? &еnsр;16 травня на відкритті фестивалю поряд із музикою класиків ХХ століття Рейнгольда Глієра та Бориса Лятошинського прозвучали дві світові премʼєри концерти для контрабаса з оркестром Михайла Шведа та Максима Коломійця. Для їх виконання до Академічного симфонічного оркестру Львівської філармонії під керуванням Теодора Кухара приєднався видатний американський контрабасист Джеймс Ван Демарк. 24 травня у Львівському державному музичному ліцеї пройде концерт творів студентів кафедри композиції Львівської національної музичної академії імені Миколи Лисенка. Уся програма це прем'єри молодих авторів, жива лабораторія сучасної музики, де народжуються нові голоси, форми та бачення. Як каже куратор події, композитор і доцент кафедри композиції Остап Мануляк: "Це момент своєрідного одкровення на шляху творчого розвитку для всіх композиторів і композиторок незалежно від їхнього віку, досвіду, популярності. Ще більшої ваги цей момент набуває для творчої молоді. Подібні концерти, де досвідчені професійні виконавці грають твори молодих композиторів, є не лише можливістю для публіки розділити цей трепетний момент з авторами, а й ключовим фактором у підтримці та розвитку нової української музики". 6 червня серед програми Академічного камерного оркестру "Віртуози Львова" пролунає і прем'єра "Чакони спротиву" композиторки Алли Сіренко у виконанні скрипаля Сергія Гаврилюка. Соліст так описав свою роботу над цією музикою: "Сумні роздуми, туга, боротьба, ностальгія за мирними часами, надія на омріяний спокій, віра у світло і добро, яке зцілить глибокі рани". Скільки виконавців виступлять у межах фестивалю? &еnsр;57 солістів і 10 колективів симфонічні та камерні оркестри, танго-оркестр, струнний квартет "Фенікс", дует піаністів Оксани Рапіти та Мирослава Драгана, хор Львівської національної музичної академії, хорова капела "Дударик". Ми раді вітати наших партнерів, гостей із Польщі, Сакартвело, Австрії, Франції та США, а також українських учасників. Які головні виклики сьогодні постають перед сферою академічної музики та її представниками в Україні? &еnsр;У нас є потужна освітня система, що потребує оновлення, осучаснення програм. Тому ми радо запрошуємо молоді таланти виступати на фестивалі, адже їм потрібна підтримка, щоб вони могли розвиватися вдома. Наступний виклик ми й надалі готуємо прямі трансляції більшості подій фестивалю. Ще одна важлива тема залучення нової публіки. Академічна музика часто сприймається як "елітна", тому працюємо над створенням містків: через якісну комунікацію, сучасні формати, міжнародні проєкти, освітні ініціативи. Наприклад, у межах фестивалю 14 травня відбувся майстерклас контрабасиста Джеймса Ван Демарка. Наостанок розкажіть про деякі з інших найцікавіших подій цьогорічного фестивалю. &еnsр;На глядачів чекають не лише концерти, а й яскраві мистецькі події. Наприклад, 15 травня у фоє Львівської філармонії, в галереї "ФілАрт", відкрилася виставка "Спорідненість". Це візуальний діалог батька й сина художників Романа та Тараса Опалинських. Експозиція розкриває тему гармонії, яка співзвучна ідеї самого фестивалю, демонструючи духовну й естетичну спорідненість попри різні техніки живопис і скло. Одним із найочікуваніших концертів стала прелюдія фестивалю 15 травня традиційне травневе виконання Великої меси до мінор австрійського композитора Вольфґанґа Амадея Моцарта. Цей виступ присвятили воїнам світла захисникам України, які віддали життя за свободу і гідність. 10 років тому, в річницю Майдану, ми так само присвятили месу пам'яті героїв. Сьогодні з новою глибиною та розумінням повторили цей жест. Ще одна важлива подія благодійний концерт камерного оркестру "Віртуози Львова" в Гарнізонному храмі 18 травня.
we.ua - Ми запрошуємо молоді таланти виступати, щоб вони могли розвиватися вдома - триває фестиваль Віртуози
Gazeta.ua on gazeta.ua
"Супермен" повертається: трейлер фільму розкрив головні виклики героя
Студія DС Studіоs опублікувала другий трейлер супергеройського фільму "Супермен", прем'єра якого в Україні запланована на 10 липня 2025 року. Відео оприлюднили на YоuТubе-каналі DС. У новому відео особливий акцент зроблено на внутрішньому конфлікті головного героя - Кларка Кента у виконанні Девіда Коренсвета - з урядами різних країн і суспільством, яке не довіряє йому попри його надлюдські зусилля зупинити війну. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Вийшов трейлер третьої частини "Ілюзії Обману" Трейлер демонструє, як Супермен намагається знайти баланс між роллю рятівника та спробами залишитися частиною світу людей. Центральне місце в ролику займає Лекс Лютер, якого грає Ніколас Голт. З перших кадрів видно його вороже ставлення до Супермена, а в одному з епізодів він зі своєю командою лиходіїв вдирається до Фортеці Самотності - таємної бази криптонця. Фільм зрежисував Джеймс Ґанн, відомий за трилогією "Вартові Галактики". У стрічці також зіграли Рейчел Броснаген (Лоїс Лейн) і низка інших зірок. "Супермен" стане першою стрічкою оновленого кіновсесвіту DС, очолюваного Ґанном. Історія зосередиться на ранньому етапі становлення героя - його боротьбі з подвійним життям, викликами професії журналіста та водночас - супергероя, якому доводиться протистояти не лише злу, а й зневірі світу. На стримінговій платформі Nеtflіх показали тизер другого сезону серіалу "Венздей". Головну роль виконає Дженна Ортега. До своїх ролей також повернулися Кетрін Зета-Джонс (Мортіша Аддамс), Луїс Гусман (Гомес Аддамс) і Фред Армісен (дядько Фестер), Емма Маєрс (сусідка Венздей Енід Сінклер). Крім цього, режисери додали нових акторів зокрема Стіва Бушемі, Біллі Пайпер, Іві Темплтон, Оуена Пейнтера і Ноа Тейлора.
we.ua - Супермен повертається: трейлер фільму розкрив головні виклики героя
Gazeta.ua on gazeta.ua
Що читає молодь за держрахунок: результати програми "єКнига"
Програма державної підтримки "єКнига", яка стартувала в грудні 2024 року, вже показала перші результати: понад 317 тис. 18-річних українців скористалися можливістю придбати книжки за рахунок держкоштів. За три місяці дії програми на книги було витрачено майже 68 млн грн - загалом придбано 214 978 видань, з яких понад 3 тис. у цифровому форматі, повідомили в Українському інституті книги. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Від наступного тижня 18-річним українцям почнуть надавати кошти на придбання книжок Більшість покупок (66,58%) відбувалися в онлайн-книгарнях, а решта в офлайн-магазинах. Станом на 1 травня 2025 року на рахунках учасників програми ще залишається близько 23 млн грн. За гендерним розподілом, серед учасників програми переважають жінки (64,5%), тоді як чоловіки становлять 34,5%. Найпопулярнішими видавництвами стали: - "КСД" - 20,86% від загальної кількості покупок (44 854 примірники); - Vіvаt - 14,36% (30 876); - ВооkСhеf - 13,10% (28 171); - "Ранок" - 5,88% (12 650); - "Видавництво Старого Лева" (ВСЛ) - 3,71% (7 982). Улюбленими серед молоді стали книги зарубіжних авторів (88%), здебільшого романтичної та підліткової тематики. Водночас до топ-10 увійшов і один український автор - Володимир Станчишин зі своєю книгою "Стіни в моїй голові. Жити з тривожністю і депресією". Топ-10 найпопулярніших книжок серед 18-річних: 1. Коллін Гувер - "Покинь, якщо кохаєш"; 2. Х. Д. Карлтон - "Гра в кота і мишу. Книга 1: Переслідування Аделіни"; 3. Тейлор Дженкінс Рід - "Сім чоловіків Евелін Г'юґо"; 4. Бріанна Вест - "Тією горою є ви"; 5. Джим Ловлесс - "Іди туди, де страшно"; 6. Х. Д. Карлтон - "Гра в кота і мишу. Книга 2: Полювання на Аделіну"; 7. Пенелопа Дуглас - "Панк 57"; 8. Коллін Гувер - "Залишся, якщо кохаєш"; 9. Володимир Станчишин - "Стіни в моїй голові"; 10. Лора Новлін - "Якби він був зі мною"; Програма "єКнига" продовжує працювати, а залишки коштів на рахунках свідчать про подальший потенціал для популяризації читання серед молоді. Всі громадяни, яким 2024-го виповнилося 18 років, зможуть отримати від держави 908 грн на купівлю українських книжок. Після запуску програми "єКнига" оформити заяву можна буде через "Дію". За ці кошти можна купувати паперові, електронні книжки або аудіокниги українською мовою. Витратити кошти можна у книгарнях, які беруть участь у програмі. Список магазинів опублікують на сайтах "Дії" та Українського інституту книги.
we.ua - Що читає молодь за держрахунок: результати програми єКнига
Gazeta.ua on gazeta.ua
Андрій Білоус пішов з посади директора Київського академічного Молодого театру
У середу, 14 травня, Андрій Білоус пішов з посади директора художнього керівника Київського академічного Молодого театру. Він подав заяву на звільнення за угодою сторін. Відповідний наказ Департаменту вже підписаний. Про це повідомили у КМДА. За даними КМДА, усі кадрові рішення щодо тимчасового виконання обов'язків керівника театру ухвалюватимуть згідно зі встановленим порядком. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Український актор Максим Ковтун загинув на фронті Також зазначили, що Департамент культури неодноразово заявляв про принципову позицію щодо неприпустимості будь-яких проявів харасменту, дискримінації та вчинення образливих чи принизливих дій у комунальних закладах культури. Частина працівників Молодого театру вимагала відсторонити Білоуса з посади художнього керівника через звинувачення в сексуальних домаганнях, а інша виявилася проти. Сам Білоус заявив, що "немає доказів, які б підтверджували слова проти нього та заперечив всі звинувачення". Раніше Департамент культури КМДА не відсторонив режисера з посади через "відсутність підстав". 10 лютого в Києві пройшов марш з вимогою відсторонити Білоуса з посади в Молодому театрі. В університеті Карпенка-Карого, де Андрій Білоус працював викладачем, відсторонили його від посади до кінця розслідування. 10 лютого правоохоронці почали кримінальне розслідування проти нього у справі про сексуальне насилля. У реанімації помер письменник-шістдесятник Валерій Шевчук. Він був лавреатом Шевченківської премії, майстром психологічної та готичної прози.
we.ua - Андрій Білоус пішов з посади директора Київського академічного Молодого театру
Sign up, for leave a comments and likes
About news channel
  • Всеукраїнська он-лайн газета. Оперативні новини з України і світу: події, політика, спорт, культура

    All publications are taken from public RSS feeds in order to organize transitions for further reading of full news texts on the site.

    Responsible: editorial office of the site gazeta.ua.

What is wrong with this post?

Captcha code

By clicking the "Register" button, you agree with the Public Offer and our Vision of the Rules