📢 Як зв’язатися з FuelRisk UA
... Більше📊 ЗВІТ: ЗОВНІШНІЙ РИНОК БЕНЗИНІВ
🗓 Станом на 30.07.2025
---
⛽️ Середземноморський регіон (Mediterranean cargoes)
Станом на кінець липня у регіоні Mediterranean спостерігається зростання цін, попри зниження торгової активності.
📦 Запаси — на задовільному рівні, однак ринок чутливо реагує на глобальні ризики: коливання цін на нафту та валютні курси.
📈 Прогноз: зростання упродовж 1–2 тижнів із подальшою стабілізацією.
---
🚢 Північно-Західна Європа (Northwest Europe cargoes & barges)
🔻 Ціни знижуються на фоні високих обсягів продажів, але запаси наближаються до критичних меж.
⚠️ Очікується дефіцит постачання та логістичні ускладнення.
📉 Прогноз: подальше зниження цін у короткостроковій перспективі з імовірною корекцією.
📌 Котирування Gasoline 10 ppm (30.07.2025):
• FOB NWE: 735,5 $/т
• CIF NWE (Basis ARA): 770,25 $/т
📊 У липні фіксувалась волатильність: локальний спад 22–25 липня, після чого — відновлення зростання.
---
🇬🇧 Великобританія
🏭 Закриття НПЗ Prax Lindsey призвело до дефіциту на ринку.
💸 Роздрібні ціни зросли на 3–5 пенсів/л, що спричинило падіння продажів.
🔄 Оператори активно шукають альтернативні канали постачання.
---
🇷🇺 Росія
🚫 З 01.08.2025 росія запроваджує заборону на експорт бензину строком на 2 місяці.
📈 Причина — біржове зростання цін:
• А-92 — 66 601 руб./т
• А-95 — 76 293 руб./т (на 24.07.2025)
🛑 Потенційні наслідки — вплив на ЄАЕС та ринок ЄС.
⚔️ Аналітики пов’язують заборону з війною проти України та накопиченням ресурсу.
🔍 Додатково уряд рф розслідує дії «Газпрому» через зменшення біржових продажів, що дестабілізує ринок.
---
🌱 В’єтнам
🟢 Із 01.08.2025 PVOIL та Petrolimex запускають пілотний продаж біопального E10 RON95.
🌍 Це частина переходу на екостандарти з повним переходом на E10 у січні 2026 року.
🔧 Необхідна модернізація інфраструктури та адаптація логістики.
... Більше🛢 ЗОВНІШНІЙ РИНОК ДИЗЕЛЬНОГО ПАЛЬНОГО
📅 31 липня 2025 року
---
🇵🇱 Польща
• Виробництво дизелю у I півріччі 2025 року скоротилося на 4% — до 7,57 млн т
• У червні випущено 1,37 млн т, як і в травні
• Причина — ремонт на Плоцькому НПЗ на початку року
🇱🇹 Литва
• Після ремонту на Мажейкяйському НПЗ у травні випуск дизелю зріс на 19%, до 317 тис. т
• За 5 місяців — приріст 3%, до 1,5 млн т
🇷🇴 Румунія
• З 1 серпня акциз зростає з €457 до €507/1000 л
• ПДВ зростає з 19% до 21%
• Премії в порту Констанца зросли з $26/т до $40–50/т
• Ринок стимулює зростання імпорту наперед
🌊 Mediterranean cargoes
• Ціни на дизель стабільні станом на 24.07.2025
• Очікується помірне зростання
• Ризики: ціни на нафту та метеоумови
🌍 Northwest Europe
• Помірне зростання цін
• Стабільний обсяг продажів і запасів
• У сегменті barges — стабільність і достатній ресурс
⚓️ ARA (Амстердам–Роттердам–Антверпен)
• Запаси дизелю й газойлю знижені до 1,752 млн т — мінімум за 18 місяців
• Імпорт у липні: 4,4 млн т (−13% до червня)
• Постачальники:
— 🇺🇸 США — 1,3 млн т
— 🇸🇦 Саудівська Аравія — 1 млн т
— 🇪🇬 Єгипет — 563 тис. т
🇮🇳 Індія
• Nayara Energy (49,13% належить «роснєфті») знижує завантаження НПЗ до 70–80%
• Експорт дизелю до санкцій — до 30% виробництва
• Причина: труднощі з фрахтом і страхуванням через обмеження ЄС
📈 Глобальні тенденції
• Goldman Sachs: високі маржі на дизель збережуться у 2025–2026 роках через дефіцит НПЗ
• Phillips 66: 19% прибутку у II кварталі 2025 р.
• Фактори: високий попит, низькі запаси, сезонність
🚛 Трейдинг і логістика
• Імпорт Oscar Downstream: 2,1 тис. т/добу ( 268%)
• Vitaro Energy: −58%, Socar: −48%
• Фрахт на баржі знизився з $30/т до $22,5/т завдяки вищому рівню води в Дунаї
---
📌 Висновки
Зовнішній ринок дизельного пального демонструє стабільну кон’юнктуру з окремими локальними ризиками: зниження запасів у Європі, зменшення імпорту з ключових напрямків, акцизне стимулювання попиту в Румунії, обмеження індійського експорту. Водночас високий попит та маржа формують позитивні очікування для трейдерів і переробників на 2025–2026 роки.
---
... БільшеВчора попрощалися з Пилипенком Павлом Миколайовичем — добровольцем, який став на захист України в перші дні повномасштабного вторгнення. Він загинув як Герой, прикривши собою побратимів.
🇺🇦 Його подвиг — це приклад незламної відданості Батьківщині.
Він віддав життя за Україну — і залишиться живим у нашій пам’яті та серцях.
Вічна пам’ять Герою.
Герої не вмирають — вмирають вороги.
... БільшеФУНДАМЕНТАЛЬНІ ФАКТОРИ ВПЛИВУ НА ЦІНУ НАФТИ BRENT
Оцінка на кінець липня 2025 року
________________________________________
1. Пропозиція: OPEC та зняття обмежень видобутку
• За даними Goldman Sachs, OPEC планує повністю згорнути 2,2 млн б/д добровільних скорочень до кінця 2025 року. У серпні та вересні очікуються прирости постачання — 274 тис. б/д відповідно.
• Оцінка:
▪️ Серпень–вересень: надлишок пропозиції → слабка негативна динаміка цін.
▪️ Жовтень–грудень: поступове збільшення постачання підтримує профіцит — тиск на ціни зростає.
🛢 Джерела: U.S. Energy Information Administration, Financial Group, IEA, Barron’s, Reuters
________________________________________
2. Попит: зростання глобального споживання
• IEA та OPEC прогнозують зростання попиту на нафту в 2025 році на рівні 1,3 млн б/д, зокрема:
• non-OECD країни: 1,2 млн б/д (Китай, Індія)
• OECD країни: лише 0,1 млн б/д
• Прогноз IEA: попит у другій половині 2025 року буде сконцентрований у країнах non-OECD.
• Оцінка:
▪️ Серпень–вересень: сезонний піковий попит підтримує ціни.
▪️ Жовтень–грудень: попит росте повільніше — профіцит залишається, тиск зростає.
📈 Джерела: MarketWatch, IEA, Reuters, OPEC Digital Publications
________________________________________
3. Запаси нафти
• За даними IEA:
• Запаси в країнах OECD на 221 млн барелів нижче п’ятирічного середнього рівня.
• Світові запаси зросли на 25,1 млн барелів у березні, але залишаються нижчими за середній «буфер».
• Оцінка:
▪️ Серпень–вересень: низькі запаси — підтримка цін.
▪️ Жовтень–грудень: очікується накопичення запасів — незначний тиск на ринок.
📦 Джерело: IEA
________________________________________
4. Геополітика та санкції
• Reuters повідомляє про загострення санкцій США щодо Росії (термін — 10–12 днів) — 3% вплив на ціни у момент оголошення.
• Ризики у Близькому Сході (Хусити, Іран, Суецький канал) створюють потенціал для короткострокових стрибків цін.
• Проте очікування угоди між США та ЄС знижує страх — часткова стабілізація.
• Оцінка:
▪️ Серпень–жовтень: геополітичні ризики — можливі короткострокові спайки.
▪️ Листопад–грудень: при згасанні ескалації — підтримка зменшується.
🌍 Джерело: Reuters
________________________________________
5. Макроекономічні ризики: торгівельні війни
• Goldman Sachs прогнозує зростання торговельних напружень, що обмежує глобальний попит — очікується лише 300 тис. б/д у 2025 році порівняно з 2024.
• Нові тарифи можуть призвести до зниження попиту — ціновий тиск.
• Оцінка:
▪️ Серпень–листопад: обмеження попиту — негативний вплив на ринок.
📉 Джерела: Goldman Sachs, Reuters
________________________________________
6. Прогнози аналітиків на кінець 2025 року
• Goldman Sachs:
• Базовий сценарій: Brent ≈ $62, WTI ≈ $58
• Рецесійний сценарій: Brent ≈ $58, WTI ≈ $55
• World Bank: середня ціна Brent у 2025 — $64, у 2026 — зниження до ~$60
• Citigroup: прогнозує падіння Brent до ~$55 до кінця 2025
🎯 Оцінка:
Жовтень–грудень: базовий сценарій — $62, песимістичний — $55–60
... Більше📊 РИНОК НАФТИ: ЛИПЕНЬ 2025
Оцінка тенденцій і прогнозів від U.S. Energy Information Administration
---
🛢 ЦІНИ: геополітика штовхає вгору, але запаси тиснуть вниз
• Середня ціна Brent у 2025 році — $69/барель, що на $3 вище, ніж у червневому прогнозі.
• Причина — ескалація навколо Ірану, що сформувала геополітичну премію.
• Попри це, зростання світових запасів чинить тиск: прогноз на 2026 рік — $58/барель.
• OPEC 5 липня оголосила про підвищення квот на серпень — це не враховано в цьому прогнозі, але має додатковий ″ведмежий″ ефект.
---
🏭 ВИДОБУТОК США: рекорд утримано, але ріст зупинився
• У 2 кварталі 2025 року США досягли рекорду — понад 13.4 млн барелів/добу.
• Очікується спад до менше ніж 13.3 млн б/д до кінця 2026 року.
• Середньорічний видобуток стабільний: 13.4 млн б/д у 2025 і 2026 роках.
---
📈 ПОРІВНЯННЯ ПРОГНОЗІВ (червень → липень):
• Brent 2025: з $66 до $69 ( 4.4%)
• Brent 2026: з $59 до $58 (−1.3%)
---
⚖️ ФУНДАМЕНТАЛИ: світові запаси диктують ринок
• Головний драйвер зниження — накопичення запасів нафти у світі.
• Попри короткочасні ″піки″, довгострокова динаміка — низхідна.
• У 2026 році ринок очікує надлишок пропозиції при помірному попиті.
---
🧭 ВИСНОВОК: короткострокові ризики vs середньострокове охолодження
• Геополітична премія підтримує Brent у 3 кварталі 2025 року.
• Але фундаментальні чинники $OPEC , видобуток, запаси$ сигналізують про зниження цін у 2026 році.
• Аналітикам варто відстежувати: обсяги видобутку, політику OPEC , глобальні запаси, перебіг конфлікту навколо Ірану.
---
📚 Джерело:
[STEO, U.S. Energy Information Administration, July 2025](https://www.eia.gov/outlooks/steo)
... Більше🛢 РИНОК ДИЗЕЛЬНОГО ПАЛЬНОГО УКРАЇНИ
📅 Оцінка на 28 липня 2025 року
---
1️⃣ Кон'юнктура ринку
📍 У західних регіонах — локальне напруження: окремі оператори фіксують вичерпання запасів через затримки на кордоні
📍 У центрі — стабілізація: після зростання внутрішніх цін активізувалися нові контракти
📍 Загальнонаціонального дефіциту немає, але логістичні затори створюють ризики нестачі на окремих напрямах
---
2️⃣ Ціни: Україна та Європа
💸 Внутрішня ціна дизпального в Україні зросла з 49.02 грн/л (15 липня) до 49.76 грн/л (21 липня)
💹 Heating Oil у Європі — зростання до 2.50 $/галон, що стало тригером для українського ринку
🛢 Brent — у коридорі 68–70 $/барель, без виразного тренду
💱 Курс USD/UAH зріс до 41.82, підсилюючи тиск на імпорт
🧮 Розрив між цінами в Україні та ЄС збільшується — трейдери з низькими запасами втрачають гнучкість у перемовинах
---
3️⃣ Фактори впливу
🚫 Санкції проти рф і білорусі тривають, ускладнюється верифікація походження ресурсу
🪖 росія нарощує запаси — очікується зростання військово-цивільного попиту
🚛 Черги на переходах із Румунією та Словаччиною — **до 18–36 годин**
⛴ Альтернативні морські постачання через Констанцу обмежені через високий фрахт
---
4️⃣ Ризики
🌊 Зниження рівня Рейну збільшує вартість баржових перевезень:
• Очікуване подорожчання — 0.30–0.50 грн/л уже в серпні
• У середньому по ринку — до 0.10 грн/л
🏭 Технічні зупинки НПЗ у Франції та Бельгії скорочують європейську пропозицію
⚠️ Ймовірність обмеження експорту дизеля з рф зростає — це може спричинити дефіцит у Східній Європі й натиск на Україну
---
5️⃣ Рекомендації для гуртових операторів
📦 Підтримуйте запаси щонайменше на рівні 10–12 днів реалізації, особливо на заході та півдні
📝 Контрактуйте ресурс на серпень до кінця липня — очікується зростання цін через зміну структури нафти для НПЗ
💱 Хеджуйте валютні ризики — фіксуйте курс у контрактах, де це можливо
🚚 Застосовуйте змішані логістичні моделі: авто залізниця або морські постачання
🔍 Обов'язково перевіряйте походження ресурсу — зростає контроль за санкційною відповідністю
---
📎 Висновок
Ринок дизпального України входить у фазу зростаючого тиску. Прямого дефіциту наразі немає, однак сукупність логістичних заторів, валютного тиску та геополітичної напруги формує передумови до зростання цін уже в серпні.
Оптовим операторам варто діяти на випередження:
✅ Формувати резерви
✅ Укладати серпневі контракти
✅ Перебудовувати логістичну стратегію
... БільшеГЛОБАЛЬНИЙ РИНОК ЕТАНОЛУ І НАФТОХІМІЇ
20–24 липня 2025
📈 Ціни на етанол: помірне зростання, локальні контрасти
🔹 У США ціни на етанол завершили минулий тиждень зростанням на 2%, а у вівторок — додатково на 0,1%
🔹 Midwest: 50.52 центів/л (–0,1%)
🔹 FOB Houston: 7.6% минулого тижня і ще 0.2% — до 49.72 центів/л
🔹 Бразилія (FOB Santos): попри зростання минулого тижня, ціна знизилася на –0,3% — 55.75 центів/л
🟡 Висновок: етанольний ринок стабільний, але бразильський ресурс починає втрачати перевагу
💹 Цінові спреди і конкуренція
⚖️ Спред FOB Gulf – Santos: звузився до –6.03 центів/л
🆚 MTBE дорожчає: 1.7% минулого тижня і 1.3% цього — премія над етанолом 3.97 центів/л
🔬 BTX-суміш: середня ціна — 75.96 центів/л, що на 26.24 центів/л вище за етанол у Хʼюстоні
📊 Висновок: етанол залишається найдешевшим серед конкурентів, але втрачає позиції
🧪 Конкуренція: MTBE та BTX
🛢 MTBE продовжує зростання:
• 1.7% минулого тижня
• 1.3% — вже цього тижня
📊 Премія MTBE до етанолу Houston зросла — 3.97 центів/л, що посилює маржинальний розрив
🧬 BTX-компоненти поводяться неоднозначно:
• Бензол — 2.8%
• Толуол — –0.2%
• Ксилол — 0.2%
🔬 Зважена середня BTX-ціна — 75.96 центів/л, що на 26.24 центів/л вище за етанол із Houston
📌 Висновок: ароматичні компоненти зберігають привабливість, але частина з них втратила динаміку
⛽️ Нафтопродукти: зниження по всьому фронту
🛢 RBOB: –2.5% на старті тижня
⛽️ CBOB 87 та звичайний бензин 87: –2%
🛢 WTI: 65.87 дол./барель
🛢 Brent: 69.02 дол./барель
📌 Висновок: Низькі ціни на нафту тиснуть на етанол, особливо у спредах і співвідношеннях із бензином
🚢 Фрахт: змішана динаміка та відставання від 2024 року
🟩 Найбільше зростання: Бразилія–Індія ( 7%)
🟥 Найбільше падіння: США–Саудівська Аравія (–6%)
📉 У середньому:
– US Gulf: –2%
– Pacific NW: –1%
– Brazil: 3%
🕰 Рік до року: фрахтові ставки на –27% нижчі, ніж у липні 2024
📌 Висновок: загальне здешевлення логістики підтримує експортерів
🌎 Ціни ″Cost and Freight″: спокійний оптимізм з довгостроковими викликами
📦 США – Центр. Америка: 1% до тижня, –8% р/р
📦 PNW – Півд. Східна Азія: $747.65/т, 0.7% до тижня, –5.3% р/р
📦 US Gulf – Півд. Східна Азія: $694.45/т, 0.8%, –8.4% р/р
📦 Бразилія – Півд. Східна Азія: –0.7%
📌 Висновок: США нарощують вплив в Азії завдяки конкурентній ціні та дешевшій логістиці
📢 ВИСНОВОК
У короткостроковій перспективі ринок етанолу залишається стабільним, однак:
• США нарощують вплив у глобальній торгівлі, випереджаючи Бразилію
• MTBE і BTX тиснуть на сегмент автопального етанолу
• Фрахт здешевлює, але географічна асиметрія зберігається
• Падають ціни на нафту і бензин, що може спровокувати перегляд етанольних контрактів
🧭 Прогноз: ринок наближається до точки перегляду довгострокових стратегій, особливо в умовах стабільного попиту в Азії та здешевлення логістики з США
Джерело: https://grains.org/ethanol_report/ethanol-market-and-pricing-data-july-23-2025/
... Більше📈 ЯК ВПЛИВАЄ: РЕЙН → ЗАВИЩЕНИЙ ФРАХТ → ЦІНА ДИЗПАЛЬНОГО В УКРАЇНІ
🌊 Низький рівень води на Рейні
Через засуху і спеку судна перевозять лише 40–60% вантажу (Duisburg, Cologne, Kaub – ключові точки).
Навіть після дощів вода лишається недостатньою для повних рейсів.
📈 Зростання ставок фрахту
Судновласники вводять доплату за недовантаження, часто суттєво завищену. Згідно з Reuters, фрахт у квітні зріс з 34 €/т (кінець березня) до 46 €/т (на початку квітня), а вже в середині квітня досяг 80 €/т.
Другий стійкий період — з кінця червня до середини липня 2025, коли сильна спека й сухість знову обумовили високі тарифи і фрахт.
Таким чином, підвищений фрахт був неперервно присутній у дві хвилі — квітневу і літню — загалом охоплюючи кінець березня–квітень і червень–липень 2025 року.
Через це вартість баржового фрахту значно підвищується.
⚡️ Скорочення ефективності логістики
Один вантаж тепер потребує декількох суден, що подвоює/потрійнює витрати на перевезення.
💸 Зростання логістичних витрат
Баржові ставки зростають, що напряму підвищує загальні витрати імпортерів, трейдерів і дистриб’юторів (нафтопродуктів ARA → Європа).
🛒 Переклад витрат на кінцевого споживача
Згідно з даними, додаткові витрати становлять 2,20–3,00 €/100 л (~0,7–0,9 ₴/л).
Якщо припустити, що доставка дизеля в Україну використовує маршрути через Польщу чи Румунію (Solidarity Lanes), підвищений Рейн-фрахт може стати вагомою складовою логістичної ціни.
---
🚢 Маршрути доставки в Україну
🔹 ARA → Польща → Україна
- Баржі через Рейн до портів ARA (Антверпен–Роттердам–Амстердам), далі — залізницею/авто через Чоп/Львів.
- Україна отримує ~13% імпорту дизелю з Польщі (2024 рік: 13,1% – $1,0 млн).
🔹 ARA → Дунай → Румунія → Україна
- Менш масштабний, але стабільний маршрут.
🔹 Балтійські порти (Gdańsk, Klaipėda) → Україна
- Польща 2024 року експортувала до України 324 тис т).
- Це близько 23% польського експорту.
🔹 Литва (Orlen Lietuva → Україна)
- Наприклад, Amic Ukraine отримувала ~31% дизелю від Orlen Lietuва у 2024–25 рр.
---
📊 Оцінка частки поставок із підвищеним фрахтом
У 2024 році Україна імпортувала ~7,6 млн т дизелю*.
Польща постачила ~1,7 млн т, і 20–30% з цієї кількості (≈**340–510 тис т**) проходили через Рейн/ARA баржі.
📌 Висновок:
У період підвищеного фрахту (квітень і червень–липень 2025) 4,6–6,7% загального імпорту дизелю йшло в Україну через маршрути, що зазнали впливу Рейн-фрахту.
🔹 Тобто, 1 з кожних 15–20 літрів дизпального міг подорожчати через високі ставки.
🔹 Таким чином, середнє подорожчання по внутрішньому ринку ≈ 5,3 коп/л.
* Розрахунки мають оціночний характер через припущення та відсутність офіційної статистики щодо обсягів постачання пального. Крім того, було зроблено припущення, що у період високого фрахту будуть зберігатися обсяги по цих маршрутах й трейдери не будуть шукати більш дешеві альтернативи.
... Більше🛢 РИНКОК ДИЗПАЛЬНОГО УКРАЇНИ
📅 22 липня 2025 р
---
📌 Закупівлі та тендери
🔹 Держрезерв продовжує шукати постачальників дизелю, зокрема з урахуванням воєнних потреб
🔹 На ринку — активізація трейдерів у сегменті коротких контрактів із фіксацією на 2–3 тижні
🔹 Акцент на логістику через південні порти: підвищений попит на баржові партії
---
📈 Внутрішній ринок України
✅ Динаміка цін на умовах FCA (грн/л):
З початку липня спостерігалося поступове підвищення цін із 45.88 грн/л (01.07.2025) до 49.20 грн/л (21.07.2025). Це зростання становить 3.32 грн/л або 7.2% за 3 тижні. Основна хвиля зростання припала на період 01.07–11.07, коли середній темп приросту сягав 0.8–1.2% на добу. Надалі темпи зросли повільніше, стабілізувавшись у межах 49.0–49.2 грн/л.
✅ Динаміка цін на умовах самовивозу (грн/л):
Ціни на самовивіз також зростали: з 46.04 грн/л (01.07) до 49.76 грн/л (21.07) — 3.72 грн/л або 8.1%. Найбільший стрибок відбувся у період з 04.07 по 10.07, коли ціна зросла на понад 1.1 грн/л лише за 4 робочі дні. Надалі, починаючи з 16.07, темп зростання сповільнився, а ринок почав демонструвати ознаки корекції.
📊 Порівняльна динаміка та співвідношення умов:
Протягом усього липня ціна самовивозу залишалась стабільно на 0.3–0.6 грн/л вищою, ніж FCA.
Цей розрив свідчить про активний попит у роздрібному/дрібногуртовому сегменті та підвищені витрати на логістику й сервіс.
📉 Останні зміни (19–21.07):
Ціна FCA — стабілізація на рівні 49.19 грн/л
Самовивіз із 49.41 до 49.76 грн/л — приріст 0.35 грн/л за 2 дні зі слабким зниженням (22.07) до 49.70 грн/л, що може бути наслідком послаблення попиту перед кінцем тижня
---
🛢 Зовнішні фактори впливу
🔹 Ціни ULSD на базисі FOB Med Italy знизилися до 736.75 USD/т (21.07.2025)
🔹 CIF Med Genova — 750.0 USD/т
🔹 Курс гривні відносно долара стабільний — 41.8194 UAH/USD, не створює додаткового тиску
🔹 Нафта Brent тримається у коридорі 68.8–70.5 USD/барель, тенденція до легкого зниження
---
🌍 Ситуація у світі
🔹 У США — зростання комерційних запасів дистилятів, що тисне на Heating Oil
🔹 Heating Oil зберігає відносну стабільність - 2.4522 USD/галон, сигнал для падіння маржі європейських НПЗ
🔹 Слабкий попит у Південно-Східній Азії на ULSD утримує експортний потенціал
🔹 Високий інтерес Китаю до нафтового імпорту знижує експортний тиск із Перської затоки
---
📦 Європа і Середземномор'я
🔹 ARA: зменшення премій на ULSD через відновлення поставок із США
🔹 Порти Греції, Італії — зниження обсягів перевалки дизелю, падіння активності на споті
🔹 Спостерігається збільшення конкуренції з турецькими постачальниками
🔹 Європейські НПЗ знижують переробку через падіння crack spread на дизель
---
🌐 Інші міжнародні тренди
🔹 ULSD у портах CIF Med Genova Lavera - 750 USD/т (21.07.2025)
🔹 На ринку Африки — фіксується попит на російський дизель, що впливає на логістику у Чорному морі
🔹 Індія експортує ULSD з дисконтом — 5–6 USD/т до котирувань Середземномор’я
🔹 Напруга у Суецькому каналі не посилюється, але продовжує впливати на строки
---
📎 Прогноз внутрішнього ринку дизельного пального
✅ Ринок наближається до точки насичення, оператори обережно переглядають ціни.
Ціни на самовивіз зростають швидше, що свідчить про більшу волатильність цього сегменту.
Можливий сценарій — плавна корекція в останній декаді липня, якщо міжнародні котирування залишатимуться стабільними або знижуватимуться:
📈 Очікувана стабілізація середніх ринкових FCA-цін на дизель на рівні 49.19 грн/л
📉 Самовивіз - стабілізація на рівні 49.7 грн/л із можливим незначним зниженням протягом наступних 3–5 на 0.3–0.5 грн/л через конкуренцію між трейдерами
⚠️ Ризик: затримка корекції у контрактних поставках може призвести до цінових перекосів
✅ Трейдерам рекомендовано переглядати угоди з фіксованими цінами та закуповувати під попит
🔍 Перевагу мають оператори з логістикою через порти — швидша реакція на світову кон’юнктуру
---
... Більше