🛢 РИНКОК ДИЗПАЛЬНОГО УКРАЇНИ
📅 22 липня 2025 р
---
📌 Закупівлі та тендери
🔹 Держрезерв продовжує шукати постачальників дизелю, зокрема з урахуванням воєнних потреб
🔹 На ринку — активізація трейдерів у сегменті коротких контрактів із фіксацією на 2–3 тижні
🔹 Акцент на логістику через південні порти: підвищений попит на баржові партії
---
📈 Внутрішній ринок України
✅ Динаміка цін на умовах FCA (грн/л):
З початку липня спостерігалося поступове підвищення цін із 45.88 грн/л (01.07.2025) до 49.20 грн/л (21.07.2025). Це зростання становить +3.32 грн/л або +7.2% за 3 тижні. Основна хвиля зростання припала на період 01.07–11.07, коли середній темп приросту сягав 0.8–1.2% на добу. Надалі темпи зросли повільніше, стабілізувавшись у межах 49.0–49.2 грн/л.
✅ Динаміка цін на умовах самовивозу (грн/л):
Ціни на самовивіз також зростали: з 46.04 грн/л (01.07) до 49.76 грн/л (21.07) — +3.72 грн/л або +8.1%. Найбільший стрибок відбувся у період з 04.07 по 10.07, коли ціна зросла на понад 1.1 грн/л лише за 4 робочі дні. Надалі, починаючи з 16.07, темп зростання сповільнився, а ринок почав демонструвати ознаки корекції.
📊 Порівняльна динаміка та співвідношення умов:
Протягом усього липня ціна самовивозу залишалась стабільно на 0.3–0.6 грн/л вищою, ніж FCA.
Цей розрив свідчить про активний попит у роздрібному/дрібногуртовому сегменті та підвищені витрати на логістику й сервіс.
📉 Останні зміни (19–21.07):
Ціна FCA — стабілізація на рівні 49.19 грн/л
Самовивіз із 49.41 до 49.76 грн/л — приріст +0.35 грн/л за 2 дні зі слабким зниженням (22.07) до 49.70 грн/л, що може бути наслідком послаблення попиту перед кінцем тижня
---
🛢 Зовнішні фактори впливу
🔹 Ціни ULSD на базисі FOB Med Italy знизилися до 736.75 USD/т (21.07.2025)
🔹 CIF Med Genova — 750.0 USD/т
🔹 Курс гривні відносно долара стабільний — 41.8194 UAH/USD, не створює додаткового тиску
🔹 Нафта Brent тримається у коридорі 68.8–70.5 USD/барель, тенденція до легкого зниження
---
🌍 Ситуація у світі
🔹 У США — зростання комерційних запасів дистилятів, що тисне на Heating Oil
🔹 Heating Oil зберігає відносну стабільність - 2.4522 USD/галон, сигнал для падіння маржі європейських НПЗ
🔹 Слабкий попит у Південно-Східній Азії на ULSD утримує експортний потенціал
🔹 Високий інтерес Китаю до нафтового імпорту знижує експортний тиск із Перської затоки
---
📦 Європа і Середземномор\'я
🔹 ARA: зменшення премій на ULSD через відновлення поставок із США
🔹 Порти Греції, Італії — зниження обсягів перевалки дизелю, падіння активності на споті
🔹 Спостерігається збільшення конкуренції з турецькими постачальниками
🔹 Європейські НПЗ знижують переробку через падіння crack spread на дизель
---
🌐 Інші міжнародні тренди
🔹 ULSD у портах CIF Med Genova Lavera - 750 USD/т (21.07.2025)
🔹 На ринку Африки — фіксується попит на російський дизель, що впливає на логістику у Чорному морі
🔹 Індія експортує ULSD з дисконтом — 5–6 USD/т до котирувань Середземномор’я
🔹 Напруга у Суецькому каналі не посилюється, але продовжує впливати на строки
---
📎 Прогноз внутрішнього ринку дизельного пального
✅ Ринок наближається до точки насичення, оператори обережно переглядають ціни.
Ціни на самовивіз зростають швидше, що свідчить про більшу волатильність цього сегменту.
Можливий сценарій — плавна корекція в останній декаді липня, якщо міжнародні котирування залишатимуться стабільними або знижуватимуться:
📈 Очікувана стабілізація середніх ринкових FCA-цін на дизель на рівні 49.19 грн/л
📉 Самовивіз - стабілізація на рівні 49.7 грн/л із можливим незначним зниженням протягом наступних 3–5 на 0.3–0.5 грн/л через конкуренцію між трейдерами
⚠️ Ризик: затримка корекції у контрактних поставках може призвести до цінових перекосів
✅ Трейдерам рекомендовано переглядати угоди з фіксованими цінами та закуповувати під попит
🔍 Перевагу мають оператори з логістикою через порти — швидша реакція на світову кон’юнктуру
---
... Більше