Канал fuelrisk_ua

fuelrisk_ua

we:@fuelrisk-ua
126 дописів, 1 підписників
fuelrisk_ua на we.ua
📈 ЯК ВПЛИВАЄ: РЕЙН → ЗАВИЩЕНИЙ ФРАХТ → ЦІНА ДИЗПАЛЬНОГО В УКРАЇНІ

🌊 Низький рівень води на Рейні
Через засуху і спеку судна перевозять лише 40–60% вантажу (Duisburg, Cologne, Kaub – ключові точки).
Навіть після дощів вода лишається недостатньою для повних рейсів.

📈 Зростання ставок фрахту
Судновласники вводять доплату за недовантаження, часто суттєво завищену. Згідно з Reuters, фрахт у квітні зріс з 34 €/т (кінець березня) до 46 €/т (на початку квітня), а вже в середині квітня досяг 80 €/т.
Другий стійкий період — з кінця червня до середини липня 2025, коли сильна спека й сухість знову обумовили високі тарифи і фрахт.
Таким чином, підвищений фрахт був неперервно присутній у дві хвилі — квітневу і літню — загалом охоплюючи кінець березня–квітень і червень–липень 2025 року.
Через це вартість баржового фрахту значно підвищується.

⚡️ Скорочення ефективності логістики
Один вантаж тепер потребує декількох суден, що подвоює/потрійнює витрати на перевезення.

💸 Зростання логістичних витрат
Баржові ставки зростають, що напряму підвищує загальні витрати імпортерів, трейдерів і дистриб’юторів (нафтопродуктів ARA → Європа).
🛒 Переклад витрат на кінцевого споживача
Згідно з даними, додаткові витрати становлять 2,20–3,00 €/100 л (~0,7–0,9 ₴/л).

Якщо припустити, що доставка дизеля в Україну використовує маршрути через Польщу чи Румунію (Solidarity Lanes), підвищений Рейн-фрахт може стати вагомою складовою логістичної ціни.

---
🚢 Маршрути доставки в Україну
🔹 ARA → Польща → Україна
- Баржі через Рейн до портів ARA (Антверпен–Роттердам–Амстердам), далі — залізницею/авто через Чоп/Львів.
- Україна отримує ~13% імпорту дизелю з Польщі (2024 рік: 13,1% – $1,0 млн).

🔹 ARA → Дунай → Румунія → Україна
- Менш масштабний, але стабільний маршрут.

🔹 Балтійські порти (Gdańsk, Klaipėda) → Україна
- Польща 2024 року експортувала до України 324 тис т).
- Це близько 23% польського експорту.

🔹 Литва (Orlen Lietuva → Україна)
- Наприклад, Amic Ukraine отримувала ~31% дизелю від Orlen Lietuва у 2024–25 рр.

---

📊 Оцінка частки поставок із підвищеним фрахтом
У 2024 році Україна імпортувала ~7,6 млн т дизелю*.
Польща постачила ~1,7 млн т, і 20–30% з цієї кількості (≈**340–510 тис т**) проходили через Рейн/ARA баржі.

📌 Висновок:
У період підвищеного фрахту (квітень і червень–липень 2025) 4,6–6,7% загального імпорту дизелю йшло в Україну через маршрути, що зазнали впливу Рейн-фрахту.

🔹 Тобто, 1 з кожних 15–20 літрів дизпального міг подорожчати через високі ставки.
🔹 Таким чином, середнє подорожчання по внутрішньому ринку ≈ +5,3 коп/л.
* Розрахунки мають оціночний характер через припущення та відсутність офіційної статистики щодо обсягів постачання пального. Крім того, було зроблено припущення, що у період високого фрахту будуть зберігатися обсяги по цих маршрутах й трейдери не будуть шукати більш дешеві альтернативи.
Про канал

FuelRisk UA — аналітика ризиків на ринку пального України та світу: LPG, дизель, бензин.🔎 Прогнози, ціни, логістика, ринки, війна, курс, політика, ризики.🧭 Щоденні огляди провідних ЗМІ та компаній.📊 Для трейдерів, імпортерів, операторів та експертів

Створено: 23 липня 2025
Відповідальні: Сергей Сапегин
  • Дата публікації:
  • Категорії:

Що не так з цим дописом?

Захисний код

Натискаючи на кнопку "Зареєструватись", Ви погоджуєтесь з Публічною офертою та нашим Баченням правил