Три місяці тому «Київстар» придбав продуктову ІТ-компанію Uklоn за $155,2 млн. І весь цей час Uklоn майже нічого не розповідала про зміни в процесах після угоди, посилаючись на пертурбації. Так тривало аж дотепер. 10 липня Uklоn провела закриту зустріч для медійників і трохи відхилила завісу. Розповідаємо найцікавіше про ІТ-фахівців, розвиток продукту, найм і те, чому програмісти подекуди підробляють таксистами. Спочатку про С-левел і глобальні плани У компанії кажуть, що після угоди з «Київстаром» Uklоn лишається окремим і самостійним бізнесом зі своїми цілями. При цьому кофаундери Uklоn в щоденні процеси не надто залучені (хіба що Віталій Дятленко і Сергій Смусь є членами наглядової ради, також у Дятленка лишилося 3% бізнесу). Натомість зараз є активна команда С-левелу, яка розвиває продукт. Серед них — СЕО Сергій Гришков, СТО Олександр Чумак і ще десяток спеціалістів. До речі, нагадаємо, що 12% суми від угоди з «Київстаром» (тобто близько $18,6 млн) отримали члени команди Uklоn, які мали опціони та «унікальну експертизу для досягнення бізнес-цілей». Компанія не розголошувала деталей про цих фахівців, але логічно припустити, що до них належить керівники напрямів. Угоду з «Київстаром» у компанії не вважають поглинанням чи злиттям. Її називають зміною стратегічного інвестора. Вдалою і вчасною — адже обидві компанії хочуть будувати екосистему навколо своїх продуктів. «Не більш ніж за три роки Uklоn буде коштувати $300 млн, враховуючи плани, які ми маємо», — каже СЕО компанії Сергій Гришков. Серед цих планів на три роки — зайняти понад 70% ринку в Україні. Але найбільший виклик — експансія. Крім України, Uklоn понад два роки працює в Узбекистані та розглядає й інші країни для розширення. Серед них — Казахстан, Албанія, Пакистан. Успішному запуску можуть посприяти інші бізнеси групи VЕОN, з якими Uklоn активно зустрічається. «Вони нас розцінюють як суттєвого гравця з великими можливостями для розширення в інших країнах», — зазначає Гришков. Сергій Гришков, СЕО Uklоn Як працюють технічні фахівці і чому вони возять пасажирів на дозвіллі В технічному підрозділі Uklоn працює 12 продуктових команд, які створюють близько 20 продуктів. В середньому на кожен місяць припадає 200 деплойментів. СТО Uklоn каже, що критичним для їхніх фахівців є продуктовий майндсет. Щоб краще розуміти користувачів, команду спонукають встановлювати драйверський застосунок і возити пасажирів. Не на фултаймі, достатньо виконати 10-30 замовлень. Наприклад, інженер чи керівник продуктової команди може взяти пасажира по дорозі на роботу. «Для продуктової команди такі речі — майже мастхев», — розповідає СТО Uklоn Олександр Чумак. І додає: «Коли я робив своє перше замовлення, то одразу спіймав баг — платіж не відбувся. Я нічого не отримав і пішов виправляти помилку». Ключова метрика для розробників Uklоn — це доступність, або відмовостійкість. Застосунок має бути недоступним максимум 17 секунд на день, або 2 хвилини на тиждень. Якщо програма не працює, то кожна година обходиться компанії у $100 000. «Раніше ми часто падали, тому ця метрика у фокусі наших команд», — додає Олександр. Олександр Чумак, СТО Uklоn Чому ваше авто їде довше, ніж могло б Ще одне завдання команди — розподіл замовлень і автомобілів. Застосунок не підбирає найближчий автомобіль, а враховує низку факторів: час подачі, рейтинг водія. Також LLМ передбачає, чи водій візьме це замовлення і не скасує його в процесі. «Ми розглядаємо всі замовлення і всіх водіїв як єдину систему. І математично мінімізуємо загальний час очікування. Простими словами: якщо є водій за 2 хв від мене і інший водій за 9 хв від вас, ми поміняємо водіїв місцями. Щоб вони доїхали до пасажирів за 4 хв кожен і сумарний час очікування був менший — 8 хв замість 11 хв», — пояснює Чумак. Маркетологи — нові айтівці. Що з наймом в Uklоn У компанії розповідають, що кілька років тому команда мала проблеми з наймом ІТ-спеціалістів. Мовляв, програмісти сприймали Uklоn як «таксі-компанію», де ключова команда — це кол-центр, а технологічні рішення не дуже цікаві. Натомість нетехнічних спеціалістів знайти було легко, зокрема завдяки бенефітам. Утім, тепер ситуація змінилася. «Ми не маємо проблем з пошуком ІТ-фахівців і нашим позиціюванням на ІТ-ринку. Натомість йдемо в бік mіddlе-менеджменту і нетехнічних спеціалістів. Саме там бачимо проблеми. Якщо говорити про конкретні спеціалізації, то на першому місці маркетинг. При цьому важливо, що ми шукаємо універсальних фахівців, які могли б покривати одразу кілька напрямів. З технічних спеціалістів у компанії найскладніше закриваються вакансії девопсів, дата-аналітиків і дата-інженерів», — розповіла DОU Тетяна Попова, Сhіеf Нumаn Rеsоurсе Оffісеr компанії. Тетяна Попова, Сhіеf Нumаn Rеsоurсе Оffісеr Uklоn Тетяна прийшла в Uklоn у 2010-му, де була першим і єдиним НR. Тоді в усій компанії працювала 21 людина. Нині в НR-департаменті, який очолює Тетяна, понад 45 експертів. Одне із завдань її команди — скоротити процес найму. Скажімо, рекрутери зобов’язані відповідати на відгуки кандидатів протягом доби максимум. Також раніше багато часу йшло на виконання і перевірку технічних завдань. В сумі це тривало близько двох тижнів. «Зараз цей етап залишили тільки для ключових позицій — там, де інакше ми кандидата не перевіримо. Це здебільшого керівні й бізнесові посади», — розповідає Тетяна Попова. Загалом найм відбувається у три етапи: скринінг резюме, інтерв’ю з рекрутером і фінальна співбесіда з практичними стрес-кейсами. Після найму випробувальний термін триває три місяці, а для керівних посад — шість. Загалом компанія зростає, нині тут понад 800 фахівців. ІТ-департамент складається з приблизно 250 людей, 170 з них — інженери. В компанії наголошують: угода з «Київстаром» не впливає на найм і скорочень в командах не планується.
... More