Про це повідомив міністр закордонних справ України Андрій Сибіга. "З 1 липня українці за кордоном отримали доступ до нової автоматизованої системи нотаріальних послуг МЗС. Вона зекономить час та гроші для наших людей, а також розвантажить наших консулів. Головне нововведення полягає в тому, що всі процедури подачі та обробки документів тепер можна зробити онлайн, без потреби фізичного відвідання дипустанови. Замість довгого очікування, подорожей, оформлення — тепер зручна онлайн процедура і згодом короткий візит, щоб лише забрати готовий документ", - йдеться у повідомленні. Сибіга нагадав, що раніше для вчинення нотаріальної дії в консульстві громадянин мав: особисто прийти та подати всі необхідні документи в паперовому вигляді; написати заяву власноруч; повідомити, які саме повноваження він збирається передати іншій особі, узгодити з консулом текст необхідної довіреності; оплатити консульський збір (зазвичай на пошті або в банку); очікувати на друк довіреності консулом та її отримання у другій половині дня. "Інколи, у разі відсутності якогось документа або невпевненості у тому, який саме текст довіреності підійде для подальшого використання, громадянину доводилося відвідувати дипломатичну установу ще раз в інший день. Все це забирало час, кошти, ресурси", - додав він. Тепер, із запуском цифрового нотаріату, українці закордоном зможуть обрати зручний час через систему е-Консул і подати заяву на вчинення нотаріальної дії онлайн. Для цього потрібно завантажити зразок необхідної довіреності чи нотаріальної заяви, а потім додати необхідні документи, керуючись підказками системи. Далі інформацію опрацює посадовець і у разі виявлення невідповідностей надішле заявнику повідомлення з конкретними рекомендаціями щодо їх усунення. Наступним кроком система формує нотаріальний документ та надсилає повідомлення про готовність його посвідчити та необхідність оплатити консульський збір. Подані дані та сформований нотаріальний документ зберігаються в системі."Людині залишається записатися в е-Чергу на отримання готового документа, прибути до дипломатичної установи у визначений час, особисто підписати документ та, після внесення консулом інформації до реєстру нотаріальних дій, отримати оформлений документ", - йдеться у повідомленні. Наразі пілотний проєкт запрацював у посольствах України в Австралії, Алжирі, Анголі, Аргентині, Ботсвані, В’єтнамі, Гані, Ефіопії, Індії, Індонезії, Катарі, Кенії, КНР, генконсульствах у Гуанчжоу та Шанхаї, посольствах в Конго, Кореї, Кот-д’Івуарі, Кубі, Кувейті, Латвії, Малайзії, Марокко, Мексиці, Мозамбіку, ОАЕ, Омані, ПАР, Перу, Руанді, Саудівській Аравії, Сенегалі, Сінгапурі, Таїланді, Тунісі, Чилі, Японії, генконсульствах в Мілані, Гамбурзі та Гданську."Після оцінки результатів пілотного етапу плануємо вже невдовзі розширити його на інші дипломатичні та консульські установи України за кордоном", - підсумував Сибіга. Торік Кабінет міністрів України ухвалив постанову про інформаційно-комунікаційну систему “е-Консул”, яка має забезпечити якісніші та доступніші сервіси МЗС для українців за кордоном.
... More