Про це Еспресо повідомили організатори виставки.Простір сучасного мистецтва YАRАТ представив виставку "Я і ковчег, Я і потоп всесвітній" – міжнародний проєкт, що об’єднує 12 митців з Азербайджану, України, Грузії, Литви, Боснії і Герцеговини та Чехії. Костянтин Дорошенко, член української секції Міжнародної асоціації арткритиків АІСА, став першим східноєвропейським куратором, запрошеним YАRАТ для такої масштабної співпраці.Проєкт зосереджується на сучасному переосмисленні ідей Сеїда Імадеддіна Насімі – азербайджанського мислителя, поета і суфія ХІV століття. Його філософія тотожності людини та всесвіту, свободи духу та усвідомлення себе набуває нового значення на тлі глобальних змін – від воєн і міграцій до деколонізаційних процесів та зловживань інформаційними технологіями."Виставку, присвячену переосмисленню інтелектуального спадку Насімі, ми задумали з директоркою YАRАТ Фарах Алакбарі в 2022 році. В часи найскладніших випробувань російської війни проти України мені було важливо, щоби голоси українських митців звучали в діалозі з митцями інших країн, які зазнали досвіду колонізації, імперіалістичної агресії, чия культура досі недооцінена, але має потенціал збагатити світ новими підходами та відкриттями. Нам є що сказати одне одному й людству", - поділився Дорошенко. Фото: Аlі Rzа На фото Робота Михайла Алексеєнка "Уламки" в експозиції виставкиЯк уточнила директорка YАRАТ Фарах Алакбарі, виставка торкається фундаментальних питань стану та ролі людини у світі, являючи собою багатошаровий діалог між філософським спадком Насімі та актуальними викликами."Кураторський проєкт Костянтина Дорошенка в Баку пропонує глядачеві подивитись на сучасність крізь призму взаємозв’язку минулого, сьогодення та майбутнього, нагадуючи про те, що кожен із нас може впливати на навколишню реальність своїм вибором, реакціями та діями", - зазначила Алакбарі.Виставку створювали 12 митців із шести країн, що представляють різні генерації та художні підходи. Тарлан Горчу, Уджал Горчу (Азербайджан) – каліграфічна відеопроєкція "У мене вмістяться обидва світи…", де містичне слово "Ніщо" дзеркально відображає "Любов".Орхан Гусейнов (Азербайджан) – аудіовізуальна інсталяція Ваyаtı-Мürğ, що поєднує традиційну музику мугаму з сучасним мистецтвом, використовуючи замість музичних інструментів звуки живої природи.Ельтуран Маммадов (Азерайджан) – концептуальний проєкт про інформаційні маніпуляції та подвійні стандарти світової політики "Хмари збираються в небі над сходом України...".Алібек Гусейнзаде (Азербайджан) – акварель 1923 року "Дитинство Селіма" роботи митця, який створив національний прапор Азербайджану - передчуття долі сина художника на перетині мистецтва, політики та суфізму.Селім Туран (Азербайджан) – кінетична скульптура "Жінки, що танцюють", що звертається до символіки суфійського танцю дервішів.Михайло Алексеєнко (Україна) – інсталяція "Уламки", в якій представлений артефакт із деокупованої Бучі - склеєна митцем наново розбита вибуховою хвилею чарка - присвячена відновленню, перезбиранню понівечених війною людських доль.Володимир Будніков (Україна) – монументальний живописний твір "Ландшафт", що розкриває анатомію Землі, понівеченої війною та антропоценом.Влада Ралко (Україна) – експресивне полотно "Ніхто", образ розлюднення представників країни-агресорки, що відмовились від соціальної та політичної суб’єктності. Втративши особистісну цілісність, вони здатні порушувати будь-які кордони.Павла Нікітіна (Чехія - Україна) – скульптура Віrlіkdə - "Разом", присвячена кримськотатарській подружці скульпторки, що мала порушення слуху. Мовою жестів, яка стала спільною для їхнього спілкування в Бахчисараї, художниця промовляє про єдність. Наталія Васадзе, Воuіllоn Grоuр (Грузія) – мультимедійна інсталяція "Батьківщина", де особисті спогади перетинаються з історичною пам’яттю, а війна розкривається досвідом як країни, так і кожного її громадянина.Младен Мільянович (Боснія і Герцеговина) – "Дидактична стіна", інтерактивна інсталяція з гравіюванням на мармурі, що працює з темою біженства та вимушеної міграції.Рімас Сакалаускас (Литва) – "Сесія", 3D-меппінг на бюсти античних філософів, що досліджує питання популізму, дезінформації та маніпуляцій знанням.Фото: Аlі Rzа На фото робота Влади Ралко "Ніхто" в експозиції виставкиВиставка "Я і ковчег, Я і потоп всесвітній" триватиме до 26 жовтня.
... More