Росії знадобиться щонайменше півтора року для ремонту кожного зі стратегічних бомбардувальників Ту-160М, пошкоджених унаслідок української операції "Павутина". Про це йдеться у звіті приватної розвідувальної компанії Dаllаs Іntеllіgеnсе, яка отримала доступ до внутрішнього протоколу наради у Міноборони РФ. Документ, датований квітнем 2025 року, стосується логістики та строків відновлення літаків, зокрема одного з флагманів російської стратегічної авіації - Ту-160М №801 на ім'я "Ілля Муромець". Для його повноцінного ремонту відведено 18 місяців, а у виробничому ланцюжку задіяно щонайменше 10 оборонних підприємств РФ. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кремль перекидає бомбардувальники подалі від фронту - Тhе Теlеgrарh Як уточнює видання Dеfеnsе Ехрrеss, ще у 2024 році на цьому літаку згорів один із двигунів. Варто зауважити, що незадовго до інциденту на "Іллі Муромці" здійснив політ російський президент Володимир Путін, використовуючи повітряне судно як інструмент пропаганди. Пожежу, за даними розвідки, спричинила контрафактна опора турбіни - попри те, що раніше цей борт презентували як еталон надійності. У витоку з протоколу вказані основні підрядники: ремонт двигунів виконує підприємство ОДК "Кузнєцов", а за систему управління відповідає ВАТ "Темп". Усього до ремонту залучено 10 заводів російського військово-промислового комплексу. Аналітики Dаllаs Іntеllіgеnсе наголошують: навіть із таким ресурсним навантаженням відновлення одного літака - це виклик. У контексті останніх втрат після українських операцій ударного типу на аеродромах, РФ буде вкрай складно відновити боєздатність авіаційного флоту навіть частково. 1 червня СБУ провела унікальну спецоперацію "Павутина", у межах якої завдала ударів по російських аеродромах "Бєлая", "Дягілєво", "Оленья" й "Іваново". У результаті спецоперації вдалось уразити 41 російський літак&еnsр;стратегічної авіації, серед яких А-50, Ту-95, Ту-22 М3 і Ту-160.