Фахівці АТ "Укрзалізниця" ведуть систематичну роботу з виявлення та припинення діяльності перекупників. Тільки з березня вдалося заблокувати понад 3 700 підозрілих акаунтів. Про це під час брифінгу повідомив ІТ-директор АТ "Укрзалізниця" Ернест Клименко, повідомляє Gаzеtа.uа. "Нам вдалося заблокувати близько 3 700 акаунтів так званих перекупників тільки з березня цього року, що суттєво зменшило кількість проданих у таких спосіб проїзних документів. Для порівняння: якщо у 2022 році на популярний рейс Київ - Варшава до 40% квитків продавали саме перекупники, то сьогодні ця частка не перевищує 3%", - розповів Клименко. На окремих популярних поїздах у внутрішньому сполученні спекулянти іноді можуть намагатись викупити 5-7% загальної кількості квитків. Проте до безпосереднього процесу придбання часто не доходять. В УЗ вже вдалися до низки заходів для боротьби з ділками, серед яких - запровадження антифрод-системи, що блокує акаунти з аномальною активністю. У середньому, щодня вдається заблокувати до 20 людей. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Укрзалізниця запроваджує жорсткіший контроль під час посадки "Ми моніторимо кількість запитів, кількість резервацій, авторизацій з різних пристроїв, в тому числі відмінних від класичних. Бувають хибні спрацювання, але переважна більшість блокувань стосується саме перекупників", - пояснює Клименко. Запровадження ідентифікації через "Дію" при купівлі проїзних документів також посприяло істотному скороченню кількості перекупників, насамперед у сегменті міжнародних перевезень. Із 1 серпня в тестовому режимі компанія запровадила верифікацію через "Дія.Підпис" для низки популярних поїздів внутрішнього сполучення. Наразі цю опцію тестують. В УЗ зауважили, що у вересні планують спробувати запустити у застосунку систему ідентифікації через ВаnkІD. Тривають технічні узгодження і пошук коштів для запуску цього сервісу. Клименко підкреслив, що Укрзалізниця намагається діяти на упередження в питанні подолання проблеми з перекупами, але подекуди не встигає за "винахідливістю" ділків. "На цьому ринку працюють цілі компанії, які не втомлюються перевіряти на вразливість нашу ІТ-систему. Продаючи за день по 20-30 квитків при умовному заробітку на кожному в 2 000 грн, вони отримують за місяць до мільйона прибутку", - сказав представник УЗ. В Укрзалізниці розповіли про дефіцит квитків. Темпи старіння та списання парку пасажирських вагонів випереджають темпи оновлення, а кількість пасажирів, які подорожують на пільгових умовах, також зростає.