Повномасштабне вторгнення кардинально змінило життя мільйонів українців, яке з 24 лютого 2022 року розділилося на до та після. Четвертий рік триває боротьба за свободу та право на майбутнє. Цей час сповнений важких випробувань, втрат, але також неймовірної стійкості, єдності та сили духу всіх, хто наближає нашу перемогу. У спецпроєкті "Код свободи" ми розкажемо, як волонтерство стало невіддільною частиною життя команди ЕVА. Працівники поділяться власними історіями допомоги, підтримки колег і благодійних ініціатив компанії, які їх надихають. Донати мій знеболювальний засіб після загибелі брата "Війну зустріла під звуки прильотів і вибухів. Паніки не було всі розуміли, що рано чи пізно це розпочнеться. Але що робити далі, ніхто не знав. На момент повномасштабного вторгнення мій рідний брат уже був у ТрО, а чоловік приєднався до них 26 лютого 2022 року. Мені друзі з-за кордону пропонували виїхати, але я навіть не розглядала такої можливості. Робота, підтримка команди та мої хлопці чоловік і рідний брат стали головним фокусом у ті дні", розповіла Галина Лісняк. Із 2012 року працює заступницею директора з розвитку мережі магазинів ЕVА. Волонтерство це частина нашого життя Сергій Ковтун працює в ЕVА з 2010 року, зараз заступник директора юридичного департаменту. "Початок повномасштабної війни запам'ятався надовго. 19 лютого 2022 року ми з родиною планували закордонну подорож, але мали недобрі передчуття і відмовилися. Тому ранок 24 лютого я зустрів у Дніпрі. У департаменті вузьким колом колег обговорювали можливий розвиток подій та наші дії. Визначили опорну точку умовно безпечну локацію одного з магазинів, проробляли маршрути на випадок евакуації. Навіть зробили передзамовлення рацій. Я записався на курси тактичної медицини. Ми всі зустріли вторгнення в очікуванні невідомого. До останнього не вірили, що війна буде повномасштабною", розповів Сергій Ковтун. Надихають люди, з якими працюю Олег Свистун, спеціаліст з інформаційної безпеки мережі магазинів ЕVА, працював в компанії із серпня 2018 року. Повномасштабне вторгнення зустрів о 5.40 в одному з готелів Києва. "Розбудив мене дзвінок товариша: у столиці прильоти, почалася війна. Згодом стало зрозуміло, що вибухи лунали в багатьох містах України, зокрема й у рідному Дніпрі. Це був день переживань за рідних та пошуку способу якнайшвидше дістатися до них із Києва. Була надія, що попри все ми вистоїмо. Спочатку просто спостерігав за розвитком подій. Та після трагедій у Маріуполі, Бучі, Ірпені усвідомив: або я у війську, або допомагаю захисникам. Мій товариш і колега запропонував долучитися до волонтерської діяльності. Так усе й почалося від збору коштів на зовнішні накопичувачі до придбання й передання військовим РЕБів, машин, дронів, одягу, маскувальних сіток і всього, що необхідно героям, які захищають наш спокій", пригадує Олег Свистун. Системна допомога рушійна сила позитивних змін На початку повномасштабного російського вторгнення ЕVА переглянула свою стратегію корпоративної соціальної відповідальності. Щоб максимально ефективно використовувати ресурси, компанія визначила ключові напрями допомоги: підтримка військових, дітей, допомога тваринам, волонтерська діяльність. До підтримки благодійних ініціатив ЕVА активно залучає клієнтів, працівників компанії. Завдяки цьому досягає значних результатів. Код свободи ЕVА: підтримувати команду й бути активним учасником суспільних змін Із початком війни в компанії ЕVА доклали максимуму зусиль, аби зберегти команду. Працівники, котрі вимушено залишили свої міста, отримали роботу в інших магазинах зі збереженням зарплати. У корпоративному чат-боті ЕVАfаmіly створили опцію, яка дає змогу повідомити про зміну локації та зробити запит на отримання роботи. Так на нових місцях працевлаштували близько 500 працівників. Співробітників, що вимушено евакуювалися з гарячих точок, компанія забезпечувала також тимчасовим житлом і необхідними речами. Зокрема таку підтримку отримав регіональний директор із Маріуполя зі своєю командою. Їм вдалося вибратися з міста наприкінці квітня 2022 року. А коли ЗСУ звільнили Херсон, компанія передала продуктові набори для своїх працівників, які залишалися там під час окупації. У перші тижні війни в компанії ЕVА створили службу психологічної підтримки. Для співробітників, які потребували допомоги, провели серію зустрічей із психологами, організували гарячу лінію, куди можна було подзвонити, щоб поділитися переживаннями. На початку 2024 року мережа магазинів ЕVА запустила масштабний НR-проєкт психологічної підтримки та розвитку культури інклюзії "Ми разом". Основна його мета піклування про ментальне здоров'я працівників, розвиток культури інклюзивної взаємодії та підготовка до реінтеграції ветеранів. В ЕVА також діє практика допомоги співробітникам, які захворіли, втратили житло або когось із рідних. ЕVА підтримує збори та ініціативи допомоги своїх співробітників. Адже соціальна відповідальність у компанії це не просто стратегія, а внутрішній поклик команди діяти. Коли колеги об'єднуються навколо важливої мети, це зміцнює командний дух, формує довіру та взаєморозуміння. У такі моменти народжується справжня мотивація бути частиною справи, яка має значення для інших. Цей внутрішній порив не обмежується лише межами компанії. У ЕVА вважають, що бізнес має бути відкритим до участі в суспільному житті. Ініціативи співробітників це приклад того, як відповідальність стає частиною щоденної роботи. Це про готовність підтримати, підставити плече вчасно, залишатися небайдужими бо саме так формується культура взаємної довіри та свободи, яку ми прагнемо зберегти.
... More