Безкінечне скролення стрічки в телефоні здається нешкідливим заняттям, але для дитячої психіки воно може мати серйозні наслідки. Надмірне використання ґаджетів знижує концентрацію уваги, викликає емоційне виснаження, провокує порушення сну та навіть залежність. Чим молодша дитина - тим вразливішою вона є до цифрового перевантаження. Як саме скролення впливає на мозок дитини і чому варто вчасно обмежити екранний час, розповіла інтегративний нутриціолог Анастасія Бойко. "Дитячий мозок взагалі не пристосований до постійної стимуляції. Коли дитина гортає телефон, він не має фільтру, а вбирає все. Нейромережа мозку вибухає від надлишку сигналів. Дорослий може хоч якось відстежити, що з ним відбувається, а у дитини просто перевантаження. Мозок у вогні. Дитина не розвивається - вона просто скролить - ця фраза просто врізалася. І справді: ти дивишся - дитя залипає. Начебто спокійно і тихо, але всередині йде обнулення. Нейрони, які відповідають за мовлення, концентрацію, уяву не працюють. Вони вимикаються, тому що вся система зайнята реакцією на екран. Мозок дитини повинен у цей момент грати, нудьгувати, складати, фантазувати. А він отримує по 300 уривків інформації за 10 хвилин. І не встигає жоден із них осмислити. Це не "залежність" - це постійний режим навантаження, в якому неможливо розвиватися. Просто виживання. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Погіршується пам'ять і концентрація: що відбувається з мозком дитини, яка пізно лягає спати Найжорсткіше: "Якщо це триває роками - дитина дорослішає без базових навичок. Вона не може зосередитися, не вміє проживати емоції, не може спілкуватися наживо". А ми потім дивуємось, чому у підлітків агресія, паніка, порожнеча. Та тому що вони не мають внутрішньої опори. Вона не сформувалася в них. Кожного разу, коли вам здається, що дитині просто подобається дивитися мультик у телефоні - пам'ятайте, що ви спостерігаєте не відпочинок, а поступове руйнування здатності бути собою. За законодавством України, учні мають право користуватися телефонами, планшетами та іншими ґаджетами у вільний від уроків час. Школа не може заборонити використання особистих пристроїв, адже ґаджети вже є невід'ємною частиною навчального процесу. Вчитель втручається лише тоді, коли їх використання заважає навчальному процесу. Дитина має право вільно контактувати з батьками під час перерви. Питання безпеки в умовах війни стоїть дуже гостро. Тому учень у разі надзвичайної ситуації, поганого самопочуття за погодженням учителя може подзвонити батькам під час освітнього процесу.