🇺🇸❌Американські бренди мають нову проблему з іміджем - The EconomistДональд Трамп шкодить брендам - від Coca-Cola до Jack Daniel’sПротягом десятиліть м’яка сила Америки слугувала вітрилом для її компаній, коли ті виходили на міжнародні ринки. Коли впала Берлінська стіна, Coca-Cola відправила вантажівки з великими логотипами до Східного Берліна, роздаючи натовпам безкоштовні напої. Продажі швидко зросли — споживачі в колишній комуністичній державі із захватом пили солодкий символ американського капіталізму.Проте продавати «Американу» за кордоном стає дедалі складніше. Минулого місяця Carlsberg — данський пивовар, який розливає Coca-Cola у себе вдома — повідомив, що споживачі бойкотують газований напій, надаючи перевагу місцевим брендам, таким як Jolly Cola. За це Coca-Cola може «подякувати» Дональду Трампу, який розлютив данців — як і багатьох інших споживачів у світі — своїми заявами про територіальну експансію та хаотичну торгову війну. Наскільки серйозно повинні турбуватися керівники американських корпорацій через нову іміджеву кризу?Те, що Трамп пошкодив репутацію Америки за кордоном — очевидно. У дослідженні понад 100 000 людей у 100 країнах, проведеному минулого місяця компанією Nira Data на замовлення Альянсу демократій (данська некомерційна організація), частка опитаних з негативним ставленням до США перевищила частку з позитивним на 5 відсоткових пунктів. Це різке погіршення у порівнянні з попередніми роками й достатньо, аби поставити США позаду Китаю у глобальному рейтингу симпатій.Дії президента вже шкодять продажам американських компаній за кордоном. Найбільший спротив спостерігається в Канаді, де громадяни обурені ідеєю приєднання їхньої країни як «51-го штату», а також у Данії через погрози Трампа «віджати» Гренландію. Минулого місяця 61% канадців заявили YouGov, що бойкотують американські товари. Раніше цього року провінції Онтаріо та Квебек вилучили з продажу алкоголь американського виробництва в державних магазинах, що вдарило по продажах таких брендів, як Jack Daniel’s. Компанія Kraft Heinz нагадує канадцям, що багато її продуктів у Канаді виготовляються локально з місцевих інгредієнтів. У Данії найбільший ритейлер країни — Salling Group — почав спеціально маркувати європейські бренди, щоб полегшити споживачам уникнення американських товарів.Негативне ставлення до американських брендів спостерігається і в інших частинах Європи. Найбільш яскравим прикладом є Tesla, компанія Ілона Маска: реєстрації нових авто Tesla в Європі впали на понад 40% у першому кварталі порівняно з минулим роком. Але Tesla — не єдина в зоні ризику. У березневому опитуванні Європейського центрального банку респондентам запропонували гіпотетичний сценарій, у якому США вводять загальні мита, а ЄС відповідає дзеркально. Їх попросили оцінити ймовірність відмови від американських товарів за шкалою від 0 до 100. Медіанне значення — 80. Цікаво, що більшість вказали причиною відмови не ціну, а особисті переконання чи уподобання.Це все має турбувати американські фірми, які щороку отримують понад $8 трлн доходів від продажів за кордоном. Не всі сектори постраждають однаково. Згідно з дослідженням Morning Consult, найсильніший зв’язок між негативним ставленням до США і брендів — у технологіях, автопромі та харчовій промисловості. Найменше постраждають готельна галузь, логістика й охорона здоров’я. Люди частіше відмовляться від пачки Cheetos, ніж від ліків від раку компанії Pfizer. А відсутність альтернатив ускладнює відмову від таких сервісів, як Google чи Instagram.Утім, для багатьох американських компаній реальність стає очевидною: їхнє походження зі США — більше не перевага, а ризик.📩 Підписуйся на \"Ціну держави\"
https://www.economist.com/business/2025/05/19/american-brands-have-a-new-image-problem
... Більше