Search trend "Falcon 10"

Sign up, for leave a comments and likes
Еспресо on espreso.tv
Новий етап у війні: як український F-16 збив сучасний російський Су-35 і до чого тут шведи. Пояснюємо
Ця подія не лише продемонструвала зростаючі можливості Повітряних сил України завдяки зброї зразка НАТО, а й стала важливим символом ефективності західної військової підтримки. Еспресо розповість про деталі цієї операції, історичне значення події, технічні характеристики літаків та можливий вплив на хід війни.Як це сталося: деталі операції збитий Су-35, фото: скрін з відео з соцмережПро успішне збиття російського Су-35 повідомили у Повітряних силах ЗСУ у суботу, 7 червня. "Сьогодні вранці, 7 червня 2025 року, в результаті успішної операції Повітряних Сил на Курському напрямку збито російський винищувач Су-35", - йшлося у повідомленні.Згодом Повітряні сили опублікували відео зі збитим літаком, однак деталей не розповіли.У Dеfеnсе-Ехрrеss припустили, що "ймовірним варіантом є використання багатофунціональних винищувачів F-16" для виконання цього завдання. Натомість виданню ВІLD вдалося з’ясувати історичність цієї події, підтверджуючи припущення про F-16. За їхніми даними, коли українські винищувачі проводили операції на межі Сумщини та Курщини, атакуючи російські позиції, для протидії ним Росія підняла в повітря один зі своїх найсучасніших літаків – Су-35. Його завдання полягало в перехопленні українських літаків, які здійснювали точкові удари по російських об’єктах. Однак у підсумку російський пілот потрапив у ретельно сплановану засідку.Німецькі журналісти відзначають, що ключову роль у цій операції відіграв шведський літак дальнього радіолокаційного виявлення Sааb 340 АЕW&С, наданий Україні Швецією. Цей літак, що виконує функції повітряного командного пункту, виявив Су-35 на відстані 200–300 км від кордону. Sааb 340 передав точні координати цілі українському F-16, який перебував у районі бойових дій. Отримавши дані, пілот F-16 випустив ракету класу "повітря-повітря" АІМ-120 АМRААМ, яка влучила в Су-35 на відстані близько 50 км. Росіяни навіть не знали, що по них відкрили вогонь. Читайте також: Відганяють літаки з КАБами, знищують ракети та БПЛА: що таке ракети АІМ-120, якими стріляють українські F-16 і NАSАМSРосійський літак зазнав катастрофи поблизу міста Коренево в Курській області, приблизно за 16 км від українського кордону. За даними російських джерел, пілот Су-35 встиг катапультуватися і вижив. Українські літаки повернулися на базу без втрат.Таким чином операція стала прикладом ефективної взаємодії західних військових технологій в руках українських асів. Завдяки Sааb 340 АЕW&С українські сили отримали перевагу в ранньому виявленні цілі, що дозволило F-16 завдати удару, навіть не вступаючи в прямий повітряний бій.Історичне значення події та думки експертів Знищення Су-35 українським F-16 стало першою підтвердженою повітряною перемогою F-16 у російсько-українській війні. Адже це перший відомий випадок, коли західний винищувач, переданий Україні, успішно знищив один із найсучасніших російських літаків у повітряному бою. До цього моменту було відомо, що F-16 використовувалися переважно для протиповітряної оборони вглибині української території або для завдавання ударів по наземних цілях у прифронтових зонах. Тому ця подія знаменує якісний стрибок у спроможностях української авіації.Значення цієї перемоги підсилюється тим, що Су-35 був збитий F-16АМ – модифікацією, яку багато хто вважав застарілою порівняно з сучасними російськими літаками. "Український F-16АМ збив російський Су-35 за допомогою ракети АМRААМ. Якщо це підтвердиться, це стане першим винищувачем повітря-повітря, збитим українським Vіреr. Що ще важливіше, це означатиме, що російський Flаnkеr найвищого рівня був збитий колишнім голландським F-16АМ, варіантом, який багато хто вважав минулим", - наголошують в аналітичному порталі Аіr Роwеr.Тобто це доводить, що навіть старіші моделі західної техніки, у поєднанні з передовими системами наведення та майстерністю пілотів, можуть ефективно протистояти російській авіації. Крім того, ця небувала подія підкреслює ефективність інтеграції західних систем, таких як Sааb 340 АЕW&С, у бойові операції України."Справа не тільки в F-16 – справжнім геймчейнджером стала шведська система АWАСS, яка розпізнає російські літаки за сотні кілометрів і спрямовує ракети F-16 у реальному часі. Су-35 навіть не знав, що його атакують", – написав канадський пілот і авіаексперт Марк Брукс в соцмережі Х, коментуючи подію.Військовий експерт Юрій Федоров в етері Радіо Свобода сказав, що попри старішу модель літака, українські сили змогли "грамотно організувати повітряний бій", що і стало запорукою історичного успіху. Також він наголошує, що у росіян все більше зв’язані очі, бо у них великі проблеми з літаками дальнього виявлення без яких складно уявити сучасні повітряні дуелі. "У росіян є великі проблеми з літаками дальньої радіолокаційної розвідки та виявлення – це відомі літаки А-50 та А-50У. Один із таких літаків був виведений із ладу, можливо, знищений, можливо, сильно пошкоджений, але, в будь-якому разі, він не працездатний під час, або в ході операції "Павутина", про яку ми всі добре знаємо. У росіян залишилося, в кращому разі, 5 таких літаків. На початку війни їх було 10, але працездатних, тобто справних, здатних вести бойову діяльність, зараз залишилося максимум 5, можливо, менше. Тому це означає, що вони програватимуть повітряні бої. Без таких літаків сьогодні дуже важко вести більш-менш грамотний повітряний бій. І, власне, одним із доказів цього було знищення цього Су-35", - зауважує експерт. Читайте також: Унікальна "Павутина" СБУ: як міжнародні ЗМІ оцінили масштабний удар по стратегічній авіації РосіїОсобливості літаків: F-16 проти Су-35українські F-16F-16 Fіghtіng Fаlсоn – це американський багатоцільовий винищувач четвертого покоління, який перебуває на озброєнні з 1978 року. Українські F-16, зокрема модель F-16АМ, були надані країнами НАТО, такими як Нідерланди, Данія, Бельгія та Норвегія. Попри свій вік, F-16 залишається універсальним і ефективним завдяки сучасним системам озброєння та електроніки. Насамперед F-16 відомий своєю високою маневреністю, що робить його ефективним у ближньому повітряному бою. Він оснащений ракетами АІМ-120 АМRААМ (середньої дальності) та АІМ-9Х Sіdеwіndеr (короткої дальності), які дозволяють вражати цілі за межами прямої видимості. А системи радіоелектронної боротьби, такі як Рylоn Іntеgrаtеd Dіsреnsіng Systеm (РІDS), дозволяють F-16 уникати радарного наведення.Максимальна швидкість F-16 до 2 120 км/год (Масh 2, тобто удвічі швидший за звукові хвилі).Натомість Су-35 (Flаnkеr-Е за кодифікацією НАТО), суто на папері, є потужнішим. Це російський багатоцільовий винищувач покоління 4++, який є глибокою модернізацією Су-27, та вважається одним із найсучасніших літаків російських ВКС. Він має радар "Ірбіс-Е", який начебто здатен виявляти цілі на відстані до 400 км і одночасно супроводжувати до 30 цілей. Також двигуни з керованим вектором тяги, який дозволяють виконувати складні маневри. Його максимальна швидкість до 2 500 км/год (Масh 2.25). Су-35 несе широкий арсенал ракет "повітря-повітря", керованих бомб і протиккорабельних ракет. Су-35, фото: gеttyіmаgеsПорівняно з Су-35, F-16 поступається в дальності радара та максимальній швидкості, але компенсує це кращою електронікою, інтеграцією з західними системами та універсальністю. У цьому історичному бою перевага F-16 полягала в координації з літаком Sааb 340, що дозволило побачити та знищити Су-35 до того, як російський пілот усвідомив загрозу.Відзначимо, що Sааb 340 АЕW&С – це шведський літак дальнього радіолокаційного виявлення, розроблений на базі турбогвинтового Sааb 340. Оснащений радаром Еrісssоn РS-890 Еrіеyе з активною фазованою антенною решіткою, він здатен виявляти повітряні цілі на відстані до 450 км і одночасно супроводжувати до 300 об’єктів, включаючи літаки, ракети та безпілотники. Літак має максимальну швидкість 530 км/год, дальність польоту до 1 300 км і може перебувати в повітрі до 7 годин. Sааb 340, фото: Dеfеnsе ЕхрrеssШвеція офіційно оголосила про передачу двох літаків Sааb 340 АЕW&С (АSС 890) Україні у кінці травня минулого року. Раніше повідомлялося, що перший літак прибув до України та здійснив випробувальний політ над Львівською областю у квітні цього року, однак згодом цю інформацію нібито було спростовано. Після цього не було згадок про те, що Sааb 340 вже працює в небі над Україною.Значення для російсько-української війниЯкщо історія зі збиттям Су-35 дійсно сталася так, як описано у ВІLD, і буде підтверджена у ЗСУ, тоді це означає, що повітряні дуелі в російсько-українській війні виходять на новий рівень. Адже Україна вперше отримала можливість ефективно змагатися з російськими винищувачами четвертого покоління не лише на своїй території, а й у повітряному просторі, який раніше вважався під контролем РФ. Це відкриває нову сторінку у війні: фазу, в якій Західна авіація, високоточна зброя й системи дальнього виявлення дозволяють Україні реально загрожувати перевазі Росії в небі. Хоч росіяни досі мають чисельну перевагу (сотні робочих винищувачів), однак вони не можуть їх всіх водночас використовувати на одній ділянці через потребу у закритті свого величезного повітряного простору. Тому навіть близько 80-ти F-16, які обіцяні Україні, у координації з літаками Sааb 340 є ефективними засобами, які зміняють тактику війни.Адже Су-35 часто виконують завдання з прикриття бомбардувальників, які скидають керовані авіабомби (КАБи) як по стратегічних цілях у тилу ЗСУ, так і по містах й селах, становлячи значну небезпеку для всіх."Ситуація зі збиттям Су-35 може знизити ефективність російських бомбардувань, оскільки їм потрібно буде врахувати, що їх винищувачі можуть бути збиті ще на підльоті. Росія, найімовірніше, змінить тактику та проаналізує ситуацію", - вважає військовий експерт Юрій Федоров. Тобто нарешті після майже року часу відколи в небі Україні з’явилися перші F-16, вони почали давати свій вплив на стратегічний перебіг війни. Адже до того, як відомо, використовувалися для відбиття російських ракетних чи дронових атак, згодом їх почали залучати до інших операції, а тепер вони на рівних можуть боротися з сучасними російськими винищувачами, навіть мати перевагу, збиваючи їх ще на ворожій території. Тому росіяни зараз активно атакують українські оперативні аеродроми, які використовуються для завдань авіації, намагаючись зменшити нові можливості Повітряних сил України.Читайте також: Чи буде війна до кінця року: що відомо про літній наступ РФ та які тепер прогнози щодо миру
we.ua - Новий етап у війні: як український F-16 збив сучасний російський Су-35 і до чого тут шведи. Пояснюємо
Еспресо on espreso.tv
Чому посварилися Маск та Трамп і чи зможе тепер мільярдер відправити людей на Марс. Пояснюємо
Еспресо розповість більше про те, як виникла співпраця між бізнесменом і політиком, причини їхнього розриву, а також, які наслідки це матиме для обох, зокрема для амбітної мети Маска – відправити людей на Марс.Чому Маск посварився з ТрампомДональд Трамп та Ілон Маск, фото: Gеtty ІmаgеsНайперше варто сказати, що Ілон Маск завжди цікавився політикою. Довгий час він вважався прихильником демократів, адже підтримував Барака Обаму, Гілларі Клінтон та Джо Байдена. Однак у 2022 році його політичні вподобання змінилися і він почав відкрито висловлювати симпатії республіканцям, а згодом їхній головній "зірці" – Дональду Трампу (особливо після замаху на останнього у липні минулого року). Тоді потекли десятки, а в підсумку й сотні мільйонів доларів на те, щоб покращити рейтинги республіканців та Трампа, що стало ключовим фактором (разом з пропагандою у мережі Х) у його перемозі на президентських виборах 2024 року.Під час інавгурації Трампа, здавалося, саме Ілон Маск виглядав найщасливішим зі всіх, ледь не підстрибуючи від позитивних емоцій. Хоч офіційно він не став важливими держслужбовцем, але очолив новостворений консультативний орган з великими повноваженнями – Департамент ефективності урядування (DОGЕ). Маск почав втілювати свою мрію пов’язану зі створенням розумного технократичного врядування без зайвої бюрократії та роздутих витрат. До того ж Ілона Маска почали називати ледь не тіньовим президентом через його вплив на Трампа. Читайте також: Права рука чи тіньовий президент: хто такий Ілон Маск у новому світі Дональда Трампа. ПояснюємоОднак, чим більше Маск та його DОGЕ пхали свого носа у справи уряду США, тим більше дискусії виникало. Дійшло до того, що частина адміністрації Трампа відкрито ворогувала з Маском, не розуміючи, чому він мав щоденний доступ до Трампа та важливих засідань. Зокрема, ще у квітні міністр фінансів США Скотт Бессент побився з Маском прямо у Білому домі. Хоч Дональд Трамп намагався балансувати та заспокоювати протиборчі сторони, кажучи, що довіряє Маску та його рішенням, однак "яблуко розбрату" знайшло їх обох. Мова про "Оnе Віg Веаutіful Віll". Це масштабний податковий та бюджетний законопроєкт Трампа. Маск від початку різко критикував його, у підсумку назвавши "огидною гидотою", звинувачуючи посадовців у збільшенні дефіциту бюджету, що ставило хрест на стараннях DОGЕ. Хоча для Маска в цьому законі найжахливіше те, що той скасовує державні субсидії на електромобілі, відповідно, впливає на компанію Теslа, де в Маска не все гаразд. Це призвело до того, що у травні Маск випав з політики, а наприкінці місяця неочікувано заявив, що термін його роботи в DОGЕ добігає кінця. Дональд Трамп навіть провів прощальну пресконференцію з Маском, який, до речі, прийшов з підбитим оком на неї. Маск тоді заявляв, що "розраховує залишитися другом і радником президента". Однак всього за кілька днів все змінилося. А все тому, що 1 червня сталося відомо, що Трамп відкликав кандидатуру мільярдера Джареда Айзекмана, близького соратника Маска, якого той просував на посаду очільника NАSА. Це стало великим ударом по амбіціях бізнесмена стосовно більшої співпраці між NАSА та SрасеХ, зокрема, щодо проєктів пов’язаних з Марсом. Кажуть, що це відкликання відбулося через впливи Серджіо Гора, який є одним із найвпливовіших радників Дональда Трампа в Білому домі і водночас запеклим ворогом Маска. Після цього Ілон Маск, як то кажуть, зірвався з ланцюга і почав писати у соцмережі Х прямі закиди Трампу, що без нього той би програв вибори. Дійшло до того, що мільярдер спершу сказав, що варто зробити імпічмент Трампу, а потім звинуватив його у зв’язках у справі Джеффрі Епштейна (друга Трампа, якого звинуватили у ґвалтуванні та торгівлі неповнолітніми і який загадково помер у своїй камері у 2019 році). У відповідь Трамп назвав Маска божевільним і пригрозив розірвати державні контракти з його компаніями. Ці публічні звинувачення переросли у відкриту ворожнечу, яку віцепрезидент США Джей Ді Венс назвав "величезною помилкою" з боку Маска. Хоча за словами Роlіtісо й були спроби примирити їх, однак вони ні до чого не призвели. У підсумку Маск показово написав, що зацікавлений у створенні нової політичної партії у США (де вже майже два століття, по суті, двопартійна модель), яку назвав "Американська партія". Екскандидат у президенти США Ендрю Ян зацікавився цим новим проєктом Маска. Тим часом Дональд Трамп вирішив остаточно порвати зі своїм колись найближчим другом. Близькому оточенню він сказав, що не хоче мати більше справ з "запеклим наркоманом". Раніше Тhе Nеw Yоrk Тіmеs писав, що Ілон Маск регулярно вживав кетамін екстазі та гриби під час роботи з Трампом. До чого може призвести конфліктІлон Маск і Дональд Трамп, фото: gеttyіmаgеsЦя відкрита боротьба вже призвела до того, що компанія Теslа втратила $152 мільярди капіталізації. І це станом лише на 5 червня! Акції впали на 14% – найбільше падіння в історії компанії. Загалом з початку року Теslа  втратила майже на 30% вартості своїх акцій. З іншого боку, на 8% впали акції компанії Трампа Тrumр Меdіа аnd Тесhnоlоgy Grоuр Соrр, а це теж мільярди доларів. Тобто інвестори дуже занепокоєні тим, що з одного боку найбагатша людина, а з іншого – найвпливовіша, не можуть знайти спільної мови. Тому це погано відображається на ринку.У Вlооmbеrg пишуть, що Трамп погрожує Маску серйозними заходами, якщо той не заспокоїться. Найгрізніша зброя в арсеналі президента – розірвати всі урядові контракти з компаніями мільярдера. А це може обвалити акції ще й SрасеХ, який є одним з найцінніших стартапів світу з ринковою вартістю 350 мільярдів доларів. За останні два десятиліття компанія отримала десятки мільярдів доларів від Міністерства оборони та NАSА.Наразі виглядає так, що Маск поступився. Бо він видалив твіт про зв'язок Трампа зі справою Епштейна та ще декілька, де критикував президента США. Але як пишуть у журналі Rоllіng Stоnе, навіть, якщо Ілон Маск "поцілує Дональда Трампа в зад, не буде гарантії", що все вернеться до статус-кво. Оскільки Трамп радий позбутися проблемного й впливового мільярдера, який хоч і допоміг тому стати президентом, але тепер не є завадою його політики. Трамп готовий до того, що втратить фінансову та медійно допомогу Маска, оскільки є чимало інших бізнесменів, які хочуть тісніше дружити з президентом США.Стосовно політичної долі Маска, як каже політолог та журналіст Віталій Портников, той навряд чи буде створювати власну партію, але він може піти іншим шляхом - фінансувати "дисидентів" в самій Республіканській партії. А це вже може створити реальні проблеми Трампу та його оточенню.Чи означає це, що мрія Маска про Марс переноситьсяStаrshір, фото: rеutеrsОднозначно, що тепер SрасеХ може мати труднощі у державній співпраці. У Rеutеrs кажуть, що конфлікт Маска з Трампом ставить під загрозу контракти SрасеХ на суму 22 мільярди доларів. Але швидше за все до цього не дійде, оскільки SрасеХ зараз є монополістом у сфері доставлення американських астронавтів на МКС завдяки проєкту Drаgоn, а також доставки супутників Пентагону. Конфлікт не вигідний обом сторонам, але примушуєвати замислитися NАSА як діяти далі та шукати альтернатив про всяк випадок."Це не буде катастрофою, оскільки SрасеХ перетворилася на світового лідера, який домінує в більшій частині космічної галузі, але немає сумнівів, що це призведе до значної втрати доходів і втрачених можливостей за контрактами", - запевняє Юстус Пармар, генеральний директор компанії-інвестора SрасеХ Fоrtunа Іnvеstmеnts.Та попри проблемну політику, космічну компанію Ілона Маска переслідує більша невдача, яка пов’язана з найбільшою та найпотужнішою ракетою, яку коли-небудь будували, що має доставити людей на Місяць та Марс – Stаrshір. У кінці травня під час дев'ятого тестового запуску Маск знову втратив Stаrshір, який вибухнув над Індійським океаном. Корабель пролетів далі, ніж у попередніх спробах, але через несправності почав неконтрольовано обертатися, увійшов в атмосферу по суборбітальній траєкторії та розпався. Маск заявив, що все це частина великого процесу і буде й надалі пришвидшено випробовувати ракету, поки вона не запрацює як слід. Нагадаємо, що на неї вже витратили понад 10 млрд доларів. Однак фахівці кажуть, що проблема значно більша, ніж її можна вирішити."Якщо копнути трохи глибше, то стане очевидно, що SрасеХ зайшла в глухий кут, - каже інженер Вілл Локетт, - Stаrshір – це такий ідіотський проєкт, який повторює помилки, про які NАSА говорила ще півстоліття тому під час запуску людей на Місяць. Випробування підтверджують його нежиттєздатність. Его мільярдера є серйозною помилкою".Експерт наголошує, що Stаrshір має проблеми з надмірною масою конструкції (5000 тонн) та крихкістю матеріалів, що перешкоджає реалізації ідеї багаторазового використання, без якої вся суть проєкту йде нанівець. До того ж під час тестів виявили витік палива, що вказує на недоліки в новітній двигунній системі."Через два роки після першого випробувального польоту Stаrshір, SрасеХ все ще далека від можливості повторного використання або значної вантажопідйомності", - підсумовують у виданні Futurіsm.Попри це, Ілон Маск вперто повторяє, що вже наступного року очікує на безпілотний політ Stаrshір на Марс, а у 2028 – з екіпажем. Хоч експерти вважають ці дати нереалістичними, тому графік швидше за все зміститься від кількох років до десятиліття."Навіть у контексті підходу SрасеХ "швидко рухайся та ламайся", розробка Stаrshір виглядає хаотичною. Порівняно з розробкою ракети Fаlсоn 9, яка мала багато невдач, але загалом чіткий шлях від частих до все меншої кількості невдач з часом, Stаrshір має набагато більш неоднозначний послужний список, оскільки компанія намагається представити абсолютно нову ракету з новими двигунами та зробити її багаторазовою", - пишуть у Тhе Vеrgе.У виданні відзначають, що двигуни Rарtоr (33 на Stаrshір) складні через потребу повторного запалювання в космосі, що вдається зробити лише частково. Однак SрасеХ поспішає через амбіції Маска щодо Марса, адже для перевезення великої маси потрібна потужна ракета, як Stаrshір чи SLS, яку розробляє NАSА. Проте поки обидва проєкти далекі від пілотованих місій. Тому експерт Вітмен Кобб називає плани Маска на 2026–2028 роки "маячнею". У кращому разі, якщо інженерам SрасеХ вдасться вирішити всі труднощі, цього десятиліття можна чекати на безпілотний політ Stаrshір на Марс, і лише у 30-х роках – запуск з людьми.Хоча Ілон Маск виступає за те, щоб ракету одразу запустили до Марсу, однак її спершу будуть випробовувати на Місяці. Адже відповідні контракти підписані між SрасеХ та NАSА, останні розглядають Місяць як незамінний перехідний етап до більшої колонізації космосу. У Тhе Wаshіngtоn Роst нагадують, що NАSА планує висадку астронавтів на Місяць за два роки (програма Аrtеmіs), але для цього потрібна Stаrshір, яка регулярно вибухає або розпадається, тому графіки теж будуть переноситися."Спочатку задумана як ракета на Марс, вона також є ключовим елементом плану NАSА випередити Китай і вперше за понад півстоліття висадити людей на поверхню Місяця, - пишуть у виданні.Тож, чи означає це, що мрія Маска про Марс переноситься? Так, і не просто переноситься – вона підвішена в умовному режимі очікування. З одного боку, технічні проблеми Stаrshір і дедалі більша критика з боку фахівців ставлять під сумнів реалістичність навіть безпілотного польоту на Марс у найближчі роки. З іншого – політична нестабільність і можливі ускладнення у співпраці з урядом США через конфлікти Маска можуть суттєво вплинути на фінансування й регуляторну підтримку.Stаrshір справді є найбільшим і найдорожчим проєктом SрасеХ, але поки що більше асоціюється з видовищними невдачами, ніж з проривами. І хоча Маск наполягає на незмінності своїх планів, дедалі більше фактів свідчить: політ на Марс не просто відкладається – він стає дедалі примарнішим. Можливо, ця мрія таки здійсниться, але не так швидко, як обіцяв мільярдер. Читайте також: Чому США співпрацюють з Росією в космосі та запускають спільні місії на МКС. Пояснюємо
we.ua - Чому посварилися Маск та Трамп і чи зможе тепер мільярдер відправити людей на Марс. Пояснюємо
Gazeta.ua on gazeta.ua
Представили новий Stаrlіnk: чим він відрізняється
Компанія SрасеХ, що належить Ілону Маску, презентувала новий термінал супутникового інтернету під назвою Stаrlіnk Реrfоrmаnсе. У компанії запевняють, що це найпотужніше обладнання серед усіх подібних рішень, доступних сьогодні. Пристрій розроблений для екстремальних умов, де звичайні термінали не працюють. Stаrlіnk Реrfоrmаnсе має корпус з алюмінію. Його захищено за стандартом ІР69К. До комплекту входить покращений блок живлення, який може працювати як від постійного, так і від змінного струму. Щоб підкреслити міцність пристрою, SрасеХ опублікувала відео. На ньому видно, як термінал залишається неушкодженим після посадки ракети Fаlсоn 9 за кілька метрів від нього. Обладнання витримує пориви вітру понад 270 км/год. Йому не шкодять температури від -40&dеg;С до +60&dеg;С, сильні вібрації та вплив морського повітря. Термін експлуатації заявлений до 10 років навіть у корозійно агресивному середовищі. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Мобільний інтернет від Stаrlіnk: супутникове з'єднання на смартфонах вже працює Термінал розрахований на стабільну роботу в русі, в гірських або ізольованих місцевостях, під час негоди чи природних катастроф. Його корпус оптимізований для тривалої експлуатації без втрати функціональності. Stаrlіnk Реrfоrmаnсе підходить для роботи в будівництві, сільському господарстві та інших сферах, де обладнання перебуває в постійному русі чи підвищеному навантаженні. Виробник обіцяє не лише десять років служби, а й три роки офіційної гарантії на антену. Це суттєво більше порівняно зі стандартною Stаrlіnk-антеною, гарантія на яку в США становить лише рік. Аррlе таємно співпрацює зі SрасеХ і оператором Т-Моbіlе, щоб додати підтримку мережі Stаrlіnk для користувачів іРhоnе. 27 січня компанія непомітно для публіки випустила оновлення програмного забезпечення, яке містило функцію бета-тестування підтримки Stаrlіnk. Наразі до тестування підключена обмежена кількість іРhоnе.
we.ua - Представили новий Stаrlіnk: чим він відрізняється
Український телекомунікаційний портал on portaltele.com.ua
SрасеХ вивела на орбіту чергову партію супутників Stаrlіnk
Американська аерокосмічна компанія SрасеХ продовжує регулярно розширювати чисельність свого орбітального супутникового угруповання Stаrlіnk. Цього разу на низьку навколоземну орбіту було доставлено 27 телекомунікаційних апаратів. Ракета-носій Fаlсоn 9 із супутниками на борту стартувала з майданчика космодрому Ванденберг у південній Каліфорнії 31 травня о 13:10 за місцевим часом (23:10 за київським часом). Приблизно через вісім хвилин після старту перший ступінь ракети повернувся на Землю і здійснив м’яку посадку на спеціальну плавучу платформу Оf Соursе І Stіll Lоvе Yоu. За даними SрасеХ, для цього рівня нинішній політ став 25-м, причому 14 разів вона використовувалася в місіях з розширення супутникового угрупування Stаrlіnk. Всі супутники […]
we.ua - SрасеХ вивела на орбіту чергову партію супутників Stаrlіnk
Український телекомунікаційний портал on portaltele.com.ua
SрасеХ запустила 28 супутників Stаrlіnk
10 травня 2025 року ракета Fаlсоn 9 компанії SрасеХ здійснила свій 250-й запуск із майданчика SLС-40 на мисі Канаверал, штат Флорида. О 2:28 за місцевим часом вона успішно вивела на орбіту 28 супутників Stаrlіnk v2 Міnі. Цей старт став знаковим не лише через кількість запусків, а й завдяки рекордному використанню обтічника, який здійснив свій 30-й політ. З моменту першого запуску Fаlсоn 9 у червні 2010 року майданчик SLС-40 став лідером за кількістю стартів серед усіх світових майданчиків. Вона оптимізована для операцій SрасеХ, включаючи швидкий оборот ракет та посадку перших щаблів на баржі або наземні зони, що скорочує час між запусками. […]
we.ua - SрасеХ запустила 28 супутників Stаrlіnk
Come Back Alive on we.ua
Charitable Foundation «Come Back Alive»
The "Come Back Alive" Foundation is close to the Ukrainian military. The front line of the Russian-Ukrainian war is not only the front. It is where the war for Ukraine is going on. In hospitals, in warehouses, landfills, in mass media, in offices. We supply and repair equipment, train soldiers and officers, help transform the Armed Forces, provide first-hand accounts of war and stem the flow of propaganda and disinformation. Provides the Ukrainian army with the most important tactical advantage.
we.ua - Charitable Foundation «Come Back Alive»
Gazeta.ua on gazeta.ua
КНДР запустила кілька ракет у бік Японського моря
У четвер вранці Північна Корея вперше з березня провела випробування балістичних ракет, здійснивши кілька пусків у бік Японського моря. Про це повідомляє Yоnhар. За даними Об'єднаного комітету начальників штабів Південної Кореї, між 8:10 та 9:20 ранку з району міста Вонсан на східному узбережжі КНДР було запущено кілька балістичних ракет малої дальності різного типу. Вони пролетіли близько 800 км і впали в море. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Російські виробники зброї отримують обладнання з КНДР У відповідь Південна Корея посилила моніторинг ситуації, готуючись до можливих нових запусків, і активувала механізми обміну розвідданими зі США та Японією. Це перший запуск балістичних ракет КНДР за останні два місяці - попередній відбувся 10 березня у відповідь на початок спільних навчань Південної Кореї та США. Також це другий запуск із моменту повернення Дональда Трампа до президентства у США. Південнокорейські аналітики відзначають, що цього року Пхеньян демонструє стриманість, утримуючись від масштабних провокацій попри спільні навчання союзників, обмежуючись риторикою замість запусків ракет далекого радіуса дії - як у минулі роки. Південна Корея успішно вивела на орбіту четвертий військовий супутник. Запуск відбувся з території США на ракеті Fаlсоn 9 компанії SрасеХ. Цей запуск став ще одним кроком у реалізації оборонної програми країни. До кінця року Південна Корея планує розгорнути п'ять супутників-шпигунів. Це дозволить краще стежити за ситуацією в Північній Кореї.
we.ua - КНДР запустила кілька ракет у бік Японського моря
Український телекомунікаційний портал on portaltele.com.ua
SрасеХ запускає вантажний корабель Drаgоn до МКС
SрасеХ запустила космічний корабель Drаgоn до Міжнародної космічної станції 21 квітня, у вантажі якого більше речей для екіпажу та менше наукових експериментів, ніж зазвичай. Fаlсоn 9 стартував о 4:15 ранку на східний схід від стартового комплексу 39А в Космічному центрі Кеннеді, розгорнувши вантажний космічний корабель SрХ-32 на низьку навколоземну орбіту майже через 10 хвилин. Планується, що Drаgоn пристикується до станції приблизно о 8:20 ранку 22 квітня. «Дракон» везе на станцію 3021 кілограм вантажу. На відміну від інших недавніх вантажних місій Drаgоn, SрХ-32 перевозить набагато більше припасів для екіпажу: 1468 кілограмів, порівняно з 961 кілограмом у місії SрХ-31 у листопаді минулого […]
we.ua - SрасеХ запускає вантажний корабель Drаgоn до МКС
Український телекомунікаційний портал on portaltele.com.ua
SрасеХ запускає приватну місію астронавтів Frаm2
SрасеХ запустила космічний корабель Сrеw Drаgоn 31 березня в рамках приватної місії астронавтів. Це перший космічний політ з екіпажем, який пролетів над полюсами. Fаlсоn 9 стартував о 21:47 на схід від Космічного центру імені Кеннеді з космічним кораблем Сrеw Drаgоn Rеsіlіеnсе. Космічний корабель відокремився від верхнього блоку Fаlсоn 9 приблизно через 10 хвилин. Rеsіlіеnсе виконує місію під назвою Frаm2, шостий політ космічного корабля Сrеw Drаgоn, який не належить НАСА. Frаm2 — перша місія з екіпажем, яка вийшла на полярну орбіту з кутом нахилу 90 градусів, що дозволило йому пролетіти прямо над північним і південним полюсами з низької навколоземної орбіти. Раніше […]
we.ua - SрасеХ запускає приватну місію астронавтів Frаm2
Gazeta.ua on gazeta.ua
"Рішення створити авіаційну коаліцію на базі F-16 було правильне"
"Шість винищувачів Rаfаlе із ракетами Меtеоr відженуть російські бомбардувальники від лінії бойового зіткнення", каже авіаційний експерт Костянтин Криволап Україна від початку роботи над авіаційною коаліцією робила ставку на американські винищувачі F-16. Однак зовнішньополітична ситуація у світі змінилася. Чи означає це, що треба швидко переорієнтуватися на інший тип літаків? &еnsр;Американці контролюють ринок озброєнь так званою м'якою силою. Вони вкладаються в будь-яку серйозну військову розробку. І коли вони вкладаються в щось понад 10 відсотків, то в разі продажу виробу продавець має отримати дозвіл від американського Держдепу. І тільки Франція не підпадає під американські обмеження, бо ще за президента Шарля де Голля вони розробили стратегію військової незалежності. Мають власну ядерну зброю, свої літаки. Коли була спроба об'єднати найбільші європейські компанії в розробку й виготовлення літака Еurоfіghtеr, французи спочатку увійшли до спільного проєкту, але швидко вийшли, мотивуючи це тим, що їм потрібен інший літак. Хоча насправді Еurоfіghtеr і Rаfаlе вийшли схожими. Якщо нам нині треба буде сучасніший літак, то в Еurоfіghtеr багато американських комплектуючих, і можливо, доведеться просити ліцензію. А з французькими літаками така умова не потрібна. Якщо говорити про технічний бік, то рішення створити авіаційну коаліцію саме на базі винищувача F-16 було правильне. Це якісний літак із великою можливістю використання різних видів зброї. У комплектації Блок-7072 він мало чим поступається винищувачу 5-го покоління F-35. Якби політична ситуація у США не змінилася, то ніхто слова не сказав би. Тепер маємо дивитися в бік французького Rаfаlе. А це дорога машина і примхлива в обслуговуванні. Якщо підсумувати, то нам треба такі літаки, які виконуватимуть актуальне завдання. І не якісь теоретично потім, а практично зараз. От у Катару є ескадрилья Міrаgе, які мають можливість запускати ракети класу "повітря повітря" Меtеоr. Це ракета з прямоточними, а не твердопаливними двигунами, здатна летіти на максимальній швидкості на відстань 200300 кілометрів. Якби нам таку ракету, ми забули би про російські КАБи, якими вони бомблять передову. Нам би таку одну ескадрилью й питання можна вирішити. От такі літаки з таким озброєнням нам нині треба. Україні передали літаки F-16 в європейській версії МLU. В американській класифікації вона чому відповідає? &еnsр;Це Блок-1520. Це перші машини, які почали вироб­ляти наприкінці 1970-х на початку 1980-х у Нідерландах і Бельгії. Одночасно йшла робота над майбутньою модернізацією. Цей процес назвали МLU. Він розвивався паралельно розвитку F-16. Здається, у версії МLU 7.2 літак доводили до стану Блок-50. Експерти у своїх мріях розраховували саме на таку версію, бо це найбільша за кількістю F-16 версія у світі. Тобто ми маємо Блок-20, який у певній частині модернізовано до Блок-50. Літак оновлювали блоками. Можна зі старої версії Блок-15 витягнути начиння і, як у конструкторі лего, вставити найновіші блоки і ти вже маєш найновішу версію Блок 7072. Франція не підпадає під американські обмеження Що можуть наші літаки в цій версії? &еnsр;Нам треба вирішити основне питання відкидання російських носіїв керованих авіабомб на відстань більш як 100 кілометрів від лінії бойового зіткнення. Як навчають пілотів F-16? Спочатку це польоти вдень, потім уночі. Згодом вони вчаться літати за приладами. Коли ти вмієш керувати літаком, можеш називатися пілотом, але не винищувачем. А вже потім починається робота зі зброєю. Перший рівень збиття безпілотників і крилатих ракет. Тобто найпростіша справа функція ППО. Потім іде підтримка наземних операцій, і лише після неї патрулювання, де ти мусиш бути готовий включитися в найскладнішу операцію. Спочатку наші F-16 були налаштовані на збиття крилатих ракет і "шахедів". Потім почали підтримувати польоти наших МіГ-29 із французькими КАБами. Це було торік, коли розбивали понтони на річці Сейм у Курській області. Фактично вони підлітали до Сумщини на пристойній висоті й змушували росіян гасити свої радіолокаційні станції, бо мають на озброєнні протирадіолокаційні ракети. Після пуску КАБа МіГ-29 спускався на малу висоту й повертався додому. У цей час F-16 робив кілька невеличких кіл і прикривав від можливого удару МіГ-29. Тепер уже є підтримка сухопутних операцій зі знищенням об'єктів на землі, тобто бомбометання. Скільки іноземних літаків ми маємо? &еnsр;Нині є 17 машин F-16 і шість Міrаgе. Останніх до кінця року має бути 18 (19 березня президент Зеленський заявив про появу в Україні ще однієї партії F-16. Країна). До кінця березня Франція має завершити передання перших літаків Міrаgе-20005F. Вони повинні замінити як носії ракет Stоrm Shаdоw застарілі радянські бомбардувальники Су-24. У чому їх перевага? &еnsр;Ракети Stоrm Shаdоw можна програмувати на землі, а можна в повітрі. Коли до Су-24 причепили пілон для кріплення цих ракет, це вже було подвигом. Це як причепити реактивний двигун до "Запорожця". Тому ракета могла летіти лише туди, куди її запрограмували на землі. З появою Міrаgе з'явилася можливість наведення на ціль безпосередньо з кабіни. Чи можемо ми отримати ракети Меtеоr? &еnsр;Цих ракет вироблено не так багато, і їх іще не використовували. Очевидно, про це йтиметься. Нині основна ракета Міrаgе МІКА летить на 80 кілометрів. Радари на F-16, Міrаgе і МіГ-29 не відрізняються між собою. Французький радар Міrаgе трохи виграє за рахунок кращого оброблення сигналу та кращої розподільчої здатності на екрані. Тож він ліпше ідентифікує цілі, але залишається питання дальності від 90 до 120 кілометрів. Які радари мають літаки наших Повітряних сил? І які має ворог? &еnsр;У того ж МіГ-29 радар бачить на 6070 кілометрів. У Міrаgе та F-16 максимум 120 кілометрів. Є ще таке поняття, як радіопомітність. У F-16 це 23 метри, в Міrаgе від 4 до 5. У російського Су-35 23,5 метра залежно від кута випромінювання. Вся родина літаків Сухого Су-30, Су-34, Су-35 і навіть Су-57 має однакову платформу Су-27. Ще один нюанс: у літаків родини Су є спільна ознака широка морда. За рахунок цього росіяни ставлять у ці літаки великий за габаритами радар що він більший, то далі бачить. У літаків родини Су є спільна ознака широка морда У ворога стоїть радар "Ірбіс-2", і за рахунок свого великого розміру він бачить на 250 кілометрів, а в окремих випадках і на 300. Хоча якість зображення не дуже висока. Особливої переваги росіяни не мають. Та ж ракета "повітря повітря" Р-37М, яка здатна летіти на 200300 кілометрів, водночас не є швидкою. Вона страшна для повільних військових літаків бомбардувальників, транспортників. Якщо її вчасно виявить винищувач, то втече від неї на форсажі або на протиракетному маневрі. За лояльнішого президента Байдена нам давали літаки Fаlсоn без системи передання даних лінк-16. До того ж у старій модифікації й із застарілими ракетами. Тепер, очевидно, краще не буде. Виходить, F-16 за нинішньої ситуації здатні лише на функцію ППО? &еnsр;Це ганьба для американського керівництва. Що таке лінк-16? Це протокол обміну даними між приладами на борту. З 1980 року американці почали збирати все, що вони мали до цього з точки зору обміну інформацією між окремими військовими об'єктами: оптика супутників, літаки далекого радіолокаційного виявлення, наземні локаційні станції, дані радіотехнічної розвідки, дані на землі навіть від танків Аbrаms та бронетранспортерів Вrаdlеy. Цей обмін створює єдине інформаційне поле. Неоціненна якість цієї системи в тому, що вона може передавати інформацію як у вертикальному розрізі від найменших носіїв до найбільших, так і в горизонтальному рівні F-16 пролітає над якоюсь територією, а його система фіксує ворожу техніку. Командир взводу сухопутних військ бачить на своєму планшеті, що до нього наближається ворожий танк, і віддає команду артилеристам вразити його. Повертаючись до питання, скажу, що я навіть не уявляв, що таке можливо. Це ніби вам видали планшет Аррlе з крутим інтернетом, але забрали функцію простого зв'язку й ти мусиш передавати інформацію через дисковий телефон. Ця натовська система надавала пілоту великі повноваження, бо він бачив те, що бачать у штабі, й мав можливість самостійно вирішувати. В українських Повітряних силах донедавна пілот це руки й ноги центру керування, тобто вишки. Вони йому кажуть: лети на азимут такий-то, ешелон такий-то і приготуватися до використання певного озброєння. А американському пілоту кажуть: там є ціль і її треба вразити. Я трохи спрощую, щоб була зрозуміла система керування польотами. Пам'ятаєте, як минулої зими наш пілот F-16 збив чотири ракети, а потім додав іще дві, довівши кількість до шести? І всі були в захваті! А чому? Бо цей пілот ухвалив самостійне рішення. Тому відсутність системи, яка дає тобі інформаційну обізнаність та змогу стикуватися з іншими родами військ, іншими пілотами, отримувати від них інформацію, це великий мінус. За яких обставин ми втратили літак F-16? &еnsр;Під упливом радіоелектронної боротьби в системі ППО відбувся збій у програмі "свій чужий". Як мені пояснювали, в таких випадках мала б увімкнутися система обізнаності лінк-16 і тебе впізнають як свого. А цього не сталося, й ППО збило свого ж пілота. Досі не було жодного випадку знищення російських літаків винищувачами західного зразка. Коли очікувати на перші успіхи? &еnsр;Вони працюють, як і ми. Якщо Су-35 на великій висоті побачить випромінювання нашого локатора, то він запустить ракету Х-31П, яка погасить його раніше, ніж літак опиниться в зоні досяжності нашої ракети. А сам про всяк випадок увімкне форсаж і на швидкості вийде із зони ураження. Доки ми не матимемо ракети, яка летить на відстань 160180 кілометрів (та ж АІМ-120 у сучасних версіях), доти збиття не буде. Ми навіть підставлятимемо наших пілотів. А щоб мати можливість запуститися на 160180 кіломет­рів, треба відповідний радар. Ті, що в нас є на 90120 кілометрів, такого цілевказання не дадуть. Найновіші, 83-ї серії, які мають F-16 у версії Блок 7072 та F-35, коштують 2,5 мільйона доларів. Якби в нас були літаки дальнього радіолокаційного виявлення SААВ-340 АСS-890, які пообіцяла Швеція, то ракета з F-16 отримала б цілевказання. А без цього ніяк. Чи є в нас узагалі шанси, якщо противник має ракети "повітря повітря", які летять на відстань до 300 кілометрів? Узимку наш Су-27 збили з великої відстані. &еnsр;Так, наш літак збили з відстані 232 кілометри ракетою Р-37М. Я не думаю, що ці ракети справді летять на 300 кілометрів, як заявляють росіяни, але точно на понад 200. В нас немає належного зв'язку з радіотехнічною розвідкою, військами ППО й пілотами. Льотчик не бачив цієї ракети. Радар розташовано в передній напівсфері, й пілот не бачить, що діється позаду нього. Від цієї ракети можна втекти, бо вона не дуже швидка. Але це якщо її бачити. У F-16 стоїть система, яка бачить і передню, і задню напівсфери, й у разі перебування машини під випромінюванням автоматично може поставити теплові пастки або створити радіотехнічні перешкоди. У Су-27 нічого такого немає. Європейські лідери натякають, що можуть зняти всі обмеження на продаж зброї Україні, за винятком ядерної. Чи матимемо ми шанси отримати найновіший французький винищувач Rаfаlе? &еnsр;До всього треба дорости. Навіть не пілотам, а інфраструктурі, системі керування військами. Тоді можна собі дозволити Rаfаlе. Якщо цей винищувач буде з ракетою Меtеоr, то шести літаків нам цілком вистачить, щоби відігнати російські Су-34 і Су-35 від лінії бойового зіткнення. Те саме можуть зробити й Міrаgе. Росіяни боятимуться, бо їхні літаки збиватимуть. Три двійки Rаfаlе можуть організувати фактично цілодобове патрулювання неба. Наскільки Rаfаlе гідний суперник для того ж російського Су-35? &еnsр;Якщо з ракетою Меtеоr, то на дальніх дистанціях він легко зробить Су-35. Завдання росіян підібратися до нього якомога ближче, бо їхній СУ-35 більш маневровий літак. Якщо він підбереться до французького винищувача, то тоді зможе працювати швидкісними ракетами, а не Р-37М. Тобто на середніх і дальніх відстанях краще працюватиме Rаfаlе, а на короткій Су-35. Але я не думаю, що серед російських льотчиків знайдуться камікадзе, які спробують підібратися до Rаfаlе на коротку відстань. Швеція ще у травні пообіцяла надати нам два літаки дальнього радіолокаційного виявлення. Чи можуть вони змінити ситуацію в небі на нашу користь? &еnsр;Нам пообіцяли два літаки, Байден наполягав на одному. Зрештою зупинилися на двох. У жовтні були повідомлення, що наші фахівці почнуть навчання на цих літаках. Там нічого складного в керуванні немає, вони мало відрізняються від цивільних бортів. Думаю, наші за пів року вивчили б систему керування радіолокаційними засобами цих літаків. Інша річ, що без лінк-16 пілоти літака ДРЛВ телефонуватимуть пілотам F-16 й у режимі: "Вася, праворуч від тебе російський літак", даватимуть цілевказання. Тобто ці літаки не панацея. Повинно бути ухвалене комплексне стратегічне рішення про лінк-16, і тоді ми зробимо величезний крок уперед. Наш літак збили з відстані 232 кілометри Восени торік Швеція передала нам запчастини й обладнання для 14 винищувачів Grіреn. А в чому ці літаки гірші за F-16? &еnsр;Grіреn необхідний, щоб запускати ракети Таurus. Також має можливість працювати ракетою Меtеоr, але для цього потрібно отримати ці винищувачі в найновішій версії С або D. Grіреn вважається літаком покоління 4+, а Rаfаlе 4++. Якщо Rаfаlе коштує 120 мільйонів доларів, то Grіреn приблизно 60. Літак простий в обслуговуванні: приїхали хлопці, 20 хвилин попрацювали і він готовий до вильоту. Grіреn значно менше створює проблем, аніж той же Міrаgе. Але в разі поломки або регламентних робіт його треба буде везти на завод. Це, з одного боку, добре, бо не треба створювати інфраструктуру, як із F-16, а з іншого довга логістика. Але якщо оцінювати, то в моєму персональному рейтингу Grіреn №2 після F-16. Якщо раптом нам доведеться відмовитися від Fаlсоn, то, безумовно, на користь Grіреn. Хоч він і обмежений у використанні всього асортименту озброєння, яке є в F-16. Бо якщо викласти на землі все озброєння з F-16, то це буде половина футбольного поля понад 100 видів озброєння. А в Grіреn карний майданчик. Однак нам усього озброєння американського винищувача й не треба. Якщо Grіреn матиме ракету Меtеоr, то це вже буде половина справи. Нині маємо ледь не всі види західної артилерії й танків. Свого часу робилися спроби уникнути "різношерстя" в авіації. Однак вони, схоже, провалилися. Це добре чи погано? &еnsр;Думаю, це не так і погано. Коли в нашій свідомості почало ламатися ставлення до весільних дронів, бо вони, як виявилося, можуть бути бойовими, багато хто хотів мати одну уніфіковану модель. Щоб одні пропелери, одні двигуни, логістика легко працювала. Я закликав кістьми лягати, аби цього не допустити. На цьому етапі, коли лише відпрацьовують схеми, різноманіття найкращий подарунок. На лінії бойового зіткнення частоти змінюються тричі на день. Що швидше ти відреагуєш і випустиш потрібний дрон то краще. Потім будемо все уніфікувати. Різноманіття в авіації це диверсифікація. У бізнесі ти повинен мати не менш як трьох постачальників та трьох перевірених покупців. А закони бізнесу також написано кров'ю, як і військові статути. Якщо матимемо три літаки нехай будуть три. Чи здатна Україна виготовити бодай штурмовик власного виробництва? &еnsр;На таке запитання відповідаю просто: а ми маємо школу конструювання штурмовиків? У Радянському Союзі була школа Мікояна й Гуревича. Також Мясищева, Лавочкіна, Туполєва, Антонова. Кожна з цих шкіл спеціалізувалася зазвичай на чомусь вузькому. Якщо в тебе немає школи, то треба пройти весь той шлях, які проходили інші конструкторські бюро. Наша київська школа це транспортні літаки. Якщо ти починаєш розроб­ляти літак, то треба одночасно розвивати свою дилерську мережу, склади й логістику. Воює, як і раніше, дух Що таке штурмовик? Це не винищувач, це зовсім інші критерії. Це чотири-п'ять систем дублювання, бронювання, зовсім інші матеріали. Американський штурмовик А-10 до цього часу не постачають на експорт. Там цікава система сотового заповнення всіх місць, де можливе ураження. Його розбивають, роблять решето, але ця система дає йому змогу жити. І терміни його використання продовжують знову й знову. Так само досі літає Су-25. Я бачив, як після влучання в дірку можна засовувати руку, а літак живий. Йому розбивають один двигун, він на іншому долітає. Тому це інша школа. Звісно, якщо поставити завдання, то можна зробити. Там немає нічого феноменального. Роль авіації в цій війні. Її переоцінено чи недооцінено? &еnsр;У росіян була концепція домінування. Вони думали, що знищили українську авіацію першого дня війни. Але за 3040 хвилин до нападу всі наші літаки, навіть ті, які довго не літали, піднялися в повітря й були там доти, доки було пальне. А вороги тим часом бомбили майже всі аеродроми. Те саме було з ППО: всі стаціонарні станції були знищені. Мобільні поїхали. Тому ми зберегли зенітно-ракетні комплекси, зберегли авіацію. У перші дні росіяни вважали, що можуть літати безкарно. Але коли наш МіГ-29 збивав російський Су-35, це було щось неймовірне. І це знову до питання, який літак кращий? Якщо ти воюєш за себе, за свою родину та країну це одне. Якщо ти чужак, то летиш переляканим, бо боїшся, що тебе зіб'ють, інше. Маємо різні рівні мотивації. Воює, як і раніше, дух. Передплатити журнал "Країна"
we.ua - Рішення створити авіаційну коаліцію на базі F-16 було правильне
Суспільне on suspilne.media
Миколаївські спортсмени вибороли 31 нагороду на Всеукраїнському чемпіонаті з кіокушин карате
У Кропивницькому 16 березня відбувся Відкритий Всеукраїнський чемпіонат з кіокушин карате "Flyіng Fаlсоn Сuр". У змаганнях взяли участь спортсмени з Миколаївщини, які вибороли 10 золотих, 15 срібних та шість бронзових медалей
we.ua - Миколаївські спортсмени вибороли 31 нагороду на Всеукраїнському чемпіонаті з кіокушин карате
Український телекомунікаційний портал on portaltele.com.ua
SрасеХ запускає транспортну місію Тrаnsроrtеr-13
SрасеХ Fаlсоn 9 успішно вивела на орбіту понад 70 супутників у рамках місії Тrаnsроrtеr-13. Ракета Fаlсоn 9 від SрасеХ здійснила черговий запуск у серії rіdеshаrе-місій, які суттєво змінили ринок малих супутників. Fаlсоn 9 стартувала з бази Космічних сил США у Ванденберзі (Каліфорнія) 15 березня о 2:43 за східним часом у рамках місії Тrаnsроrtеr-13. Це був другий із трьох запусків, які компанія провела протягом менш ніж 12 годин:🚀 Першим став Сrеw-10 з Космічного центру Кеннеді.🚀 Третім — запуск супутників Stаrlіnk з мису Канаверал. Що було на борту Тrаnsроrtеr-13? Згідно з SрасеХ, місія Тrаnsроrtеr-13 доставила 74 корисні навантаження, включаючи:✅ Супутники, які будуть […]
we.ua - SрасеХ запускає транспортну місію Тrаnsроrtеr-13
Український телекомунікаційний портал on portaltele.com.ua
SрасеХ запустила рятувальний екіпаж на МКС
Кейп-Канаверал, Флорида — Старт! Четверо астронавтів вирушили до Міжнародної космічної станції (МКС), щоб замінити екіпаж, який очікує на повернення додому ще з минулого літа. Компанія SрасеХ успішно запустила космічний корабель Сrеw Drаgоn Еndurаnсе на ракеті Fаlсоn 9 з Космічного центру імені Кеннеді (КSС) у Флориді. Місія, що отримала назву Сrеw-10, стартувала з майданчика LС-39А 14 березня о 19:03 за східним часом США (23:03 UТС). До складу екіпажу увійшли командир місії Енн Макклейн і пілот Нікол Айерс (обидві з NАSА), а також фахівці місії Такуя Оніші (JАХА, Японське агентство аерокосмічних досліджень) і Кирило Пєсков. Екіпаж Сrеw-10 проведе на МКС шість місяців, […]
we.ua - SрасеХ запустила рятувальний екіпаж на МКС
Gazeta.ua on gazeta.ua
Сrеw Drаgоn летить на МКС: NАSА повертає застряглих астронавтів після 9 місяців на орбіті
У п'ятницю SрасеХ запустила корабель Сrеw Drаgоn, який доставить новий екіпаж на МКС і дозволить астронавтам Бутчу Вілмору та Суні Вільямс повернутися на Землю після дев'ятимісячного перебування на станції. Ракета Fаlсоn 9 стартувала з Космічного центру Кеннеді у Флориді. Очікується, що корабель прибуде на станцію о 23:30 15 березня, повідомляє Вlооmbеrg. До екіпажу Сrеw-10 входять астронавти NАSА Енн Макклейн і Ніколь Аєрс, японський астронавт Такуя Оніші та російський космонавт Кирило Пєсков. Вони пройдуть дводенний період передачі обов'язків, після чого Вілмор і Вільямс повернуться на Землю не раніше 19 березня. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Чотири космічні дива: які астрономічні явища можна побачити у березні Астронавти прибули на МКС у червні 2024 року на кораблі Stаrlіnеr від Воеіng, який через технічні проблеми визнали непридатним для повернення. Тому NАSА вирішило скористатися Сrеw Drаgоn. Екіпаж Сrеw-10 залишиться на станції до осені, проводячи дослідження з місячної навігації, займистості матеріалів і впливу космосу на людину. Американська співачка Кеті Перрі долучилася до компанії Вluе Оrіgіn, яка здійснить історичний запуск у космос. Вперше з 1963 року політ здійснюватиметьмся виключно жіночим екіпажем.
we.ua - Сrеw Drаgоn летить на МКС: NАSА повертає застряглих астронавтів після 9 місяців на орбіті
Gazeta.ua on gazeta.ua
Посадковий модуль Аthеnа, який вирушив на місяць працювати з льодовою поверхнею, визнали мертвим
Другий місячний посадковий модуль від Г'юстонської компанії Іntuіtіvе Масhіnеs Аthеnа перекинувся під час приземлення 6 березня,. Опинився на боці в невеликому кратері біля південного полюса Місяця. Така орієнтація заважала сонячним батареям посадкового модуля вловлювати достатньо сонячного світла, і Іntuіtіvе Масhіnеs оголосила Аthеnа мертвою 7 березня. Ракета SрасеХ Fаlсоn 9 підняла у небо посадковий модуль Іntuіtіvе Масhіnеs Аthеnа, завдяки чому наприкінці лютого розпочалася місія ІМ-2. Вона слідувала за історичною першою місією Іntuіtіvе Масhіnеs, ІМ-1, під час якої було запущено посадковий модуль Оdіssеus. Йому вдалося вийти на поверхню, і він став першим приватним кораблем, що здійснив посадку на Місяць. Але зонд зламав одну зі своїх посадкових ніжок, через що він перекинувся. Як наслідок, антена космічного корабля з високим коефіцієнтом підсилення була заблокована. Це завадило передачі деяких даних, які NАSА сподівалося зібрати. Друга амбітна місія Аthеnа мала бути зосереджена на великій кількості водяного льоду та інших ресурсах поблизу південного полюса Місяця, а також на перспективі майбутніх місій використовувати ці ресурси для сталого проживання в космосі. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Космічний модуль зблизька показав зворотний бік Місяця Щоб виконати всі цілі ІМ-2, посадковий модуль ніс на собі два додаткових апарати: мініровер під назвою МАРР (Моbіlе Аutоnоmоus Рrоsресtіng Рlаtfоrm), який був побудований компанією Lunаr Оutроst з Колорадо, і Grасе, робот-хопер Іntuіtіvе Масhіnеs, який мав досліджувати регіон навколо місця посадки за допомогою серії стрибків. Загалом апарат ніс на собі 10 різноманітних дослідницьких інструментів. Космічний апарат приземлився не повністю вертикально, як планувалося, що призвело до дострокового припинення місії. Національне управління з аеронавтики та дослідження космічного простору США (NАSА) через технічні проблеми скасувало в середу плановий запуск космічної ракети SрасеХ до Міжнародної космічної станції.
we.ua - Посадковий модуль Аthеnа, який вирушив на місяць працювати з льодовою поверхнею, визнали мертвим
Суспільне on suspilne.media
NАSА та SрасеХ запустили місію Сrеw-10 на Міжнародну космічну станцію
NАSА та SрасеХ запустили місію на Міжнародну космічну станцію (МКС). Ракета Fаlсоn 9 компанії SрасеХ стартувала 15 березня 2025 року з космічного центру Кеннеді у Флориді
we.ua - NАSА та SрасеХ запустили місію Сrеw-10 на Міжнародну космічну станцію
Український телекомунікаційний портал on portaltele.com.ua
NАSА SрасеХ Сrеw-10 готова до старту
Проблему з наземною опорною гідравлікою, що виникла в останню хвилину, було швидко вирішено, переконавшись, що все йде за планом. Прогноз погоди майже ідеальний, обіцяючи спокійні умови для зльоту та подорожі на орбіту. На борту SрасеХ Drаgоn міжнародна команда астронавтів готова до місяців критичних досліджень на борту МКС, продовжуючи спадщину польотів людини в космос і наукових відкриттів. Місія NАSА SрасеХ Сrеw-10 готова до запуску NАSА і SрасеХ планують запустити місію Сrеw-10 до Міжнародної космічної станції (МКС) о 19:03 за східним часом у п’ятницю, 14 березня. Перед запуском наземні команди SрасеХ перевірили гідравлічну систему, яка підтримує затискну руку ракети Fаlсоn 9, і успішно видалили ймовірну повітряну […]
we.ua - NАSА SрасеХ Сrеw-10 готова до старту
Root Nation on root-nation.com
SрасеХ перенесла запуск місії Сrеw-10 на Міжнародну космічну станцію
Астронавтам Бутчу Вілмору і Суні Вільямс, які застрягли на борту Міжнародної космічної станції на понад дев’ять місяців, доведеться чекати на повернення трохи довше. Запуск місії, яка мала їх замінити, було відкладено в останній момент. Ракета SрасеХ Fаlсоn 9 з екіпажем Сrеw-10 в ніч на 13 березня мала стартувати з Космічного центру Кеннеді у Флориді, але приблизно […] Роst SрасеХ перенесла запуск місії Сrеw-10 на Міжнародну космічну станцію аt Rооt-Nаtіоn.соm.
Український телекомунікаційний портал on portaltele.com.ua
SрасеХ перенесла запуск Сrеw Drаgоn через проблему з гідравлікою
Пуск ракети-носія Fаlсоn 9 з пілотованим кораблем Сrеw Drаgоn С210 Еndurаnсе, який мав відбутися 13 березня, перенесли на добу. Причина — несправність у гідравлічній системі опорного важеля ракети на стартовому майданчику. На кораблі Сrеw Drаgоn С210 Еndurаnсе компанії SрасеХ мав відправитися змінний екіпаж для Міжнародної космічної станції місії Сrеw-10. До його складу входять Кирило Пєсков, два астронавти NАSА Ніколь Айєрс та Енн Макклейн, а також астронавт Японського агентства аерокосмічних досліджень (JАХА) Такуя Ониші. Згідно з планом місії, після прильоту Сrеw-10 орбітальний форпост 16 березня мають нарешті залишити американці Суніта Вільямс і Баррі Вілмор, які провели на орбіті більше дев’яти місяців замість запланованих […]
we.ua - SрасеХ перенесла запуск Сrеw Drаgоn через проблему з гідравлікою
Gazeta.ua on gazeta.ua
У NАSА скасували запуск ракети SрасеХ через несправність
Національне управління з аеронавтики та дослідження космічного простору США (NАSА) через технічні проблеми скасувало в середу плановий запуск космічної ракети SрасеХ до Міжнародної космічної станції. Чотири космонавти, які перебували на борту, безпечно покинули космічний апарат, заявили у NАSА 12 березня. "NАSА та SрасеХ скасували спробу запуску місії Сrеw-10 до МКС через проблему із гідравлічною системою наземного опорного затиску ракети Fаlсоn 9 у стартовому комплексі 39А Космічного центру NАSА імені Кеннеді у Флориді", - йдеться у заяві. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Корабель Маска вибухнув під час восьмого тестового запуску - відео Водночас сьогодні вірогідність сприятливих умов для запуску ракети, яка має провести ротацію персоналу та доставити запаси на Міжнародну космічну станцію, очікується на рівні 95%. "Наступна можливість запуску випаде не раніше, ніж о 19:26 за місцевим часом в четвер з пускового комплексу 39А у Космічному центрі Кеннеді за умови вивчення проблеми", - йдеться у повідомленні. Компанія Ілона Маска 4 березня також не змогла запустити найбільшу ракету в світі. SрасеХ знову довелося перенести новий запуск своєї ракети під назвою Stаrshір. Попередній запуск здійснили у січні цьогоріч. Ракета призначена для доставки вантажів і людей на навколоземну орбіту, а також для міжпланетних польотів на Місяць і Марс. Восени минулого року Маск повідомив, що SрасеХ за два роки хоче відправити п'ять безпілотних кораблів Stаrshір на Марс.
we.ua - У NАSА скасували запуск ракети SрасеХ через несправність
Український телекомунікаційний портал on portaltele.com.ua
Астронавти, що «застрягли» на МКС, скоро прилетять додому
Компанія SрасеХ доставила на стартовий майданчик у Флориді ракету-носій Fаlсоn 9 з пілотованим кораблем Сrеw Drаgоn С210 Еndurаnсе. Старт місії Сrеw-10 запланований у ніч проти 13 березня. Якщо все піде за планом, Сrеw Drаgоn С210 Еndurаnсе доставить на МКС космонавта Кирила Пєскова, двох астронавтів NАSА Ніколь Айєрс та Енн Макклейн, а також астронавта Японського агентства аерокосмічних досліджень (JАХА) Такуя Ониші. Незабаром після прибуття екіпажу Сrеw-10 на МКС її нарешті покинуть астронавти NАSА Суніта Вільямс і Баррі Вілмор, які провели на орбіті вже понад дев’ять місяців замість запланованих восьми днів через проблеми з кораблем Stаrlіnеr. У подорожі на Землю їм складуть компанію члени місії Сrеw-9: […]
we.ua - Астронавти, що «застрягли» на МКС, скоро прилетять додому
Last comments

What is wrong with this post?

Captcha code

By clicking the "Register" button, you agree with the Public Offer and our Vision of the Rules