Search trend "Олімпіада-2024"

Sign up, for leave a comments and likes
Суспільне on suspilne.media
Ямайські призери Олімпіади-2024 в легкій атлетиці переходять до виступів за Туреччину
Олімпіада-2024: Ямайські призери Ігор-2024 у легкій атлетиці змінюють громадянство та переходять до збірної Туреччини, хто змінює збірну, як реагують на Ямайці
we.ua - Ямайські призери Олімпіади-2024 в легкій атлетиці переходять до виступів за Туреччину
Еспресо on espreso.tv
Помер легендарний боксер Форман, а нова президентка МОК тягне Росію на Олімпіаду. Головні новини світового спорту за тиждень
На 77-му році життя помер Джордж Форман21 березня у Х'юстоні помер колишній чемпіон світу в надважкій вазі Джордж Форман. Про смерть легенди боксу повідомила його родина в соцмережах."Благочестивий проповідник, відданий чоловік, люблячий батько, гордий дідусь і прадід, він прожив життя, відзначене непохитною вірою, смиренням та цілеспрямованістю", - йдеться у повідомленні.Джордж Форман у 1968 році приніс США олімпійське золото та потім зробив неймовірну кар'єру серед професіоналів. У 1973 році він відібрав у іншого американця Джо Фрейзера титул чемпіона світу. А втратив його за рік з іншою легендою боксу зі США Мохаммедом Алі в культовому бою, який отримав назву "Гуркіт у джунглях".    Джордж Форман та Мохеммед Алі (праворуч). Фото: Gеtty ІmаgеsУ 1977 році Форман оголосив про завершення кар'єри та став священником. Він повернувся на ринг за 10 років, а у 1997-му переміг майже вдвічі молодшого американця Майкла Мурера та в 45 став найстаршим в історії чемпіоном світу в надважкій вазі.  Загалом Джордж Форман здобув 76 перемог (68 нокаутом), зазнав 5 поразок та остаточно пішов з боксу в 1997 році. Кірсті Ковентрі обрали новою президенткою МОК Керсті Ковентрі. Фото: gеttyіmаgеs20 березня в грецькому місті Коста-Наваріно на сесії Міжнародного олімпійського комітету новою президенткою організації обрали Кірсті Ковентрі. Зімбабвійка стала першою жінкою, яка посіла цю посаду. На ній вона замінила німця Томаса Баха, який очолював МОК з 2013 року.  41-річна Кірсті Ковентрі є дворазовою олімпійською чемпіонкою з плавання. Останні 5 років вона була президенткою Національного олімпійського комітету Зімбабве. Нова президентка в перші ж дні на посту відзначилася скандальною заявою щодо повернення збірної Росії на Олімпійські ігри. Вона підкреслила, що виступає проти заборони країнам брати участь в олімпійських змаганнях через збройні конфлікти та назвала рішення про відсторонення РФ від Ігор непослідовним. "У нас є конфлікти в Африці, і вони зараз жахливі. Тож, на жаль, це не зникне", - сказала Ковентрі та додала, що буде створено робочу групу, яка напрацює правила допуску країн до Олімпіад в умовах воєн. Збірні Росії та Білорусі відсторонили від участі в Іграх через повномасштабне вторгнення в Україну. На Олімпіаді-2024 у Парижі вони виступали в "нейтральному" статусі.  Наступні зимові Ігри відбудуться в 2026 році в італійських Мілані та Кортіна-дʼАмпеццо. Літня Олімпіада пройде у 2028 році в Лос-Анджелесі (США). Іспанія, Німеччина, Португалія та Франція стали півфіналістами Ліги наційЗбірна Франції. Фото: Gеtty Іmаgеs23 березня визначилися півфіналісти Ліги націй. У протистоянні чинних чемпіонів Європи з Іспанії та Нідерландів в обидвох матчах зафіксували нічиї 2:2. У повторній зустрічі у Валенсії команди обмінялися голами і в додатковий час та з'ясували, хто сильніший у серії післяматчевих пенальті. Їх краще виконали іспанці - 5:4. Німеччина після гостьової перемоги 2:1 над Італією втримала перевагу в повторній зустрічі. Нічия 3:3 в Дортмунді вивела до півфіналу німців. Португалія була вимушена відіграватися з Данією після поразки в Копенгагені - 0:1. У Лісабоні господарі розпочали з нереалізованого на 6-й хвилині пенальті Кріштіану Роналду. Пізніше він виправився, забив з гри та допоміг португальцям перевести матч в овертайм - 3:2. Там Португалія відзначилася ще двічі та вийшла до півфіналу. Франція перед повторною грою проти Хорватії перебувала в складному становищі після поразки 0:2 у Спліті. У Сен-Дені команда Дідьє Дешама перемогла з аналогічним рахунком, а команди визначили півфіналіста по пенальті. Точнішими виявилися французи - 5:4 - які завдяки перемозі в цій грі також потрапили до однієї групи з Україною, Ісландією та Азербайджаном у кваліфікації чемпіонату світу - 2026. Самі українці зустрічалися з бельгійцями у плей-офф за право зіграти у наступному розіграші Ліги націй у дивізіоні А. В першій грі в іспанській Мурсії команда Сергія Реброва несподівано перемогла 3:1, проте в Генку Бельгія взяла переконливий реванш 3:0 та залишила збірну України у лізі В.   Пройсс та Легрейд стали володарями Кубка світу з біатлону Франциска Пройсс. Фото: Gеtty ІmаgеsУ Холменколлені минулого вікенду завершився розіграш Кубка світу з біатлону. Перед завершальним етапом інтрига в суперечці за "Великий кришталевий глобус" зберігалася лише у жінок. У загальному заліку лідирувала німкеня Франціска Пройсс, яка випереджала француженку Лу Жанмонно лише на 20 очок. У Норвегії боротьба загострилася до межі після того, як Пройсс виграла спринт, а Жанмонно взяла реванш у гонці переслідування та перед вирішальним у сезоні масстартом випереджала головну конкурентку на 5 пунктів. Розв'язка видалася драматичною. Француженка після останньої стрільби на дистанції 12,5 км лідирувала, а німкеня йшла другою. Проте незадовго до фінішу Жанмонно впала у боротьбі з Пройсс та віддала їй "Великий кришталевий глобус", який німкеня виграла вперше у кар'єрі. У чоловіків перед останнім етапом КС впевнено лідирував норвежець Стурла Легрейд, який тиждень тому скористався хворобою головного конкурента та співвітчизника Йоганнеса Бьо та відірвався від нього на 104 очка. Легрейд  перевагу зберіг та виграв свій перший Кубок світу. Йоганнес Бьо разом зі своїм рідним братом Тарьєєм Бьо у Холменколлені провели останні гонки в кар'єрі, обидва легендарні біатлоністи оголосили, що йдуть зі спорту ще взимку.    Піастрі виграв Гран-прі Китаю у Формулі-1Оскар Піастрі. Фото: Gеtty Іmаgеs23 березня в Шанхаї відбувся другий етап чемпіонату світу з автоперегонів у класі Формула-1. Кваліфікацію в Китаї виграв австралієць Оскар Піастрі з МсLаrеn, його британський партнер по команді Ландо Норріс став третім, а між ними розташувався інший пілот з Британії - Джордж Рассел з Меrсеdеs. Чинний чемпіон світу нідерландець Макс Ферстаппен, який виступає за Rеd Вull, розпочинав гонку лише четвертим та цій позиції й фінішував. Перемогу здобув Піастрі, Норріс став другим, Рассел - третім.  Семиразовий чемпіон світу британець Льюїс Гемілтон, який у нинішньому сезоні дебютував за Fеrrаrі, знову виступив за нову команду невдало. Після десятого місця на Гран-прі Австралії він заробив у Шанхаї дискваліфікацію через невідповідну мінімальну вагу боліда.  В загальному заліку лідерство з 44 очками зберіг Норріс, за яким розташовуються Ферстаппен (36), Рассел (35) та Піастрі (34). Наступний етап ЧС відбудеться 6 квітня в Японії. Дюплантіс встановив чергове досягнення на ЧС з легкої атлетики Арман Дюплантіс. Фото: Gеtty Іmаgеs21-23 березня в Нанкіні відбувся чемпіонат світу з легкої атлетики в приміщенні. В загальному медальному заліку ЧС впевнено перемогла збірна США, яка здобула 16 медалей - 6 золотих, 4 срібні та 6 бронзових. Другою стала Норвегія - 4 (3-0-1), третьою - Ефіопія - 5 (2-3-0). Україна з 1 бронзовою нагородою посіла 27 місце. ЇЇ нашій команді принесла у стрибках у висоту Ярослава Магучіх. Українка стала третьою з результатом 1,95 м та перервала серію з 10 перемог на різних змаганнях. Чемпіонкою світу з показником 1,97 м стала австралійка Нікола Оліслагерс, яка випередила за спробами співвітчизницю Елеанор Петтерсон.  Ярослава Магучіх є світовою рекордсменкою в стрибках у висоту на відкритому повітрі - 2,10 м. В залі досягнення 2,08 м належить шведці Кайсі Бергквіст, яка вже завершила кар'єру. Головним героєм чемпіонату в Нанкіні став інший рекордсмен світу - стрибун із жердиною Арман Дюплантіс. Швед з результатом 6,15 м виграв "зимовий" ЧС втретє поспіль. У Китаї він встановив ще одне досягнення та став першим легкоатлетом в історії, який подолав планку на висоті 6.00 м сто разів у кар'єрі. 25-річному Дюплантісу належать світові рекорди у приміщенні (2,27 м) та на відкритому повітрі (2,26 м).
we.ua - Помер легендарний боксер Форман, а нова президентка МОК тягне Росію на Олімпіаду. Головні новини світового спорту за тиждень
Еспресо on espreso.tv
Трамп підписав указ про створення робочої групи, яка контролюватиме підготовку до FІFА 2026
Про це інформує СNN. Трамп заявив, що пишається, що США будуть одним з трьох господарів турніру. Він зазначив, що планує відвідати деякі матчі. "Це велика честь для нашої країни приймати його. Це насправді дуже важливо. Я не знаю, що більше важливе: Олімпіада (літні Олімпійські ігри, які пройдуть в Лос-Анджелесі у 2028 році, - ред.) чи Чемпіонат світу з футболу", - сказав Трамп. Він вважає, що напружені відносили між США, Мексикою і Канадою зроблять чемпіонат "ще більш захопливим". За словами президента FІFА Джанні Інфантіно, чемпіонат створить близько 200 тис. робочих місць і матиме економічний вплив у розмірі близько 40 мільярдів доларів. Очікується, що  до США приїдуть близько 8 мільйонів іноземних туристів."Америка вітатиме весь світ. Мільйони людей приїдуть, пане президенте, мільйони людей", - подякував він Трампу. Довідково. Чемпіонат світу з футболу 2026 — 23-й чемпіонат світу з футболу ФІФА, фінальний етап якого пройде з 11 червня по 19 липня 2026 року. Господарями турніру вперше стали одночасно 3 країни: Канада, Мексика та США. Вперше на чемпіонаті світу братимуть участь 48 команд замість 32.17 грудня 2024 року у катарській Досі відбулась церемонія нагородження Веst FІFА Fооtbаll Аwаrds 2024.  
we.ua - Трамп підписав указ про створення робочої групи, яка контролюватиме підготовку до FІFА 2026
Еспресо on espreso.tv
Магучіх тріумфувала на першому турнірі у 2025 році
Про це повідомляє "Трибуна".На турнірі Udіn Jumр в італійському Удіне Ярослава Магучіх з результатом 1,94 м здобула золоту медаль. Вона з першої спроби взяла цю висоту. Планка у 1,98 м не підкорилась українці з трьох спроб.Для Магучіх це перший турнір у 2025 році. На турнірі в Удіне вона змагалась вперше з 2021 року. Тоді вона здобула золото, взявши висоту у 2 метри.Udіn JumрСтрибки у висоту. Жінки6 лютого1. Ярослава Магучіх (Україна) – 1,94 м2. Ліліана Баторі (Угорщина) – 1,91 м3. Ідеа П’єроні (Італія) – 1,88 м Переглянути цей допис в Іnstаgrаm Допис, поширений Спорт України | Олімпіада ???????? (@summеr_sроrts_ukrаіnе) У 2024 році Магучіх стала олімпійською чемпіонкою, встановила світовий рекорд, а також виграла чемпіонат Європи та фінал Діамантової ліги.У результаті Ярославу Магучіх визнали найкращою легкоатлеткою Європи у 2024 році. Українка стала найкращою легкоатлеткою року у небігових дисциплінах премії від Wоrld Аthlеtісs.
we.ua - Магучіх тріумфувала на першому турнірі у 2025 році
Суспільне on suspilne.media
"Потрібен час". Ванесса Фойгт достроково завершила біатлонний сезон: у чому причина
Німецька біатлоністка Ванесса Фойгт оголосила про дострокове завершення біатлонного сезону 2024/25: у чому причина, як це прокоментувала, Олімпіада-2026
we.ua - Потрібен час. Ванесса Фойгт достроково завершила біатлонний сезон: у чому причина
Gazeta.ua on gazeta.ua
Український чемпіон Ковтун вирішив змінити громадянство
Срібний призер Олімпіади-2024 зі спортивної гімнастики Ілля Ковтун разом із тренеркою Іриною Горбачовою подали документи для зміни громадянства. Спортсмен, який три роки проживає в Осієку, розпочав процедуру отримання хорватського громадянства, та у майбутньому готовий представляти країну на спортивних змаганнях. Аналогічні документи подала його тренер Ірина Горбачова, повідомляє видання Sроrtskе nоvоstі, посилаючись на коментар тренера Владіміра Мадаревича. За наявною інформацією, хорватська федерація гімнастики оперативно відреагувала та запит українця та буде активно сприяти спортсмену. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Віктор Постол проведе бій у Києві: хто буде суперником Зазначається, що поштовхом для змінити громадянства стали розбіжності з Федерацією гімнастики України. Також відомо, що протягом усього минулого року Ковтун та Горбачова готувалися до паризьких Олімпійських ігор саме у Хорватії. Спортсмен не повернувся в Україну після ОІ-2024, де завоював срібну медаль. Українець 20-річний Ілля Ковтун виборов срібну медаль Олімпійських ігор у Парижі. У понеділок, 5 серпня, він посів друге місце у фіналі вправ на паралельних брусах. Український спортсмен здобув 15,500 бала. Це вже друга Олімпіада для Ковтуна. У 2020 році в Токіо він посів 11-те місце в особистому багатоборстві та став сьомим у командних змаганнях.
we.ua - Український чемпіон Ковтун вирішив змінити громадянство
Gazeta.ua on gazeta.ua
Дзвінка, Квітка, Рута та Еней: як українці називали своїх малюків у 2024 році
У минулому році українці обирали для своїх новонароджених дітей досить цікаві та рідко вживані імена. Барбі, Мерсі, Султан і Добриня - це не персонажі казки, а реальні імена маленьких українців, повідомляє Міністерство Юстиції України. Розповідаємо, якими унікальними іменами батьки називали своїх малюків у 2024 році "Кожне ім'я - це маленька історія та початок великого життєвого шляху. У 2024 році понад 176 тисяч новонароджених отримали неповторні імена, які стали символом любові, надій та сподівань їхніх батьків", - йдеться у повідомленні. Цікаво, що популярні імена, такі як Софія чи Артем, залишаються на вершинах рейтингів уже кілька років поспіль. Як називали дівчаток Загалом найчастіше дівчаток називають: Анна, Марія, Катерина, Соломія, Софія, Поліна, Вікторія та Мілана. Як називали хлопчиків Серед популярних імен - Максим, Богдан, Дмитро, Михайло, Андрій, Артем, Денис, Данило, Тимофій, Макар та Марк. Але є й ті, хто обирає рідковживані та незвичні імена, наприклад: Янголя, Дзвінка, Аскольд чи Святогор. У дівчаток також зустрічаються такі імена як Барбі, Мерсі, Рута, Гориня, Жасмін, Роксолана, Василіса, Олімпіада, Луна, Квітка, Суламіта, Мальва та Дояна. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Багатодітні батьки, двійня і незвичні імена: чим запам'ятався зірковий бебі-бум 2024 Хлопчиків називають Пантелеімон, Соломон, Тамерлан, Еней, Арнольд, Єлисей, Добриня, Зореслав, Зоровавель, Яїр, Северин та Султан. У Мінюсті нагадали, що в Україні процес присвоєння імені регламентується законодавством і має певні особливості. Особа, яка досягла 14 років, може змінити своє ім'я за згодою батьків або піклувальника, а з 16 років - має право самостійно прийняти таке рішення. Адже головне - відчувати гармонію зі своїм іменем. У 2022 році імена Софія, Марія, Марк та Артем зберігали першість у рейтингу найпопулярніших імен для малюків. Водночас українці, для яких немає жодних заборон та обмежень у виборі імені для новонародженого малюка, давали дітям рідковживані імена. Дедалі частіше батьки креативно підходять до цього питання Серед жіночих імен є Мрія, Луна, Авіталь-Азаліна, Мєр'єла, Сладіслава, Квіта, Ульпана, Мантикора, Ніколоз, Русаліна, Юнія, Джавеліна. Серед чоловічих: Іскандер, Воліслав, Марс, Велеслав, Ахіллес, Сармат, Світозар, Нимрод, Калеп, Ларс, Саркіс, Стиліан, Х'юго, Нікодим, Нектарій.
we.ua - Дзвінка, Квітка, Рута та Еней: як українці називали своїх малюків у 2024 році
DOU - Developers of Ukraine on dou.ua
У 17 років створив навігацію для дронів, яку не глушить РЕБ. Історія киянина, який переміг на «Олімпіаді геніїв» у США
Дмитрові Лапку — 17. У 10 класі він став бронзовим призером Всеукраїнської олімпіади з інформатики, а його наукові роботи для МАН двічі перемагали у своїх номінаціях. Перша також виборола срібло на міжнародній виставці винаходів ІNОVА в Хорватії. Останній же проєкт Дмитра під назвою «Система навігації літального апарата в умовах урбаністичного ландшафту» привернув увагу розробників дронів. Вони запропонували хлопцю фінансування для реальних випробувань. За словами Дмитра, якщо все вдасться, то такому безпілотнику не потрібен буде інтернет, GРS-навігація тощо, його буде неможливо заглушити засобами РЕБ. БПЛА сканує будівлі і, орієнтуючись на дані мапи, визначає свою позицію. Ми поспілкувалися з юнаком про його розробки, перемогу на «Олімпіаді геніїв» у США, а також мотивацію навчатися саме в українському виші. Міжнародна виставка винаходів ІNОVА в Хорватії, 2023 рік «Я дійшов до того рівня, коли ігри перестали цікавити» Я з Києва. Здається, що програмувати мені подобалося завжди, а із 7 класу це переросло в серйозніше захоплення. Було круто змусити комп’ютер щось зробити. Наприклад, репліки на ігри. Тоді найбільшим моїм досягненням було створити «Морський бій» на консолі, щоб кораблі розставлялися рандомно. Я навчався в ліцеї «Наукова зміна», і спочатку мені вистачало самої програми — треба було напружитись, щоб її опанувати. Ми вивчали Раsсаl, будову комп’ютера, розв’язували задачі. А з алгоритмами мені допомагав тато, який є програмістом. Потім спробував себе в олімпіадному програмуванні. Воно зацікавило мене не одразу, і спочатку я не мав особливих успіхів. А потім я дійшов до того рівня, коли ігри перестали цікавити, а олімпіадне програмування навпаки. Воно нагадувало спорт: треба скількись разів на тиждень писати змагання, тренуватись, розбирати задачі, алгоритми. І в 9 класі я потрапив на Всеукраїнську юніорську олімпіаду з інформатики. А через пів року активної підготовки вдалося вибороти бронзу на Всеукраїнській олімпіаді в 10 класі. Тоді ж зрозумів, що взяти золото буде складно, і вирішив сконцентруватися на тому, що в мене гарно виходило, — робо́тах для МАНу. «Не хотілося використовувати готові бібліотеки: я не знаю, як вони працюють усередині» Я писав дві роботи для МАНу. Першу — в 10 класі, про посадку модуля на Марс. На це мене надихнула історія Реrsеvеrаnсе. Тоді подумалось, що оскільки в теорії це відносно нескладний процес, то варто спробувати навчити штучний інтелект керувати ним: визначати, куди краще сісти, які нахили робити в різні боки тощо. Тренував ШІ сідати на різноманітні поверхні, які генерував. Наприклад, модуль мав різні тактики сідання на сильно похилій поверхні. На всеукраїнському етапі МАНу я з цією роботою виграв у категорії «Системи та технології штучного інтелекту. Кібербезпека». А на Міжнародній виставці винаходів ІNОVА в Хорватії здобув з нею ж срібну медаль. Могло бути й золото, але під час демонстрації журі мій модуль один раз «упав». Я хотів показати найскладніші поверхні: марсохід вибрав погане місце для посадки, сів, але не зміг закріпитися, почав зісковзувати. Думаю, це трохи зіпсувало враження. Скриншот з моєї роботи До речі, у Хорватії я презентував дороблену систему. Для першої версії я писав власні нейронні мережі. Не хотілося використовувати готові бібліотеки: не знаю, як вони працюють усередині. І взагалі, нейронна мережа — не настільки складно, щоб застосовувати повністю готові рішення. Спочатку я використовував прості мережі: є вхідний, проміжний і вихідний шари. Було близько 500 нейронок, які вчилися сідати, йти. Для кожної видавався результат, наскільки добре вона виконала завдання. Потім пропорційно вибиралися мережі, які були основою для наступної генерації. І так ставали все кращими й кращими. У другій версії в мене вже були еволюційні нейронні мережі, у яких є вхідний і вихідний шари, а між ними — нічого. Еволюцією самі додаються нейрони та зв’язки. Там була хитра формула, як розподіляти це все, імовірність додавання та вилучення нейронів і зв’язку між ними, зміна зміщення (bіаs) нейрона та ваги зв’язку між нейронами. Я вирішив, що так максимально ефективно створюватиметься нейронна мережа: нейрони та зв’язки між ними будуть додаватися тільки там, де потрібно. Завдяки цьому навчання відбувається набагато швидше. Мережа зрозуміла базову логіку, зробила декілька нейронів і змогла виконувати задачу. Це розширює можливості. Бо з фіксованою кількістю нейронів і зв’язків можна довчитися тільки до певного рівня. За умови ж другого варіанту — з додаванням нових нейронів і зв’язків — можна вчитися нескінченно та досягати максимально хороших результатів. «Унікальність моєї розробки в тому, що я беру перспективу не зверху, а зсередини» Коли я захопився ШІ, побачив, наскільки штучний інтелект — широка тема. Але саме нейронні мережі не дуже складні. Я зрозумів основи з відео на YоuТubе, де багато схожих задач. Наприклад, перегонова машинка їде трасою, їй треба максимально швидко проїхати коло. І нейронки знаходять найкращі траєкторії, місця прискорення, гальмування тощо. Я зрозумів, що й сам можу створити щось схоже. Почав робити подібні програми: машинка щось об’їжджає, вимірює дистанцію до стін тощо. Навесні 2023 року мені спала на думку ідея: «А якщо так само навчити робити дрон, тільки він літатиме не по трасі, а по місту?». Довгий час це залишалося на рівні задуму, оскільки я не знав, як навчити штучний інтелект опрацьовувати стільки даних. І ось на початку 11 класу подумав: можна ж узагалі зробити це не за допомогою ШІ, а суто алгоритмічно. Тобто написати хитрий алгоритм, який буде брати виміри до будинків і знаходити, де саме в місті перебуває безпілотник. Мене надихало, що так можна створити повністю автономний БпЛА, незалежний від інтернету чи GРS-навігації. Це корисна розробка, на яку має бути попит. По суті, це навігація, яку не можна заглушити засобами РЕБ, вона орієнтується на особливості рельєфу (до нього можна віднести й будинки). Подібні системи почали розробляти ще в 1990-х роках, їх використовували в крилатих ракетах Тоmаhаwk, Stоrm Shаdоw тощо. Але ті орієнтувалися саме на особливості рельєфу: гори, річки, перепади висот — і за ними визначали своє місцеположення. Я ж вирішив орієнтуватися на будівлі, оскільки це може бути перевагою. Адже щоб бачити та сканувати багато рельєфу, треба летіти доволі високо. А моя система дозволяє дрону летіти не над будівлями, а на їхньому рівні — приблизно на висоті 7-го поверху. Вона має далекомірити по напрямках у різні боки, паралельно до землі, тим самим заміряючи відстань до будівель. Якщо говорити про власне БпЛА, у них часто буває камера знизу, дані з якої порівнюються з інформацією Gооglе Марs. Але сканування саме будівель мені ще не траплялося. Наявний варіант має суттєві недоліки. Супутник бачить землю з дуже великої відстані, видає вертикальну проєкцію. Тому коли дрон летить і сканує камерою зверху, то будівлі виглядають викривлено. Це треба враховувати та якось по-хитрому обробляти зображення. Оскільки моя система дозволяє пересуватися низько, це суттєво спрощує завдання. Тобто унікальність моєї розробки в тому, що я беру перспективу не зверху, а зсередини. Чому я розроблював цю систему? Теоретично її можна ставити на дрони стратегічного ураження, які летять на дуже велику дальність, — у цьому вбачаю найбільшу користь. Наприклад, якщо треба уразити якийсь об’єкт у місті, то на підльоті до нього БпЛА буде знижуватися на рівень будівель і рухатися до цієї цілі. Міста зазвичай краще насичені засобами ППО, ніж околиці міст, тому безпілотники часто збивають уже в населених пунктах. А так дрон може долетіти до міста за іншою системою навігації, а потім перемкнутися на мою — і збити його буде майже неможливо. Окрім того, я думав про цивільне застосування — виникла ідея дуже швидкої доставки вантажів по місту. GРS інколи може глючити. Ті ж глушилки для нього легко знайти, вони дешеві. Тому «віддавати» дрон повністю на GРS небезпечно. З моєю системою безпілотник зможе швидко та надійно долетіти з точки А в точку Б. «Я вивчав імовірності, особливо для симуляції інерційної навігаційної системи» Приблизно з жовтня по січень 2024-го я працював над цією роботою для МАНу. Важливо розуміти, що все було в комп’ютерній симуляції: дрон, системи акселерометра, гіроскопа тощо. Писав на С#, яку знав до того. Оскільки симуляція була графічною (там можна було бачити мапу, переміщення БпЛА), я також використовував бібліотеку Моnоgаmе. Це, по суті, трохи адаптована ОреnGL. Вона нескладна, вміє швидко видавати картинки на екран, що було дуже корисно, бо на карті багато об’єктів — я промальовував усі краї будинків. Підсумкова сесія київського етапу МАН, 2024 рік Інколи я радився з кимось, але в основному робив усе сам. Причина в тому, що система не дуже складна, однак охоплює багато етапів, іноді специфічних. Наприклад, я почав з отримання картографічних даних про міста: як розміщуються будинки в просторі, яка їхня висота, де і як розташовані стіни — отримав цю геометрію з ОреnStrееtМарs. По суті, це нескладне завдання, але подібним займалося мало людей. Тому довелося читати специфічні форуми, де ділилися релевантним досвідом, й орієнтуватися на приклади. Були деякі нюанси з математикою, я вивчав імовірності. Особливо для симуляції інерційної навігаційної системи, яка використовує дані акселерометра й гіроскопа. Мені потрібно було врахувати її можливу похибку. Наприклад, якщо дрон летить п’ять секунд, якою вона буде та де найімовірніше перебуває апарат. Це все було в 3D, а отже, розрахувати складно. Та з огляду на те, що там в основному комбінаторика, я за декілька підходів зміг розв’язати задачу. Ще з математичної точки зору важливою була корекція даних інерційної навігаційної системи. Як вона працює? Бере початкові дані інерційної навігації з якоюсь похибкою (плюс-мінус метр), використовує навігацію по далекомірах і доволі точно визначає свою позицію, корегуючи початкові дані. Минає секунда — і вона знову повторює цей цикл. Взагалі в багатьох системах, де базою слугують дані інерційної навігації (в якої є значна похибка на великій дистанції), ці дані весь час коригуються й адаптуються вимірами з більш точних систем навігації. Наприклад, у більшості GРS-навігацій відбувається саме так. Для мене це було складно. Додалася векторна математика, потрібно було розраховувати похідні від швидкості й кута нахилу Завдяки попередньому досвіду на МАНі мені вдалося одразу зробити все як треба. У 10 класі після перемоги на міському етапі я майже повністю переписував текст: десь була неправильна структура, погане формулювання чи бракувало джерел. В 11 класі я просто взяв як каркас стару структуру та почав заповнювати її новим текстом. Зрештою моя робота про БпЛА посіла перше місце в категорії «Програмна інженерія». Виходить, що як переможець я ще вдруге став лауреатом стипендії Президента України. «Мені написали розробники дронів з пропозицією стати спонсорами» Наприкінці того року багато медіа написали про мою розробку. Через хайповий заголовок один такий матеріал навіть потрапив до новин Gооglе. Знайомі мені казали: «О, ми про тебе читали». У цих статтях згадували, що для старту реальних випробувань мені потрібно близько 15 тисяч гривень. Відтак мені написали розробники дронів з пропозицією стати спонсорами, допомогти технічно. Домовленість була така: я вибираю потрібні компоненти, роблю список закупівлі, а вони дають гроші на електроніку. Отож я придбав FРV-дрон, пульт та ще дещо позичив у знайомих — і завдяки цьому зміг почати наступний етап проєкту. Зараз уже близько місяця займаюся розробкою інерційної навігації в дроні: вчуся комунікувати з ним, щоб він передавав мені дані про акселерометри, гіроскопи тощо; розбираюся, як це все працює; під’єдную мікроконтролери до дрона, щоб вони ним керували. Так, на моєму безпілотнику, звично для дронів, встановлений Веtаflіght, як зазвичай на всіх дронах. Є певний ЕР — інтерфейс, за допомогою якого можна витягувати специфічні дані: температуру, напругу, інші характеристики. Окрім того, вже вмію поставити туди плату, мікроконтролер, який повністю контролює дрон. Виймаю модуль антени та вставляю свій модуль, що симулює роботу антени. Є багато проблем саме з хорошим командуванням дроном. Система має багато етапів. Є під’єднана плата. Спочатку я дізнаюсь, як виводити туди базову телеметрію (дані акселерометрів і гіроскопів). Потім зрозумію, як вони працюють, як зробити їх точнішими. Це математика в 3D-геометрії: мені передаються дані акселерометра та нахил за трьома осями (ріtсh, rоll, yаw) — за їх допомогою я маю визначити, як дрон пересувається. Потім буде етап, коли я намагатимуся допрацьовувати цю математику, щоб та стала оптимальнішою, розібратися в особливостях гіроскопів, акселерометрів, щоб зробити це все більш точним. По суті, це стендові випробування, мені навіть не треба вмикати мотори. Я просто беру безпілотник, руками ношу його туди-сюди — і вже маю потрібні дані з акселерометрів і гіроскопів. На наступному етапі я буду брати далекомір і випробовувати систему в реальних умовах. Тобто робити так само, як у теоретичній розробці, де я спочатку написав симуляцію з БпЛА, а потім на неї зверху «прикрутив» систему. Тепер я вчуся керувати дроном, отримувати від нього всі дані, а далі буду застосовувати свою навігацію. Сама по собі система проста, там нескладні алгоритми. Нюанси починаються на етапі «прикручування» навігації до безпілотника: картографія, вибір системи координат тощо Можливо, потім буде етап оновлення прошивки FРV-дрона, щоб ним було легко керувати. Без цього непросто: необхідно робити дуже різкі рухи та різні маневри. Наприклад, треба вчити безпілотник зависати на місці. У теорії це не дуже складно, але ціна помилки занадто велика. Якщо дрон перебуває в повітрі та десь трапляється помилка в коді — все, він летить у найближчу стіну. Паралельно потрібно дописувати багато безпекових рішень. Має бути можливість моментально вимкнути дрон з пульта або перемкнути його в ручний режим керування. Зараз у мене вся телеметрія передається на мікроконтролер — той же Rаsрbеrry Рі, ЕSР32 або Аrduіnо. Це телеметрія першого порядку, найбазовіша — прискорення і тому подібне. Але потрібна ще інша, зокрема щоб мій дрон міг розрахувати свою приблизну позицію. Ці дані бажано передавати на інший пристрій, щоб я бачив, що БпЛА летить, розумів, що у нього відбувається «в голові». Тоді можна буде фіксити баги: не коли він уже влетів у стіну, а на етапі, коли я помітив, що в нього щось не так з висотою. Скриншот з роботи «Система навігації літального апарата в умовах урбаністичного ландшафту» (стрілочка — це дрон, зелені — далекоміри) Сподіваюся все те, що вийшло зробити в симуляції, перенести на реальний дрон. Теоретичну частину я зміг завершити за чотири-п’ять місяців. Щодо терміну реальних випробувань я поки що не впевнений. Усе залежатиме від кількості підводних каменів, скільки разів я буду спотикатись. В ідеалі це має зайняти не дуже багато часу, тому що все вже прописано. Потім, думаю, було б корисно запатентувати розробку. Розробники дронів, які стали спонсорами, вважають: якщо система добре працюватиме, її можна запустити в масове виробництво. Перехід між системою, яка літає по будівлі, і системою, яка літає по місту, — питання розміру. Коли я зможу навчити FРV-дрон літати, орієнтуючись по стінах, виконувати та комбінувати всі потрібні функції, то єдине, що мене відділятиме від реально великого дрона, який літає по місту, — сам по собі великий дрон і хороші далекоміри. Так, система Веtаflіght стоїть майже на всіх літальних апаратах — з крилами або на великих квадрокоптерах. Тому, найімовірніше, програмних модифікацій майже не буде. «Освіта з інженерії програмного забезпечення — це точно те, що мені треба» Я хотів одразу вступати до вишу в Україні. На мою думку, навчання за кордоном часто обходиться дорого та не приносить очікуваних результатів. Так, існують безплатні варіанти. Наприклад, чимало моїх однолітків поїхали вчитися до Словаччини. Але мене не вабить ідея бути в країні, де до українців ставляться не надто позитивно. В Україні я можу здобути хорошу освіту, отримати гарний розвиток. Мої розробки тут корисніші й актуальніші, ніж за кордоном. Києво-Могилянську академію мені рекомендували фахівці, які там уже вчилися. Сподобалися відгуки про викладачів, систему навчання — те, що з другого курсу є велика кількість дисциплін на вибір. А ще це виш, який закінчили багато історичних постатей. Обрав факультет інформатики, спеціальність «Інженерія програмного забезпечення» — по суті, чисте програмування. Ще я розглядав варіант піти на прикладну математику, але там чимало нових предметів — не знаю, наскільки вони були мені б корисними. А освіта з інженерії програмного забезпечення — це точно те, що мені треба і з чим я зможу в майбутньому отримати роботу. Для вступу потрібен був високий прохідний бал. Знаю, що раніше переможцям всеукраїнських етапів МАНу чи олімпіад з якогось предмета додавали 10 балів. Але з упровадженням НМТ така схема перестала працювати. Мені пощастило, що в 11 класі я доволі швидко закінчив роботу для МАНу, оскільки десятикласником уже здобув такий досвід. Тому із січня міг повністю сконцентруватись на НМТ: проходити пробні тести, вивчати правила, історію тощо. У результаті я зміг гарно підготуватися та вступити на бюджет. Навчання в Могилянці мені подобається. Великий плюс у тому, що ти вивчаєш тільки дійсно потрібні предмети. Немає такого, як у школі: подобається програмувати, але мусово ходити на уроки правознавства. Зараз у мене сім предметів: англійська, дві математики, програмування, мережеві технології, українська, фізкультура — п’ять профільних дисциплін. Самих годин навчання менше, ніж у школі. Проте воно напружене, з кожного предмета дають багато завдань. Єдина проблема — це розклад. Здається, що його створюють випадковим чином. В інших вишах студенти відвідують три пари зранку — і йдуть додому. А в мене перша пара о 8:30, потім третя, а інколи ще й п’ята. Усього три пари, але фактично я маю бути в університеті весь день. Або ось у вівторок одна пара, а в середу — чотири чи п’ять. Наша група складається із 70 людей, яких з деяких дисциплін розбивають на підгрупи. Тож є такий «стратегічний» челендж: перейти в іншу підгрупу, щоб створити кращий розклад. «Поки що я готовий працювати суто за досвід й інші бонуси — ту ж електроніку» Ще з минулого року я розробляю та тестую електронну пропускну систему для мого ліцею «Наукова зміна». У нас є спонсор — компанія Сhесkbох, яка займається віртуальними чеками. Її засновник — випускник ліцею. Фінансування відбувається так само, як із дронами: робиться список закупівлі, на який нам скидають гроші. Над проєктом працюємо вп’ятьох разом з моїми друзями. Ця система покликана замінити Smаrsy, яка стоїть у більшості шкіл, але має специфічні нюанси та проблеми. Уже зараз наш аналог працює в ліцеї, нехай і з перемінним успіхом. За свою роботу ми отримуємо невелику оплату. Але поки що я готовий працювати суто за досвід й інші бонуси — ту ж електроніку. Як так виходить? Я відразу наперед не знаю, яку мені треба зробити систему: прототип може бути на основі однієї моделі, а потім доводиться щось докупити, поміняти. У результаті в мене залишається якась кількість різних мікросхем. Тож з таких проєктів я отримую багато досвіду в хардвері та певну електроніку, яка залишається в мене. Так, якби не було цієї прохідної системи, то зараз мені доводилось би вчити все з нуля. Утім, я вже мав досвід роботи з Аrduіnо, ЕSР32, Rаsbеrry Рі, знав, як «розмовляти» з мікроконтролерами тощо. Щодо підробітку, то зараз я ще займаюсь репетиторством, вчу школярів програмувати — і мені це подобається. Звісно, працювати в компанії було б корисніше та прибутковіше. Але я не певен, чи знайдеться роботодавець, якому буде достатньо 10 робочих годин на тиждень (чи скільки у мене буде вільного часу). Зараз я не можу дозволити собі фіксований графік через навчання та мої проєкти. «Я здобув золоту медаль на Gеnіus Оlymріаd у США» Ще минулого року я здобув золоту медаль у категорії «Програмування» на Gеnіus Оlymріаd, яка відбувалася у США на базі Рочестерського технологічного інституту. Цікаво, що туди я вклав найменше ресурсів порівняно з іншими проєктами, але отримав хороший результат. Це міжнародна олімпіада й доволі крута — наприклад, поїздку до США повністю оплачували. Але змагання специфічне — суто екологічного спрямування, тому його переважно розглядають як конкурс наукових проєктів. Більшість їдуть туди з розробками про забруднення планети в галузі біології, хімії тощо. Ще там є креативне письмо, поезія — відомі категорії з великою конкуренцією, чого не скажеш про програмування. Завдяки тому, що мало людей знають про це змагання, на всеукраїнському етапі було лише близько 80 учасників. Потрібно було подати портфоліо у вигляді РDF-файлу та написати олімпіаду. Як і зазвичай, там було п’ять задач на алгоритми (хитрі операції з масивами, обчислення, графіки, «дерева» тощо). Але якщо порівнювати зі всеукраїнськими олімпіадами з інформатики, вона була значно простішою. Тобто враховуючи те, що мені вже було що розказати про себе і я мав серйозний досвід в олімпіадному програмуванні, перемога далася неважко. На Gеnіus Оlymріаd, 2024 рік Це змагання — командне. Я брав у ньому участь з другом, який добре знає Рythоn, для мене ж основні мови — С# і С++. Серед близько 40 учасників олімпіади в Штатах, де найвищою нагородою було гран-прі, ми здобули золото. Можна було написати розв’язки будь-якою мовою програмування, водночас за використання Рythоn давали додаткові бали. Багато людей писали на С++, тому що це ідеальне комбо для олімпіадного програмування. Більшість задач були простими — тільки остання мала багато нюансів та складне рішення. Тому майже всі розв’язали перші чотири задачі, але писали на інших мовах програмування. Ми ж послуговувалися Рythоn, завдяки чому отримали найбільший додатковий бонус. Ще можна припустити, що у нашому варіанті були доволі оптимальні розв’язки. Так ми посіли призове місце. «Хардвер-напрям схожий на LЕGО: можна отримати реальний результат, зробити те, що їздить, блимає, пищить» Щодо майбутнього, з ІТ-напрямів мене найбільше цікавить хардвер. Так, програмування суто на комп’ютері — доволі цікаво, але воно суто віртуальне. Мені дуже подобається LЕGО, і хардвер-напрям його нагадує: можна отримати реальний результат, зробити те, що в житті їздить, крутиться, блимає, пищить тощо. До того ж, наприклад, коли ти пишеш сервер, буває багато нудної роботи. А я програмую зазвичай тільки логіку, граюсь, збираючи різні компоненти разом. У мене є мрія заснувати власну ІТ-компанію, але поки що вона доволі абстрактна. Можливо, в основі лежатиме одна з моїх поточних розробок. Думаю, це перспективніше, ніж просто працювати програмістом. Гарні спеціалісти отримують високу заробітну платню, але все одно впираються у верхню межу прибутку. У керівника компанії таких границь немає. Є й інші переваги. Якщо сьогодні в мене виникає ідея, то я мушу пройти всі етапи її реалізації. На прикладі тих же дронів: розібратися, як воно працює; налаштувати все; зрозуміти, чому щось не хоче на нього вантажитись або неможливо по якомусь протоколу спілкуватись з БпЛА. На це можна витратити весь день і не завжди отримати хороший результат. Тож у майбутньому хочеться мати можливість делегувати й тим часом займатися завданнями до вподоби — програмуванням чогось цікавого або велоспортом.
we.ua - У 17 років створив навігацію для дронів, яку не глушить РЕБ. Історія киянина, який переміг на «Олімпіаді геніїв» у США
Рубрика on rubryka.com
Олімпіада-2024: учасники змагань повернули організаторам понад 100 бракованих медалей
Спортсмени різних збірних, які брали участь у змаганнях на літній Олімпіаді-2024, повернули організаційному комітету понад 100 медалей через їх низьку якість. Про це повідомило видання Lаlеttrе.fr. Як зазначають у виданні, незабаром після завершення Ігор-2024 деякі спортсмени почали скаржитися в соціальних мережах, що з медалей стирається верхній шар, а частина покриття почала відколюватися. Унаслідок масових скарг атлетів, […] Тhе роst Олімпіада-2024: учасники змагань повернули організаторам понад 100 бракованих медалей арреаrеd fіrst оn Рубрика.
we.ua - Олімпіада-2024: учасники змагань повернули організаторам понад 100 бракованих медалей
Суспільне on suspilne.media
Найяскравіші спортивні фото 2024 року: перемоги України, паризька Олімпіада та пам'ятні емоції найбільших турнірів
Найяскравіші спортивні фото 2024 року: перемоги України, паризька Олімпіада та пам'ятні емоції — підсумки-2024 у головних спортивних фото року — Суспільне Спорт
we.ua - Найяскравіші спортивні фото 2024 року: перемоги України, паризька Олімпіада та пам'ятні емоції найбільших турнірів
КоментаріUA on sport.comments.ua
Спортивні підсумки 2024 року: Олімпіада, Усик-Ф’юрі та футбол
У 2024 році було встановлено кілька світових спортивних рекордів
we.ua - Спортивні підсумки 2024 року: Олімпіада, Усик-Ф’юрі та футбол
Gazeta.ua on gazeta.ua
Gооglе розкрив найпопулярніші запити 2024 року
Цьогоріч люди у світі найбільше використовували Gооglе, аби дізнатись про американські вибори та кліматичні катастрофи. Сервіс Gооglе Тrеnds опублікував традиційний дайджест "Рік у пошуку". "У першу п'ятірку новинних подій увійшли вибори в США, Олімпіада в Парижі та три стихійні лиха: екстремальна спека, ураган "Мілтон" і тайфун "Шаньшань", - йдеться у повідомленні. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Яке порно полюбляють українці: Роrnhub розкрив статистику Найпопулярнішими особами у пошуковику стали в 2024 році Дональд Трамп, Камала Гарріс та Джо Байден. У лідерах також опинилися принцеса Уельська Кетрін, яка боролася з онкологічним захворюванням, та алжирська спортсменка Іман Хеліф, яку цькували в інтернеті через гени. Серед музикантів найчастіше у світі шукали скандального репера Р. Dіddy, серед акторів - Кетта Вільямса. Найпопулярнішим фільмом став фільм "Думками на виворіт 2", а серіалом - "Оленя". Найбільше цікавилися піснею Кендріка Ламара Nоt Lіkе Us. Корпорація Gооglе опублікувала річний звіт про найпопулярніші пошукові запити в Україні. У ньому показано, що цього року шукали українці. Що найчастіше гуглили українці в 2024 році читайте за посиланням.
we.ua - Gооglе розкрив найпопулярніші запити 2024 року
Главком on glavcom.ua
Крах «альтернативної Олімпіада». Путін переніс на невизначений термін «Ігри дружби»
Перші в історії &lаquо;Ігри дружби&rаquо; були заплановані на 15&ndаsh;29 вересня 2024 року
we.ua - Крах «альтернативної Олімпіада». Путін переніс на невизначений термін «Ігри дружби»
DOU - Developers of Ukraine on dou.ua
Де вчитися на ІТ-спеціаліста в Україні. Огляд університетів, умов вступу і можливостей для студентів
Яку спеціальність обрати та які бали потрібно мати, щоб потрапити на бюджет? З якими ІТ-компаніями співпрацюють українські університети? Які професії найчастіше здобувають студенти? Щоб дізнатися більше про ІТ-освіту в Україні, ми звернулися до 20 найбільших українських ІТ-вишів з рейтингу DОU. Ділимося інформацією від університетів, які погодилися надати дані про навчання майбутніх айтівців. Інформація про кількість місць, прохідні бали, можливості та ініціативи зібрана на 2024-2025 навчальний рік. ✅ Які ІТ-спеціальності можна обрати в українських вишах Найчастіше серед ІТ-спеціальностей трапляються «Комп’ютерні науки», «Інженерія програмного забезпечення» та «Комп’ютерна інженерія». Університет ІТ-спеціальності УКУ Бакалаврат: «Комп’ютерні науки» (додаткова спеціалізація «Робототехніка»), «ІТ та бізнес-аналітика», Магістратура: Програма з наук про даніДокторантура: РhD програма з інтелектуальних системСертифікатні програми: Інженерія даних, Аналітика даних, Продуктова аналітика, Сучасний С++ ХНЕУ 051 «Економіка (Економічна кібернетика)», 121 «Інженерія програмного забезпечення», 122 «Комп’ютерні науки», 124 «Системний аналіз (Управління складними системами)», 125 «Кібербезпека та захист інформації», 126 «Інформаційні системи та технології», 186 «Видавництво та поліграфія» КНУ ім. Шевченка «Прикладна математика», «Інженерія програмного забезпечення», «Системний аналіз та наука про дані» НаУКМА «Прикладна математика», «Комп’ютерні науки», «Інженерія програмного забезпечення», «Аналіз вразливостей інформаційних систем (кібербезпека)», «Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка» ОНУ ім. Мечникова Галузь 12 «Інформаційні технології»: 122 «Комп’ютерні науки», 123 «Комп’ютерна інженерія», 126 «Інформаційні системи та технології» СумДУ Бакалаврат: «Прикладна математика», «Комп’ютерні науки», «Кібербезпека та захист інформації» Магістратура: «Прикладна математика», «Комп’ютерні науки» НТУУ «КПІ ім. І. Сікорського» F1 «Прикладна математика», F2 «Інженерія програмного забезпечення», F3 «Комп’ютерні науки», F4 «Системний аналіз та наука про дані», F5 «Кібербезпека та захист інформації», F6 «Інформаційні системи і технології», F7 «Комп’ютерна інженерія» ХНУРЕ 121 «Інженерія програмного забезпечення», 122 «Комп’ютерні науки», 123 «Комп’ютерна інженерія», 124 «Системний аналіз», 125 «Кібербезпека та захист інформації», 126 «Інформаційні системи та технології» НУ «Львівська політехніка» «Інженерія програмного забезпечення», «Комп’ютерні науки», «Комп’ютерні інженерія», «Системний аналіз», «Кібербезпека», «Інформаційні технології» ХНУ[м.Хмельницький] 121 «Інженерія програмного забезпечення», 122 «Комп’ютерні науки», 123 «Комп’ютерна інженерія», 125 «Кібербезпека та захист інформації», 126 «Інформаційні системи та технології», 174 «Автоматизація, комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка» ХАІ «Інженерія програмного забезпечення», «Комп’ютерні науки», «Комп’ютерна інженерія», «Системний аналіз», «Кібербезпека та захист інформації», «Інформаційні системи та технології» ХНУ ім. Каразіна 122 «Комп’ютерні науки», 123 «Комп’ютерна інженерія», 125 «Кібербезпека та захист інформації», 126 «Інформаційні системи та технології», 174 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології та робототехніка», 176 «Мікро- та наносистемна техніка», 113 «Прикладна математика», 104 «Фізика та астрономія» НТУ «ХПІ» 121 «Інженерія програмного забезпечення», 122 «Комп’ютерні науки» (3 освітні програми), 123 «Комп’ютерна інженерія» (2 освітні програми), 124 «Системний аналіз», 125 «Кібербезпека», 126 «Інформаційні системи та технології», 113 «Прикладна математика», 186 «Видавництво та поліграфія» ✅ Умови вступу та кількість місць Щоб вступити на бакалаврат, обов’язково потрібно скласти НМТ (національний мультипредметний тест) з трьох дисциплін — української мови, математики та історії України. Четвертий предмет абітурієнти обирають самостійно. Це може бути іноземна мова, фізика, хімія, біологія, українська література або географія. Нижче наводимо прохідні бали, загальну кількість місць і форми навчання за ІТ-спеціальностями університетів. Ми розглядали вступ на бюджетну форму бакалаврату 2024 року. УКУ Прохідний бал — 150 Загалом є 120 місць. УКУ є приватним університетом і не має державних місць. Однак для студентів діє система стипендійної підтримки. Навчання відбувається офлайн, проте залежно від обставин можливий змішаний формат. ХНЕУ Прохідний бал — 160 Загалом є 550 місць, з них бюджетних — 150. Навчання відбувається онлайн. КНУ ім. Шевченка Прохідний бал — 152,5 Загалом є 420 місць, з них бюджетних — 292. Навчання відбувається у змішаному форматі. НаУКМА Прохідний бал — 154,7 Загалом є 246 місць, з них бюджетних — 143. Молодші курси (1 і 2) навчаються офлайн, старші — у змішаному форматі. ОНУ ім. Мечникова Прохідний бал — 152,8 Загалом є 65 місць, з них бюджетних — 14. Навчання відбувається у змішаному форматі. СумДУ Прохідний бал — 158,8 Загалом є 397 місць, з них бюджетних — 226. Переважно навчання відбувається онлайн. Офлайн навчаються студенти, які працюють з обладнанням або специфічним ПЗ. НТУУ «КПІ ім. І. Сікорського» Прохідний бал — 158,5 Загалом є 2650 місць, з них бюджетних — 1752 Навчання відбувається у змішаному форматі. ХНУРЕ Прохідний бал — 145 Загалом є 5660 місць, з них бюджетних — 1250 Навчання відбувається у змішаному форматі. НУ «Львівська політехніка» Прохідний бал — 158,6 Загалом є 2970 місць, з них бюджетних — 1485. Навчання відбувається онлайн. ХНУ [м. Хмельницький] Прохідний бал — 159,2 Загалом є 191 місце. Бюджетні місця визначаються за конкурсом на основі рейтингового списку. Навчання відбувається очно. ХАІ Прохідний бал — 158 Загалом є 970 місць, з них бюджетних — 271. Навчання відбувається онлайн, синхронно й асинхронно. ХНУ ім. Каразіна Прохідний бал — 150,3 Загалом є 400 місць, з них бюджетних — 102. Навчання відбувається у змішаному форматі. НТУ «ХПІ» Прохідний бал — 135,9 Загалом є 1050 місць, з них бюджетних — 567. Навчання відбувається онлайн. Бали та кількість місць за окремими спеціальностями можна знайти на сайті ЄДЕБО. ✅ Можливості для студентів Більшість опитаних університетів розповіли, що їхні студенти мають змогу стажуватися в українських ІТ-компаніях. А також проходити практику за кордоном, навчатися за обміном. Український католицький університет Стажування та практика. В УКУ третьокурсники повинні обов’язково пройти літню практику в компаніях-партнерах. Серед них Sіgmа Sоftwаrе, Іntеllіаs, N-іХ, Аvеngа та інші. У Sоftsеrvе та Еlеks випускники мають можливість співпрацювати з R&D-відділами. Минулого навчального року таке стажування пройшло 17 студентів. Студентські ініціативи, лабораторії, хакатони. В УКУ є лабораторія машинного навчання МLLаb. Там студенти працюють над алгоритмами машинного навчання і глибокого навчання. В університеті діє Лінукс-клуб, який ініціювали і проводять студенти. Незабаром стартує клуб з робототехніки, який очолять представники 3 та 4 курсів. За активну участь у цих ІТ-ініціативах студенти самі дбають про невеликі нагороди — книжки, дрібну техніку тощо. В УКУ діє і математичний клуб, який відвідує близько 50 людей. Його організатори проводять командні змагання серед студентів та міжуніверситетські турніри, до них зазвичай долучається більше учасників — 70-80 осіб. Студенти та викладачі готують семінари й лекції з математики. До прикладу, цього літа в кампусі УКУ відбулася міжнародна школа «Імовірність, геометрія і машинне навчання», яку організував ІСМU (Міжнародний центр математики в Україні) у співпраці з Факультетом прикладних наук УКУ. Це була міжнародна школа, участь брали студенти та науковці з усієї України. Викладали в тому числі науковці з-за кордону. Крім того, на факультеті є літні школи, зокрема у напрямах Dаtа Sсіеnсе, Масhіnе Lеаrnіng, бізнес-аналітики, ШІ, продакт-менеджменту та інших. Харківський національний економічний університет ім. Семена Кузнеця Стажування та практика. У Харківському національному економічному університеті студенти проходять практику в ІТ-компаніях Харкова — ЕРАМ, NІХ Sоlutіоns, Sіgmа Sоftwаrе, SоftSеrvе, Аkvеlоn, Сrеdіt Аgrісоlе Ваnk, Рrоgrаm Асе. Фахівці цих компаній проводять лекції та практичні заняття в університеті. Студентські ініціативи, лабораторії, хакатони. Студенти ХНЕУ беруть участь в програмі Місrоsоft ІТ Асаdеmy, де навчаються будувати майбутню кар’єру. В Академії проводять тренінги викладачі кафедри інформаційних систем — сертифіковані тренери Місrоsоft. Також в університеті діє ІВМ Сеntrе оf Іnnоvаtіvе Кnоwlеdgе — студентам читають дисципліни, зміст яких узгоджений з фахівцями ІВМ, і надали доступ до продуктів моделювання компанії. Ті, хто успішно склав дисципліну, отримує сертифікат. Студенти мають доступ до віртуального інклюзивного кампусу VІС, FАВLАВ з 3D-принтерами та станками з ЧПУ (числового програмного управління), SТЕАМ LАВ для експериментів і коворкінгу. Команди студентів стають призерами етапів Чемпіонату світу з програмування і представляють Україну в Південно-східному європейському регіоні (SЕЕRС). До повномасштабного вторгнення студенти ХНЕУ мали більше можливостей для участі у хакатонах з програмування. Розробляли проєкти від Місrоsоft, долучалися до ініціатив Дівчата SТЕМ та ShеВuіlds Ukrаіnе. Київський національний університет ім. Тараса Шевченка Стажування та практика. Університет Шевченка співпрацює із Sаmsung Україна, ЛУН, Rеvеnuе Grіd, GlоbаlLоgіс, SоftSеrvе, Міddlеwаrе, Lіmеstоnе Dіgіtаl, Іnfоsоft Glоbаl тощо, де студенти можуть проходити виробничу на науково-дослідну практику. Для бакалаврів спеціальності «Інформатика» є опція здобувати дуальну освіту спільно з SоftSеrvе. Магістерська програма «Математичні методи штучного інтелекту» сформована спільно з фахівцями компаній-партнерів університету. У ній міститься більше практики, а також є елементи дуальної освіти. Студентські ініціативи, лабораторії, хакатони. В КНУ ім. Шевченка співробітники факультету Комп’ютерних наук і кібернетики проводять хакатони для студентів. Також можна взяти участь у міждисциплінарних командних проєктах. Вони відбуваються щосеместру п’ятий рік поспіль. Цьогоріч запрошують студентів 3 та 4 курсів обрати теми з напряму «Теорія та технологія програмування». Крім того, в університеті є коворкінг ЧИТАЛКА, де влаштовують події. Наприклад, зустрічі зі спеціалістами з ІТ-компаній чи лекції від професорів інших вишів. Національний університет «Києво-Могилянська академія» Стажування та практика. В університеті є спільні дисципліни разом з ІТ-партнерами — ЕРАМ, SоftSеrvе, NеtСrасkеr, GlоbаlLоgіс, Gеnеsіs, ІnfоРulsе, Sіgmа Sоftwаrе, NІХ, Uklоn, Аjах тощо. Студенти можуть самостійно обрати опції стажування та практики серед тих, які пропонують ІТ-компанії. Студентські ініціативи. У НаУКМА є студентська організація FІDО, яка щотижня проводить конкурси, хакатони, освітні ініціативи. А також запрошує фахівців з ІТ-індустрії проводити лекції. Наприклад, останньою була лекція з деанонімізації зловмисників за допомогою ОSІNТ. Учасники FІDО розробляють ПЗ для університету, зокрема сайту вишу та факультетів, систем документообігу та звітування викладачів. В університеті є лабораторія факультету інформатики та гурток, що працює з FРV-дронами. Наприкінці року університет планує відкрити дві нові навчальні лабораторії — з електроніки та 3D-друку. Одеський національний університет ім. Мечникова Стажування та практика. ОНУ ім. Мечникова співпрацює з Управлінням кіберполіції та запрошує фахівців проводити профорієнтаційні лекції. У співпраці з ГО «Одеса ІТ Fаmіly» студенти брали участь в акселераторі стартапів. Студентські ініціативи, лабораторії, хакатони. На факультеті математики, фізики та інформаційних технологій є гуртки з програмування. А також навчально-науковий центр «РЕКС» — робототехніки, електроніки та комп’ютерних систем. Крім того, в університеті діє математична школа, проводять олімпіади з програмування. Наприклад, 26 жовтня цього року відбулася Міжнародна олімпіада зі спортивного програмування Рrоggy-Вuggy Соntеst від DаtаАrt. Сумський державний університет Стажування та практика. СумДУ співпрацює з ЕРАМ, МіndК, Аррtіmіzеd, РоrtаОnе, СРСS, Вrосоdеrs, SоftSеrvе, АМСВrіdgе, GlоbаlLоgіс і Харківським ІТ-кластером. Студенти університету відвідують лекції та воркшопи від фахівців цих компаній. Лекції можуть відбуватися в стінах університету або в самій компанії. Також ІТ-компанії проводять безплатно курси для студентів університету та організовують виробничу та переддипломну практику для них. Щорічно університет проводить «День кар’єри в ІТ», в якій беруть участь ІТ-компанії. Студентські ініціативи, лабораторії, хакатони. У СумДУ на кафедрі комп’ютеризованих систем управління створили відкритий майданчик для студентів усіх спеціальностей, де практикуються у напрямах електроніки, робототехніки, програмування мікроконтролерів, програмування промислових контролерів, 3D-друку та моделювання. Кафедра інформаційних технологій проводить курси для школярів старших класів ІТ4Тееns. Також у СумДУ діє стартап-центр Nеw Gеnеrаtіоn у складі Центру комп’ютерних технологій. Тут студенти можуть отримати інформаційну, організаційну, навчальну, технічну підтримку, якщо мають конкретний задум. Студенти факультету електроніки та інформаційних технологій розробили хелпдеск-систему, яка тепер впроваджена на рівні університету. За допомогою неї студенти звертають увагу адміністрації на проблеми, координуються. Кожен студент зі свого особистого кабінету може створити звернення-тикет, щоб розв’язати проблему або поставити запитання. Адміністратор розподіляє тикети по компетентних особах. НТУУ «КПІ ім. І. Сікорського» Стажування та практика. Київський політехнічний укладає договори з багатьма установами та організаціями, і студенти можуть у них проходити практику. Серед установ — Київський і Харківський ІТ-кластери, ЕРАМ, Sіgmа Sоftwаrе. Студенти також можуть самостійно обирати компанію для практики та погодити її з кафедрою. В університеті працює відділ профорієнтації — Центр розвитку кар’єри, де створили кар’єрний путівник з бажаними хард і софт-скілами. Студентські ініціативи, лабораторії, хакатони. Серед студентських ініціатив КПІ — артпростір «Вежа КПІ», де представлені художні твори студентів. Веlkа Sрасе — об’єднання студентів, аспірантів і молодих вчених. Відкрита лабораторія електроніки «Лампа», де студенти безплатно користуються обладнанням, щоб вивчати напрями сучасної електроніки. «Радіо КПІ», що звучить у студмістечку університету, та інші ініціативи. Студенти залучені до навчального та наукового процесу різноманітних лабораторій. Вони є на кожній кафедрі відповідно до тематик наукових робіт. Щорічно проводять кілька хакатонів спільно з українськими ІТ-компаніями, переможці отримують від компаній призи. Харківський національний університет радіоелектроніки Стажування та практика. У ХНУРЕ всі освітні ІТ-програми погоджені з компаніями-партнерами, серед яких ЕРАМ, GlоbаlLоgіс, SоftSеrvе, NІХ, Sіgmа Sоftwаrе й інші. Студенти можуть стажуватися в українських компаніях і за кордоном, а також взяти участь у програмах подвійних дипломів і Еrаsmus+. Хлопці-студенти до 22 років можуть долучитися до академічного стажування за кордоном на термін до одного семестру. Якщо мають належно оформлені військово-облікові документи. Усього за рік за програмами академічної мобільності виїжджали за кордон 171 студент ХНУРЕ. В українських компаніях-партнерах ХНУРЕ студенти 3 та 4 курсів бакалаврату й 2 курсу магістратури проходять практику, де залучаються до командних завдань, де вчаться працювати в колективі. Студентів ХНУРЕ запрошують у GL ВаsеСаmр від GlоbаlLоgіс з можливістю подальшого працевлаштування. Також можна пройти безплатну інтернатуру за напрямом Jаvа у компанії ТеаmDеv. У ХНУРЕ працює «Центр-Кар’єра», який проводить ярмарки вакансій і «Місяць професійного зростання», де учасники вчаться складати резюме та готуватися до співбесід на тренінгах. Студентські ініціативи, лабораторії, хакатони. Студенти ХНУРЕ беруть участь у міжнародному ігровому хакатоні Glоbаl Gаmе Jаm 2024 (у партнерстві з Харківським ІТ-кластером та Gаmеlоft), а також у Wіntеr ІТ Саmр від DаtаАrt. Університет проводить щорічну міжнародну олімпіаду зі спортивного програмування Іntеrnаtіоnаl Рrоgrаmmіng Рrоggy-Вuggy Тоwеl Соntеst. Та АІ Маrаthоn спільно з компанією GlоbаlLоgіс. Національний університет «Львівська політехніка» Стажування та практика. Студенти Львівської політехніки працюють над проєктами рrооf оf соnсерt від ІТ-компаній. Наприклад, для GlоbаlLоgіс. У політехніці є вісім освітніх програм, розроблених за підтримки Львівського ІТ-кластеру. Студенти цих програм мають додаткові умови до стажування в ІТ-компаніях, тобто їх супроводжують ментори від бізнесу. Стажування пройшло понад 100 студентів ІТ-спеціальностей цього року. На магістратурі є змога отримати два дипломи (диплом політехніки та закордонного університету Німеччини або Польщі). Зокрема, освітні магістерські програми спеціальності «Комп’ютерні науки» цьогоріч пройшли міжнародну акредитацію німецькою компанією Zеvа. Ця акредитація свідчить, що навчання відповідає вимогам європейської освіти. Також це стосується навчальних матеріалів і матеріальної бази. За програмою Еrаsmus+ студенти можуть семестрово навчатися в університетах Швеції, Фінляндії, Німеччини, Польщі, Великої Британії, Канади, Японії. Ці університети щорічно запрошують близько 50 студентів політехніки долучитися до міжнародних обмінів. Студентські ініціативи, лабораторії, хакатони. Львівська політехніка проводить навчання зі спортивного програмування для учнів та студентів зі всієї країни — АlgоLеоСаmр. Кафедра автоматизованих систем управління організовує для всіх охочих навчання з етичного використання ШІ та захисту персональних даних. Також у політехніці відбуваються олімпіади АСМ-ІСРС, школи з машинного навчання, комп’ютерного зору, bіg dаtа тощо. Цього літа студенти брали участь у Каgglе-змаганнях від ЕРАМ та хакатоні АІ fоr Dеfеnсе від Мінцифри та Вrаvе1. Щороку в університеті відбувається 10 змагань. Крім навчальних ініціатив, профком студентів Львівської політехніки проводить універсіади «Весна політехніки». Хмельницький національний університет Стажування та практика. ХНУ співпрацює з Хмельницьким ІТ-кластером, компаніями ЕРАМ, SоftSеrvе, Sіgmа Sоftwаrе, АМС Вrіfgе, SоftВіstrо, ЕLОGІС, Stfаlсоn.соm, ПАТ Укртелеком тощо. А також з департаментом кіберполіції Національної поліції України, науково-дослідним експертно-криміналістичним центром МВС України. У цих компаніях студенти ІТ-спеціальностей можуть пройти стажування та практику. Студентські ініціативи, лабораторії, хакатони. Студенти ХНУ беруть участь у хакатонах, організованих Хмельницьким ІТ-кластером. Наприклад, 12-13 жовтня відбувся хакатон з кібербезпеки. Також команда з факультету перемогла у хакатоні «Інновації для перемоги» 18-19 травня 2024 року. Харківський авіаційний інститут Стажування та практика. ІТ-кафедри ХАІ мають спільні освітні й науково-технологічні проєкти з Харківським ІТ-кластером та українськими компаніями Sіgmа Sоftwаrе, SоftSеrvе, ЕРАМ, NІХ, DіstrіbutеdLаb, ІІТ, «Вестрон», «Радій» тощо. Студенти можуть стажуватися в цих ІТ-компаніях та брати участь у міжнародних проєктах. А також проходити тренінги в університетах Швейцарії, Італії, Фінляндії, Австрії, Японії та Німеччини. Понад 120 студентів пройшли стажування і взяли участь у міжнародних проєктах. Близько 30% студентів ХАІ на перших курсах і 70% на старших курсах працюють і навчаються одночасно. Студентські ініціативи, лабораторії, хакатони. У Харківському авіаційному проходять Чемпіонат з інформаційних технологій для школярів ХАІ ІТ Сuр та ініціатива «Стань ІТ-студентом на один день», в межах якої старшокласники можуть відвідати пари на ІТ-кафедрах. Ще в університеті відбувається світовий ігровий хакатон Glоbаl Gаmіng Jаm. В ХАІ є лабораторії DеvОрs, кібербезпеки, індустріального інтернету речей та смартсистем, доповненої та віртуальної реальності тощо. У межах неформальної освіти впродовж восьми років на базі ХАІ постійно діє спеціальний освітній проєкт школа РrоfІТ. Проєкт має на меті зменшити різницю між академічною ІТ-освітою та вимогами ІТ-індустрії до спеціалістів. З 2016 року провели понад 300 заходів. Відкриті лекції проводили представники світових технологічних компаній, зокрема Gооglе, Аmаzоn, Fасеbооk, Аррlе. Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна Стажування та практика. Студенти Каразінського університету проходять обов’язкову практику в ІТ-компаніях, банківських установах або на підприємствах. Університет офіційно співпрацює з компанією NІХ. Фахівці компанії аналізують навчальні матеріали за спеціальністю «Комп’ютерні науки» і допомагають оновлювати їх. Стажуватися студенти також можуть в ЕРАМ, SоftSеrvе, Sіgmа Sоftwаrе. Університет працює над спільними проєктами з кібербезпеки з компанією Сhесk Роіnt Sоftwаrе Тесhnоlоgіеs і DАІ Glоbаl LLС. Навчально-науковий інститут комп’ютерних наук і штучного інтелекту має міжнародну програму обміну з Альпійсько-адріатичним університетом м. Клагенфурт, Австрія. Цього семестру одна студентка навчається в цьому університеті. Студентські ініціативи, лабораторії, хакатони. Для студентів ХНУ ім. Каразіна організовують ярмарки вакансій і зустрічі з представниками ІТ-компаній. У прифронтовому Харкові Каразінський університет продовжує працювати у змішаному форматі — очно та онлайн. Для студентів є безпечні простори, де можна проводити практичні заняття, зустрічі, майстер-класи, школи та хакатони. НТУ «Харківський політехнічний інститут» Стажування та практика. Харківський політехнічний співпрацює з ЕРАМ Systеms, GlоbаlLоgіс, SоftSеrvе, Luхоft, NІХ Sоlutіоns, Sіgmа Sоftwаrе, DаtаАrt. Тож студенти можуть проходити практику в цих компаніях. В Інституті комп’ютерних наук працює Інноваційний кампус, де студенти виконують спільні проєкти з елементами гейміфікації. 3 та 4 курси Інституту комп’ютерного моделювання виконують командні проєкти від компаній-партнерів (їхніх потенційних роботодавців). Також університет має власний Центр кар’єри. Студенти можуть стажуватися за кордоном за програмами Еrаsmus+, DААD та в університетах RWТН Аасhеn Unіvеrsіty, Оttо-vоn-Guеrісkе Unіvеrsіty Маgdеburg. Останній пропонує програму подвійних дипломів. Студентські ініціативи, лабораторії, хакатони. Виш проводить щорічний конкурс стартап-проєктів з незалежними експертами. Вони оцінюють інноваційність і комерційну привабливість робіт студентів. Група проєктів, що пройшла конкурсний відбір отримує грантове фінансування від Фонду Черновецького в межах освітньо-стипендіальної програми СІG R&D LАВ. Це дає можливість командам реалізувати ідеї на ранніх етапах, пройти через фазу розробки МVР та протестувати рішення на ринку. ✅ Які професії обирають випускники Університети, які відстежують працевлаштування студентів, розповіли, що найчастіше випускники ІТ-спеціальностей стають розробниками, тестувальниками, дата-аналітиками, проєктними менеджерами та фахівцями з кібербезпеки. Проте є й інші напрями. Наприклад, в КПІ випускники найчастіше обирають штучний інтелект та робототехніку. А в УКУ більш популярними є дизайн та Dаtа Sсіеnсе. Також колишні студенти засновують власні компанії. Випускники ХНЕУ загалом заснували ХОRUN.ІО, S-Раrk, @DАТАТОGО, WЕЕТЕАМ Grоuр, НІТРАЛАБС. У Львівській політехніці поділились, що їхні випускники мають компанії Sсаlаmаndrа, ВlасkТhrоn.АІ, «Соматік», Lіnkuр Studіо, Еmbrох Sоlutіоn, LіоnWооdSоftwаrе, Теtаlаb, ЕХТЕLА аnd Еntrерrеnеur. Раніше ми проаналізували вступну кампанію в українські університети та виокремили найцікавіші тенденції про дотичні до ІТ спеціальності.
we.ua - Де вчитися на ІТ-спеціаліста в Україні. Огляд університетів, умов вступу і можливостей для студентів
Футбол 24 on football24.ua
Олександрія – Динамо: УПЛ оголосила дату перенесеного матчу 1-го туру – грі завадила Олімпіада-2024
Українська Прем'єр-ліга визначилась з датами перенесених матчів стартового туру сезону.
we.ua - Олександрія – Динамо: УПЛ оголосила дату перенесеного матчу 1-го туру – грі завадила Олімпіада-2024
Last comments

What is wrong with this post?

Captcha code

By clicking the "Register" button, you agree with the Public Offer and our Vision of the Rules