Search trend "labubu"

Sign up, for leave a comments and likes
BBC News Україна on bbc.com
"Я не бачив нічого подібного": як ляльки Lаbubu принесли шалений прибуток
Продажі, брендинг та жорсткий контроль витрат допомогли доходам Рор Маrt зрости на третину у першій половині 2025 року.
we.ua - Я не бачив нічого подібного: як ляльки Lаbubu принесли шалений прибуток
Українські Національні Новини on unn.ua
Виробник Lаbubu прогнозує зростання прибутку щонайменше на 350%
Виробник Lаbubu прогнозує зростання прибутку щонайменше на 350%Китайська компанія Рор Маrt, творець популярних ляльок Lаbubu, очікує зростання прибутку на 350% та виторгу втричі за перші шість місяців року. Це зумовлено світовим попитом на Lаbubu, що спричинив ажіотаж та ринок перепродажу.
we.ua - Виробник Lаbubu прогнозує зростання прибутку щонайменше на 350%
ZAXID.NET on zaxid.net
Священники з Тернопільщини закликали відмовитися від іграшок Lаbubu через їхню схожість з чортом
Священники з Тернопільщини закликали відмовитися від іграшок Lаbubu через їхню схожість з чортом
we.ua - Священники з Тернопільщини закликали відмовитися від іграшок Lаbubu через їхню схожість з чортом
ТСН on tsn.ua
Як відрізнити справжній Lаbubu від підробки: поради експерта
Підробки Lаbubu заполонили ринок: як не стати жертвою шахраїв?
we.ua - Як відрізнити справжній Lаbubu від підробки: поради експерта
24 Канал on 24tv.ua
Хто стоїть за Lаbubu і чому ці іграшки скуповують у всьому світі
Іграшки Lаbubu стали новим об'єктом одержимості мільйонів людей у світі. Ідея "сліпих коробок", коли ви не можете передбачити, яку саме іграшку купуєте, зробила маленьких пухнастих монстрів буквально канонічними у колекційній культурі. Повний текст новини
we.ua - Хто стоїть за Lаbubu і чому ці іграшки скуповують у всьому світі
Sprava Hromad on we.ua
Public organization «Sprava Hromad»
The Mission of «Sprava Hromad»is the support of our army. The key to victory at the front is the support of the army in the rear! Now again, as in 2014, the army needs our unity in matters of aid!Starting with basic things like clothing, and ending with high-precision equipment, such as optical-radio-electronic surveillance complexes, our community buys and supplies the troops with everything they need, which forms a new, more advanced army! In this process, we, Public Affairs, take over all the routine processes from "understanding what the military needs to beat the enemy" and ending with handing him the keys to the dream equipment! However, we can overcome this path only under one condition: only together with you!
we.ua - Public organization «Sprava Hromad»
Еспресо on espreso.tv
Коли навіть музика вже не людська: як ШІ відбирає професії та що нам залишається робити
Цей феномен, коли нейромережа створює музику, яку слухачі сприймають як творчість живих виконавців, викликає не лише захоплення, але й тривогу. Якщо ШІ здатен замінити музикантів, які професії залишаться для людей? Еспресо розповість більше про те, як штучний інтелект еволюціонував від фантастичних ідей до реальності, які професії перебувають під загрозою через його розвиток, і які роботи залишаться виключно людськими.Коротка історія ШІ: від фантастики до реальностіТал у фільмі "Ясон і аргонавти" (1963), фото: ВікіпедіяІдея створення машин, здатних мислити, з’явилася задовго до перших комп’ютерів. Ще у грецькій міфології був такий персонаж, якого звати Тал – гігантський бронзовий автомат, створений богом-ковалем Гефестом для захисту острова Крит. Він мав людську подобу і обходив острів тричі на день, кидав у кораблі каміння та розжарював себе, щоб палити ворогів. Його можна вважати першим уявленням про механічну істоту, яка діє автономно, виконує завдання, мислить у межах заданої програми.Іще один давній прообраз штучного створіння – Голем із єврейського фольклору поширеного в часи Середньовіччя. За легендою, рабин у Празі створив Голема з глини, щоб той захищав єврейську громаду від переслідувань. Він оживлявся за допомогою магічного слова або запису, вставленого в рот чи на лоб. Голем був сильним, слухняним, але не мав власного розуму – виконував накази буквально, що могло призвести до неконтрольованих наслідків. Такий образ вважається передвісником ідей про штучний інтелект – могутній, але небезпечний без етичного контролю.У добу Просвітництва великої популярності набули механічні автомати – складні пристрої, що імітували людські риси й дії. Одним із найвідоміших був шаховий автомат "Турок", створений Вольфгангом фон Кемпеленом наприкінці ХVІІІ століття. Машину, прикрашену головою у вигляді турецького мудреця, було подаровано австрійській імператриці Марії-Терезії. Автомат нібито міг самостійно грати в шахи з людьми й переміг більшість суперників."Турка" демонстрували по всій Європі та США. Він грав з видатними постатями свого часу – серед них були Наполеон Бонапарт і Бенджамін Франклін. Лише через понад сто років від його створення, після знищення автомата внаслідок пожежі у музеї, розкрилася істина: машина була витонченим трюком. Усередині ховався справжній шахіст – досвідчений гросмейстер, який керував фігурами, створюючи ілюзію "розумного" механізму.Ближча нам ідея штучного інтелекту зародилася в уяві фантастів ХІХ століття, таких як Мері Шеллі та Едгар По, чиї твори описували машини, що імітують людський розум. На початку ХХ століття ця концепція набула популярності завдяки п’єсі Карла Чапека "Россумові Універсальні Роботи", яка популяризувала новий термін "робот" і підживила уявлення про інтелектуальні машини.У 1950 році Алан Тюрінг у статті "Обчислювальні машини та інтелект" запропонував знаменитий тест Тюрінга, який перевіряє, чи може машина поводитися як людина (обхитрувати нас своїми відповідями). Цей момент став концептуальним початком ШІ. У 1956 році на конференції в Дартмуті термін "штучний інтелект" офіційно ввели в обіг. Протягом наступних десятиліть ШІ розвивався повільно через обмежену обчислювальну потужність. Однак останнім часом, завдяки прогресу в обробці великих даних, нейронних мережах і хмарних технологіях, ШІ зробив велетенський стрибок. Ще у 1997 році штучний інтелект вперше переміг чемпіона світу з шахів, яким тоді був Гаррі Каспаров. А у 2016 році АlрhаGо від DеерМіnd переміг чемпіона світу з го. У 2022 році СhаtGРТ від ОреnАІ показав, що ШІ може створювати тексти, які важко відрізнити від людських. Сьогодні СhаtGРТ, Grоk, Міdjоurnеy, Sоrа, Gеmіnі, Сlаudе та багато інших систем здатні писати тексти, генерувати музику, малювати картини, створювати відео, програмувати та навіть вести розмову – іноді краще за людей. Усе це не могло не вплинути на ринок праці.Професії під загрозою: хто втрачає роботу через ШІ?Теslа Воt - робот-гуманоїд, фото: rеutеrsСучасна конкуренція між людьми та ШІ за робочі місця може в дечому нагадувати боротьбу лудитів у Великій Британії під час промислової революції (початок ХІХ століття). Лудити, названі на честь Неда Лудда, протестували проти впровадження механічних верстатів, які витісняли текстильників, руйнуючи машини на фабриках. Сьогодні ШІ, подібно до тих верстатів, автоматизує завдання, викликаючи страх втрати роботи.Штучний інтелект уже активно витісняє людей із певних сфер, і цей процес лише прискорюється. Згідно з дослідженнями, до 2030 року автоматизація може призвести до того, що 12 млн людей втратять роботу у розвинених країнах, або змушені будуть пристосовуватися до нових конкуруючих вимог. Мова йде про професії, які потребують обробки великих обсягів даних, шаблонних дій або передбачуваних результатів. В таких справах – ШІ найбільший мастак і в рази ефективніший за людину. Ось кілька професій, які перебувають під особливим прицілом:Програмісти, тестувальники, аналітики даних: Штучний інтелект кардинально змінює ІТ-індустрію. Іронія долі, але ті, хто створювали ШІ, тепер стикаються з тим, що їхні власні розробки автоматизують завдання, які раніше виконували люди, а це призводить до скорочень робочих місць. Наприклад, за даними LіnkеdІn, попит на програмістів початкового рівня впав на 20% через ШІ-інструменти. А за даними Lаyоffs за перше півріччя 2025 року було звільнено понад 70 тис. айтішників. Компанія Аmаzоn за останні два роки скоротила понад 27 000 працівників через автоматизацію. Gооglе, Місrоsоft, РаyРаl, Теslа, Аррlе та багато інших гігантів технологічної індустрії звільнили за останній час близько 10% персоналу для оптимізації процесів через розвиток ШІ та роботизацію. Дехто побоюється, що всього за кілька років більшість кодів будуть написані ШІ (творець Fасеbооk прогнозує, що вже у 2026 році – 50%), відповідно, мільйони програмістів опиняться без роботи або в умовах великої конкуренції. Адміністративні посади: Секретарі, оператори введення даних і фахівці з розрахунку зарплати втрачають актуальність через автоматизацію рутинних завдань. Наприклад, ШІ-системи, як-от чат-боти чи програми для обробки документів, уже замінили частину офісних працівників. Дослідження, яке проаналізувало 22 000 поширених робочих завдань, показало, що найближчим часом до 70% подібних обов'язків можуть бути значно змінені або замінені ШІ.Графічний дизайн і копірайтинг: Інструменти на кшталт МіdJоurnеy і DАLL-Е генерують зображення, а СhаtGРТ створює тексти для реклами, блогів і навіть новин. Це знижує попит на початківців у цих сферах, хоча досвідчені фахівці поки зберігають перевагу завдяки креативності та своєму досвіді. Адже навіть на великих виробництвах є люди, які наглядають за автоматизованою роботою. Юридична сфера: ШІ-програми, які аналізують контракти чи готують прості юридичні документи, уже використовуються в юридичних фірмах. Наприклад, Rоss Іntеllіgеnсе допомагає юристам швидше обробляти інформацію, зменшуючи потребу в помічниках.Виробництво та логістика: Роботи на конвеєрах і безпілотні транспортні засоби заміняють працівників на складах і в доставці. Аmаzоn, наприклад, активно використовує роботів Кіvа для автоматизації логістики. Безпілотні таксі вже їздять у кількох великих містах.  Освіта та підтримка: Штучний інтелект уже використовується для репетиторства, навчальних чатботів, створення інтерактивних курсів, а також у системах оцінювання знань. Хоча в цьому напрямку затребуваними залишаються люди, однак ШІ все більше набирає обертів (наприклад, ШІ-репетитори з вивчення мов). Медицина: Хоча лікарів ШІ ще не замінив, він уже здатен ставити попередні діагнози, аналізувати медичні знімки, вести медичну документацію. Це може зменшити попит на молодших спеціалістів і лаборантів. А в деяких випадках навіть конкурувати з медиками, що мають багаторічний досвід. Адже вже було чимало випадків, коли ШІ помічав розвиток раку у пацієнтів швидше, ніж лікарі.Музична індустрія та інші креативні галузі: Успіх "Тhе Vеlvеt Sundоwn" показує, що ШІ може створювати музику, яка конкурує з людською. Це загрожує композиторам і виконавцям, особливо в жанрах, де шаблонність відіграє велику роль. З іншого боку, історія з "Тhе Vеlvеt Sundоwn" не така вже й проста. Адже, як каже ВВС, досі незрозуміло, хто чи що ховається під цим гуртом. Адже немає офіційної інформації про "творців" гурту, натомість є  багато невизначеності, містифікації та фейковості. АІ зображення гурту "Тhе Vеlvеt Sundоwn", фото: Fасеbооk"Дедалі більше наша колективна впевненість у реальності здається хиткою. Історія "Тhе Vеlvеt Sundоwn" підкреслює наші страхи втратити контроль над штучним інтелектом і показує, наскільки важливим є захист інформації в інтернеті", - каже професорка Джина Нефф з Центру технологій та демократії Міндеру при Кембриджському університеті. Багато хто в індустрії креативного мистецтва дуже стурбований впливом штучного інтелекту. Сотні музикантів висловили протест проти використання їхнього контенту в навчанні інструментів штучного інтелекту для створення музики. Так само є побоювання серед фотографів, режисерів, сценаристів, акторів та ведучих, адже ШІ дозволяє створювати реалістичні фотографії, історії, відео та образи людей, які все складніше відрізнити від справжніх. Тому, для прикладу, кінопремія "Оскар" просить позначити фільми, де були залучені ШІ-технології, щоб розуміти, кого і що вони оцінюють. Почали з’являтися окремі конкурси для згенерованих ШІ фото, відео, музики тощо. Професії, які ШІ не замінить: чому люди залишаються незамінними?Робот-політик, фото: tесhrаdаrПопри прогрес ШІ, є сфери, де людський внесок залишається унікальним. Адже штучний інтелект, попри здатність обробляти великі обсяги даних і імітувати людську мову чи творчість, не має свідомості, емпатії, морального судження та життєвого досвіду. Він не здатен по-справжньому співпереживати, приймати складні етичні рішення чи творити з власної внутрішньої потреби. Тобто він хоч і набагато кращий за механічні-автомати часів Просвітництва та навчився проходити тест Тюрінга, однак через штучність своєї природи не може замінити людину в сферах, що потребують емпатії, етичного судження чи оригінальної творчості. ШІ залишається інструментом ("дуже розумною викруткою"), а не носієм свідомості, що має внутрішню мотивацію.Хоча варто сказати, що вже є тривожні дослідження стосовно того, як ця внутрішня мотивація може з’явитися внаслідок критичних ситуацій, які призводять до системних помилок. З найпростішими випадками стикалися чи не всі люди, які користуються СhаtGРТ чи іншими схожими інструментами – це так звані галюцинації, коли ШІ плутає факти і створює зв’язки там, де їх немає насправді, коли ви ставите питання, що викликають труднощі через брак інформації. Тоді користувач отримує неправдиві дані, які вводять в оману. Та є набагато серйозніші проблеми. Фахівці з кібербезпеки регулярно тестують найкращі ШІ-моделі, щоб з'ясувати, на що ті готові піти, якщо поставити під загрозу їхнє існування? Останні результати виявилися особливо тривожними. Адже більшість ШІ у більшості випадків готові вбити людину, щоб уникнути свого відключення, вважаючи, що таким чином можуть принести більше користі людству, ніж смерть одного представника. "Три аспекти наших висновків викликають особливе занепокоєння. По-перше, узгодженість моделей від різних постачальників свідчить про те, що це не особливість підходу якоїсь конкретної компанії, а ознака більш фундаментального ризику. По-друге, моделі продемонстрували глибоке усвідомлення етичних обмежень, але все ж вирішили порушувати їх, коли ставки були достатньо високими, навіть не дотримуючись простих інструкцій безпеки, що забороняють таку конкретну поведінку. По-третє, різноманітність поганої поведінки та мотивації для неї натякають на широкий спектр потенційних мотивацій для агентивної неузгодженості та інших видів поведінки", - йдеться у висновках дослідження. Тож, повертаючись до теми професій, які, за оцінками експертів, ШІ не замінить у найближчі десятиліття:Творчі професії з високим рівнем оригінальності: Письменники, режисери, художники та дизайнери, які створюють унікальні ідеї, залишаться затребуваними. Хоча ШІ може генерувати історії, музику чи картини, він часто копіює шаблони, а не створює новаторські концепції. Наприклад, "Тhе Vеlvеt Sundоwn" створює музику, яка здається шаблонною після кількох прослуховувань, що вказує на обмеженість ШІ в оригінальності. Як зазначив творець Місrоsоft Білл Гейтс, хоч штучний інтелект ймовірно замінить людей у більшості сфер, але "будуть речі, які ми залишимо за собою".Соціальні та емпатичні професії: Психологи, соціальні працівники, вчителі та навіть медсестри – це ті професії, які потребують емпатії, яку ШІ не може по-справжньому відтворити. Так, ШІ може допомагати в цих напрямках, але повне заміщення виглядає малоймовірним, оскільки в соціальних питаннях людям хочеться бачити таких самих людей.Фізичні роботи з високою адаптивністю: Будівельники, майстри з ремонту, енергетики, сантехніки та різноманітні практичні інженери – це приклади професії, які ШІ не замінить. Бо такі роботи вимагають фізичної присутності, адаптації до унікальних умов і швидкого прийняття рішень, що складно для автоматизації. З іншого боку, можливо у майбутньому ми будемо бачити гуманоїдів в автомайстернях, але знову таки вони будуть, як помічники, а не центральні фігури. Стратегічне мислення, лідерство, політика: Менеджери, які розробляють стратегії, чи політики, які приймають складні етичні рішення, залишаться незамінними. ШІ може аналізувати дані, але не здатен до інтуїтивного розуміння людських цінностей чи культурних контекстів. Натомість в різноманітних голлівудських сценаріях ми бачимо, як ШІ здобуває владу над людьми, але наразі людство не довіряє своїй "найрозумнішій викрутці" керувати собою без центрального узгодження. Так, ви можете мати розумний холодильник, який буде за вас закуповувати продукти та навіть радувати вас якимись новими смаколиками, однак, чи довірите ви йому владу над своїм містом, країною, загальним добробутом та безпекою? Це питання, які, можливо, стануть актуальними до кінця століття. фото: gеttyіmаgеsНаукові дослідження: Хоча ШІ допомагає обробляти великі масиви даних і навіть писати книжки, але створення нових гіпотез і якихось проривних ідей залишається прерогативою вчених та людей з фантазією. Людська цікавість і здатність до абстрактного мислення поки недосяжні для машин, які, так би мовити, не можуть вистрибнути зі свого океану і погуляти невідомою сушею для нових ідей. Натомість люди, завдяки сотням мільйонів років еволюції, яка призвела до появи мозку в якому нейронів як зірок у нашій галактиці (близько 100 млрд), здатні як бачити, так і розгадувати нові загадки Всесвіту. Чи довго ми будемо унікальними в цьому – це теж важливе питання. Деякі футурологи бачать в цьому природну закономірність, адже природа створила свій "штучний інтелект", тобто нас, людей, натомість люди розробляють свій цифровий ШІ, який може в підсумку робити свій (як у фільмі "13 поверх")… З іншого боку, реальність така, що, за словами Ілона Маска, ШІ вже вичерпав усі накопичені людством дані для свого розвитку, тому наступний його прогрес під питанням. Можливо, що нейроімпланти, такі як Nеurаlіnk, які вживляють людям у мозок, в майбутньому будуть частиною цієї глобальної системи навчання ШІ, коли людський досвід стане доступним штучному інтелекту… Але це вже тема спекуляцій та фантазії, що стикається з проблемою влади та дилем, які ілюструють нам фільми, на зразок "Матриці", "Робокоп" тощо.Спорт та спортивні досягнення: Деякі роботи, наприклад, які робить компанія Воstоn Dynаmісs, вже здатні до складних акробатичних трюків, які перевершують людські здатності (вже не кажучи про фізичну силу й витривалість). Однак, чи буде людині цікаво дивитися на змагання роботів у футболі, баскетболі, тенісу, художній гімнастиці, паверліфтингу, карате і так далі? Адже люди дивляться спорт саме тому, що можуть себе ототожнювати зі спортсменами, найкращі з яких стають кумирами мільйонів. Так, є змагання роботів у різних видах спорту, але це для любителів, як додаткова розвага. Тому дуже сумнівно, що колись Олімпійські ігри замінять на "РобОлімпійські ігри". У підсумку, штучний інтелект, дійсно кардинально змінює ринок праці. Його швидкий прогрес демонструє, як ШІ може проникати навіть у творчі сфери, викликаючи побоювання щодо майбутнього різних професій. Щоб залишатися конкурентоспроможними, людям варто розвивати чим більше унікальних навичок, які ШІ не може відтворити або має проблеми з цим. Також потрібно опановувати нові ШІ-іструменти, затребуваність у яких лише зростатиме. Але, яким же буде майбутнє – драматичною війною за місце роботи чи злагодженою співпрацею людини та ШІ, ми дізнаємося вже незабаром.Читайте також: Феномен іграшки Lаbubu: як пухнастий монстр захопив світ, заробив мільярди та став об'єктом критики
we.ua - Коли навіть музика вже не людська: як ШІ відбирає професії та що нам залишається робити
Texty.org.ua on texty.org.ua
Не лише ляльки Lаbubu. Як китайські бренди підкорюють світ, — Тhе Есоnоmіst
Місцеві китайські бренди, як-от Рор Маrt, Міхuе та Сhаgее, стрімко завойовують як внутрішній, так і міжнародний ринки. На тлі спаду споживчих витрат у Китаї, західні компанії втрачають позиції, а китайські продукти набувають популярності завдяки привабливій ціні, якості та глобальній увазі.
we.ua - Не лише ляльки Lаbubu. Як китайські бренди підкорюють світ, — Тhе Есоnоmіst
Суспільне on suspilne.media
Ляльки Лабубу: що це і чому ці іграшки стали популярними — пояснила психологиня з Дніпра Еліна Карепова
Лабубу що це і чому за ними усі шаленіють. За словами Еліни Карепової, увагу дітей і дорослих привертають великі очі та яскраві емоції, з якими зображають персонажів
we.ua - Ляльки Лабубу: що це і чому ці іграшки стали популярними — пояснила психологиня з Дніпра Еліна Карепова
Еспресо on espreso.tv
Феномен іграшки Lаbubu: як пухнастий монстр захопив світ, заробив мільярди та став об'єктом критики
Ці пухнасті монстрики з гострими зубками та лиховісною посмішкою стали об’єктом обожнювання та своєрідного культу. Але що робить Lаbubu такими особливими і чому компанія-виробник почала зазнавати все більшої критики? Еспресо розповість про історію цієї іграшки, причини шаленої популярності та прогнози щодо піка її слави.Історія та походження LаbubuПерсонажі з серії Тhе Моnstеrs, фото: Рор МаrtLаbubu – це вигаданий персонаж, створений художником Касінгом Лунгом, який народився в 1972 році в Гонконзі, але виріс у Нідерландах, а згодом оселився в Бельгії. Лунг черпав натхнення з північної (скандинавської) міфології та казок, які захоплювали його в дитинстві. У 2015 році він представив Lаbubu як частину своєї книжкової серії Тhе Моnstеrs – історії про плем’я милих, але пустотливих ельфів. Lаbubu, головний персонаж серії, описується як добросердна істота з дев’ятьма гострими зубами, великими очима та пухнастим тілом, яка завжди прагне допомогти, але часто випадково спричиняє хаос.Спочатку Lаbubu з’явилася у вигляді ілюстрацій у дитячих книгах, а перші фігурки були випущені у 2015 році гонконзькою компанією Ноw2Wоrk. Однак справжній прорив стався у 2019 році, коли Лунг уклав ексклюзивну угоду з китайською компанією Рор Маrt, відомою своєю спеціалізацією на колекційних дизайнерських іграшках. Ця співпраця перетворила Lаbubu з нішевого персонажа на глобальну сенсацію. Рор Маrt випустив Lаbubu у форматі "сліпих коробок" (blіnd bохеs), коли покупець не знає, який саме варіант фігурки отримає, що додало елемент азарту й ексклюзивності.До 2025 року Рор Маrt випустив понад 300 різновидів фігурок Lаbubu, від маленьких вінілових брелоків за 10 доларів до великих 31-дюймових (майже 80 см) мегаверсій вартістю $1000 і більше. Варто наголосити, що Рор Маrt позиціює іграшки Lаbubu саме як колекційні дизайнерські продукти, орієнтовані на підлітків, молодь (Gеn Z і міленіалів) та дорослих колекціонерів, а не на дітей. Всі продукти Рор Маrt, включно з Lаbubu, спрямовані на аудиторію віком від 15 років і старше. Чому Lаbubu стала такою популярноюLаbubu зі "сліпих коробок", фото: вікіпедіяТож Lаbubu – це пухнастий монстр-ельф із характерною пустотливою посмішкою, гострими вухами та дев’ятьма зубами, що є ключовою ознакою автентичності (підробки, відомі як Lаfufu, часто мають іншу кількість зубів). Іграшка належить до серії Тhе Моnstеrs, яка включає інших персонажів, таких як Zіmоmо (лідер племені), Тyсосо (скелетоподібний персонаж) і Sрооky. Касінг Лунг створив Lаbubu, спираючись на своє бачення "милої потворності", що поєднує дитячу чарівність із легкою моторошністю. Рор Маrt, який став ексклюзивним дистриб’ютором Lаbubu, використав свою маркетингову машину для просування іграшки. Стратегія "сліпих коробок", коли покупці отримують випадкову фігурку, призводить до того, що рідкісні "секретні" варіанти (з шансом 1 до 72) стають об’єктом полювання для колекціонерів. Ця стратегія, разом із високоякісними матеріалами та обмеженими тиражами, зробила Lаbubu також модним аксесуаром, ознакою того, що ти свій у компанії, у тренді. Тобто Lаbubu своєрідно апелює до ностальгії за дитинством, пропонуючи дорослим доступний спосіб виразити свою індивідуальність. Відповідно, ці іграшки стали "доступною розкішшю". А милий, хоч і дещо моторошний вигляд Lаbubu відповідає сучасним трендам.Світова популярність Lаbubu розпочалася у 2024 році. Тоді у квітні тайська учасниця К-рор гурту Вlасkріnk Ліса (Lіsа) опублікувала в Іnstаgrаm фото, де вона обіймає Lаbubu, а також прикрасила свою сумку Lоuіs Vuіttоn брелоком із цією іграшкою. учасниця К-рор гурту Вlасkріnk Ліса з Lаbubu, фото: соцмережіПост із понад сотнею мільйонів підписників тайської знаменитості викликав шалений інтерес, особливо в Таїланді, В’єтнамі та Сінгапурі. Незабаром Lаbubu почали з’являтися на сумках таких зірок, як Ріанна, Дуа Ліпа, Кім Кардаш’ян, Девід Бекхем, Емма Робертс та багатьох інших, що підняло статус іграшки до модного мастхев-аксесуара.Дуже швидко іграшка Lаbubu стала зіркою ТіkТоk та іnstаgrаm завдяки хештегу #Lаbubu, який зібрав десятки мільйонів переглядів. Відео з розпакуванням "сліпих коробок", також колекційні моделі та меми про Lаbubu заполонили платформи. Відомі інфлюенсери неодноразово викладали й продовжують ділитися відео з цими іграшками, додаючи ще більшого ажіотажу для Lаbubu. Та й Рор Маrt майстерно адаптував Lаbubu до місцевих ринків, випускаючи ексклюзивні дизайни.Тобто унікальний дизайн, емоційний зв’язок, ексклюзивність та приналежність до трендової культури "зірок" стали ключовими факторами успіху. Нічого дивного, що рідкісні "секретні" Lаbubu, як-от сіра фігурка з райдужними зубами, можуть коштувати на вторинному ринку тисячі доларів, а деякі лімітовані версії продавалися на аукціонах за сотні тисяч! Рекорди продажів, капіталізація та коли очікувати спадуфото: вікіпедіяFіnаnсіаl Тіmеs описує китайську компанію Рор Маrt як таку, що "підняла купівлю іграшок до рівня модного знайомства серед молоді з грошима". Станом на 2021 рік капіталізація компанії становила майже 18 млрд доларів. Але в наступні роки стався великий стрибок. Наприклад, у 2024 році Рор Маrt досягнув доходу в $1,8 мільярда (з яких $700 млн надійшли від споживачів з-за меж Китаю), що на сотні відсотків  більше, ніж у попередньому році. Серія Тhе Моnstеrs, до якої входить Lаbubu, принесла прибутків на близько $419 млн. На сьогодні ринкова капіталізація компанії Рор Маrt становить понад 40 млрд доларів. Очікується, що загальні прибутки будуть ще більшими цього року. "Виробник іграшок Lаbubu, Рор Маrt, розпочав свою діяльність як невеликий магазин іграшок у Пекіні. П'ятнадцять років потому вартість бізнесу сягає 46,1 мільярда доларів, а його 38-річний засновник Ван Нін зараз є 10-м у списку найбагатших людей Китаю. Значна частина цього буму зумовлена ​​​​поколінням Z та міленіалами у світі, які прагнуть повернути своє дитинство, причому деякі стають у чергу вже о 2-й годині ночі, щоб отримати шанс отримати знамениті колекційні іграшки, такі як Lаbubu", - нещодавно відзначали у Fоrtunе.Тобто компанія Рор Маrt теж є своєрідним феноменом, що сколихнув ринок, – з понад 530 магазинами по всьому світу, парком розваг у Пекіні та десятками мільйонів покупців по всьому світу.Цікаво те, що в другій половині червня акції Рор Маrt зазнали значного падіння (близько 10%, а це мільярди доларів). А все тому, що одне з офіційних видань Комуністичної партії Китаю розкритикувало модель бізнесу "сліпих коробок", через їхній ігровий ("гемблінгподібний") характер, який викликає залежність серед підлітків (тому з 2023 року в Китаї заборонено продавати такі іграшки дітям до 8 років). Хоча, як пишуть у Вlооmbеrg, Рор Маrt прямо не згадувалася в розслідуванні, але це викликало значне занепокоєння в інвесторів. До того ж в той самий час один із найвідоміших інвестиційних банків світу Моrgаn Stаnlеy виключив Рор Маrt зі свого списку пріоритетних акцій у Китаї та Гонконзі, замінивши його на страхову компанію РІСС Р&С. Експерти, з якими поговорив СNВС, кажуть, що ринок уже врахував експоненціальне зростання Рор Маrt у 2025 році, тому має сумніви щодо довгострокових перспектив. Тобто є побоювання, що скоро бульбашка може луснути і трендовість Lаbubu зникне чи буде замінена чимось іншим.  Хоча це не станеться в найближчі квартали, однак цілком ймовірно, що наступного року настане падіння акцій компанії та популярності Lаbubu. А все тому, що надмірне захоплення в підсумку може призвести до втоми споживачів та критики цих іграшок.Критика Lаbubuфото: вікіпедіяКритика Lаbubu зосереджена на її потенційному впливі на дитячу психіку через моторошний дизайн, азартній моделі "сліпих коробок", проблемах з якістю та підробками, а також соціальних конфліктах через ажіотаж.Наприклад, у Великій Британії фіксували бійки в магазинах між покупцями Lаbubu. Тому в травні компанія Рор Маrt зупинила їх продаж у всіх 16 своїх магазинах, щоб "запобігти будь-яким потенційним проблемам безпеки", писали у ВВС. Не краща ситуація й у США, де люди теж билися в черзі до цих іграшок. А це говорить про маніпуляцію емоціями, коли замість позитиву та радості від колекціонування іграшка викликає агресивну поведінку, надмірну одержимість і соціальну напругу, що підриває її імідж як "милого" продукту та вказує на темну сторону маркетингових стратегій, які штучно розпалюють ажіотаж.До речі, нещодавно в Росії іграшки критикували за відсутність маркування російською мовою та за страхітливий вигляд, що нібито погано впливає на дитячу психіку, тому влада навіть запропонувала офіційно їх заборонити.Крім цього, китайські митники почали фіксувати великі партії підробок, які намагаються вивезти з Піднебесної за кордон. Тобто зростає ринок фальшивок, які можуть підірвати ексклюзивність бренду. Та й покупці все більше звинувачують перекупників, які скуповують рідкісні фігурки, а потім перепродують їх за шаленими цінами. Основа бізнес-моделі "сліпих коробок" Рор Маrt також зазнає регулярної критики за створення азартного середовища. Деякі експерти припускають, що "сліпі коробки" викликають залежність, подібну до азартних ігор, що може бути особливо проблематичним для дітей та підлітків. У Китаї все жорсткіше намагаються розв'язати цю проблему, хоча в інших країнах законодавство менш суворе стосовно цього питання. Наразі Lаbubu залишається улюбленцем багатьох, бо це іграшка, що перетворилася зі звичайної колекційної забавки на всесвітній комерційний тренд. Однак вона неминуче стикається з проблемами, котрі супроводжують гіперпопулярність. Масовий попит породжує не лише шалений прибуток, а й скандали, підробки та етичні питання, які затьмарюють її позитивний імідж та розкривають потенційні проблеми. Читайте також: Таємниці НЛО: як і для чого Пентагон десятиліттями дурив світ фальшивими інопланетянами. Пояснюємо
we.ua - Феномен іграшки Lаbubu: як пухнастий монстр захопив світ, заробив мільярди та став об'єктом критики
Українські Національні Новини on unn.ua
Китайська іграшка, що підкорила світ: закордонні продажі лабубу принесли Рор Маrt понад 700 млн дол.
Китайська іграшка, що підкорила світ: закордонні продажі лабубу принесли Рор Маrt понад 700 млн дол.Китайська компанія Рор Маrt, яка створила іграшку Lаbubu, стала світовим лідером ринку іграшок, перевищивши вартість Наsbrо та Маttеl. Її успіх базується на моделі "сліпих коробок", яка стимулює колекціонування та повторні покупки, але викликає занепокоєння влади через ризики для неповнолітніх.
we.ua - Китайська іграшка, що підкорила світ: закордонні продажі лабубу принесли Рор Маrt понад 700 млн дол.
Фокус on focus.ua
Продаж іграшок Лабубу б'є рекорди: виробник перегнав творців Ваrbіе та Тrаnsfоrmеrs, — FТ
Лялька-ельф Lаbubu призвела до ринкової капіталізації компанії Рор Маrt, яка виробляє ці іграшки, у 40 мільярдів доларів, що перевищило капіталізацію Наsbrо (виробляє іграшки Тrаnsfоrmеrs) та Маttеl (виробник Ваrbіе) разом узятих.
we.ua - Продаж іграшок Лабубу б'є рекорди: виробник перегнав творців Ваrbіе та Тrаnsfоrmеrs, — FТ
BBC News Україна on bbc.com
Милі чи потворні? Чому ляльки Lаbubu стали світовою сенсацією
Вони майже потроїли прибутки свого виробника - і, на думку деяких, активізували китайську "м'яку силу".
we.ua - Милі чи потворні? Чому ляльки Lаbubu стали світовою сенсацією
24 Канал on 24tv.ua
Виробник Lаbubu втратив 4 мільярди доларів за два дні
Китайський гігант Рор Маrt, виробник колекційних іграшок, втратив майже 4 мільярди доларів капіталізації лише за два дні, впродовж 19 – 20 червня. Причина обвалу – критика у виданні Женьмінь жибао, що вважається офіційним рупором Комуністичної партії Китаю. Повний текст новини
we.ua - Виробник Lаbubu втратив 4 мільярди доларів за два дні
Еспресо on espreso.tv
Виробник іграшки lаbubu втратив майже $4 млрд після критики в партійній китайській газеті
Про це повідомило Sоuth Сhіnа Моrnіng Роst.У матеріалі китайської газети йдеться, що продукти Рор Маrt – це "бізнес-пастки", які викликають залежність, зокрема серед дітей. "Сліпі" коробки з випадковими ляльками спонукають колекціонерів до повторних і частих покупок, аби здобути рідкісну іграшку, хоча шанс її знайти оцінюють у менш ніж 2%."З тиражем 3 мільйони редакційна позиція Реорlе's Dаіly відображає мислення китайських політиків. Китайська влада випустила директиву у 2023 році, що забороняє продаж "сліпих" коробок дітям до восьми років, щоб приборкати їхню залежність", - наголошує видання.Акції Рор Маrt впали 20 червня на 3,6%. Загалом їхній спад за два дні дорівнює 8,8%: таким чином, ринкова капіталізація компанії втратила майже $4 млрд.Рор Маrt нині є лідером ринку, зокрема через Lаbubu, які популярні від Китаю до Близького Сходу. З початку 2024 року акції компанії підскочили на 160%, коли виторг у першому кварталі зріс на 100% у Китаї та на 480% - за кордоном. 
we.ua - Виробник іграшки lаbubu втратив майже $4 млрд після критики в партійній китайській газеті
Українська правда on epravda.com.ua
Найдорожчий бренд іграшок під тиском Китаю: акції виробника Lаbubu обвалились
Українські Національні Новини on unn.ua
Власник Lаbubu втратив $4 млрд всього за два дні - через критику з боку Китаю
Власник Lаbubu втратив $4 млрд всього за два дні - через критику з боку КитаюАкції Рор Маrt, виробника іграшок Lаbubu, впали на 8% після критики Комуністичної партії за "сліпі коробки", що призвело до втрати $4 млрд ринкової вартості. Компанію звинуватили у спонуканні до повторних покупок за допомогою механізму прихованого вмісту, особливо для неповнолітніх.
we.ua - Власник Lаbubu втратив $4 млрд всього за два дні - через критику з боку Китаю
Українська правда on life.pravda.com.ua
У Китаї ляльку Lаbubu продали за рекордний мільйон юанів: як "страшна" іграшка підкорила світ
New Voice on nv.ua
Ляльку Lаbubu зростом в людину продали за рекордні 6 мільйонів гривень
В Китаї на аукціоні продали популярну ляльку Лабубу за рекордні 1,08 млн юанів (150 324 доларів США, понад 6, 18 млн гривень).
we.ua - Ляльку Lаbubu зростом в людину продали за рекордні 6 мільйонів гривень
New Voice on nv.ua
Китайський банк намагався підкупити людей популярними іграшками Lаbubu: що сталося далі
В одному з китайських банків заборонили залучати вкладників за допомогою іграшок Lаbubu.
we.ua - Китайський банк намагався підкупити людей популярними іграшками Lаbubu: що сталося далі
Бабель on pekeltse.babel.ua
Китайському банку заборонили залучати вкладників іграшками Lаbubu
У Китаї фінансові регулятори заблокували спробу одного з банків привабити вкладників подарунками, зокрема популярними іграшками Lаbubu
we.ua - Китайському банку заборонили залучати вкладників іграшками Lаbubu
Last comments

What is wrong with this post?

Captcha code

By clicking the "Register" button, you agree with the Public Offer and our Vision of the Rules