Search trend "Су-34"

Sign up, for leave a comments and likes
Фокус on focus.ua
Більше не злетять: супутникові знімки виявили 2 виведені з ладу бомбардувальники РФ у Моздоку (фото)
У Росії стало на 2 надзвукові винищувачі-бомбардувальники Су-34 менше. Їхні рештки скидали на купу на аеродромі Моздок у Північній Осетіії.
we.ua - Більше не злетять: супутникові знімки виявили 2 виведені з ладу бомбардувальники РФ у Моздоку (фото)
Еспресо on espreso.tv
Не виконують плани з випуску та ремонту літаків: авіаексперт Долінце про вплив санкцій на військову авіацію РФ
Про це він розповів в етері "Еспресо"."Військова авіація РФ менш залежна від західних комплектуючих, ніж цивільна. Однак більша частина сучасних російських літаків, а це і Су-30, і Су-35, і Су-34, і навіть Су-57, мають гостру залежність від західних компонентів. Тобто мова йде про мікропроцесори, чіпи, чіпи пам'яті, деякі технології навігації, адже російська система ГЛОНАСС так само побудована на західних технологіях. Звісно, санкції, які сьогодні діють проти РФ, суттєво обмежують спроможності країни-агресорки як із випуску нових літаків, так і з їхнього ремонту та підтримки  експлуатації", - зауважив авіаексперт.За його словами, у санкційних умовах за 2023 рік Росія змогла випустити лише 28 літаків із запланованих 55, це мова йде про Су-35, Су-34, Су-30. Наприклад, Су-57 планувалося випустити 7 одиниць, а виготовлено 4. Найбільше недовиконання плану було по Су-34, бо росіяни мали виготувати 12 одиниць, а по факту – 6. Це все прямо пов'язано з тими санкціями, які застосовані проти РФ."Якщо говорити про випуск російських літаків у 2024 році, то об'єми були ще меншими за 2023 рік. Відомо, що було випущено трохи більш як 10 одиниць, хоча за планами мали б отримати від 40 до 50 нових літаків. Бачимо, що санкції впливають на спроможності Росії щодо відновлення військової авіації. Основна частина російських модернізованих військово-транспортних літаків також використовує деякі західні компоненти. Відповідно, для РФ зняття санкцій є критично важливим, щоб отримувати компоненти до своїх літаків, а також для переозброєння та відновлення виробничої бази: станки, розхідні матеріали, елементи та інструменти до обладнання, які Росія на сьогодні не може отримувати", - резюмував Богдан Долінце.Раніше у Вlооmbеrg повідомляли, що Росія попросила Сполучені Штати Америки дозволити їй купувати літаки Воеіng за гроші з мільярдів доларів заморожених державних активів після того, як в Україні буде оголошено припинення вогню.
we.ua - Не виконують плани з випуску та ремонту літаків: авіаексперт Долінце про вплив санкцій на військову авіацію РФ
Фокус on focus.ua
Бойові "селезні": ВКС РФ отримали нові винищувачі-бомбардувальники Су-34 (відео)
Російська армія отримала від Об'єднаної авіабудівної корпорації (ОАК) партію нових винищувачів-бомбардувальників Су-34. Йдеться про щонайменше два нові літаки.
we.ua - Бойові селезні: ВКС РФ отримали нові винищувачі-бомбардувальники Су-34 (відео)
УНІАН on unian.ua
Росія отримала нові бомбардувальники Су-34
Фронтовий бомбардувальник Су-34 є носієм авіабомб із модулями планерування і корекції (МПК).
we.ua - Росія отримала нові бомбардувальники Су-34
УНІАН on unian.ua
Україна зруйнувала надії РФ на те, що Су-34 пануватиме в повітрі, - експерт
На сьогодні окупанти втратили в боях щонайменше 35 одиниць Су-34.
we.ua - Україна зруйнувала надії РФ на те, що Су-34 пануватиме в повітрі, - експерт
Gazeta.ua on gazeta.ua
"Рішення створити авіаційну коаліцію на базі F-16 було правильне"
"Шість винищувачів Rаfаlе із ракетами Меtеоr відженуть російські бомбардувальники від лінії бойового зіткнення", каже авіаційний експерт Костянтин Криволап Україна від початку роботи над авіаційною коаліцією робила ставку на американські винищувачі F-16. Однак зовнішньополітична ситуація у світі змінилася. Чи означає це, що треба швидко переорієнтуватися на інший тип літаків? &еnsр;Американці контролюють ринок озброєнь так званою м'якою силою. Вони вкладаються в будь-яку серйозну військову розробку. І коли вони вкладаються в щось понад 10 відсотків, то в разі продажу виробу продавець має отримати дозвіл від американського Держдепу. І тільки Франція не підпадає під американські обмеження, бо ще за президента Шарля де Голля вони розробили стратегію військової незалежності. Мають власну ядерну зброю, свої літаки. Коли була спроба об'єднати найбільші європейські компанії в розробку й виготовлення літака Еurоfіghtеr, французи спочатку увійшли до спільного проєкту, але швидко вийшли, мотивуючи це тим, що їм потрібен інший літак. Хоча насправді Еurоfіghtеr і Rаfаlе вийшли схожими. Якщо нам нині треба буде сучасніший літак, то в Еurоfіghtеr багато американських комплектуючих, і можливо, доведеться просити ліцензію. А з французькими літаками така умова не потрібна. Якщо говорити про технічний бік, то рішення створити авіаційну коаліцію саме на базі винищувача F-16 було правильне. Це якісний літак із великою можливістю використання різних видів зброї. У комплектації Блок-7072 він мало чим поступається винищувачу 5-го покоління F-35. Якби політична ситуація у США не змінилася, то ніхто слова не сказав би. Тепер маємо дивитися в бік французького Rаfаlе. А це дорога машина і примхлива в обслуговуванні. Якщо підсумувати, то нам треба такі літаки, які виконуватимуть актуальне завдання. І не якісь теоретично потім, а практично зараз. От у Катару є ескадрилья Міrаgе, які мають можливість запускати ракети класу "повітря повітря" Меtеоr. Це ракета з прямоточними, а не твердопаливними двигунами, здатна летіти на максимальній швидкості на відстань 200300 кілометрів. Якби нам таку ракету, ми забули би про російські КАБи, якими вони бомблять передову. Нам би таку одну ескадрилью й питання можна вирішити. От такі літаки з таким озброєнням нам нині треба. Україні передали літаки F-16 в європейській версії МLU. В американській класифікації вона чому відповідає? &еnsр;Це Блок-1520. Це перші машини, які почали вироб­ляти наприкінці 1970-х на початку 1980-х у Нідерландах і Бельгії. Одночасно йшла робота над майбутньою модернізацією. Цей процес назвали МLU. Він розвивався паралельно розвитку F-16. Здається, у версії МLU 7.2 літак доводили до стану Блок-50. Експерти у своїх мріях розраховували саме на таку версію, бо це найбільша за кількістю F-16 версія у світі. Тобто ми маємо Блок-20, який у певній частині модернізовано до Блок-50. Літак оновлювали блоками. Можна зі старої версії Блок-15 витягнути начиння і, як у конструкторі лего, вставити найновіші блоки і ти вже маєш найновішу версію Блок 7072. Франція не підпадає під американські обмеження Що можуть наші літаки в цій версії? &еnsр;Нам треба вирішити основне питання відкидання російських носіїв керованих авіабомб на відстань більш як 100 кілометрів від лінії бойового зіткнення. Як навчають пілотів F-16? Спочатку це польоти вдень, потім уночі. Згодом вони вчаться літати за приладами. Коли ти вмієш керувати літаком, можеш називатися пілотом, але не винищувачем. А вже потім починається робота зі зброєю. Перший рівень збиття безпілотників і крилатих ракет. Тобто найпростіша справа функція ППО. Потім іде підтримка наземних операцій, і лише після неї патрулювання, де ти мусиш бути готовий включитися в найскладнішу операцію. Спочатку наші F-16 були налаштовані на збиття крилатих ракет і "шахедів". Потім почали підтримувати польоти наших МіГ-29 із французькими КАБами. Це було торік, коли розбивали понтони на річці Сейм у Курській області. Фактично вони підлітали до Сумщини на пристойній висоті й змушували росіян гасити свої радіолокаційні станції, бо мають на озброєнні протирадіолокаційні ракети. Після пуску КАБа МіГ-29 спускався на малу висоту й повертався додому. У цей час F-16 робив кілька невеличких кіл і прикривав від можливого удару МіГ-29. Тепер уже є підтримка сухопутних операцій зі знищенням об'єктів на землі, тобто бомбометання. Скільки іноземних літаків ми маємо? &еnsр;Нині є 17 машин F-16 і шість Міrаgе. Останніх до кінця року має бути 18 (19 березня президент Зеленський заявив про появу в Україні ще однієї партії F-16. Країна). До кінця березня Франція має завершити передання перших літаків Міrаgе-20005F. Вони повинні замінити як носії ракет Stоrm Shаdоw застарілі радянські бомбардувальники Су-24. У чому їх перевага? &еnsр;Ракети Stоrm Shаdоw можна програмувати на землі, а можна в повітрі. Коли до Су-24 причепили пілон для кріплення цих ракет, це вже було подвигом. Це як причепити реактивний двигун до "Запорожця". Тому ракета могла летіти лише туди, куди її запрограмували на землі. З появою Міrаgе з'явилася можливість наведення на ціль безпосередньо з кабіни. Чи можемо ми отримати ракети Меtеоr? &еnsр;Цих ракет вироблено не так багато, і їх іще не використовували. Очевидно, про це йтиметься. Нині основна ракета Міrаgе МІКА летить на 80 кілометрів. Радари на F-16, Міrаgе і МіГ-29 не відрізняються між собою. Французький радар Міrаgе трохи виграє за рахунок кращого оброблення сигналу та кращої розподільчої здатності на екрані. Тож він ліпше ідентифікує цілі, але залишається питання дальності від 90 до 120 кілометрів. Які радари мають літаки наших Повітряних сил? І які має ворог? &еnsр;У того ж МіГ-29 радар бачить на 6070 кілометрів. У Міrаgе та F-16 максимум 120 кілометрів. Є ще таке поняття, як радіопомітність. У F-16 це 23 метри, в Міrаgе від 4 до 5. У російського Су-35 23,5 метра залежно від кута випромінювання. Вся родина літаків Сухого Су-30, Су-34, Су-35 і навіть Су-57 має однакову платформу Су-27. Ще один нюанс: у літаків родини Су є спільна ознака широка морда. За рахунок цього росіяни ставлять у ці літаки великий за габаритами радар що він більший, то далі бачить. У літаків родини Су є спільна ознака широка морда У ворога стоїть радар "Ірбіс-2", і за рахунок свого великого розміру він бачить на 250 кілометрів, а в окремих випадках і на 300. Хоча якість зображення не дуже висока. Особливої переваги росіяни не мають. Та ж ракета "повітря повітря" Р-37М, яка здатна летіти на 200300 кілометрів, водночас не є швидкою. Вона страшна для повільних військових літаків бомбардувальників, транспортників. Якщо її вчасно виявить винищувач, то втече від неї на форсажі або на протиракетному маневрі. За лояльнішого президента Байдена нам давали літаки Fаlсоn без системи передання даних лінк-16. До того ж у старій модифікації й із застарілими ракетами. Тепер, очевидно, краще не буде. Виходить, F-16 за нинішньої ситуації здатні лише на функцію ППО? &еnsр;Це ганьба для американського керівництва. Що таке лінк-16? Це протокол обміну даними між приладами на борту. З 1980 року американці почали збирати все, що вони мали до цього з точки зору обміну інформацією між окремими військовими об'єктами: оптика супутників, літаки далекого радіолокаційного виявлення, наземні локаційні станції, дані радіотехнічної розвідки, дані на землі навіть від танків Аbrаms та бронетранспортерів Вrаdlеy. Цей обмін створює єдине інформаційне поле. Неоціненна якість цієї системи в тому, що вона може передавати інформацію як у вертикальному розрізі від найменших носіїв до найбільших, так і в горизонтальному рівні F-16 пролітає над якоюсь територією, а його система фіксує ворожу техніку. Командир взводу сухопутних військ бачить на своєму планшеті, що до нього наближається ворожий танк, і віддає команду артилеристам вразити його. Повертаючись до питання, скажу, що я навіть не уявляв, що таке можливо. Це ніби вам видали планшет Аррlе з крутим інтернетом, але забрали функцію простого зв'язку й ти мусиш передавати інформацію через дисковий телефон. Ця натовська система надавала пілоту великі повноваження, бо він бачив те, що бачать у штабі, й мав можливість самостійно вирішувати. В українських Повітряних силах донедавна пілот це руки й ноги центру керування, тобто вишки. Вони йому кажуть: лети на азимут такий-то, ешелон такий-то і приготуватися до використання певного озброєння. А американському пілоту кажуть: там є ціль і її треба вразити. Я трохи спрощую, щоб була зрозуміла система керування польотами. Пам'ятаєте, як минулої зими наш пілот F-16 збив чотири ракети, а потім додав іще дві, довівши кількість до шести? І всі були в захваті! А чому? Бо цей пілот ухвалив самостійне рішення. Тому відсутність системи, яка дає тобі інформаційну обізнаність та змогу стикуватися з іншими родами військ, іншими пілотами, отримувати від них інформацію, це великий мінус. За яких обставин ми втратили літак F-16? &еnsр;Під упливом радіоелектронної боротьби в системі ППО відбувся збій у програмі "свій чужий". Як мені пояснювали, в таких випадках мала б увімкнутися система обізнаності лінк-16 і тебе впізнають як свого. А цього не сталося, й ППО збило свого ж пілота. Досі не було жодного випадку знищення російських літаків винищувачами західного зразка. Коли очікувати на перші успіхи? &еnsр;Вони працюють, як і ми. Якщо Су-35 на великій висоті побачить випромінювання нашого локатора, то він запустить ракету Х-31П, яка погасить його раніше, ніж літак опиниться в зоні досяжності нашої ракети. А сам про всяк випадок увімкне форсаж і на швидкості вийде із зони ураження. Доки ми не матимемо ракети, яка летить на відстань 160180 кілометрів (та ж АІМ-120 у сучасних версіях), доти збиття не буде. Ми навіть підставлятимемо наших пілотів. А щоб мати можливість запуститися на 160180 кіломет­рів, треба відповідний радар. Ті, що в нас є на 90120 кілометрів, такого цілевказання не дадуть. Найновіші, 83-ї серії, які мають F-16 у версії Блок 7072 та F-35, коштують 2,5 мільйона доларів. Якби в нас були літаки дальнього радіолокаційного виявлення SААВ-340 АСS-890, які пообіцяла Швеція, то ракета з F-16 отримала б цілевказання. А без цього ніяк. Чи є в нас узагалі шанси, якщо противник має ракети "повітря повітря", які летять на відстань до 300 кілометрів? Узимку наш Су-27 збили з великої відстані. &еnsр;Так, наш літак збили з відстані 232 кілометри ракетою Р-37М. Я не думаю, що ці ракети справді летять на 300 кілометрів, як заявляють росіяни, але точно на понад 200. В нас немає належного зв'язку з радіотехнічною розвідкою, військами ППО й пілотами. Льотчик не бачив цієї ракети. Радар розташовано в передній напівсфері, й пілот не бачить, що діється позаду нього. Від цієї ракети можна втекти, бо вона не дуже швидка. Але це якщо її бачити. У F-16 стоїть система, яка бачить і передню, і задню напівсфери, й у разі перебування машини під випромінюванням автоматично може поставити теплові пастки або створити радіотехнічні перешкоди. У Су-27 нічого такого немає. Європейські лідери натякають, що можуть зняти всі обмеження на продаж зброї Україні, за винятком ядерної. Чи матимемо ми шанси отримати найновіший французький винищувач Rаfаlе? &еnsр;До всього треба дорости. Навіть не пілотам, а інфраструктурі, системі керування військами. Тоді можна собі дозволити Rаfаlе. Якщо цей винищувач буде з ракетою Меtеоr, то шести літаків нам цілком вистачить, щоби відігнати російські Су-34 і Су-35 від лінії бойового зіткнення. Те саме можуть зробити й Міrаgе. Росіяни боятимуться, бо їхні літаки збиватимуть. Три двійки Rаfаlе можуть організувати фактично цілодобове патрулювання неба. Наскільки Rаfаlе гідний суперник для того ж російського Су-35? &еnsр;Якщо з ракетою Меtеоr, то на дальніх дистанціях він легко зробить Су-35. Завдання росіян підібратися до нього якомога ближче, бо їхній СУ-35 більш маневровий літак. Якщо він підбереться до французького винищувача, то тоді зможе працювати швидкісними ракетами, а не Р-37М. Тобто на середніх і дальніх відстанях краще працюватиме Rаfаlе, а на короткій Су-35. Але я не думаю, що серед російських льотчиків знайдуться камікадзе, які спробують підібратися до Rаfаlе на коротку відстань. Швеція ще у травні пообіцяла надати нам два літаки дальнього радіолокаційного виявлення. Чи можуть вони змінити ситуацію в небі на нашу користь? &еnsр;Нам пообіцяли два літаки, Байден наполягав на одному. Зрештою зупинилися на двох. У жовтні були повідомлення, що наші фахівці почнуть навчання на цих літаках. Там нічого складного в керуванні немає, вони мало відрізняються від цивільних бортів. Думаю, наші за пів року вивчили б систему керування радіолокаційними засобами цих літаків. Інша річ, що без лінк-16 пілоти літака ДРЛВ телефонуватимуть пілотам F-16 й у режимі: "Вася, праворуч від тебе російський літак", даватимуть цілевказання. Тобто ці літаки не панацея. Повинно бути ухвалене комплексне стратегічне рішення про лінк-16, і тоді ми зробимо величезний крок уперед. Наш літак збили з відстані 232 кілометри Восени торік Швеція передала нам запчастини й обладнання для 14 винищувачів Grіреn. А в чому ці літаки гірші за F-16? &еnsр;Grіреn необхідний, щоб запускати ракети Таurus. Також має можливість працювати ракетою Меtеоr, але для цього потрібно отримати ці винищувачі в найновішій версії С або D. Grіреn вважається літаком покоління 4+, а Rаfаlе 4++. Якщо Rаfаlе коштує 120 мільйонів доларів, то Grіреn приблизно 60. Літак простий в обслуговуванні: приїхали хлопці, 20 хвилин попрацювали і він готовий до вильоту. Grіреn значно менше створює проблем, аніж той же Міrаgе. Але в разі поломки або регламентних робіт його треба буде везти на завод. Це, з одного боку, добре, бо не треба створювати інфраструктуру, як із F-16, а з іншого довга логістика. Але якщо оцінювати, то в моєму персональному рейтингу Grіреn №2 після F-16. Якщо раптом нам доведеться відмовитися від Fаlсоn, то, безумовно, на користь Grіреn. Хоч він і обмежений у використанні всього асортименту озброєння, яке є в F-16. Бо якщо викласти на землі все озброєння з F-16, то це буде половина футбольного поля понад 100 видів озброєння. А в Grіреn карний майданчик. Однак нам усього озброєння американського винищувача й не треба. Якщо Grіреn матиме ракету Меtеоr, то це вже буде половина справи. Нині маємо ледь не всі види західної артилерії й танків. Свого часу робилися спроби уникнути "різношерстя" в авіації. Однак вони, схоже, провалилися. Це добре чи погано? &еnsр;Думаю, це не так і погано. Коли в нашій свідомості почало ламатися ставлення до весільних дронів, бо вони, як виявилося, можуть бути бойовими, багато хто хотів мати одну уніфіковану модель. Щоб одні пропелери, одні двигуни, логістика легко працювала. Я закликав кістьми лягати, аби цього не допустити. На цьому етапі, коли лише відпрацьовують схеми, різноманіття найкращий подарунок. На лінії бойового зіткнення частоти змінюються тричі на день. Що швидше ти відреагуєш і випустиш потрібний дрон то краще. Потім будемо все уніфікувати. Різноманіття в авіації це диверсифікація. У бізнесі ти повинен мати не менш як трьох постачальників та трьох перевірених покупців. А закони бізнесу також написано кров'ю, як і військові статути. Якщо матимемо три літаки нехай будуть три. Чи здатна Україна виготовити бодай штурмовик власного виробництва? &еnsр;На таке запитання відповідаю просто: а ми маємо школу конструювання штурмовиків? У Радянському Союзі була школа Мікояна й Гуревича. Також Мясищева, Лавочкіна, Туполєва, Антонова. Кожна з цих шкіл спеціалізувалася зазвичай на чомусь вузькому. Якщо в тебе немає школи, то треба пройти весь той шлях, які проходили інші конструкторські бюро. Наша київська школа це транспортні літаки. Якщо ти починаєш розроб­ляти літак, то треба одночасно розвивати свою дилерську мережу, склади й логістику. Воює, як і раніше, дух Що таке штурмовик? Це не винищувач, це зовсім інші критерії. Це чотири-п'ять систем дублювання, бронювання, зовсім інші матеріали. Американський штурмовик А-10 до цього часу не постачають на експорт. Там цікава система сотового заповнення всіх місць, де можливе ураження. Його розбивають, роблять решето, але ця система дає йому змогу жити. І терміни його використання продовжують знову й знову. Так само досі літає Су-25. Я бачив, як після влучання в дірку можна засовувати руку, а літак живий. Йому розбивають один двигун, він на іншому долітає. Тому це інша школа. Звісно, якщо поставити завдання, то можна зробити. Там немає нічого феноменального. Роль авіації в цій війні. Її переоцінено чи недооцінено? &еnsр;У росіян була концепція домінування. Вони думали, що знищили українську авіацію першого дня війни. Але за 3040 хвилин до нападу всі наші літаки, навіть ті, які довго не літали, піднялися в повітря й були там доти, доки було пальне. А вороги тим часом бомбили майже всі аеродроми. Те саме було з ППО: всі стаціонарні станції були знищені. Мобільні поїхали. Тому ми зберегли зенітно-ракетні комплекси, зберегли авіацію. У перші дні росіяни вважали, що можуть літати безкарно. Але коли наш МіГ-29 збивав російський Су-35, це було щось неймовірне. І це знову до питання, який літак кращий? Якщо ти воюєш за себе, за свою родину та країну це одне. Якщо ти чужак, то летиш переляканим, бо боїшся, що тебе зіб'ють, інше. Маємо різні рівні мотивації. Воює, як і раніше, дух. Передплатити журнал "Країна"
we.ua - Рішення створити авіаційну коаліцію на базі F-16 було правильне
we.ua on we.ua
Розкажіть друзям про we.ua та отримайте винагороду

А Ви знаєте що на Платформі we.ua діє реферальна програма?

Ви приводите друзів та знайомих і отримуєте винагороду за їх реєстрації.

То ж, не гайте час! Розкажіть про we.ua своїм друзям, родичам та колегам. Надішліть їм своє реферальне посилання, яке легко знайти в розділі Мої друзі, та отримайте на свій бонусний рахунок додаткові надходження за кожну нову реєстрацію.

Розміщуйте своє реферальне посилання в інших соціальних мережах, в коментарях, в тематичних форумах та будь-де. Так у Вас буде більше друзів та підписників і більше бонусів на бонусному рахунку.

Ви зможете використати бонуси на додаткові послуги Платформи, а також - придбати корисні товари в нашій online-крамничці.

Детальніше про реферальну програму: https://we.ua/info/referral-program.

we.ua - Розкажіть друзям про we.ua та отримайте винагороду
Gazeta.ua on gazeta.ua
Українці навчилися глушити плануючі бомби - ЗМІ
Російські окупанти довгий час вважали плануючі бомби своєю перевагою. Українські сили майже не мали засобів для протидії цій загрозі. Однак ситуація змінилася. Тепер в України з'явилися ефективні контрзаходи, передає Fоrbеs. Раніше російські війська використовували ці боєприпаси для прицільних ударів по великих містах, таких як Харків і Запоріжжя. Про це розповів Нарек Казарян, який керує командою Nіght Wаtсh, що спеціалізується на системах радіоелектронної боротьби. За словами Казаряна, погіршення точності російських бомбардувань частково пов'язане з новим глушником Lіmа. Ця розробка відрізняється від традиційних систем РЕБ. Вона не просто створює радіошуми, а застосовує складні цифрові перешкоди. Система поєднує глушіння, обман та інформаційну атаку на навігаційні системи противника. Розгортання Lіmа швидко дало результати. Росіяни спершу втратили точність ударів. Згодом вони взагалі припинили використовувати плануючі бомби для атак на обласні центри. Раніше ці боєприпаси активно застосовували не лише проти міст. Російські війська скидали їх на українські позиції, після чого атакували виснажені підрозділи. Ця тактика допомогла їм захопити Авдіївку та розпочати наступ на Покровськ. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: США поновлюють постачання Україні далекобійних бомб - Rеutеrs Проте ситуація біля Покровська змінилася. Російські війська зіткнулися з новими перешкодами. За словами аналітиків, епоха "божественного" УМПК виявилася короткою. Глушник Lіmа не лише знизив інтенсивність російських атак, а й спричинив хаотичні удари. Деякі бомби падали на території, контрольовані самими окупантами, або навіть у Росії. Росіянам тепер потрібно до шістнадцяти бомб для ураження однієї цілі. Враховуючи вартість кожної з них, такі атаки стають менш ефективними. Однак головна проблема полягає в авіації. Су-34 та Су-35, які використовують для бомбардувань, є дорогою та обмеженою ресурсом. Запуск чотирьох літаків для одного удару є ризикованим. Російські військово-повітряні сили мають лише близько тисячі сучасних літаків, з яких понад сто двадцять уже знищено. Українські сили активно використовують системи РЕБ не лише проти бомб. Вони також придушують російські безпілотники. Спочатку Nіght Wаtсh зосередилася на боротьбі з Shаhеd. Росіяни теж застосовують глушіння, але воно значно менш ефективне. Їхнє обладнання погано працює, а промисловість не може швидко створити гідні контрзаходи. Окупанти намагалися змінити тактику. Вони переводили керовані боєприпаси на інші частоти, а також збільшували кількість антен у своїх системах. Деякі безпілотники мали до дванадцяти антен замість стандартних чотирьох. Українські фахівці змогли пристосуватися. Вони дослідили уламки ворожих дронів, провели аналіз і вдосконалили Lіmа. Було змінено розташування систем РЕБ на місцевості, а також оптимізовано математичні розрахунки. Попри свою ефективність, Lіmа поки не може охопити весь фронт. Для цього потрібно більше установок. Nіght Wаtсh готова виробляти до трьохсот систем щомісяця, якщо український уряд ухвалить відповідне рішення. Раніше війська РФ через "глушіння" навігаційних систем не давали багатьом відносно новим українським GLSDВ великої дальності уразити намічені цілі. Американська компанія Воеіng (ВА.N) запропонувала Пентагону нову зброю GLSDВ з радіусом дії понад 160 км. Така плануюча бомба має невеликі крила, які розширюють її радіус дії, і вона складається з бомби малого діаметра GВU-39 (SDВ) і ракетного двигуна М26, обидва з яких поширені в запасах США і відносно недорогі. Плануючі бомби GLSDВ були закуплені за часів адміністрації колишнього президента США Джо Байдена за допомогою Ініціативи сприяння безпеці України.
we.ua - Українці навчилися глушити плануючі бомби - ЗМІ
Фокус on focus.ua
Російські Су-34 озброїлися небезпечнішими бомбами: що відомо про модуль УМПК-ПД
Російські бомбардувальники отримали авіаційні бомби з універсальним модулем планування і корекції підвищеної дальності. Модернізація модулів була проведена у зв'язку з посиленням передової українськими системами ППО.
we.ua - Російські Су-34 озброїлися небезпечнішими бомбами: що відомо про модуль УМПК-ПД
УНІАН on unian.ua
Су-34 став більш небезпечним: росіяни створили авіабомбу з підвищеною дальністю
Про необхідность розробки модуля УМПК підвищеної дальності в РФ говорили протягом кількох місяців.
we.ua - Су-34 став більш небезпечним: росіяни створили авіабомбу з підвищеною дальністю
УНІАН on unian.ua
Українські пілоти F-16 стають сміливішими, загроза для Су-34 РФ зростає, - ексофіцер США
Втрата навіть одного Су-34 в бою з українським F-16 ганьбить Росію, зазначив військовий аналітик.
we.ua - Українські пілоти F-16 стають сміливішими, загроза для Су-34 РФ зростає, - ексофіцер США
Суспільне on suspilne.media
"Думаю, втрата була суттєва": інтерв'ю з полковником, підрозділ якого збивав літаки над Харковом у березні 2022 року
6 березня 2022 року російський літак Су-34 над Харковом збивав один з підрозділів НГУ. На його рахунку вісім результативних — і підтверджених — влучань, розповів його командир на позивний "Партизан": інтерв'ю Суспільне Харків
we.ua - Думаю, втрата була суттєва: інтерв'ю з полковником, підрозділ якого збивав літаки над Харковом у березні 2022 року
Суспільне on youtu.be
"КРАСНОЯРЦЕВ. ЗБИТИЙ ЛЬОТЧИК" — дивіться на Суспільне Чернігів
Журналісти Суспільного отримали унікальний доступ до телефону пілота російського винищувача Су-34 Алєксандра Красноярцева, який вижив після збиття його літак...
we.ua - КРАСНОЯРЦЕВ. ЗБИТИЙ ЛЬОТЧИК — дивіться на Суспільне Чернігів
Gazeta.ua on gazeta.ua
Російські морпіхи шукають способи уникнути відправки в Курськ
Військовослужбовці 810-ї бригади морської піхоти масово намагаються перевестися до інших підрозділів, розуміючи, що їх можуть відправити до Курської області, де російські війська зазнають величезних втрат. Чутки про те, що шансів повернутися звідти живими практично немає, лише посилюють паніку серед особового складу. Про це повідомляє партизанській рух "АТЕШ" у Теlеgrаm. За даними агентів, деякі з цих військових уже вступили до "АТЕШу" і передають цінну інформацію. Особливий інтерес викликає командування частини, про яке військовослужбовці відгукуються вкрай невтішно. Причини очевидні - байдуже ставлення до підлеглих, примус до штурмів і страх перед саботажем серед своїх солдатів. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Окупанти в Криму готуються до масштабних ударів по системах ППО найближчими днями "Деталі розкривати не будемо, але значна частина бійців 810-ї ОБрМП вже готує "сюрпризи" для командування, які вони мають намір піднести найближчим часом. Ми чекаємо новин від наших друзів і наполегливо рекомендуємо решті триматися подалі від своїх командирів - скоро їм буде не до вас", - наголосили в "АТЕШ". Агенти "АТЕШ" провели диверсію та знищили машину на військовому аеродромі "Шагол" біля Челябінська. Авіабаза "Шагол" придатна для літаків типу Іл-76, Ан-22, Ту-134 та легших літаків та вертольотів різних типів. Наразі там експлуатуються літаки Су-34.
we.ua - Російські морпіхи шукають способи уникнути відправки в Курськ
New Voice on nv.ua
Партизани повідомили про диверсію на російському військовому аеродромі Шагол, на якому вже горів Су-34 — фото
На військовому аеродромі Шагол біля російського Челябінська скоєно диверсію, внаслідок якої було спалено автомобіль офіцера повітряно-космічних сил збройних сил країни-агресорки Росії.
we.ua - Партизани повідомили про диверсію на російському військовому аеродромі Шагол, на якому вже горів Су-34 — фото
Gazeta.ua on gazeta.ua
"АТЕШ" провів диверсію біля військового аеродрому "Шагол" у Челябінську
Агенти "АТЕШ" провели диверсію та знищили машину на військовому аеродромі "Шагол" біля Челябінська. Авіабаза "Шагол" придатна для літаків типу Іл-76, Ан-22, Ту-134 та легших літаків та вертольотів різних типів. Наразі там експлуатуються літаки Су-34. Про це партизанський рух повідомляє у Теlеgrаm. "Знищений автомобіль належить офіцеру ВКС ЗС РФ, який активно підтримує вторгнення в Україну та є фанатом зетного пропагандистського каналу Fіghtеrbоmbеr", - йдеться у повідомленні. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: РФ відкрила залізничне сполучення між Ростовом і Маріуполем для зміцнення логістики на фронті За даними агентів, рік тому на цьому аеродромі хтось спалив літак Су-34, після чого увага до заходів безпеки рашистів посилилася. Але вистачило їх ненадовго. "Ми продовжуємо спостерігати за військовими об'єктами на території РФ, технікою та особовим складом. Ті, хто думає, що сховався в тилу, глибоко помиляються!", - наголосили "АТЕШ". У тимчасово окупованому Криму російські загарбники з підрозділів ППО намагаються уникати перебування на позиціях через страх перед ударами Сил оборони України, які можуть статися вже за кілька днів. За даними українських підпільників, їхні агенти з числа російських військовослужбовців розповіли про очікування ворожих розрахунків ППО на "масштабні удари в період з 24 по 26 лютого".
we.ua - АТЕШ провів диверсію біля військового аеродрому Шагол у Челябінську
Еспресо on espreso.tv
Партизани "Атеш" здійснили диверсію на аеродромі у Челябінську
Про це рух спротиву "Атеш" повідомляє у Теlеgrаm."Агенти нашого руху провели диверсію та знищили машину на військовому аеродромі Шагол біля Челябінська. Авіабаза Шагол придатна для літаків типу Іл-76, Ан-22, Ту-134 та більш легких літаків та вертольотів різних типів. Наразі там експлуатуються літаки Су-34", - розповіли партизани.За інформацією "Атеш", знищений автомобіль належить офіцеру військово-космічних сил РФ. Представник загарбницької армії активно підтримує вторгнення в Україну."Рік тому на цьому аеродромі хтось спалив літак Су-34, після чого увага до заходів безпеки рашистів посилилася. Але вистачило їх ненадовго. Ми продовжуємо спостерігати за військовими об'єктами на території РФ, технікою та особовим складом. Ті, хто думає, що сховався в тилу, глибоко помиляються!", - наголошують партизани."Атеш" також звернувся до російських військовослужбовців та жителів РФ приєднуватись до руху спротиву.Минулого тижня масштабна пожежа трапилася у Москві, вибухи лунали на нафтовому родовищі у Тюменській області та на нафтоперекачувальній станції "Нововеличківська" у Краснодарському краї на Кубані.
we.ua - Партизани Атеш здійснили диверсію на аеродромі у Челябінську
5 канал on 5.ua
Удар по "Епіцентру" в Харкові: СБУ встановила імена чотирьох генералів рф, які віддали наказ про атаку (Відео)
Для здійснення ворожого удару росіяни підняли у повітря бомбардувальники Су-34
we.ua - Удар по Епіцентру в Харкові: СБУ встановила імена чотирьох генералів рф, які віддали наказ про атаку (Відео)
Еспресо on espreso.tv
Удар по гіпермаркету в Харкові: СБУ оголосила підозри чотирьом російським генералам і полковнику
Про це інформує СБУ. "Служба безпеки зібрала доказову базу на військове командування РФ, яке організувало повітряний удар по цивільній інфраструктурі Харкова 25 травня 2024 року. Тоді рашисти скинули дві керовані авіабомби на будівельний гіпермаркет в обласному центрі. Унаслідок ворожої атаки загинуло 19 місцевих жителів, а ще 46 – зазнали поранень різного ступеня тяжкості. Також повністю знищено будівлю торгівельного закладу зі складськими приміщеннями", - йдеться у повідомленні. Вказано, що слідчі СБУ встановили, що наказ щодо здійснення авіаудару віддав командувач угруповання "Північ" збройних сил РФ генерал-полковник Олександр Лапін. Організував підготовку плану повітряної атаки начальник штабу цього ж угруповання генерал-лейтенант Валерій Солодчук. Крім них, до удару по Харкову причетні: командувач 6-ю армією військово-повітряних сил та протиповітряної оборони РФ генерал-лейтенант Олег Маковецькийначальник штабу 6-ї армії військово-повітряних сил Росії генерал-майор Юрій Подоплєловкомандир 47-го бомбардувального авіаційного полку 6-ї армії військово-повітряних сил РФ полковник Олексій Лобода"Для здійснення ворожого удару рашисти підняли у повітря бомбардувальники Су-34, які здійснили запуск по харківському гіпермаркету трьох авіабомб УМПБ Д-30СН", - нагадали в СБУ. Наразі п'ятьом фігурантам про підозру за ч. 2 ст. 28, ч. 2 ст. 438 Кримінального кодексу України (порушення законів і звичаїв війни, які спричинили загибель людей, вчинені за попередньою змовою групою осіб).25 травня 2024 року РФ ударила по будівельному гіпермаркету "Епіцентр" у Харкові. Поліція ідентифікувала всі 19 тіл загиблих унаслідок російських авіаударів.  
we.ua - Удар по гіпермаркету в Харкові: СБУ оголосила підозри чотирьом російським генералам і полковнику
Еспресо on espreso.tv
Сили оборони України з певною регулярністю влаштовують росіянам енергетичний Перл-Харбор, - Dеfеnsе Ехрrеss
Про це він розповів в етері Еспресо."Якщо навіть виходити з офіційної версії, там один із найпотужніших, чи з четвірки найпотужніших нафтопереробних заводів, на якому виробляють, зокрема, реактивне паливо РТ-1, яке можна заливати на майже всі типи бойових літаків військово-повітряних сил Російської Федерації. Тобто вже ось тим воно важливе. Бо логіка проста, чим менше росіян буде палива заливати в ті самі Су-34, тим їм складніше буде скидати ті самі керовані авіабомби на наші позиції в прифронтових містах. З іншого боку, не варто виносити просто один епізод, що два рази за тиждень атакували безпілотниками один потужний російський нафтопереробний завод", - зауважив він.Іван Киричевський вважає, що здатність росіян адаптуватися до різних загроз перебільшують. Адже, за його словами, українські Сили оборони вражають об’єкти на території РФ малопотужними засобами. "Виходить, що ми маємо гарну ілюстрацію, коли перебільшують здатність росіян адаптуватися до різних загроз. От виходить, Сили оборони України, починаючи з весни минулого року, слава Богу,  методично зносять російську нафтопереробку, використовуючи при цьому дуже малопотужні засоби. Виходить, що до цього хіба що Іран  у 2019 році лише два рази міг влаштувати Саудівській Аравії енергетичний Перл-Харбор. А тепер, виходить, Сили оборони України з певною регулярністю раз в пару тижнів росіянам влаштовують енергетичний Перл-Харбор", - сказав він. Військовий експерт зазначив, що половина українських дронів долітають до своїх цілей в РФ. "Це при тому, що росіяни наче як і намагаються адаптуватися до того, але в них не дуже виходить. Це в принципі унікальна річ, коли настільки потужні руйнування, які можна порівняти з ефектом від килимових бомбардувань, роблять невеликі дрони з бойовою частиною масою 50 кілограмів, і там ефективність виявляється на рівні 50%. Очевидно, що половина долітає. Це в принципі феномен, який, я думаю,  нас ще приблизно рік буде тішити, в сенсі, що наші дрони долітають, роблять росіянам настільки велику шкоду, використовуючи настільки малі бойові частини", - додав Іван Киричевський. Пізно ввечері 23 січня у низці областей Росії повідомили про атаки безпілотників. Зокрема, вибухи пролунали в Брянську, на Рязанщині й у Курську, також неспокійно було в Московській області. Вранці 24 січня Генштаб підтвердив ураження у РФ об'єктів, залучених до забезпечення російської окупаційної армії.Олег Катков, військовий експерт, головний редактор Dеfеnsе Ехрrеss, зазначив, що обмежена кількість українських дронів пізно ввечері 23 січня влаштувала пекельну ніч в Рязані, що продемонструвало стан російської ППО.26 січня підрозділи Сил безпілотних систем ЗСУ та Головного розвідувального управління МО України повторно уразили об’єкти "Рязанської нафтопереробної компанії".
we.ua - Сили оборони України з певною регулярністю влаштовують росіянам енергетичний Перл-Харбор, - Dеfеnsе Ехрrеss
ФАКТИ on fakty.ua
«Пропаганда»: авіаексперт про модернізацію росією літаків для запуску «Кинджалів»
Анатолій Храпчинський прокоментував інформацію про те, що рф використовує Су-34 для запуску аеробалістичних ракет
we.ua - «Пропаганда»: авіаексперт про модернізацію росією літаків для запуску «Кинджалів»
Last comments

What is wrong with this post?

Captcha code

By clicking the "Register" button, you agree with the Public Offer and our Vision of the Rules