Search trend "Су-34"

Sign up, for leave a comments and likes
Фокус on focus.ua
КАБи на 95 км дістають до тилу: які додаткові можливості отримали ЗС РФ і як з ними боротись
Росія почала застосовувати фугасні авіабомби з уніфікованим модулем планування та корекції підвищеної дальності (УМПК-ПД). Бомби запускаються з модифікованого винищувача Су-34 і важко піддаються збиттю засобами радіоелектронної боротьби. УМПК-ПД містять плату, яка захищає КАБи від перешкод та дає можливість летіти на відстань до 95 км, написали на спеціалізованому порталі.
we.ua - КАБи на 95 км дістають до тилу: які додаткові можливості отримали ЗС РФ і як з ними боротись
Новини.Live on novyny.live
У РФ підліток підпалив Су-34 — його звинуватили у диверсії
we.ua - У РФ підліток підпалив Су-34 — його звинуватили у диверсії
we.ua on we.ua
Розкажіть друзям про we.ua та отримайте винагороду

А Ви знаєте що на Платформі we.ua діє реферальна програма?

Ви приводите друзів та знайомих і отримуєте винагороду за їх реєстрації.

То ж, не гайте час! Розкажіть про we.ua своїм друзям, родичам та колегам. Надішліть їм своє реферальне посилання, яке легко знайти в розділі Мої друзі, та отримайте на свій бонусний рахунок додаткові надходження за кожну нову реєстрацію.

Розміщуйте своє реферальне посилання в інших соціальних мережах, в коментарях, в тематичних форумах та будь-де. Так у Вас буде більше друзів та підписників і більше бонусів на бонусному рахунку.

Ви зможете використати бонуси на додаткові послуги Платформи, а також - придбати корисні товари в нашій online-крамничці.

Детальніше про реферальну програму: https://we.ua/info/referral-program.

we.ua - Розкажіть друзям про we.ua та отримайте винагороду
Главком on glavcom.ua
У Росії підліток отримав вирок за підпал Су-34 на авіабазі
На початку січня 2024 року хлопець підпалив винищувач на території авіабази Шагол
we.ua - У Росії підліток отримав вирок за підпал Су-34 на авіабазі
Gazeta.ua on gazeta.ua
Російський суд оголосив вирок підлітку, який підпалив військовий літак
Челябінський обласний суд засудив 17-річного уродженця Дагестану до 8 років виховної колонії за підпал військового літака Су-34 у Челябінську. Про це повідомляють російські ЗМІ із посиланням на прес-службу суду. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Виконував завдання СБУ" - окупанти засудили українського підлітка до 6,5 років колонії "Як обставини, що пом'якшують покарання, судом було враховано неповнолітній вік підсудного, вчинення злочину вперше, каяття у скоєному, стан його здоров'я", - заявили в суді. Російські силові структури стверджують, що на засудженого наприкінці 2023 року вийшли в соцмережі Теlеgrаm замовники і запропонували підпалити винищувач Су-34 у Челябінську, пообіцявши заплатити за це 4,5 мільйона рублів. Замовники нібито дали підлітку інструкції, а наприкінці грудня перевели на його карту 25 тисяч рублів, на які він купив квиток на поїзд до Челябінська, кусачки, рукавички, запальничку та "інші речі для здійснення диверсії". Стверджується, що він проник на авіабазу ввечері 4 січня 2024 року, підпалив винищувач і зняв це на відео. Про затримання підлітка російські ЗМІ повідомили 7 січня 2024 року. 4 січня 2024 року в російському Челябінську на аеродромі Шагол згорів винищувач-бомбардувальник Су-34. За операцією зі знищення літака стояло Головне управління розвідки Міноборони. На сайті ГУР 4 січня 2024 року з'явилося відео, на якому можна побачити палаючий літак.
we.ua - Російський суд оголосив вирок підлітку, який підпалив військовий літак
New Voice on nv.ua
У Росії 17-річного підлітка засудили до восьми років позбавлення волі за підпал Су-34 у Челябінську
Челябінський обласний суд засудив 17-річного уродженця Дагестану до восьми років виховної колонії за підпал військового літака Су-34 у Челябінську.
we.ua - У Росії 17-річного підлітка засудили до восьми років позбавлення волі за підпал Су-34 у Челябінську
Радіо Свобода on radiosvoboda.org
У Росії 17-річний підліток отримав 8 років колонії у справі про підпал Су-34 – ЗМІ
За даними медіа, підсудний визнав провину частково
we.ua - У Росії 17-річний підліток отримав 8 років колонії у справі про підпал Су-34 – ЗМІ
Українські Національні Новини on unn.ua
У рф підлітка засудили до 8 років за підпал Су-34 на авіабазі
У рф підлітка засудили до 8 років за підпал Су-34 на авіабазі17-річний хлопець отримав 8 років виховної колонії за підпал винищувача Су-34 на авіабазі Шагол у Челябінську. фсб рф стверджує, що підліток виконував завдання за винагороду.
we.ua - У рф підлітка засудили до 8 років за підпал Су-34 на авіабазі
Gazeta.ua on gazeta.ua
Росія перекинула п'яту частину бомбардувальників на "Оленью": Кремль готує нові удари
Росія зосередила на аеродромі "Оленья" в Мурманській області 11 стратегічних бомбардувальників Ту-95МС - це приблизно 20% від усього наявного парку цих літаків. Про це повідомляє Dеfеnsе Ехрrеss. На знімках, зроблених 26 травня, зафіксовано також п'ять літаків Ан-12, які, ймовірно, належать до транспортної або морської авіації. Попри концентрацію бомбардувальників, у масованому ракетному ударі по Україні в той день були задіяні лише три Ту-95МС з "Оленьї". Це, за словами аналітиків, може свідчити про обмежені можливості авіації РФ: далеко не всі літаки готові до виконання бойових завдань, попри формальну наявність. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Літній наступ РФ стане для Кремля останнім - експерт Схожі переміщення спостерігали і на базі "Енгельс". Станом на 25 травня там перебували шість Ту-95МС, три Ту-160 та чотири Су-34. Наступного дня лише три Ту-95МС, три "білі лебеді" (Ту-160) та два винищувачі. Після ракетної атаки 26 травня на "Енгельсі" знову приземлилися сім Ту-95МС. Один борт перелетів на "Оленью". Аналітики вважають, що регулярне перекидання літаків між аеродромами є навмисною тактикою Росії, спрямованою на ускладнення роботи української та союзної розвідки. Такі ротації дозволяють замаскувати підготовку до нових атак і приховати момент бойового вильоту. Втім, така стратегія має й свою ціну - це прискорене зношування літаків, зокрема Ту-95МС, Ту-22М3 та Ту-160, ресурси яких обмежені. Ту-95МС - радянський стратегічний бомбардувальник, активно використовуваний Росією для ракетних ударів по Україні. Він здатен нести крилаті ракети великої дальності - Х-101, Х-555 або старі Х-55 - які можуть бути оснащені звичайними або ядерними боєголовками. Дальність польоту без дозаправки - понад 12 000 км, екіпаж - 67 осіб. Цікаво, що серед нинішніх бойових бортів є літаки, які Росія отримала ще від України в 1990-х роках у межах розрахунків за газові борги. Раніше ІSW писав, Путін використовує масовані далекобійні атаки на українські міста як інструмент психологічного тиску, намагаючись підірвати бойовий дух українців і переконати Захід у марності подальшої підтримки України. Аналітики відзначають, що за останні вісім місяців РФ значно активізувала обстріли України, здійснивши з січня 2025 року сім з найпотужніших ракетно-дронових атак за весь час війни.
we.ua - Росія перекинула п'яту частину бомбардувальників на Оленью: Кремль готує нові удари
Еспресо on espreso.tv
У Dеfеnsе Ехрrеss припустили, чому РФ перегнала 40 Ту-22М3 й 11 Ту-95МС на базу "Оленья"
Про це йдеться на сайті Dеfеnsе Ехрrеss. Зазначено, що відповідно до супутникових знімків ресурсу АvіVесtоr станом на 26 травня 2025 року на російському аеродромі Оленья одночасно перебували 40 бомбардувальників Ту-22М3, 11 бомбардувальників Ту-95МС (20% від загальної кількості цих літаків у РФ) і 5 літаків Ан-12. Водночас станом на середину місяця 42 Ту-22М3 фіксували на авіабазі "Белая" в Сибіру. Експерти зазначають, що це свідчить, що за два тижні росіяни перегнали з аеродрому "Белая" на базу "Оленья" 40 бомбардувальників. За їхніми словами, це має парадоксальний вигляд, тому що "зараз РФ якщо і використовує Ту-22М3 для ударів по Україні, то вкрай обмежено, особливо у порівнянні з 2023 та 2024 роками". "Також є цікава деталь у тому, що з наявних станом на 26 травня на аеродромі Оленья 11 Ту-95МС в ракетному ударі по Україні в цей день було залучено лише три такі бомбардувальники. Що може виглядати як реальне співвідношення можливостей стратегічної авіації РФ в плані "наявні літаки / реально готові до застосування", - йдеться у повідомленні. Крім того, за даними супутникових знімків, на аеродромі Енгельс, станом на 25 травня було одночасно шість Ту-95МС, три Ту-160 та чотири Су-34, а от 26 травня – уже лише два Су-34 і по три Ту-95МС і Ту-160. Разом з тим, заявлено, що після масованої атаки по Україні 26 травня на Енгельс сіло одночасно сім Ту-95МС, ще один літак цього типу полетів на аеродром Оленья."Із цих специфічних маневрів можна зробити припущення, що росіяни постійно переганяють свої бомбардувальники між різними аеродромами навмисне, аби заплутати розвідувальні структури Сил оборони України та країн-партнерів. Зокрема, щоб ускладнити фіксацію моменту бойового вильоту на виконання нового ракетного удару по Україні. При цьому виходить, що рашисти йдуть на такі маневри навіть ціною перевитрати обмеженого ресурсу по льотних годинах для Ту-95МС, Ту-22М3 ну й Ту-160 заодно", - вказують експерти.Раніше військовий експерт Dеfеnsе Ехрrеss Іван Киричевський в етері Еспресо розповів, що Росія планує провести плановий ремонт і модернізацію 6 стратегічних бомбардувальників ТУ-95МС, три з них мають бути відправлені до Таганрога, який лежить лише за 150 км від лінії фронту. 
we.ua - У Dеfеnsе Ехрrеss припустили, чому РФ перегнала 40 Ту-22М3 й 11 Ту-95МС на базу Оленья
Фокус on focus.ua
Над Новосибірськом пролетів Су-34 у рідкісному "пустельному" камуфляжі: у чому суть рішення (відео)
У РФ був помічений фронтовий бомбардувальник Су-34 у незвичному для російських ПКС забарвленні — світло-коричневий пісочний камуфляж, характерний для країн із посушливим кліматом. Це викликало хвилю спекуляцій щодо можливих постачань літаків до Ірану або на Близький Схід.
we.ua - Над Новосибірськом пролетів Су-34 у рідкісному пустельному камуфляжі: у чому суть рішення (відео)
УНІАН on unian.ua
У мережі з'явилися перші кадри з російським Су-34, призначеним для Ірану
Літак зняли під час випробувань на аеродромі Новосибірського авіаційного заводу.
we.ua - У мережі з'явилися перші кадри з російським Су-34, призначеним для Ірану
Фокус on focus.ua
Більше не злетять: супутникові знімки виявили 2 виведені з ладу бомбардувальники РФ у Моздоку (фото)
У Росії стало на 2 надзвукові винищувачі-бомбардувальники Су-34 менше. Їхні рештки скидали на купу на аеродромі Моздок у Північній Осетіії.
we.ua - Більше не злетять: супутникові знімки виявили 2 виведені з ладу бомбардувальники РФ у Моздоку (фото)
Еспресо on espreso.tv
Не виконують плани з випуску та ремонту літаків: авіаексперт Долінце про вплив санкцій на військову авіацію РФ
Про це він розповів в етері "Еспресо"."Військова авіація РФ менш залежна від західних комплектуючих, ніж цивільна. Однак більша частина сучасних російських літаків, а це і Су-30, і Су-35, і Су-34, і навіть Су-57, мають гостру залежність від західних компонентів. Тобто мова йде про мікропроцесори, чіпи, чіпи пам'яті, деякі технології навігації, адже російська система ГЛОНАСС так само побудована на західних технологіях. Звісно, санкції, які сьогодні діють проти РФ, суттєво обмежують спроможності країни-агресорки як із випуску нових літаків, так і з їхнього ремонту та підтримки  експлуатації", - зауважив авіаексперт.За його словами, у санкційних умовах за 2023 рік Росія змогла випустити лише 28 літаків із запланованих 55, це мова йде про Су-35, Су-34, Су-30. Наприклад, Су-57 планувалося випустити 7 одиниць, а виготовлено 4. Найбільше недовиконання плану було по Су-34, бо росіяни мали виготувати 12 одиниць, а по факту – 6. Це все прямо пов'язано з тими санкціями, які застосовані проти РФ."Якщо говорити про випуск російських літаків у 2024 році, то об'єми були ще меншими за 2023 рік. Відомо, що було випущено трохи більш як 10 одиниць, хоча за планами мали б отримати від 40 до 50 нових літаків. Бачимо, що санкції впливають на спроможності Росії щодо відновлення військової авіації. Основна частина російських модернізованих військово-транспортних літаків також використовує деякі західні компоненти. Відповідно, для РФ зняття санкцій є критично важливим, щоб отримувати компоненти до своїх літаків, а також для переозброєння та відновлення виробничої бази: станки, розхідні матеріали, елементи та інструменти до обладнання, які Росія на сьогодні не може отримувати", - резюмував Богдан Долінце.Раніше у Вlооmbеrg повідомляли, що Росія попросила Сполучені Штати Америки дозволити їй купувати літаки Воеіng за гроші з мільярдів доларів заморожених державних активів після того, як в Україні буде оголошено припинення вогню.
we.ua - Не виконують плани з випуску та ремонту літаків: авіаексперт Долінце про вплив санкцій на військову авіацію РФ
Фокус on focus.ua
Бойові "селезні": ВКС РФ отримали нові винищувачі-бомбардувальники Су-34 (відео)
Російська армія отримала від Об'єднаної авіабудівної корпорації (ОАК) партію нових винищувачів-бомбардувальників Су-34. Йдеться про щонайменше два нові літаки.
we.ua - Бойові селезні: ВКС РФ отримали нові винищувачі-бомбардувальники Су-34 (відео)
УНІАН on unian.ua
Росія отримала нові бомбардувальники Су-34
Фронтовий бомбардувальник Су-34 є носієм авіабомб із модулями планерування і корекції (МПК).
we.ua - Росія отримала нові бомбардувальники Су-34
УНІАН on unian.ua
Україна зруйнувала надії РФ на те, що Су-34 пануватиме в повітрі, - експерт
На сьогодні окупанти втратили в боях щонайменше 35 одиниць Су-34.
we.ua - Україна зруйнувала надії РФ на те, що Су-34 пануватиме в повітрі, - експерт
Gazeta.ua on gazeta.ua
"Рішення створити авіаційну коаліцію на базі F-16 було правильне"
"Шість винищувачів Rаfаlе із ракетами Меtеоr відженуть російські бомбардувальники від лінії бойового зіткнення", каже авіаційний експерт Костянтин Криволап Україна від початку роботи над авіаційною коаліцією робила ставку на американські винищувачі F-16. Однак зовнішньополітична ситуація у світі змінилася. Чи означає це, що треба швидко переорієнтуватися на інший тип літаків? &еnsр;Американці контролюють ринок озброєнь так званою м'якою силою. Вони вкладаються в будь-яку серйозну військову розробку. І коли вони вкладаються в щось понад 10 відсотків, то в разі продажу виробу продавець має отримати дозвіл від американського Держдепу. І тільки Франція не підпадає під американські обмеження, бо ще за президента Шарля де Голля вони розробили стратегію військової незалежності. Мають власну ядерну зброю, свої літаки. Коли була спроба об'єднати найбільші європейські компанії в розробку й виготовлення літака Еurоfіghtеr, французи спочатку увійшли до спільного проєкту, але швидко вийшли, мотивуючи це тим, що їм потрібен інший літак. Хоча насправді Еurоfіghtеr і Rаfаlе вийшли схожими. Якщо нам нині треба буде сучасніший літак, то в Еurоfіghtеr багато американських комплектуючих, і можливо, доведеться просити ліцензію. А з французькими літаками така умова не потрібна. Якщо говорити про технічний бік, то рішення створити авіаційну коаліцію саме на базі винищувача F-16 було правильне. Це якісний літак із великою можливістю використання різних видів зброї. У комплектації Блок-7072 він мало чим поступається винищувачу 5-го покоління F-35. Якби політична ситуація у США не змінилася, то ніхто слова не сказав би. Тепер маємо дивитися в бік французького Rаfаlе. А це дорога машина і примхлива в обслуговуванні. Якщо підсумувати, то нам треба такі літаки, які виконуватимуть актуальне завдання. І не якісь теоретично потім, а практично зараз. От у Катару є ескадрилья Міrаgе, які мають можливість запускати ракети класу "повітря повітря" Меtеоr. Це ракета з прямоточними, а не твердопаливними двигунами, здатна летіти на максимальній швидкості на відстань 200300 кілометрів. Якби нам таку ракету, ми забули би про російські КАБи, якими вони бомблять передову. Нам би таку одну ескадрилью й питання можна вирішити. От такі літаки з таким озброєнням нам нині треба. Україні передали літаки F-16 в європейській версії МLU. В американській класифікації вона чому відповідає? &еnsр;Це Блок-1520. Це перші машини, які почали вироб­ляти наприкінці 1970-х на початку 1980-х у Нідерландах і Бельгії. Одночасно йшла робота над майбутньою модернізацією. Цей процес назвали МLU. Він розвивався паралельно розвитку F-16. Здається, у версії МLU 7.2 літак доводили до стану Блок-50. Експерти у своїх мріях розраховували саме на таку версію, бо це найбільша за кількістю F-16 версія у світі. Тобто ми маємо Блок-20, який у певній частині модернізовано до Блок-50. Літак оновлювали блоками. Можна зі старої версії Блок-15 витягнути начиння і, як у конструкторі лего, вставити найновіші блоки і ти вже маєш найновішу версію Блок 7072. Франція не підпадає під американські обмеження Що можуть наші літаки в цій версії? &еnsр;Нам треба вирішити основне питання відкидання російських носіїв керованих авіабомб на відстань більш як 100 кілометрів від лінії бойового зіткнення. Як навчають пілотів F-16? Спочатку це польоти вдень, потім уночі. Згодом вони вчаться літати за приладами. Коли ти вмієш керувати літаком, можеш називатися пілотом, але не винищувачем. А вже потім починається робота зі зброєю. Перший рівень збиття безпілотників і крилатих ракет. Тобто найпростіша справа функція ППО. Потім іде підтримка наземних операцій, і лише після неї патрулювання, де ти мусиш бути готовий включитися в найскладнішу операцію. Спочатку наші F-16 були налаштовані на збиття крилатих ракет і "шахедів". Потім почали підтримувати польоти наших МіГ-29 із французькими КАБами. Це було торік, коли розбивали понтони на річці Сейм у Курській області. Фактично вони підлітали до Сумщини на пристойній висоті й змушували росіян гасити свої радіолокаційні станції, бо мають на озброєнні протирадіолокаційні ракети. Після пуску КАБа МіГ-29 спускався на малу висоту й повертався додому. У цей час F-16 робив кілька невеличких кіл і прикривав від можливого удару МіГ-29. Тепер уже є підтримка сухопутних операцій зі знищенням об'єктів на землі, тобто бомбометання. Скільки іноземних літаків ми маємо? &еnsр;Нині є 17 машин F-16 і шість Міrаgе. Останніх до кінця року має бути 18 (19 березня президент Зеленський заявив про появу в Україні ще однієї партії F-16. Країна). До кінця березня Франція має завершити передання перших літаків Міrаgе-20005F. Вони повинні замінити як носії ракет Stоrm Shаdоw застарілі радянські бомбардувальники Су-24. У чому їх перевага? &еnsр;Ракети Stоrm Shаdоw можна програмувати на землі, а можна в повітрі. Коли до Су-24 причепили пілон для кріплення цих ракет, це вже було подвигом. Це як причепити реактивний двигун до "Запорожця". Тому ракета могла летіти лише туди, куди її запрограмували на землі. З появою Міrаgе з'явилася можливість наведення на ціль безпосередньо з кабіни. Чи можемо ми отримати ракети Меtеоr? &еnsр;Цих ракет вироблено не так багато, і їх іще не використовували. Очевидно, про це йтиметься. Нині основна ракета Міrаgе МІКА летить на 80 кілометрів. Радари на F-16, Міrаgе і МіГ-29 не відрізняються між собою. Французький радар Міrаgе трохи виграє за рахунок кращого оброблення сигналу та кращої розподільчої здатності на екрані. Тож він ліпше ідентифікує цілі, але залишається питання дальності від 90 до 120 кілометрів. Які радари мають літаки наших Повітряних сил? І які має ворог? &еnsр;У того ж МіГ-29 радар бачить на 6070 кілометрів. У Міrаgе та F-16 максимум 120 кілометрів. Є ще таке поняття, як радіопомітність. У F-16 це 23 метри, в Міrаgе від 4 до 5. У російського Су-35 23,5 метра залежно від кута випромінювання. Вся родина літаків Сухого Су-30, Су-34, Су-35 і навіть Су-57 має однакову платформу Су-27. Ще один нюанс: у літаків родини Су є спільна ознака широка морда. За рахунок цього росіяни ставлять у ці літаки великий за габаритами радар що він більший, то далі бачить. У літаків родини Су є спільна ознака широка морда У ворога стоїть радар "Ірбіс-2", і за рахунок свого великого розміру він бачить на 250 кілометрів, а в окремих випадках і на 300. Хоча якість зображення не дуже висока. Особливої переваги росіяни не мають. Та ж ракета "повітря повітря" Р-37М, яка здатна летіти на 200300 кілометрів, водночас не є швидкою. Вона страшна для повільних військових літаків бомбардувальників, транспортників. Якщо її вчасно виявить винищувач, то втече від неї на форсажі або на протиракетному маневрі. За лояльнішого президента Байдена нам давали літаки Fаlсоn без системи передання даних лінк-16. До того ж у старій модифікації й із застарілими ракетами. Тепер, очевидно, краще не буде. Виходить, F-16 за нинішньої ситуації здатні лише на функцію ППО? &еnsр;Це ганьба для американського керівництва. Що таке лінк-16? Це протокол обміну даними між приладами на борту. З 1980 року американці почали збирати все, що вони мали до цього з точки зору обміну інформацією між окремими військовими об'єктами: оптика супутників, літаки далекого радіолокаційного виявлення, наземні локаційні станції, дані радіотехнічної розвідки, дані на землі навіть від танків Аbrаms та бронетранспортерів Вrаdlеy. Цей обмін створює єдине інформаційне поле. Неоціненна якість цієї системи в тому, що вона може передавати інформацію як у вертикальному розрізі від найменших носіїв до найбільших, так і в горизонтальному рівні F-16 пролітає над якоюсь територією, а його система фіксує ворожу техніку. Командир взводу сухопутних військ бачить на своєму планшеті, що до нього наближається ворожий танк, і віддає команду артилеристам вразити його. Повертаючись до питання, скажу, що я навіть не уявляв, що таке можливо. Це ніби вам видали планшет Аррlе з крутим інтернетом, але забрали функцію простого зв'язку й ти мусиш передавати інформацію через дисковий телефон. Ця натовська система надавала пілоту великі повноваження, бо він бачив те, що бачать у штабі, й мав можливість самостійно вирішувати. В українських Повітряних силах донедавна пілот це руки й ноги центру керування, тобто вишки. Вони йому кажуть: лети на азимут такий-то, ешелон такий-то і приготуватися до використання певного озброєння. А американському пілоту кажуть: там є ціль і її треба вразити. Я трохи спрощую, щоб була зрозуміла система керування польотами. Пам'ятаєте, як минулої зими наш пілот F-16 збив чотири ракети, а потім додав іще дві, довівши кількість до шести? І всі були в захваті! А чому? Бо цей пілот ухвалив самостійне рішення. Тому відсутність системи, яка дає тобі інформаційну обізнаність та змогу стикуватися з іншими родами військ, іншими пілотами, отримувати від них інформацію, це великий мінус. За яких обставин ми втратили літак F-16? &еnsр;Під упливом радіоелектронної боротьби в системі ППО відбувся збій у програмі "свій чужий". Як мені пояснювали, в таких випадках мала б увімкнутися система обізнаності лінк-16 і тебе впізнають як свого. А цього не сталося, й ППО збило свого ж пілота. Досі не було жодного випадку знищення російських літаків винищувачами західного зразка. Коли очікувати на перші успіхи? &еnsр;Вони працюють, як і ми. Якщо Су-35 на великій висоті побачить випромінювання нашого локатора, то він запустить ракету Х-31П, яка погасить його раніше, ніж літак опиниться в зоні досяжності нашої ракети. А сам про всяк випадок увімкне форсаж і на швидкості вийде із зони ураження. Доки ми не матимемо ракети, яка летить на відстань 160180 кілометрів (та ж АІМ-120 у сучасних версіях), доти збиття не буде. Ми навіть підставлятимемо наших пілотів. А щоб мати можливість запуститися на 160180 кіломет­рів, треба відповідний радар. Ті, що в нас є на 90120 кілометрів, такого цілевказання не дадуть. Найновіші, 83-ї серії, які мають F-16 у версії Блок 7072 та F-35, коштують 2,5 мільйона доларів. Якби в нас були літаки дальнього радіолокаційного виявлення SААВ-340 АСS-890, які пообіцяла Швеція, то ракета з F-16 отримала б цілевказання. А без цього ніяк. Чи є в нас узагалі шанси, якщо противник має ракети "повітря повітря", які летять на відстань до 300 кілометрів? Узимку наш Су-27 збили з великої відстані. &еnsр;Так, наш літак збили з відстані 232 кілометри ракетою Р-37М. Я не думаю, що ці ракети справді летять на 300 кілометрів, як заявляють росіяни, але точно на понад 200. В нас немає належного зв'язку з радіотехнічною розвідкою, військами ППО й пілотами. Льотчик не бачив цієї ракети. Радар розташовано в передній напівсфері, й пілот не бачить, що діється позаду нього. Від цієї ракети можна втекти, бо вона не дуже швидка. Але це якщо її бачити. У F-16 стоїть система, яка бачить і передню, і задню напівсфери, й у разі перебування машини під випромінюванням автоматично може поставити теплові пастки або створити радіотехнічні перешкоди. У Су-27 нічого такого немає. Європейські лідери натякають, що можуть зняти всі обмеження на продаж зброї Україні, за винятком ядерної. Чи матимемо ми шанси отримати найновіший французький винищувач Rаfаlе? &еnsр;До всього треба дорости. Навіть не пілотам, а інфраструктурі, системі керування військами. Тоді можна собі дозволити Rаfаlе. Якщо цей винищувач буде з ракетою Меtеоr, то шести літаків нам цілком вистачить, щоби відігнати російські Су-34 і Су-35 від лінії бойового зіткнення. Те саме можуть зробити й Міrаgе. Росіяни боятимуться, бо їхні літаки збиватимуть. Три двійки Rаfаlе можуть організувати фактично цілодобове патрулювання неба. Наскільки Rаfаlе гідний суперник для того ж російського Су-35? &еnsр;Якщо з ракетою Меtеоr, то на дальніх дистанціях він легко зробить Су-35. Завдання росіян підібратися до нього якомога ближче, бо їхній СУ-35 більш маневровий літак. Якщо він підбереться до французького винищувача, то тоді зможе працювати швидкісними ракетами, а не Р-37М. Тобто на середніх і дальніх відстанях краще працюватиме Rаfаlе, а на короткій Су-35. Але я не думаю, що серед російських льотчиків знайдуться камікадзе, які спробують підібратися до Rаfаlе на коротку відстань. Швеція ще у травні пообіцяла надати нам два літаки дальнього радіолокаційного виявлення. Чи можуть вони змінити ситуацію в небі на нашу користь? &еnsр;Нам пообіцяли два літаки, Байден наполягав на одному. Зрештою зупинилися на двох. У жовтні були повідомлення, що наші фахівці почнуть навчання на цих літаках. Там нічого складного в керуванні немає, вони мало відрізняються від цивільних бортів. Думаю, наші за пів року вивчили б систему керування радіолокаційними засобами цих літаків. Інша річ, що без лінк-16 пілоти літака ДРЛВ телефонуватимуть пілотам F-16 й у режимі: "Вася, праворуч від тебе російський літак", даватимуть цілевказання. Тобто ці літаки не панацея. Повинно бути ухвалене комплексне стратегічне рішення про лінк-16, і тоді ми зробимо величезний крок уперед. Наш літак збили з відстані 232 кілометри Восени торік Швеція передала нам запчастини й обладнання для 14 винищувачів Grіреn. А в чому ці літаки гірші за F-16? &еnsр;Grіреn необхідний, щоб запускати ракети Таurus. Також має можливість працювати ракетою Меtеоr, але для цього потрібно отримати ці винищувачі в найновішій версії С або D. Grіреn вважається літаком покоління 4+, а Rаfаlе 4++. Якщо Rаfаlе коштує 120 мільйонів доларів, то Grіреn приблизно 60. Літак простий в обслуговуванні: приїхали хлопці, 20 хвилин попрацювали і він готовий до вильоту. Grіреn значно менше створює проблем, аніж той же Міrаgе. Але в разі поломки або регламентних робіт його треба буде везти на завод. Це, з одного боку, добре, бо не треба створювати інфраструктуру, як із F-16, а з іншого довга логістика. Але якщо оцінювати, то в моєму персональному рейтингу Grіреn №2 після F-16. Якщо раптом нам доведеться відмовитися від Fаlсоn, то, безумовно, на користь Grіреn. Хоч він і обмежений у використанні всього асортименту озброєння, яке є в F-16. Бо якщо викласти на землі все озброєння з F-16, то це буде половина футбольного поля понад 100 видів озброєння. А в Grіреn карний майданчик. Однак нам усього озброєння американського винищувача й не треба. Якщо Grіреn матиме ракету Меtеоr, то це вже буде половина справи. Нині маємо ледь не всі види західної артилерії й танків. Свого часу робилися спроби уникнути "різношерстя" в авіації. Однак вони, схоже, провалилися. Це добре чи погано? &еnsр;Думаю, це не так і погано. Коли в нашій свідомості почало ламатися ставлення до весільних дронів, бо вони, як виявилося, можуть бути бойовими, багато хто хотів мати одну уніфіковану модель. Щоб одні пропелери, одні двигуни, логістика легко працювала. Я закликав кістьми лягати, аби цього не допустити. На цьому етапі, коли лише відпрацьовують схеми, різноманіття найкращий подарунок. На лінії бойового зіткнення частоти змінюються тричі на день. Що швидше ти відреагуєш і випустиш потрібний дрон то краще. Потім будемо все уніфікувати. Різноманіття в авіації це диверсифікація. У бізнесі ти повинен мати не менш як трьох постачальників та трьох перевірених покупців. А закони бізнесу також написано кров'ю, як і військові статути. Якщо матимемо три літаки нехай будуть три. Чи здатна Україна виготовити бодай штурмовик власного виробництва? &еnsр;На таке запитання відповідаю просто: а ми маємо школу конструювання штурмовиків? У Радянському Союзі була школа Мікояна й Гуревича. Також Мясищева, Лавочкіна, Туполєва, Антонова. Кожна з цих шкіл спеціалізувалася зазвичай на чомусь вузькому. Якщо в тебе немає школи, то треба пройти весь той шлях, які проходили інші конструкторські бюро. Наша київська школа це транспортні літаки. Якщо ти починаєш розроб­ляти літак, то треба одночасно розвивати свою дилерську мережу, склади й логістику. Воює, як і раніше, дух Що таке штурмовик? Це не винищувач, це зовсім інші критерії. Це чотири-п'ять систем дублювання, бронювання, зовсім інші матеріали. Американський штурмовик А-10 до цього часу не постачають на експорт. Там цікава система сотового заповнення всіх місць, де можливе ураження. Його розбивають, роблять решето, але ця система дає йому змогу жити. І терміни його використання продовжують знову й знову. Так само досі літає Су-25. Я бачив, як після влучання в дірку можна засовувати руку, а літак живий. Йому розбивають один двигун, він на іншому долітає. Тому це інша школа. Звісно, якщо поставити завдання, то можна зробити. Там немає нічого феноменального. Роль авіації в цій війні. Її переоцінено чи недооцінено? &еnsр;У росіян була концепція домінування. Вони думали, що знищили українську авіацію першого дня війни. Але за 3040 хвилин до нападу всі наші літаки, навіть ті, які довго не літали, піднялися в повітря й були там доти, доки було пальне. А вороги тим часом бомбили майже всі аеродроми. Те саме було з ППО: всі стаціонарні станції були знищені. Мобільні поїхали. Тому ми зберегли зенітно-ракетні комплекси, зберегли авіацію. У перші дні росіяни вважали, що можуть літати безкарно. Але коли наш МіГ-29 збивав російський Су-35, це було щось неймовірне. І це знову до питання, який літак кращий? Якщо ти воюєш за себе, за свою родину та країну це одне. Якщо ти чужак, то летиш переляканим, бо боїшся, що тебе зіб'ють, інше. Маємо різні рівні мотивації. Воює, як і раніше, дух. Передплатити журнал "Країна"
we.ua - Рішення створити авіаційну коаліцію на базі F-16 було правильне
Gazeta.ua on gazeta.ua
Українці навчилися глушити плануючі бомби - ЗМІ
Російські окупанти довгий час вважали плануючі бомби своєю перевагою. Українські сили майже не мали засобів для протидії цій загрозі. Однак ситуація змінилася. Тепер в України з'явилися ефективні контрзаходи, передає Fоrbеs. Раніше російські війська використовували ці боєприпаси для прицільних ударів по великих містах, таких як Харків і Запоріжжя. Про це розповів Нарек Казарян, який керує командою Nіght Wаtсh, що спеціалізується на системах радіоелектронної боротьби. За словами Казаряна, погіршення точності російських бомбардувань частково пов'язане з новим глушником Lіmа. Ця розробка відрізняється від традиційних систем РЕБ. Вона не просто створює радіошуми, а застосовує складні цифрові перешкоди. Система поєднує глушіння, обман та інформаційну атаку на навігаційні системи противника. Розгортання Lіmа швидко дало результати. Росіяни спершу втратили точність ударів. Згодом вони взагалі припинили використовувати плануючі бомби для атак на обласні центри. Раніше ці боєприпаси активно застосовували не лише проти міст. Російські війська скидали їх на українські позиції, після чого атакували виснажені підрозділи. Ця тактика допомогла їм захопити Авдіївку та розпочати наступ на Покровськ. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: США поновлюють постачання Україні далекобійних бомб - Rеutеrs Проте ситуація біля Покровська змінилася. Російські війська зіткнулися з новими перешкодами. За словами аналітиків, епоха "божественного" УМПК виявилася короткою. Глушник Lіmа не лише знизив інтенсивність російських атак, а й спричинив хаотичні удари. Деякі бомби падали на території, контрольовані самими окупантами, або навіть у Росії. Росіянам тепер потрібно до шістнадцяти бомб для ураження однієї цілі. Враховуючи вартість кожної з них, такі атаки стають менш ефективними. Однак головна проблема полягає в авіації. Су-34 та Су-35, які використовують для бомбардувань, є дорогою та обмеженою ресурсом. Запуск чотирьох літаків для одного удару є ризикованим. Російські військово-повітряні сили мають лише близько тисячі сучасних літаків, з яких понад сто двадцять уже знищено. Українські сили активно використовують системи РЕБ не лише проти бомб. Вони також придушують російські безпілотники. Спочатку Nіght Wаtсh зосередилася на боротьбі з Shаhеd. Росіяни теж застосовують глушіння, але воно значно менш ефективне. Їхнє обладнання погано працює, а промисловість не може швидко створити гідні контрзаходи. Окупанти намагалися змінити тактику. Вони переводили керовані боєприпаси на інші частоти, а також збільшували кількість антен у своїх системах. Деякі безпілотники мали до дванадцяти антен замість стандартних чотирьох. Українські фахівці змогли пристосуватися. Вони дослідили уламки ворожих дронів, провели аналіз і вдосконалили Lіmа. Було змінено розташування систем РЕБ на місцевості, а також оптимізовано математичні розрахунки. Попри свою ефективність, Lіmа поки не може охопити весь фронт. Для цього потрібно більше установок. Nіght Wаtсh готова виробляти до трьохсот систем щомісяця, якщо український уряд ухвалить відповідне рішення. Раніше війська РФ через "глушіння" навігаційних систем не давали багатьом відносно новим українським GLSDВ великої дальності уразити намічені цілі. Американська компанія Воеіng (ВА.N) запропонувала Пентагону нову зброю GLSDВ з радіусом дії понад 160 км. Така плануюча бомба має невеликі крила, які розширюють її радіус дії, і вона складається з бомби малого діаметра GВU-39 (SDВ) і ракетного двигуна М26, обидва з яких поширені в запасах США і відносно недорогі. Плануючі бомби GLSDВ були закуплені за часів адміністрації колишнього президента США Джо Байдена за допомогою Ініціативи сприяння безпеці України.
we.ua - Українці навчилися глушити плануючі бомби - ЗМІ
Фокус on focus.ua
Російські Су-34 озброїлися небезпечнішими бомбами: що відомо про модуль УМПК-ПД
Російські бомбардувальники отримали авіаційні бомби з універсальним модулем планування і корекції підвищеної дальності. Модернізація модулів була проведена у зв'язку з посиленням передової українськими системами ППО.
we.ua - Російські Су-34 озброїлися небезпечнішими бомбами: що відомо про модуль УМПК-ПД
УНІАН on unian.ua
Су-34 став більш небезпечним: росіяни створили авіабомбу з підвищеною дальністю
Про необхідность розробки модуля УМПК підвищеної дальності в РФ говорили протягом кількох місяців.
we.ua - Су-34 став більш небезпечним: росіяни створили авіабомбу з підвищеною дальністю
Last comments

What is wrong with this post?

Captcha code

By clicking the "Register" button, you agree with the Public Offer and our Vision of the Rules