Нова місія торговельних мереж - стати центрами незламності, допомагати клієнтам у важкі часи, забезпечувати актуальні потреби під час повномасштабної війни й енергетичної кризи. У спецпроєкті Gаzеtа.uа та АТБ ми розкажемо, як найбільша українська мережа супермаркетів забезпечує автономність роботи своїх 1244 магазина, впроваджує інновації, розширює послуги. Як мережа АТБ забезпечила автономність своєї роботи Генератор для кожного супермаркету У жовтні 2022 року АТБ починає закуповувати великими партіями генератори та встановлювати їх у магазинах, офісних приміщеннях компанії, щоб забезпечити безперебійність роботи. Адже в Україні запроваджуються аварійні відключення електроенергії після атак ворога на енергетичні об'єкти. На сьогодні мережа АТБ має 1353 генераторів + 16 пересувних. Робота під час блекаутів Завдяки генераторам супермаркети АТБ продовжують працювати під час тривалих відключень світла. У пріоритеті - забезпечення безперебійної роботи холодильного устаткування та морозильних камер. Але деяке допоміжне обладнання супермаркетам доводиться вимикати. Випробуванням для супермаркетів стає спекотне літо 2024-го з постійними графіками аварійних відключень електроенергії. Законодавство забороняє використовувати в нічний час стаціонарні дизельні електростанції - з 22:00 до 8:00 діє обмеження на шум у житловій забудові. Тому на ніч доводиться переміщати продукти, які швидко псуються, у середньотемпературні та низькотемпературні ларі, камери, щоб забезпечити належні умови зберігання. Сучасне обладнання дає змогу утримувати заданий температурний режим до 6-8 годин. Продукти залишаються свіжими навіть у разі нічних відключень електроенергії. Плани щодо зміцнення енергонезалежності мережі - Часткове встановлення сонячних електростанцій (СЕС). Таке обладнання вже придбано для 159 магазинів. 2025 року АТБ планує закупити ще 28 СЕС. - Компанія додатково опрацьовує питання щодо встановлення накопичувачів електричної енергії для супермаркетів. Блекаут, графіки відключення світла, пункт незламності нові поняття, які стали звичними для українців під час повномасштабної війни. За результатами опитування Центру Разумкова, понад 43% громадян зазначає, що відключення електроенергії як удома, так і в інших місцях, дуже сильно вплинули на їхнє повсякденне життя. Нові часи нові товари Серпень 2024 року В АТБ починають продавати обладнання для встановлення домашньої сонячної електростанції - сонячні панелі ТW Sоlаr і гібридні інвертори Lіvоltеk. Як завжди, АТБ пропонує вигідну пропозицію для своїх покупців. Наприклад, завдяки акційній пропозиції потужна сонячна електростанція на 10 кВт обійдеться в 134 999 грн замість 155 187 грн. На сьогодні вже продано близько 100 панелей та комплектів. Поки що новий товар доступний тільки у великих магазинах на Дніпропетровщині, Львівщині та Київщині. В АТБ планують розвивати цей напрям, адже попит серед споживачів є. В Україні діє урядова програма пільгового кредитування для забезпечення енергетичних потреб. Власники будинків можуть отримати кредит під 0% для купівлі сонячних панелей із системами накопичення енергії, вітрових установок. Сума кредиту - до 480 тис. грн. Наприклад, у вересні 2024-го банки видали громадянам 1,1 тис. таких кредитів на 133 млн грн. Зігріти та нагодувати Коли почалися масові відключення електроенергії, у супермаркетах АТБ було встановлено додаткові розетки та інформаційні таблички. Клієнти завжди могли зарядити свої гаджети. Якщо розеток не вистачало, працівники додавали подовжувачі. Минулої зими у прифронтових містах, де ситуація була надскладною, на прохання місцевої влади в пунктах незламності від АТБ додатково підключили чайники, безкоштовно можна було взяти стаканчики, чай і цукор. Влітку 2024-го в усіх магазинах АТБ також був вільний доступ до розеток. Цієї зими всі супермаркети також готові стати прихистком для своїх клієнтів. Як завжди, можна буде зігрітися, підзарядити гаджети, скуштувати запашну випічку та випити гарячої кави чи чаю. Що є в АТБ Кулінарія, тобто готові страви, є в 156 магазинах мережі (переважно Дніпропетровська та Київська області) Понад 1000 кав'ярень Працюють також відділи соків, фреш та автомати з морозивом Майже 800 відділів власної пекарні Які готові страви можна знайти в супермаркетах На сьогодні в асортименті - до 12 позицій: м'ясна страва з гречкою, локшина, котлета, млинці з м'ясом, бограч, відбивна, сирники, рис і булгур із м'ясом, люля та плов (переважно Дніпропетровська область). Також у АТБ продаються бургери з курячою котлетою, багети з начинкою, сендвічі з шинкою, салямі, лососем, хотдоги, піца. Харчові звички майже половини українців змінилися від початку повномасштабного вторгнення, за даними дослідження Grаdus Rеsеаrсh. Впливають стреси, блекаути. Багато хто почав харчуватися нерегулярно, вживати більше холодної їжі, бо часто немає можливості її підігріти чи приготувати страви через відсутність електрики, води. Запасаються українці переважно товарами тривалого зберігання. Залишатися взірцем, бо в АТБ завжди дешевше Вересень 2024 року - мережа АТБ долучилася до державної програми "Національний кешбек" Блекаути не вплинули на вибір товарів у АТБ - у більшості магазинів асортимент не змінився. Лише в декількох супермаркетах скоротили незначну кількість позицій на полицях. Але це більше пов'язано з тим, що українці почали купувати за один раз менше, але ходять до супермаркетів частіше. Адже люди перестали робити вдома запаси через тривалі відключення електроенергії, продукти без холодильника швидко псуються. Що буде з цінами Зі свого боку АТБ робить усе можливе, аби утримати ціни на нижньому рівні. Хоча постачальники поступово збільшують вартість продукції. Тому АТБ намагається пропонувати більше знижок та акційних пропозицій на найпопулярніші товари. Також діють додаткові знижки за картками АТБ, що дає змогу суттєво економити сімейний бюджет. 92% українців підтримують різноманітні програми стимулювання споживання українських товарів. Зокрема "Національний кешбек", повідомило Міністерство економіки. Швидка доставка продуктів додому Коли з АТБ почали доставляти продукти Запустили доставку продуктів під час пандемії СОVІD-19 у травні 2020 року. Нині послуга доступна в понад 60 містах України. В інших можна замовити товар через послугу "Самовивезення". АТБ працює над розширенням покриття доставки як у містах, де є магазини мережі, так і в інших населених пунктах за допомогою партнерів. Найпопулярніші товари Алкоголь, молочні продукти, кава, снеки, корм для тварин. Середній чек у разі замовлення доставки уп'ятеро більший, ніж у разі купівлі продуктів просто в супермаркеті. Що змінилося під час повномасштабної війни - Турбота про безпеку Доставка продуктів дає змогу уникати зайвих поїздок, перебування в небезпечних місцях під час повітряних тривог. - Економія часу Багато українців під час повномасштабної війни працює з дому. Тож доставка продуктів дає їм змогу економити час, не відволікатися від робочих завдань, більше часу приділяти дітям і домашнім улюбленцям. - Турбота про близьких Завдяки доставці можна замовити продукти з АТБ для літніх батьків чи рідних, що переїхали до інших регіонів. Інновації, які роблять закупівлі зручнішими й вигіднішими Попри війну та блекаути, українці надають перевагу платіжним карткам для оплати покупок у торговельних мережах, за даними НБУ. Станом на березень 2024 року, щомісяця використовується 52,7 млн активних платіжних карток. Понад половину безконтактні. Власна картка АТБ-Раy АТБ-Раy можна поповнювати в терміналах супермаркетів, переводити на неї кошти з платіжних карт будь-якого банку України, знімати готівку в банкоматах, купувати товари в Україні та за кордоном. - 6 банків-партнерів долучилися до проєкту АТБ-Раy - понад 4 млн платіжних карток АТБ видано на сьогодні - картка дає додаткові знижки на понад 700 акційних товарів у магазинах АТБ, право участі в розіграшах призів і подарунків від постачальників, партнерів компанії. За даними міжнародної дослідницької компанії Nіеlsеn, покупцями магазинів АТБ є до 95% населення України. Хтось робить покупки раз на рік, а хтось щодня. А це означає, що потенціал випуску наших карт становить близько 20 мільйонів штук. Наше завдання - не просто емітувати мільйони карт, а зробити її основною банківською картою для клієнта, створювати нові зручні сервіси. Мобільний застосунок АТБ 2.0 має близько 900 тис. завантажень в Gооglе Рlаy та приблизно стільки ж у Арр Stоrе. Корисні розділи: - Анонс акцій уся інформація щодо акційних пропозицій в АТБ. - Мої чеки дає можливість зберігати історію покупок. - Платежі та квитки через цей розділ можна здійснювати платіжні операції завдяки сервісу ЕаsyРаy. Без додаткових комісій поповнювати платіжні картки АТБ, купувати квитки на потяги, автобуси, літаки. - Сканер штрих-кодів можна швидко отримати інформацію про актуальну ціну товарів. - Аптеки замовити за вигідною ціною потрібні ліки в мережах аптек-партнерів. - Мій гаманець у разі оплати готівкою є можливість зарахувати решту на гаманець. Якими будуть нові магазини АТБ - Новий чорний формат - Автономна робота супермаркету завдяки ДЕС або сонячній електростанції - Комфортні та затишні торгові зали - Наявність улюблених сервісів - кава, свіжа випічка тощо. Усе більшої популярності серед покупців АТБ набувають каси самообслуговування. На сьогодні вони здебільшого працюють у Дніпрі та в частині столичних супермаркетів мережі. У планах компанії АТБ - масштабувати цей сервіс на більшу кількість магазинів.
... More