Search trend "18 травня"

Sign up, for leave a comments and likes
News filter
У застосунку Резерв+ може з'явитися функція трекінгу повісток: подробиці від Міноборони
Про це в ефірі телемарафону сказала заступниця міністра оборони України Катерина Черногоренко.За її словами, ідея запровадити такий сервіс виникла через численні запити від громадян і компаній. Люди хочуть відстежувати статуси своїх повісток, щоб уникнути штрафів чи непорозумінь, пов'язаних із їхнім отриманням."Бувають ситуації, коли повістка надходить поштою, а людина не в курсі. Можливо, вона перебуває в іншому місті, у відрядженні чи у відпустці", — пояснила заступниця міністра.Черногоренко зазначила, що з технічного боку реалізувати функцію трекінгу в Резерв+ нескладно. Зараз Міноборони намагається оцінити ризики, переваги та можливі труднощі."Ми опрацьовуємо нормативну частину, оцінюємо всі плюси й мінуси, всі можливі вузькі місця. Якщо уряд підтримає цю ініціативу і буде ухвалене відповідне законодавство, ми зможемо розробити цю функцію доволі швидко", - сказала посадовиця.18 травня Міністерство оборони України запустило мобільний застосунок Резерв+, через який військовозобов'язані, призовники та резервісти можуть оновити свої облікові дані.9 листопада у застосунку стала доступною послуга з оформлення відстрочки від мобілізації онлайн.
we.ua - У застосунку Резерв+ може з'явитися функція трекінгу повісток: подробиці від Міноборони
Головні зміни в порядку бронювання працівників і критичності підприємств. Роз’яснює юрист
Нещодавно Кабмін оновив правила визначення критично важливих підприємств. Про те, що зміниться для ІТ-компаній та чи вплине це на бронювання ІТ-спеціалістів, DОU поспілкувався зі старшим юристом Львівського ІТ Кластера, Дмитром Козяриним. 📌 Які головні зміни містять нові постанови про бронювання працівників для ІТ-компаній Зміни, викладені в постановах КМУ № 1332 та № 1362, які набрали чинності 1 грудня, стосуються не лише ІТ-сектору, а й всіх підприємств та державних установ. Одна з головних змін — це скасування попередніх постанов, які регулювали електронне бронювання (№ 650 і № 1125). Згідно з новими правилами, бронювання через портал «Дія» стане основним для більшості компаній. Однак існують винятки, коли бронювання через «Дію» не буде можливим. Наприклад, для тих, хто не має коду ЄДРПОУ. Для них зберегли можливість бронювати працівників у паперовому форматі. Крім того, працівникам, яких бронюють, роботодавець зобов’язаний нараховувати зарплату не менше як 20 тисяч гривень протягом всього терміну бронювання. Однак є винятки, зокрема дія цього пункту не розповсюджується на військовозобов’язаних, що бронюються державними підприємствами, комунальними підприємствами, установами і організаціями, в яких більше 50% належить державі та резидентами Дія Сіty. Проте особливого впливу на ІТ-індустрію ця зміна не матиме. Закон про стимулювання цифрової економіки вже встановлює для резидентів Дія Сіty критерій середньої заробітної плати на рівні не менше 1200 євро в еквіваленті. Ще одна важлива зміна — це вимога оновлення персональних даних: працівники, які не зробили цього, не зможуть бути заброньовані. Щодо критичних підприємств, то щоб компанія отримала статус критично важливої, вона повинна відповідати двом новим критеріям. Перший — відсутність заборгованості. Відтепер не за ЄСВ, а за всіма податками та зборами, які підприємство має сплачувати протягом звітного періоду. Тепер сюди враховується і ЄСВ, і ПДФО, і військовий збір, і ПДВ, якщо підприємство є платником ПДВ. Другий критерій — середня заробітна плата застрахованих осіб працівників за останній звітний період повинна становити не менше як 20 тисяч гривень. Зазначимо, що має бути щонайменше третій критерій, який компанія обирає самостійно: Сплата податків і зборів понад 1,5 млн євро за рік (еквівалент у гривнях за курсом НБУ).Валютні надходження понад 32 млн євро на рік, крім позик і кредитів.Стратегічне значення для держави (визначено в переліку стратегічних об’єктів).Важливе значення для певної галузі економіки або потреб територіальної громади.Статус резидента Дія Сіty. 📌 Як забронювати працівника через «Дію» 30 листопада на сайті Мінцифри опублікували порядок бронювання працівників відповідно до нових постанов: Зайдіть у кабінет громадянина на порталі «Дія» (авторизація через електронний підпис).Виберіть опцію «Подати заяву».Вкажіть дані працівників для бронювання.Підтвердьте зарплату працівника, якого бронюєте.Перевірте заяву та підпишіть її (підпис має поставити керівник підприємства або підписант).Очікуйте результату. Заява обробляється протягом трьох днів. Повідомлення надходить на електронну скриньку та в особистий кабінет. Успішне бронювання буде відображатись у «Резерв+» працівника. Заборонено бронювати працівників: без військово-облікових документів;що перебувають у розшукуякі не актуалізували дані. У бронюванні можуть відмовити після перевірки. 📌 Чи впливають зміни в порядку бронювання на працівників, найнятих після 18 травня 2024 року Інформація про заборону бронювання працівників, найнятих після 18 травня 2024 року, яку раніше озвучували деякі представники влади, не відповідає дійсності. Постанова, про яку йдеться, не вводить таких обмежень. Згідно з чинними правилами, кількість військовозобов’язаних на підприємстві обраховується станом на 18 травня 2024 року. Проте якщо підприємство створене після цієї дати або на ньому зросла кількість працівників, то квота військовозобов’язаних на ньому обраховується на момент подачі заяви. Тобто нові працівники, найняті після 18 травня, можуть бути заброньовані, якщо виконані загальні вимоги до бронювання. 📌 Чи є відомості про результати аудитів ІТ-компаній на відповідність критеріям критичності Інформація про аудити ІТ-компаній, які отримували статус критично важливих підприємств, є закритою. Ці перевірки проводили міністерства, правоохоронні органи, обласні військові адміністрації та інші державні структури, уповноважені на це законом. Через конфіденційність доступ до результатів аудитів обмежений. Щодо компаній, які є учасниками Львівського ІТ Кластера та отримували супровід у цьому процесі, за нашими даними, порушень не виявлено (зараз в ІТ-кластері орієнтовно 300 компаній — ред.). 📌 Чи можуть компанії оскаржити позбавлення статусу критично важливого підприємтсва Так. Це можна зробити в загальному порядку, подавши відповідну заяву до адміністративного суду. Оскаржити можна як дії, так і бездіяльність відповідного органу, якщо компанія вважає, що є підстави для цього. 📌 Якими будуть наслідки для підприємства за порушення працівником правил військового обліку Якщо працівник порушує правила військового обліку, підприємство може понести відповідальність, адже саме воно зобов’язане належно вести облік. Згідно з постановою № 1487, роботодавець повинен своєчасно повідомляти територіальні центри комплектування про всі зміни в облікових даних працівників: звільнення, прийом на роботу, зміну місця проживання тощо. Крім цього, інформувати ТЦК про виявлені порушення військового обліку серед своїх працівників. Якщо ці обов’язки не виконуються, настає відповідальність, передбачена статтею 210.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Штраф накладається на посадових осіб і може становити від 34 000 до 59 500 гривень, залежно від порушення. 📌 Чи будуть підприємства перевірятися щомісяця щодо військового обліку У нових постановах не зазначено, що перевірки підприємств щодо військового обліку будуть проводити щомісяця. Вони лише передбачають, що державні органи, які надають статус критично важливих підприємств, зобов’язані щомісяця моніторити та перевіряти виконання підприємствами критеріїв критичності. Відповідно до цього підприємства мають виконувати певні вимоги, зокрема щодо кількості заброньованих працівників та їхньої відповідності вимогам. Новий податковий закон передбачає зміни до Податкового кодексу України, зокрема впровадження щомісячної звітності. Оскільки відповідний закон набрав чинності, то звітність з 1 січня 2025 року стане щомісячною, і підприємствам потрібно буде регулярно надавати інформацію про виконання критеріїв, які стосуються нарахувань зарплати та сплачених податків. 📌 Як перевірятимуть ІТ-компанії Згідно із законом про стимулювання цифрової економіки, резиденти Дія Сіty зобов’язані подавати звіт про відповідність критеріям резидента. Цей звіт перевіряє, чи відповідає підприємство вимогам для збереження статусу резидента, зокрема щодо розміру зарплати. Звіт подається раз на рік, проте перевірка на відповідність критеріям відбувається щомісячно. Процес перевірки відбувається через незалежний аудиторський висновок. Якщо підприємство не відповідає вимогам у певний місяць, воно може втратити статус резидента. 📌 Чи будуть представники ТЦК брати участь у комісіях, які визначають критичність підприємства Конкретно цей аспект у постанові не зазначений. Натомість у документі йдеться лише про те, що рішення органів, які визначають підприємства критично важливими, зокрема ОВА та інших центральних органів виконавчої влади, будуть проходити додаткову перевірку через Міністерство оборони та Міністерство економіки.
we.ua - Головні зміни в порядку бронювання працівників і критичності підприємств. Роз’яснює юрист
"Коли буде безпечно": авіакомпанія АіrВаltіс має готовий план повернення в Україну
Про це повідомив Вlооmbеrg головний виконавчий директор Мартін Гаусс.Зазначається, що авіакомпанія планує перевести свої потужності з інших напрямків в Україну, як тільки це буде безпечно. Крім цього, АіrВаltіс також хотіла б залишати деякі літаки в Україні на ніч - практика, відома як "нічна зупинка"."Ми можемо літати вночі, якщо це буде безпечно. Я б навіть полетів туди порожнім, якщо буде зрозуміло, що ми зможемо вилетіти й продати квитки, а квитки вже продані", - заявив Гаусс.Читайте також: Чи зможуть аеропорти України запрацювати вже на початку 2025 року та які для цього потрібні умови? ПояснюємоРаніше АіrВаltіс виконувала рейси з Києва, Львова та Одеси. Ryаnаіr Ноldіngs Рlс пообіцяла розмістити 30 літаків і допомогти відновити авіаційну галузь України після закінчення війни.Повідомляється, що авіакомпанія зможе перетинати повітряний простір України, щоб літати прямими маршрутами на південь від Латвії до таких пунктів призначення, як Дубай і Греція.Що відомо про відкриття аеропортів в УкраїніРаніше повідомлялося, що надзвичайний і повноважний посол Турецької Республіки в Україні Мустафа Левент Більген готовий лобіювати можливість відкриття Львівського аеропорту.18 січня заступник глави ОП Ростислав Шурма заявив, що Україна докладає значних зусиль для відновлення авіасполучення з Києва та Львова, яке було перерване з початком великої війни в лютому 2022 року.Згодом стало відомо, що Україна починає переговори з регуляторами США та ЄС про відкриття аеропортів. Водночас Украерорух зазначав, що повітряний простір буде відкрито відразу після завершення воєнних дій та перемоги України.2 травня міністр закордонних справ України Дмитро Кулеба заявив, що достатні засоби ППО, зокрема літаки F-16, дозволи б Україні відкрити аеропорт у Львові.Водночас речник Повітряних сил ЗСУ казав, що функціонуючий аеропорт у Львові може бути потенційною ціллю росіян, тому для його відкриття потрібно усвідомлювати усі можливі ризики.Читайте також: Відкриття аеропорту у Львові дозволить закрити небо над Україною, – голова ОВА КозицькийАвіаційна служба України готова відновити польоти на 95%, але ключовою умовою для цього залишається забезпечення безпеки пасажирів.
we.ua - Коли буде безпечно: авіакомпанія АіrВаltіс має готовий план повернення в Україну
Чи втратять заброньовані бронювання у грудні: оновлені вимоги до підприємств
Починаючи з 18 травня 2024 року, певні особи в Україні, які мають військовий обов'язок, більше не будуть звільнятися від мобілізації. Ця зміна особливо стосується чоловіків, які працевлаштувалися на підприємствах після цієї дати. Повний текст новини
we.ua - Чи втратять заброньовані бронювання у грудні: оновлені вимоги до підприємств
Розкажіть друзям про we.ua та отримайте винагороду

А Ви знаєте що на Платформі we.ua діє реферальна програма?

Ви приводите друзів та знайомих і отримуєте винагороду за їх реєстрації.

То ж, не гайте час! Розкажіть про we.ua своїм друзям, родичам та колегам. Надішліть їм своє реферальне посилання, яке легко знайти в розділі Мої друзі, та отримайте на свій бонусний рахунок додаткові надходження за кожну нову реєстрацію.

Розміщуйте своє реферальне посилання в інших соціальних мережах, в коментарях, в тематичних форумах та будь-де. Так у Вас буде більше друзів та підписників і більше бонусів на бонусному рахунку.

Ви зможете використати бонуси на додаткові послуги Платформи, а також - придбати корисні товари в нашій online-крамничці.

Детальніше про реферальну програму: https://we.ua/info/referral-program.

we.ua - Розкажіть друзям про we.ua та отримайте винагороду
ФОП із доходом $2500 в місяць сплачуватиме з нього понад 6000 грн податків. Що змінює податковий закон для айтівців
Президент підписав закон № 11416-д, який передбачає підвищення податків і внесення змін до Податкового кодексу України та інших документів. Коли починають діяти нововведення? Що саме змінює цей закон для найманих працівників, гіг-контракторів та ФОПів, а також яким може бути його вплив у довгостроковій перспективі? Нюанси та особливості податкового закону ми розібрали разом з Тарасом Маршалком, аналітиком Центру аналізу публічних фінансів та публічного управління Київської школи економіки (КSЕ). Ми також запитали, чи зможуть взяти компанії на себе податкове навантаження замість ІТ-фахівців. А для наочності розрахували суми податків для ФОПа третьої групи з доходом $2500. 🔖📌 Коли закон набере чинності 28 листопада текст закону опублікували в онлайн-версії парламентської газети «Голос України», після чого видалили. За словами голови податкового комітету Верховної Ради Данила Гетманцева, датою офіційної публікації вважатиметься 30 листопада. Тобто закон почне діяти з 1 грудня. Більшість норм у законі починають діяти наступного дня після публікації. Однак це не стосується початку сплати військового збору ФОПами — ці нововведення, згідно з чинним текстом документа, набирають чинності 1 жовтня 2024 року, тобто заднім числом. Водночас податковий комітет ВР рекомендував ухвалити зміни до закону, щоб виправити цю колізію, — тобто перенести початок дії норм з 1 жовтня 2024 на 1 січня 2025 року. Такі зміни мають бути ухвалені на найближчому пленарному тижні. Однак, поки цього не станеться, є ризик, що ФОПи-спрощенці першої та другої груп будуть змушені сплатити нові податки і за жовтень, і за листопад, і за грудень, а ФОПи третьої групи — за четвертий квартал 2024 року. 🔖📌 Що змінюється для найманих працівників Спеціалісти у штаті (тобто офіційно оформлені згідно з КЗпП) сплачуватимуть 5% військового збору (замість 1,5%). Тобто тепер з кожної тисячі гривень зарплати треба буде сплатити 50 гривень. Загальне податкове навантаження на найманих працівників становитиме 23% (18% ПДФО і 5% військового збору). До ухвалення закону було 19,5%. 22% ЄСВ із зарплати сплачує роботодавець. Умовно, якщо розробник з трудовим договором має зарплату $2500 (103 989 грн за нинішнім курсом), то з неї він сплатить 23 916 грн податків. 🔖📌 Що змінюється для ФОПів третьої групи Найімовірніше, з 1 січня 2025 року, але може бути і з 1 жовтня 2024 року, ФОПи на спрощеній системі оподаткування додатково до 5% єдиного податку (3% у разі сплати ПДВ) сплачуватимуть 1% військового збору. Сплачувати ці податки ФОПи будуть (як і до цього) за квартал, адже для них залишається квартальна звітність. Умовно, якщо розробник на третій групі ФОП отримує $2500 (103 989 грн за нинішнім курсом), то він сплатить 6239 грн (або 4160 грн, якщо сплачує ПДВ) єдиного податку та військового збору. 🔖📌 Що змінюється для гіг-контракторів Військовий збір зріс і для гіг-контракторів — 5% замість 1,5%. Загальне податкове навантаження на цю категорію — 10% (5% ПДФО і 5% військового збору). 22% ЄСВ за гіг-контракторів також сплачує роботодавець. Умовно, якщо розробник на гіг-контракті має зарплату $2500 (103 989 грн за нинішнім курсом), то з цього доходу він сплатить 10 399 грн податків. Тарас Маршалок аналітик Центру аналізу публічних фінансів та публічного управління КSЕ «На мою думку, найвигіднішою формою стане спрощена система оподаткування. Ймовірно, що певна кількість найманих працівників і гіг-контракторів будуть вважати за доцільне змінити статус на ФОПа-спрощенця, де умови оподаткування поки що видаються найбільш вигідними». Нагадаємо, що про недоліки податкового закону та велику різницю в навантаженні на ФОПів і найманих працівників раніше говорили директорка асоціації ІТ Ukrаіnе Марія Шевчук та старший економіст Центру економічної стратегії Юрій Гайдай. 🔖📌 Які зміни у звітності Є нововведення і щодо адміністрування податків. Відтепер податкові агенти (юридичні чи фізичні особи, які наймають працівників) повинні подавати податковий розрахунок доходів, сум отриманого податку та єдиного соціального внеску щомісячно, а не щоквартально, як було раніше. Ці нововведення не стосуються ФОПів, а лише роботодавців, які використовують найману робочу силу і звітуються про нараховану таким працівникам зарплату. 🔖📌 Коли ФОПам третьої групи сплачувати військовий збір Військовий збір потрібно сплачувати упродовж 10 календарних днів після кінцевого терміну подання декларації за квартал (наприклад, за перший квартал 2025 року крайній термін подачі декларації — 10 травня 2025 року, а сплати збору — 20 травня 2025 року). Суми військового збору відображатимуться у декларації платника єдиного податку. За порушення правил сплати військового збору є відповідальність. 5% від суми податкового боргу (якщо сплату протерміновано до 30 календарних днів включно) або 10% від суми податкового боргу (якщо сплату протерміновано більше ніж на 30 календарних днів). 🔖📌 Що змінюється для компаній-резидентів Дія Сіty Ухвалення закону фактично нічого не змінює для юридичних осіб (у тому числі й для компаній-резидентів Дія Сіty), адже податкове навантаження збільшиться саме для найманих працівників, фізичних осіб-підприємців, а також фахівців, які працюють за гіг-контрактами. Водночас для компаній діятимуть нововведення щодо періодів подання звітності: квартальний змінюється на місячний. Тарас Маршалок аналітик Центру аналізу публічних фінансів та публічного управління КSЕ «Компанія не зможе взяти на себе податкове навантаження за своїх співробітників чи найманих працівників. Адже якщо ми говоримо про військовий збір та ПДФО, то ці податки утримуються з доходу, а не нараховуються на нього. У цьому принципова різниця. Водночас може бути проста домовленість. Наприклад, коли ІТ-спеціаліст хоче отримати конкретну зарплату, тоді роботодавець може нарахувати її такою, щоб після вирахування всіх податків (військовий збір і ПДФО) фахівець отримав саме бажану суму». 📌 Яким може бути вплив на економіку та бізнес Податкові зміни мають допомогти наповнити державний бюджет в умовах воєнного стану. Зокрема, очікують 126,7 млрд грн доходів до держбюджету у 2025 році. Тарас Маршалок аналітик Центру аналізу публічних фінансів та публічного управління КSЕ «Водночас збільшення податкового навантаження в умовах економічної нестабільності може негативно вплинути на підприємницьку активність і платоспроможність громадян. Це суперечить принципам економічної доцільності. Такі зміни можуть створити додатковий фінансовий тягар на малий і середній бізнес, зменшуючи їхні доходи та конкурентоспроможність. Збільшення податкового навантаження на зарплати може призвести до скорочення робочих місць або переходу частини заробітних плат у тіньовий сектор. Ефект від цих нововведень може бути й негативним — зменшення податкових надходжень до бюджетів у довгостроковій перспективі. Дискусійним питанням є і скорочення періодів звітування. Це може ускладнити адміністративні процеси для роботодавців та додати додаткові операційні витрати».
we.ua - ФОП із доходом $2500 в місяць сплачуватиме з нього понад 6000 грн податків. Що змінює податковий закон для айтівців
Тепло чи люті морози і сніг: якою буде погода взимку – інтерв'ю з синоптикинею Укргідрометцентру
Цього року в Україні спостерігалася аномально тепла погода. Температурні рекорди фіксували навіть взимку. Зокрема, у лютому у Львові було майже +18 градусів. А метеорологічне літо почалося в середині травня й подекуди тривало близько 180 днів. Однак, у листопаді частину України вже засипало снігом і посилився мороз. До зими залишилися лічені дні. Повний текст новини
we.ua - Тепло чи люті морози і сніг: якою буде погода взимку – інтерв'ю з синоптикинею Укргідрометцентру
Бронювання працевлаштованих після 18 травня. В Мінекономіки пояснили, як правильно розрахувати квоти для критичних підприємств
У відомстві першої віцепрем'єрки Юлії Свириденко спростували твердження, розповсюджених раніше у медіа про неможливість отримати бронювання працівникам, які влаштувалися на критично важливе підприємство після 18-го травня.
we.ua - Бронювання працевлаштованих після 18 травня. В Мінекономіки пояснили, як правильно розрахувати квоти для критичних підприємств
Бронювання від мобілізації з 1 грудня: юрист розповів про 18 травня і помилку нардепа (відео)
Народний депутат Богдан Кицак помилився, коли говорив, що не отримають або втрать бронь громадяни, які прийшли на критично-важливе підприємство після 18 травня, свідчить заява юриста. Він пояснив, на що насправді звертають увагу урядовці.
we.ua - Бронювання від мобілізації з 1 грудня: юрист розповів про 18 травня і помилку нардепа (відео)
Чи втратять можливість бронювання працівники, які працевлаштовані після 18 травня: Мінекономіки пояснило
Чи втратять можливість бронювання працівники, які працевлаштовані після 18 травня: Мінекономіки пояснилоМінекономіки спростувало чутки про вплив дати працевлаштування на можливість бронювання від мобілізації. Критичність підприємства та зарплата від 20 тис. грн - єдині обов'язкові критерії для отримання відстрочки.
we.ua - Чи втратять можливість бронювання працівники, які працевлаштовані після 18 травня: Мінекономіки пояснило
"Тільки трохи крові": Ф'юрі пригадав поєдинок з Усиком, який закінчився нокдауном (відео)
Чемпіон WВА, WВС, WВО та ІВО у надважкій вазі Олександр Усик до крові розбив обличчя Тайсону Ф'юрі під час поєдинку 18 травня. Але ніс боксера залишився цілим.
we.ua - Тільки трохи крові: Ф'юрі пригадав поєдинок з Усиком, який закінчився нокдауном (відео)
Зміна даних у реєстрі Оберіг, перехід на нові повістки і чи можна стати на облік без ТЦК
DОU поспілкувався із заступницею міністра оборони з питань цифровізації Катериною Черногоренко та з’ясував деталі про законодавчі зміни та майбутні плани, які стосуються реєстру «Оберіг», повісток і відстрочок у «Резерв+». Які нові правила діють щодо вручення повісток, як Нацполіція взаємодіятиме з реєстром «Оберіг», що це означає для військовозобов’язаних, які порушують військовий облік, і чи буде функціональність, щоб продовжити надану відстрочку — у матеріалі. З ключового: Приблизно третина розісланих повісток сформовані через «Оберіг»У людини є три дні, щоб відреагувати на рекомендований лист з повісткоюВ реєстрі «Оберіг» зібрана базова інформація про 98% чинних військовозобов’язанихУ реєстрі з’являться люди після 25 років, які ніколи не відвідували ТЦКВійськовозобов’язані від 16 до 25 років ставляться на облік автоматично, без відвідування ТЦК і без ВЛКУ Резерв+ можна буде виправити ПІБ, дату народження, ІПН Читайте докладний експлейнер У реєстрі Оберіг є персональні та службові дані про всіх військовозобов’язаних українців від 16 до 60 років. Передусім «Оберіг» наповнюється інформацією, зібраною працівниками ТЦК та СП. Оператори ТЦК вносять дані, які містилися в паперових картках, а також ті, які повідомляє людина, коли приходить до територіального центру. Далі через взаємодію з державними реєстрами ця інформація верифікується. Якщо в людини змінилися дані, певна інформація може автоматично оновитися в реєстрі — завдяки взаємодії різних інформаційних ресурсів органів влади. А деяка інформація з’являється тільки після того, як оператор ТЦК внесе її вручну. «Більшість даних з’являються шляхом інформаційного обміну. А оператор може цей обмін ініціювати», — зауважили DОU в Міноборони. У будь-якому разі це не звільняє людину від обов’язку особисто повідомляти ТЦК та СП про зміну даних. Як працює обмін даними Оберегу з іншими державними реєстрамиПередавання даних між реєстрами зроблено на базі системи інтероперабельності «Трембіта», вона є основою побудови інформаційних взаємодій між реєстрами в Україні. Щоб ця взаємодія відбувалась, як правило, на стороні «Оберегу» будуються вебклієнти, а на стороні державних реєстрів — вебсервіси. Взаємодія сервісу і клієнта дає змогу передавати інформацію через «Трембіту» з одного реєстру в інший шляхом запиту.«Трембіта» забезпечує цілісність даних, які бігають між реєстрами, їхню однозначну верифікованість, а також юридичну значущість. По дорозі між двома шлюзами ця інформація шифрується. Перед тим як інформація по «Трембіті» піде від одного шлюзу безпечного обміну до іншого, вона проходить кілька етапів з одного контуру в інший, потім вебклієнт надсилає запит та отримує відповідь, а тоді у зворотному боці через всі налаштування безпеки воно проходить назад до оператора.Тобто відомості з реєстрів отримуються за запитом. Оператор в ТЦК не матиме безпосереднього доступу до ЄДЕБО, ДРФО, ДРАЦС. Він отримає відповідь на запит, формат і структура якого визначені юридично. 🟢 «Оберіг» і зміна даних З 18 травня 2024 року людина може переглянути, які дані про неї є в реєстрі «Оберіг». Зокрема, через застосунок «Резерв+» підтягується: прізвище, ім’я, по батькові;дата народження;індивідуальний податковий номер;інформація про дату оновлення даних;відомості про бронювання та відстрочку, якщо вони є;дата проходження медкомісії та придатність/непридатність;військово-облікова спеціальність тощо. Якщо дані в реєстрі некоректні, людині треба особисто звертатися у ТЦК, де вона стоїть на обліку. Для безпеки та цілісності реєстру кожен ТЦК має доступ тільки до тих даних, які стосуються його обліку. Тобто якщо людина стоїть на обліку в київському центрі комплектування, то, для прикладу, у львівському ТЦК оператор не зможе внести про неї інформацію. При цьому через «Резерв+» можливо самостійно уточнити лише номер телефону, електронну скриньку та фактичну адресу. Та у 2025 році у застосунку з’явиться функціональність для виправлення даних у реєстрі «Оберіг» на основі інформації з інших реєстрів, розповіла DОU Катерина Черногоренко. Насамперед з’явиться можливість виправити ПІБ, дату народження, ІПН (реєстраційний номер облікової картки платника податків), інформацію про освіту. Це, за словами заступниці міністра оборони, основоположні дані, від яких залежить верифікація людини, щоб вона могла отримати електронний військово-обліковий документ, відстрочку та інші послуги в «Резерв+». Якщо людина не зареєстрована в застосунку «Резерв+», вона теж може дізнатися, які відомості про неї є в реєстрі «Оберіг». Зокрема, отримати витяг з інформацією через «Дію». 🟢 «Оберіг» і повістки У липні 2024 року уряд ухвалив постанову, за якою ТЦК став формувати і друкувати повістки за допомогою електронного реєстру «Оберіг» і підписувати їх кваліфікованим електронним підписом. Катерина Черногоренко повідомила DОU, що приблизно третина розісланих наразі повісток — це повістки нового зразка з QR-кодом. І їх ставатиме більше. «Нині ми посеред перехідного етапу, коли застарілі повістки з мокрою печаткою та підписом від руки ще діють на рівні з повістками з QR-кодом і електронним підписом. Ми рухаємось до повного переходу на повістки нового зразка», — зауважила заступниця міністра оборони. У листопаді прем’єр-міністр України Денис Шмигаль заявив, що 98% повісток, сформованих через «Оберіг» і розісланих за останні два місяці, були адресовані безробітним або тим, хто працює неофіційно. Критерії, за якими повістки формуються через «Оберіг», надає Генеральний штаб ЗСУ. У реєстрі «Оберіг» є окреме поле про повістки — коли вона була вручена людині та який статус. На запитання, чи з’явиться ця інформація у «Резерв+», Катерина Черногоренко зауважила: «Наразі таку функціональність не розробляємо. Але аналізуємо потреби користувачів і перевіряємо, чи цей статус у застосунку є затребуваним». Три дні, щоб відреагувати на повістку З травня 2024 року повістки дозволили надсилати людям рекомендованими листами (є трекінг-номер, за яким можна її відстежити). А з жовтня, відповідно до законодавчих змін, рекомендовані листи з позначками «Повістка ТЦК», «Вручити особисто» адресатам мають вручати особисто. При цьому, якщо за вказаною у листі адресою людини немає, працівник пошти телефонує їй та/або вкладає в абонентську скриньку повідомлення, що надійшов рекомендований лист із позначкою «Повістка ТЦК». У людини є три робочі дні після інформування, щоб забрати рекомендований лист, інакше працівник пошти робить позначку «адресат відсутній за зазначеною адресою», засвідчує її своїм підписом і не пізніше ніж протягом наступного робочого дня повертає лист до ТЦК. Також якщо людина відмовляється засвідчити своїм підписом відмову від одержання рекомендованого листа з позначками «Судова повістка», «Повістка ТЦК», працівник пошти робить позначку «Адресат відмовився». І так само не пізніше ніж протягом наступного робочого дня повертає лист ТЦК. Після цього ТЦК може винести постанову про штраф від 17 до 25,5 тисяч грн. Нагадаємо, що належним підтвердженням і датою оповіщення про виклик у ТЦК є (пункт 41 постанови № 560)день отримання такого поштового відправлення особою, що підтверджується інформацією та/або документами від поштового оператора;день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи про відсутність особи за адресою місця проживання, повідомленою цією особою ТЦК під час уточнення своїх облікових даних;день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати поштове відправлення чи про відсутність особи за адресою задекларованого/зареєстрованого місця проживання в установленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила ТЦК іншої адреси місця проживання. Докладно про штрафи та відповідальність за порушення військового обліку ми розповідали в експлейнері. Крім того, у «Резерв+» хочуть додати функціональність для сплати штрафів за порушення правил військового обліку. За словами Катерини Черногоренко, для цього є технічна можливість, а також законопроєкт, за яким якщо людина добровільно оплачує квитанцію, то отримує 50% знижки на штраф. 🟢 «Оберіг» і Нацполіція За новими правилами, які діють від кінця жовтня, Нацполіція обмінюватиметься даними з реєстром «Оберіг». Як зазначено на сайті Міноборони, поліція зможе оперативно отримувати дані про порушників і передавати їх до найближчих ТЦК або органів СБУ. Якщо електронна передача буде технічно неможлива, передбачено альтернативні способи звернення до поліції, зокрема в паперовій формі. Ми розпитали Катерину Черногоренко, як це відбуватиметься на практиці. За словами заступниці міністра оборони, Національна поліція не має доступу до реєстру Оберіг. Ключове нововведення постанови — це перехід на електронну взаємодію між реєстром і Єдиною інформаційною системою МВС. Якщо людина порушила правила військового обліку чи законодавство про мобілізаційну підготовку та не прийшла до ТЦК для розгляду адміністративної справи, раніше в ТЦК формували по цій людині паперовий документ — додаток 20. Його відсилали до Нацполіції в паперовому або відсканованому вигляді. І далі поліція з’ясовувала, де людина може перебувати, щоб затримати її і доставити в ТЦК. «Цифровізація не розширює нічиї повноваження, а лиш оптимізує спільну роботу. Паперові дані надсилались до Нацполіції довше та у відносно довільній формі. Наприклад, списком порушників замість індивідуальної інформації про кожного. Це ускладнювало роботу», — коментує Катерина Черногоренко. За новим алгоритмом керівник ТЦК формує електронний пакет даних за допомогою реєстру. Цей пакет даних завіряється кваліфікованим електронним підписом і відправляється через «Трембіту» та Єдину інформаційну систему МВС до Нацполіції. Або, наприклад, якщо повістка сформована автоматично і людина була оповіщена правильно, але не прийшла за повісткою — у таких випадках протягом трьох днів автоматично формується постанова про розшук з підписом начальника ТЦК і дані передаються до Національної поліції. Електронний пакет містить усі ті дані, що й додаток 20. Це ПІБ, дата народження, адреса задекларованого / зареєстрованого місця проживання, підстава (порушення правил військового обліку, порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку і мобілізацію). Також електронний пакет може містити інші дані, які є в реєстрі «Оберіг» на момент звернення — номер телефону, імейл, місце роботи тощо. Тобто дані, передбачені цим законом. Якщо в ТЦК немає технічної можливості надсилати електронні дані, він передає їх до Нацполіції в паперовій формі. Тоді діє стара процедура, формується додаток 20. «Тепер Нацполіція матиме зручний доступ до впорядкованого набору даних щодо кожної людини, яка порушила законодавство. Більше не треба витрачати час на паперову роботу, шукати й синхронізувати інформацію. Розв’язання питань порушення обліку значно пришвидшиться», — підсумували в Міноборони. Водночас наразі у «Резерв+» є сповіщення про порушення військового обліку, однак немає пояснення, у чому причина — проігнорована повістка, неправильно вказане місце проживання. За словами Черногоренко, незабаром у «Резерв+» з’явиться ця інформація — оператори ТЦК при внесенні сповіщення про порушення обліку обов’язково зазначатимуть причину. 🟢 Чи можна стати на облік без відвідування ТЦК Постановою 932 «Оберіг» стали наповнювати даними про чоловіків 16–60 років. Раніше реєстр не «бачив» інформації про тих, хто ніколи не ставав на військовий облік і не відвідував ТЦК. Але тепер це зміниться, оскільки налагодили обмін даними між реєстром «Оберіг», Єдиним демографічним реєстром і системою Державної міграційної служби. Також чоловіків 16–25 років, відповідно до експериментального проєкту, ставлять на облік автоматично, у них немає потреби звертатися до ТЦК і проходити медогляд. Уже зараз люди від 18 років можуть згенерувати військово-обліковий документ у мобільному застосунку «Резерв+». На запитання, чому проєкт є «експериментальним», Катерина Черногоренко уточнила DОU, цей формат дає змогу врегульовувати процеси, недостатньо враховані законодавством. Для чого ухвалили проєкт: Щоб безбар’єрно поставити на облік чоловіків, які перебувають за кордоном. Щоб вони автоматично не стали порушниками лише через неможливість приїхати в Україну.Розвантажити ТЦК. Чоловіки 16–25 років не підлягають призову без їхньої згоди — тож зусилля ТЦК хочуть зосередити на завданнях мобілізації. Автоматичне взяття на облік чоловіків 16–25 років триватиме протягом року. Після цього цифрова команда Міноборони підготує звіт, і якщо результат буде позитивним, врегулює процес законодавчо. Відповідно до документа, якщо чоловіки 16–25 років мають інвалідність чи тяжкі захворювання, вони повинні подати документи про це на розгляд військово-лікарської комісії. Зокрема, авторизуватись у застосунку «Резерв+» і подивитися, в якому ТЦК перебуває на обліку. Тоді зателефонувати у свій ТЦК і запитати, чи треба принести документи. Але на час воєнного стану призов на строкову військову службу не проводять. Людину не будуть мобілізовувати, тому немає відповідного обов’язку, кажуть у Міноборони. Що з військовозобов’язаними від 25 років Згідно з експериментальним проєктом, на облік ставитимуть загалом чоловіків 16–60 років. «Для військовозобов’язаних до 60 років автоматичної процедури поки що немає. Наразі чоловіки, яким виповнилося 25 років, мають стати на облік особисто, тобто прийти до ТЦК за місцем реєстрації, де працівник внесе дані вручну. Дистанційно вони можуть лише оновити облікові дані. Технічно ми готові взятися за втілення автоматичної постановки на облік всіх військовозобов’язаних. Але для цього мають бути розроблені законодавчі підстави», — зауважила DОU Катерина Черногоренко. 🟢 «Оберіг» і відстрочки З 9 листопада в застосунку «Резерв+» можна оформити відстрочку онлайн. Однак нині це доступно лише деяким категоріям військовозобов’язаних. Зокрема: людям з інвалідністю, які мають актуальне пенсійне посвідчення;студентам, аспірантам і докторантам, які навчаються на денній або дуальній формі і здобувають послідовну освіту;багатодітним батькам, які мають трьох і більше неповнолітніх дітей в одному шлюбі. У Міноборони зауважують, що людині не потрібно додатково завантажувати документи, які будуть підтверджувати право на звільнення від призову. Ці дані Резерв+ перевіряє через інші реєстри, які взаємодіють з «Оберегом». Коли відстрочку підтвердять, військовозобов’язаний отримає сповіщення у застосунку. Новий статус одразу зʼявиться і в електронному військово-обліковому документі. Термін дії відстрочки — три місяці. Чи буде функціональність, щоб продовжити надану відстрочку. Як пояснила DОU Катерина Черногоренко, вони ще визначаються, чи буде це відбуватись автоматично (і людина отримуватиме рush-сповіщення про продовження відстрочки). Чи все-таки треба буде зайти застосунок та оновити статус відстрочки у кілька кліків. Однак схиляються до другого варіанту. Бо є випадки, коли людина не хоче продовжувати відстрочку або хоче змінити підставу відстрочки на іншу. 🟢 Який актуальний статус реєстру «Оберіг» має обмін з 14 інформаційно-комунікаційними системами (ІКС), до яких входять і реєстри, і різні способи взаємодії. До них належать Реєстр платників податків, реєстри Міносвіти, Мінсоцполітики, Державної реєстрації актів цивільного стану, Єдиний реєстр судових рішень, взаємодії з Державною прикордонною службою (дані про перетин кордону), Державною міграційною службою (паспортні дані), інформаційні системи Нацполіції, МВС тощо. За рік наповнення «Оберегу» зросло з 30% до 98%. Як пояснила DОU Катерина Черногоренко, це означає, що в реєстрі зібрана базова інформація про 98% чинних військовозобов’язаних. І додає, що це стало можливим завдяки роботі операторів ТЦК, які вносили ці дані вручну, і взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами — Державної міграційної служби, Міністерства юстиції, Державної прикордонної служби, Державної податкової служби. Які реєстри планують підключати далі. Як зауважили в Міноборони, планують обмін ще із 7 реєстрами. Наприклад, з реєстром боржників. Щоб упевнитись, що багатодітний батько, який має дітей з різних шлюбів, не має заборгованості у сплаті аліментів. І надати йому відстрочку онлайн. Ще приєднають базу даних МВС про зниклих безвісти — щоб таким людям не надходили повістки; Єдиний державний реєстр транспортних засобів, реєстр володіння зброєю. Оновлення від 21.11. Прибрали інформацію про те, що варто звернутися до технічної підтримки, якщо застосунок Резерв+ не може знайти дані про військовозобов’язаного в контексті відстрочки. Технічна команда за це не відповідає. Людині варто звернутися до ТЦК, де вона стоїть на обліку.
we.ua - Зміна даних у реєстрі Оберіг, перехід на нові повістки і чи можна стати на облік без ТЦК
Бронювання від мобілізації 2024: чи отримають бронь ті, хто влаштувався після 18 травня
Вже наприкінці тижня відновлять процес бронювання за новими правилами. У Мінекономіки пояснили, яке значення для процедури має дата 18 травня 2024 року.
we.ua - Бронювання від мобілізації 2024: чи отримають бронь ті, хто влаштувався після 18 травня
Можуть бути заброньовані за загальним порядком – в Мінекономіки спростували заяву нардепа
Зокрема, працевлаштовані після 18 травня 2024 року, можуть бути заброньовані за загальним порядком
we.ua - Можуть бути заброньовані за загальним порядком –  в Мінекономіки спростували заяву нардепа
Чи втратять бронь від мобілізації працевлаштовані після 18 травня: що кажуть в Мінекономіки
Працівники критично важливих підприємств, які були працевлаштовані вже після 18 травня 2024 року, матимуть змогу отримати бронювання від мобілізації. Це відбудеться за загальним порядком. Повний текст новини
we.ua - Чи втратять бронь від мобілізації працевлаштовані після 18 травня: що кажуть в Мінекономіки
Чи втратять бронь від мобілізації працевлаштовані після 18 травня 2024 року: відповідь Мінекономіки
Працівники критично важливих підприємств, які були працевлаштовані після 18 травня 2024 року, зможуть отримати бронювання від мобілізації. Це відбудеться за загальним порядком.
we.ua - Чи втратять бронь від мобілізації працевлаштовані після 18 травня 2024 року: відповідь Мінекономіки
Бронювання військовозобов’язаних: тих, хто працює на підприємстві менше ніж пів року, не позбавлять права на перебронювання
Працівники критично важливих підприємств, які були працевлаштовані після 18 травня 2024 року, зможуть отримати бронювання від мобілізації. Це відбудеться за загальним порядком. Тhе роst Бронювання військовозобов’язаних: тих, хто працює на підприємстві менше ніж пів року, не позбавлять права на перебронювання fіrst арреаrеd оn Межа. Новини України..
we.ua - Бронювання військовозобов’язаних: тих, хто працює на підприємстві менше ніж пів року, не позбавлять права на перебронювання
Бронювання військовозобов’язаних: після 18 травня 2024 року працівники не позбавляються права на перебронювання
Працівники критично важливих підприємств, які були працевлаштовані після 18 травня 2024 року, зможуть отримати бронювання від мобілізації. Це відбудеться за загальним порядком. Тhе роst Бронювання військовозобов’язаних: після 18 травня 2024 року працівники не позбавляються права на перебронювання fіrst арреаrеd оn Межа. Новини України..
we.ua - Бронювання військовозобов’язаних: після 18 травня 2024 року працівники не позбавляються права на перебронювання
Бронювання за новим порядком — роз’яснення від Мінекономіки
Військовозобов'язані працівники, які працевлаштувалися після 18 травня 2024 року, можуть бути заброньовані за загальним порядком, як і інші.
we.ua - Бронювання за новим порядком — роз’яснення від Мінекономіки
Частина військовозобовʼязаних може втратити право на бронювання – нардеп. Що кажуть у Мінекономіки (оновлено)
Значна частина українців можуть втратити право бути заброньованими через нову постанову Кабінету міністрів. Ідеться про військовозобовʼязаних, які працевлаштувалися після 18 травня 2024 року, розповідали у ВР. У Мінекономіки спростували таку інформацію. Тhе роst Частина військовозобовʼязаних може втратити право на бронювання – нардеп. Що кажуть у Мінекономіки (оновлено) fіrst арреаrеd оn МС.tоdаy.
we.ua - Частина військовозобовʼязаних може втратити право на бронювання – нардеп. Що кажуть у Мінекономіки (оновлено)

What is wrong with this post?