Search trend "alaska"

Sign up, for leave a comments and likes
Рубрика on rubryka.com
Трамп і путін почали перемовини у форматі “три на три”: перші подробиці
Президент США розпочав двосторонню зустріч із російським лідером Путіним на авіабазі Елмендорф-Річардсон в Анкориджі, Аляска. Про це повідомляє Рубрика, посилаючись на трансляцію зустрічі. Трамп і Путін зустрічаються в спеціально обладнаному приміщенні, їхні стільці розставлені біля банеру Alaska 2025 та Pursuing Peace (Прагнення до миру – ред.). На зустрічі з американської сторони присутні держсекретар США Марко Рубіо та […] The post Трамп і путін почали перемовини у форматі “три на три”: перші подробиці appeared first on Рубрика.
Трамп і путін почали перемовини у форматі “три на три”: перші подробиці
Громадське радіо on hromadske.radio
Трамп прибув на Аляску для зустрічі з Путіним
Президентський літак з Дональдом Трампом на борту прибув на Аляску, де має відбутися його зустріч з Путіним. Про це повідомляє Укрінформ із посиланням на власного кореспондента. На аеродромі, куди прибув американський Борт №1 встановили п’єдестал з червоною доріжкою з написом Alaska 2025. Очікується, що заходи, пов’язані із самітом за участі Трампа та Путіна розпочнуться об... Запис Трамп прибув на Аляску для зустрічі з Путіним спершу з'явиться на Громадське радіо.
Трамп прибув на Аляску для зустрічі з Путіним
Українські Національні Новини on unn.ua
Червона доріжка з винищувачами по боках очікує прибуття путіна та Трампа на Аляску
Червона доріжка з винищувачами по боках очікує прибуття путіна та Трампа на АляскуНа авіабазі Елмендорф на Алясці підготовлено сцену для прибуття Дональда Трампа та володимира путіна. Червона доріжка веде до платформи "ALASKA 2025" у супроводі винищувачів F-22 Raptor.
Червона доріжка з винищувачами по боках очікує прибуття путіна та Трампа на Аляску
ШоТам on shotam.info
На Алясці перед зустріччю Трампа і Путіна відбувся мітинг на підтримку України (ФОТО)
The post На Алясці перед зустріччю Трампа і Путіна відбувся мітинг на підтримку України (ФОТО) appeared first on #ШоТам. У Анкориджі 14 серпня кілька сотень людей зібралися на перехресті Seward Highway та Northern Lights Boulevard, щоб висловити підтримку Україні та засудити дії росії. Про це повідомили у виданні Anchorage Daily News. Учасники тримали українські прапори та плакати з написами англійською: «Alaska stands with Ukraine» («Аляска підтримує Україну»), «Russia, get out of Ukraine» та «Putin […]
На Алясці перед зустріччю Трампа і Путіна відбувся мітинг на підтримку України (ФОТО)
24 Канал on 24tv.ua
"Руки геть!": на Алясці пройшов мітинг проти саміту Путіна і Трампа – кадри з Анкориджа
У місті Анкоридж, що на Алясці, має пройти зустріч Путіна і Трампа. 14 серпня на вулицях міста відбувся мітинг на підтримку України та проти прильоту російського диктатора до США, організований громадською організацією Stand Up Alaska. Повний текст новини
Sprava Hromad on we.ua
Public organization «Sprava Hromad»
The Mission of «Sprava Hromad»is the support of our army. The key to victory at the front is the support of the army in the rear! Now again, as in 2014, the army needs our unity in matters of aid!Starting with basic things like clothing, and ending with high-precision equipment, such as optical-radio-electronic surveillance complexes, our community buys and supplies the troops with everything they need, which forms a new, more advanced army! In this process, we, Public Affairs, take over all the routine processes from "understanding what the military needs to beat the enemy" and ending with handing him the keys to the dream equipment! However, we can overcome this path only under one condition: only together with you!
we.ua - Public organization «Sprava Hromad»
Texty.org.ua on texty.org.ua
На Алясці перед зустріччю Трампа і Путіна відбудуться акції на підтримку України (ФОТО, ВІДЕО)
Напередодні зустрічі Трампа і Путіна на Алясці відбудуться дводенні акції протесту. Активісти, об'єднані слоганом «Аляска підтримує Україну», виступатимуть проти візиту "воєнного злочинця" Путіна на американську землю, як повідомила виконавча директорка Stand UP Alaska Ерін Джекскон-Гілл.
На Алясці перед зустріччю Трампа і Путіна відбудуться акції на підтримку України (ФОТО, ВІДЕО)
Еспресо on espreso.tv
Чому Трамп і Путін зустрічаються на Алясці: де тут символізм та які ризики для України. Пояснюємо
Дехто називає цю подію потенційно ключовою для припинення російсько-української війни, інші ж кажуть, що це лише політичний театр, який може ще більше затягнути конфлікт і в підсумку легітимізувати агресію Росії. У будь-якому випадку місце зустрічі – Аляска – точно не випадкове: воно має історичне, символічне та геополітичне значення. Еспресо пояснить до чого тут Аляска і що ця зустріч може означати для України та світу.Коротка історія Аляски: від корінних народів до російсько-американської угодиприрода Аляски, фото: вікіпедія Аляска – суворий край із холодним кліматом, де тисячоліттями жили корінні народи, такі як інуїти, алеути, тлінгіти та атабаски. Ці спільноти навчалися адаптуватися до екстремальних умов. Їхнє життя було тісно пов’язане з природою, а чисельність населення залишалася завжди невеликою через кліматичні умови.Однак все змінилося 300 років тому через росіян. У XVIII столітті Аляска привернула увагу Російської імперії, чиї купці дійшли до східної межі Азії і почала задивлятися за Берингову протоку. Російські дослідники, зокрема Григорій Шеліхов, почали активно освоювати регіон у 1780-х роках, створюючи торговельні пости для видобутку хутра. Так виникла російсько-американська компанія, яка займалася видобутком та торгівлею хутром на Алясці (через неї було майже повністю знищено каланів, морських видр, які тепер під загрозою зникнення). російське поселення на Алясці на початку ХІХ століття, фото: вікіпедія Та за сотню років перебування на американській землі російська присутність завжди була обмеженою. На піку колонізації на Алясці проживало менше тисячі росіян, переважно купців і колоністів. Російська імперія не мала ресурсів для повноцінного освоєння Сибіру та Далекого Сходу, а не те що Аляски, яка залишалася віддаленим, нерозвиненим і малолюдним велетенським форпостом (її площа - як половина сучасної Індії).До середини XIX століття Росія зіткнулася з великими фінансовими труднощами після поразки у Кримській війні. Тоді росіяни гостро розуміли, що можуть легко втратити Аляску у випадку нового конфлікту, тому вирішили продати край. Насправді продаж міг відбутися навіть на 10 років раніше, однак громадянська війна у США затягнула процес, який завершився у 1867 році, коли цар Олександр ІІ погодився продати Аляску Сполученим Штатам за 7,2 мільйона доларів (приблизно 200 млн у сучасних цінах, а за такі гроші зараз продають топових футболістів, а не те, що країни). Хоча ця угода, відома як "покупка Аляски" (Alaska Purchase), викликала й певний скептицизм у США. Бо багато хто вважав її марнотратством, називаючи Аляску "крижаною пустелею Сьюарда" (на честь держсекретаря Вільяма Сьюарда, який наполягав на купівлі). Американська влада бачила стратегічний потенціал в регіоні: контроль над північною частиною Тихого океану, доступ до ресурсів і запобігання експансії інших держав, зокрема Британії, яка володіла Канадою. Підписання договору про купівлю Аляски в 1867 році, фото: вікіпедія У підсумку для США покупка стала надзвичайно вигідною економічною угодою. Бо на додачу до всього Аляска ще й відкрила доступ до нового золота (Клондайкська золоторушна лихоманка 1890-х), нафти (родовища Прадхо-Бей) і стратегічного розташування в Арктиці. Хоча американцям знадобилося майже сто років, щоб інтегрувати таку велику територію у свою країну, бо лише у 1959 році Аляска повноцінно стала штатом США. Аляска для росіян: міф про "втрачену землю" і безпека ПутінаДля сучасної Росії Аляска залишається символом "втраченої території", як і Україна, Балтія, Молдова, Фінляндія, Польща, Східна Німеччина, Центральна Азія тощо. Російська пропаганда періодично піднімає тему "повернення Аляски", стверджуючи, що угода 1867 року була несправедливою чи тимчасовою. Ці наративи не мають юридичної основи, але використовуються для розпалювання імперських настроїв населення. Особливо ця думка стала популяризуватися після початку російської агресії в Україні. Наприклад, у 2014 році, після анексії Криму, російські політики, зокрема Володимир Жириновський, публічно заявляли, що Аляска належить Росії. А після повномасштабного вторгнення, у Росії навіть з’явилися плакати про те, що "Аляска наша". Тоді голова держдуми В'ячеслав Володін заговорив про "повернення Аляски" у відповідь на арешт російських активів американцями. плакати, які з'явилися в РФ в середині 2022 року, фото: соцмережі Тому немає нічого дивного в тому, що Путін погодився на зустріч із Трампом саме на Алясці. Бо крім очевидної причини, пов’язаної з Міжнародним кримінальним судом, який ще у 2023 році видав ордер на арешт диктатора Кремля (США не є членом МКС), є ще символічна перемога для пропаганди. Ніхто до Путіна з лідерів Російської імперії, СРСР чи РФ фізично ніколи не був на Алясці, яку росіяни продовжують інтерпретувати як свою "історичну територію". Навіть сам Трамп під час своєї пресконференції у понеділок, 11 серпня, двічі сплутав і сказав, що "їде у Росію" на зустріч із Путіним. Однак реальна присутність росіян на Алясці мінімальна: за даними перепису США, менш як 1% населення Аляски (приблизно 6,5 тис. осіб із 730,000) ідентифікують себе як особи російського походження. Більшість із них – нащадки пізніших емігрантів із СРСР чи РФ, а не прямих колоністів, яких ще царська Росія туди завезла. Крім цього не варто забувати, що Путін, якому приписують численні бункери, двійників та надзвичайні заходи безпеки під час його взаємодії з населенням, просто банально боїться за своє життя. Тому не дивно, як пише CNN, що зустріч відбудеться на американській військовій базі Елмендорф–Річардсон на північній околиці Анкориджа через наполягання російської сторони, яка переживає за безпеку свого лідера. Власне, як раніше зазначив помічник Путіна Юрій Ушаков, вибір Аляски є "логічним місцем" і пояснюється географічною близькістю до Росії. Берингове море розділяє Аляску та Чукотку лише 86 кілометрами. Тобто для Путіна це зручна локація, яка мінімізує ризики далеких закордонних перельотів, особливо на тлі атак українських дронів. Одним словом Анкоридж – це географічно півдороги між Вашингтоном і Москвою, адже обом лідерам доведеться подолати близько 6 тис. кілометрів. Зустрічі Трампа і Путіна: історія без дипломатичних проривівПутін і Трамп, фото: Getty Images Це буде далеко не перша особиста зустріч Трампа і Путіна. Раніше Трамп зустрічався з лідером Кремля кілька разів, але найбільш пам’ятні моменти сталися у 2017 році на саміті G20 у Гамбурзі та у 2018 році в Гельсінкі. Тоді обидві зустрічі не принесли значних результатів: у Гамбурзі обговорювалися Сирія та кібербезпека, але без конкретних угод, а в Гельсінкі Трамп викликав критику західної громадськості за надмірну дружелюбність до Путіна на тлі розслідування російського втручання у вибори США 2016 року. Тому ці зустрічі більше слугували для піару, ніж для реальних змін у двосторонніх відносинах чи глобальній політиці. Цілком можливо, що Путін хоче повторити такий сценарій – фотографії та відео рукостискання, посмішки, і відчути себе рівним серед впливового лідера західного світу, щоб таким чином вчергове показати всім, що світовий порядок заснований насправді не на домовлених законах, а на демонстрації сили. Чого чекати від зустрічі в Алясці – оцінки експертівБілий дім офіційно знижує очікування, називаючи зустріч "вправою на вислуховування" позиції Кремля, хоча раніше наголошували, що припинення вогню як ніколи близько, пише The Washington Post. Власне, Дональд Трамп сказав журналістам, що йому буде достатньо "перших двох хвилин" розмови віч-на-віч із Путіним, щоб зрозуміти, чи готовий той завершити війну. Для нього це центральна тема розмови, яку президент США хоче обговорити з російським диктатором. Відштовхуючись від якої, можуть постати інші – тристороння зустріч із Зеленським (за даними CBS, це може статися вже наступного тижня), обговорення територій, економічна співпраця після настання миру тощо. Зеленський, Путін, Трамп, фото: колаж Більшість провідних світових видань застерігають: Путін прагнутиме досягти паузи на своїх умовах, без реальної зміни цілей загарбницької війни. Власне, напередодні зустрічі російське МЗС повторило ультиматум Кремля: українські сили мають вийти з чотирьох областей, Україна має відмовитися від вступу в НАТО, Захід має скасувати санкції проти РФ та інші "хотілки" Путіна, щоб настав мир і відбулася капітуляція України. Тим самим спростувавши численні спекуляції на тему обміну територіями. Адже у ЗМІ також циркулює багато ідей про те, що росіяни нібито готові обміняти чи то захоплені Херсонщину та Запоріжжя на Донеччину (близько 30% зараз контролює Україна) та Луганщину (менше 1%), чи то лише захоплені кусочки Харківщини, Сумщини, Дніпровщини на ту ж Донеччину та Луганщину. Однак, як висловився президент України Володимир Зеленський, він не може і не буде цього зробити. "Ми не вийдемо з Донбасу. Ми не можемо зробити це. Донбас для росіян – це плацдарм для майбутнього нового наступу. Кілька років – і у Путіна буде відкритий шлях і на Запорізьку, і на Дніпропетровську області", – сказав Зеленський українським журналістам та підтвердив це після розмови з європейськими лідерами у середу, 13 серпня. Американські медіа у більшості розкритикували свого президента через проведення зустрічі з Путіним на Алясці. Тому Трамп навіть звинуватив ЗМІ у "фейках про зустріч із Путіним". Він іронічно написав, що "навіть якби отримав Москву й Ленінград, сказали б, що уклав погану угоду".Та, як висловилася політична оглядачка The New York Times Марія Гессен, Трамп, погодившись зустрітися на Алясці, насправді "робить Путіну найчудовіший подарунок". "Дональд Трамп хоче, щоб війна в Україні закінчилася. Володимир Зеленський хоче, щоб війна в Україні закінчилася. Багато інших президентів та прем'єр-міністрів хочуть, щоб війна закінчилася. Володимир Путін не є одним із таких президентів. Війна в Україні стала політичним, психологічним та економічним центром режиму Путіна", - наголошує вона. Як відзначає New York Post, російські чиновники заявили, що розглядають саміт на Алясці як "чудову можливість обговорити потенційні угоди зі США, включаючи відкриття повітряного простору Аляски для російських рейсів". А це ще одне підтвердження того, що Путін намагатиметься відвернути увагу Трампа вторинними справами, натомість закінчення війни знову перекладе на потім. місто Анкоридж, де відбудеться зустріч Трампа та Путіна, фото: вікіпедія До того ж не варто забувати, що російська армія вже довгий час має ініціативу на полі бою, а значний прорив української оборони біля Покровська (на Добропільському напрямку), що стався цього тижня, лише ще більше додав оптимізму для Кремля. Тому Bloomberg і наголошує, що Путін прямує на саміт із Трампом ,будучи "впевненим у своїй перемозі в Україні". "Путін і Трамп мають зустрітися, оскільки російська армія здобуває великі успіхи в літній кампанії. … Путін неодноразово відхиляв заклики до припинення вогню та, ймовірно, домагатиметься значних територіальних поступок в обмін на це", - пишуть у виданні. Хоча, як повідомляють інсайдери видання Axios, Трамп дійсно "злий на Путіна, йому це все набридло". Мовляв, хоч іноді риторика президента США "звучить проросійською", це тому, що він вважає, що це допоможе укласти угоду, яка може принести йому Нобелівську премію миру (в цьому його інтерес). У виданні стверджують, якщо ж дипломатія провалиться, Трамп продовжить продавати зброю країнам НАТО для потреб України і навіть готовий "обвалити економіку РФ". Тому ця зустріч не мала б стати катастрофою для інтересів України. Та знаючи непередбачуваність Трампа, важко бути впевненим на сто відсотків, що станеться і до чого домовляться у п’ятницю. Бо, як каже Ендрю Рот, оглядач The Guardian, Трамп наодинці з Путіним – це "рецепт катастрофи".  Читайте також: "Ми можемо стати зброярнею світу, але треба міняти систему", – ветеран та керівник громадської ради при міноборони про корупцію у воєнній сфері
Чому Трамп і Путін зустрічаються на Алясці: де тут символізм та які ризики для України. Пояснюємо
Главком on glavcom.ua
Перед зустріччю Трампа і Путіна на Алясці очікують масштабне стихійне лихо — Alaska Beacon
Адміністрація міста Джуно напередодні повені, яку очікують незабаром, просить мешканців добровільно евакуюватися з деяких районів долини Менденхолл
Перед зустріччю Трампа і Путіна на Алясці очікують масштабне стихійне лихо — Alaska Beacon
Gazeta.ua on gazeta.ua
Путіну не раді в США: на Алясці вийдуть на протест проти агресії Кремля
Напередодні зустрічі президента США Дональда Трампа з президентом РФ Владіміром Путіним, яка запланована на 15 серпня на Алясці, місцеві активісти анонсували акцію протесту. Як повідомляє "Європейська правда" з посиланням на неурядову організацію Stand Up Alaska, протест відбудеться 14 серпня. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: США закриють небо над Аляскою в день зустрічі Трампа з Путіним Його мета - висловити чітку незгоду з присутністю у штаті міжнародного воєнного злочинця. "За згоди губернатора президент запросив Владіміра Путіна. Ми тут, аби надіслати чіткий сигнал як Дональду Трампу, так і Путіну: Аляска рішуче виступає проти авторитаризму", - йдеться у заяві організаторів. Активісти також підкреслили, що штат підтримує Україну та засуджує агресивну політику Кремля. У адміністрації США поспіхом працюють над зустріччю президента Дональда Трампа із російським диктатором Володимиром Путіним, яка має відбутися цієї п'ятниці. Станом на понеділок місце проведення саміту ще не оголошено. Представники адміністрації лише прямують на Аляску, щоб визначити, де саме зустрінуться президенти Сполучених Штатів та Росії.
Путіну не раді в США: на Алясці вийдуть на протест проти агресії Кремля
Межа on mezha.net
Протест на підтримку України перед зустріччю США та Росії на Алясці
Як повідомляє Facebook-сторінка Stand Up Alaska За кілька днів до запланованої зустрічі лідерів США та Росії на Алясці готується акція протесту на підтримку України. Організатором виступає неурядова ініціатива Stand Up Alaska, яка закликає міські громади висловити позицію щодо міжнародної ситуації. За інформацією організаторів, мирна демонстрація відбудеться 14 серпня в Анкоріджі, найбільшому місті штату, підкреслюючи потребу […] The post Протест на підтримку України перед зустріччю США та Росії на Алясці first appeared on Межа. Новини України..
Протест на підтримку України перед зустріччю США та Росії на Алясці
Рубрика on rubryka.com
Стоїмо з Україною: на Алясці на тлі зустрічі путіна та Трампа організовують акцію протесту
В американському штаті Аляска низка громадських організацій скликають акцію протесту, яку планують провести перед зустріччю президента США Дональда Трампа та глави рф володимира путіна. Про це йдеться в заяві організації Stand UP Alaska, пише Рубрика. Повідомляють, що акцію планують провести в переддень зустрічі політиків, 14 серпня, у найбільшому місті штату – Анкоріджі. "Президент запросив володимира путіна. Ми […] The post Стоїмо з Україною: на Алясці на тлі зустрічі путіна та Трампа організовують акцію протесту appeared first on Рубрика.
Стоїмо з Україною: на Алясці на тлі зустрічі путіна та Трампа організовують акцію протесту
Еспресо on espreso.tv
"Аляска з Україною": в містах штату відбудуться протести проти візиту воєнного злочинця Путіна
Про це повідомили на facebook-сторінці організаторів акції, Stand Up Alaska."Приєднуйтесь до нас в Анкориджі, Аляска, щоб висловити протест проти присутності міжнародного воєнного злочинця", – йдеться в повідомленні."За схваленням губернатора президент запросив Володимира Путіна, і ми тут, щоб чітко заявити Дональду Трампу та Путіну: Аляска рішуче виступає проти авторитаризму", – додали організатори акції протесту.Захід на знак протесту проти зустрічі Путіна з Дональдом Трампом на Алясці проведуть також у столиці цього штату – місті Джуно. "Путін – розшукуваний воєнний злочинець, відповідальний за багато злочинів, зокрема в Україні, включаючи викрадення тисяч дітей. Джуно підтримує Україну, і ми засуджуємо візит Путіна на Аляску", – йдеться на сторінці Juneau for Democracy.фото: Juneau for Democracy Що відомо про заплановану зустріч Трампа з Путіним8 серпня Bloomberg і WSJ повідомляли, що американські та російські чиновники розглядають варіанти угоди, яка може завершити війну, але передбачає, що Росія збереже контроль над окупованими територіями України.Того самого дня президент США Дональд Трамп заявив, що мирна угода між Росією та Україною передбачатиме деякий обмін територіями.Згодом американський президент повідомив, що проведе зустріч з російським диктатором Володимиром Путіним у штаті Аляска в пʼятницю, 15 серпня.Перед зустріччю між Трампом і Путіним високопосадовці США, України та європейських країн мають провести переговори, щоб узгодити спільні позиції.ЗМІ також повідомляли, що Володимир Зеленський може доєднатися до зустрічі американського лідера з російським диктатором. Утім на брифінгу 11 серпня Трамп зауважив, що він зустрінеться з Путіним, а згодом, можливо, буде зустріч Путіна з Зеленським або усіх трьох. 
Еспресо on espreso.tv
Збій у радарній системі паралізував роботу аеропортів Великої Британії
Про це повідомляє Reuters. "Наші системи повністю функціонують, і повітряний трафік повертається до нормального режиму. Відправлення в усіх аеропортах відновлено. Ми працюємо з авіакомпаніями та аеропортами, аби безпечно ліквідувати накопичення рейсів. Просимо вибачення у всіх, хто постраждав через цю ситуацію ", - повідомила у соцмережі X компанія NATS, що відповідає за управління повітряним рухом у Британії.Речник NATS уточнив, що йшлося про проблему, пов’язану з радаром, яку вдалося усунути шляхом швидкого переходу на резервну систему. На період перемикання повітряний рух було обмежено з міркувань безпеки.Зокрема, від збою постраждав аеропорт Хітроу – найбільший у Великій Британії та найзавантаженіший у Європі.Представник Хітроу також підтвердив, що польоти відновлено після технічного збою. Пасажирам порадили перевіряти статус рейсів у своїх авіакомпаній перед поїздкою.Про відновлення операцій повідомили також аеропорти Гатвік і Единбурга. Збої зафіксували і в аеропорту Лондон-Сіті. Компанія Ryanair заявила, що перебої тривали понад чотири години й призвели до затримок і численних перенаправлень, через що постраждали тисячі пасажирів. Ірландський лоукостер назвав інцидент "абсолютно неприйнятним" і закликав до відставки генерального директора NATS Мартіна Ролфа."Очевидно, що збої в NATS у серпні 2023 року не стали уроком, і пасажири й надалі страждають через некомпетентність Мартіна Ролфа", - заявив операційний директор Ryanair Ніл Макмагон.У серпні 2023 року польоти по всій Британії також було порушено через збій у системі автоматичної обробки планів польотів. Після того випадку британський авіаційний регулятор вимагав від NATS переглянути плани дій у надзвичайних ситуаціях. Тоді, за оцінками авіакомпаній, втрати на компенсації й повернення коштів перевищили 100 мільйонів фунтів стерлінгів (близько $133 млн).Американська авіакомпанія Alaska Airlines зупиняла свої рейси 20 липня через збій в IT-системі. Це сталося вдруге за останній рік.
Збій у радарній системі паралізував роботу аеропортів Великої Британії
Апостроф on apostrophe.ua
Американська авіакомпанія тимчасово зупиняла всі рейси через збій в ІТ-системі
Американський перевізник Alaska Airlines відновила роботу після короткочасного призупинення всіх своїх рейсів приблизно на три години через збій в ІТ-системі.
Американська авіакомпанія тимчасово зупиняла всі рейси через збій в ІТ-системі
Еспресо on espreso.tv
У США зупиняли рейси на 3 години через збій в IT-системі авіакомпанії
Про це пише Reuters.Зазначено, що авіакомпанія зупинила рейси з 20:00 до 23:00 за місцевим часом. Водночас Alaska Airlines не розповіли про причини ІТ-збою.Раніше, у квітні 2024 року, компанія також зупиняла польоти через помилку в системі, що обчислює вагу й баланс літаків. Водночас у червні дочірня компанія Hawaiian Airlines заявляла про хакерську атаку на її IT-систему. Протягом вихідних 5-6 липня у російських аеропортах "Шереметьєво", "Пулково" та "Стригино" були скасовані відправлення та прийом рейсів. Такий транспортний колапс оцінюють у 20 млрд рублів збитків, коли диктатор Володимир Путін на тлі ситуації звільнив міністра транспорту.
У США зупиняли рейси на 3 години через збій в IT-системі авіакомпанії
Українська правда on epravda.com.ua
Масовий збій ІТ-системи спричинив призупинення авіарейсів у США
Alaska Airlines тимчасово зупинила всі рейси через збій в ІТ-системі. Це вже другий інцидент такого масштабу за останній рік для американської авіакомпанії.
Фокус on focus.ua
Пілот, який намагався відключити двигуни, розповів про "найважливіші 3 секунди" в житті
Колишній пілот авіакомпанії Alaska Airlines Джозеф Емерсон, обвинувачений у спробі відключити двигуни пасажирського літака під час польоту, уперше публічно розповів про те, що сталося тієї фатальної ночі жовтня 2023 року.
Пілот, який намагався відключити двигуни, розповів про
Еспресо on espreso.tv
Фільм "Куба і Аляска" про українських парамедикинь отримав дві нагороди на Брюссельському кінофестивалі
Про це повідомили на сайті Брюссельського міжнародного кінофестивалю.У Бельгії 28 червня завершився 8-й Брюссельський міжнародний кінофестиваль (BRIFF). Документальна стрічка Єгора Трояновського "Куба і Аляска" (Cuba & Alaska), створена в копродукції України, Франції та Бельгії, була представлена в програмі "Тиждень режисерів".Фільм отримав дві нагороди: приз журі (JURY PRIZE) та приз міжнародної аудиторії (PUBLIC PRIZE).Як переможець JURY PRIZE режисер Єгор Трояновський отримав 1500 євро від CinéFemme. PUBLIC PRIZE приніс 1500 євро від департаменту культури міста Брюссель для дистриб'юторської компанії та 2000 євро від La Libre Belgique для придбання реклами ЗМІ в рамках просування фільму.Документальний фільм розповідає про найкращих подруг Олександру Лисицьку та Юлію Сідорову з позивними Куба і Аляска. Як йдеться в синопсисі, "дотепні медикині на передовій України проживають ту саму історію бою, що й усі солдати: чимдалі відстоюючи Україну, вони поступово втрачають зв'язки з друзями, родиною та своїм попереднім життям. Коли війна так глибоко вкорінилася в них, чи зможуть вони колись повернутися до минулого життя?".8-й Брюссельський міжнародний кінофестиваль (BRIFF) проходив з 20 по 28 червня. Фільми були представлені в трьох конкурсах — міжнародному, національному та "Тиждень режисерів".В український прокат фільм вийде 14 серпня. 
Фільм
Еспресо on espreso.tv
Які шанси створює для України криза Boeing. Аналітика Консорціуму оборонної інформації
 Матеріал підготовлено у співпраці з Консорціумом оборонної інформації (CDI), проєктом, який об’єднав українські аналітичні та дослідницькі організації, та спрямований на посилення інформаційної підтримки й аналітичного забезпечення у сфері національної безпеки, оборони й геополітики.Криза Boeing сьогодні вже розглядається не лише як корпоративна проблема, а як національний виклик, що зачіпає економіку, репутацію, оборону та глобальні позиції США. Те, що почалося з виробничих дефектів флагманського літака 737 MAX, протягом кількох років переросло в багатовимірну стратегічну проблему. На початку 2025 року криза загострилася, коли Китай, який тривалий час розглядався як найважливіший ринок зростання для Boeing, наказав своїм авіакомпаніям припинити приймання всіх літаків та зупинити імпорт американських авіаційних деталей. Також Boeing стикається зі зростаючим внутрішнім тиском. З 2018 року компанія накопичила $51 мільярд операційних збитків, не змогла доставити понад 50 готових літаків і пережила серйозну кризу управління. Boeing 737 MAX, фото: gettyimages Анатомія кризиПоточна криза компанії Boeing має коріння у десятилітті накопичених прорахунків. Приземлення парку літаків 737 MAX у 2019 році після двох смертельних катастроф виявило глибокі проблеми в системі інженерного контролю компанії та у взаємодії з регуляторними органами. Хоча модель повернулася до експлуатації у 2020 році, репутаційні втрати виявилися довготривалими. У період з 2018 по 2024 рік Boeing втратив $35,7 мільярда чистого прибутку і лише у 2023 році "спалив" $14,3 мільярда готівкових коштів. У січні 2024 року інцидент із розгерметизацією фюзеляжу літака Alaska Airlines 737-9 MAX у повітрі знову викликав суспільну тривогу та посилену увагу з боку регуляторів, що змусило FAA безпосередньо втрутитися у виробничі процеси Boeing.Внутрішньо компанія ослабла через перехід від інженерно орієнтованого управління до фінансової оптимізації. Злиття з McDonnell Douglas у 1997 році принесло в керівництво Boeing культуру жорсткої економії, що зрештою призвело до ослаблення протоколів безпеки та падіння морального стану працівників. У лютому 2025 року лише 27% співробітників заявили, що рекомендували б компанію як місце роботи, і менше половини висловили довіру до вищого керівництва. Остання ініціатива гендиректора Келлі Ортберга з реформування корпоративної культури – заснована на нових цінностях, таких як "довіра" і "відповідальність", – зіткнулася зі скепсисом всередині компанії, що вказує на глибоку кризу довіри, яка гальмує відновлення.Порушення норм безпеки, включно з інцидентом із дверною панеллю на літаку Alaska Airlines у січні 2024 року, ще більше підірвали довіру.фото: gettyimages На зовнішньому рівні Boeing став побічною жертвою відновленої торговельної війни Дональда Трампа. Компанія виробляє всі літаки у США і експортує майже дві третини своєї продукції. Boeing прогнозував, що Китай становитиме 20% світового попиту на літаки до 2043 року – загалом 8 830 нових літаків. Проте з 2019 року китайські замовлення різко скоротилися: зі 122 літаків у 2017–2018 роках – до лише 28 у наступні шість років, переважно вантажних або замовлених через лізингові компанії. Від 2021 року Boeing не отримав жодного прямого замовлення на пасажирські літаки від китайських авіакомпаній. Тим часом його європейський конкурент Airbus уже має довгострокові контракти на постачання 850 літаків до 2035 року.Це зробило Boeing особливо вразливим до відповідних тарифних обмежень. Рішення Китаю припинити всі поставки Boeing у квітні 2025 року торкнулося десятків літаків, включно з моделями 737 MAX 8 і 787, які очікували на доставку до China Southern, Air China та Xiamen Airlines. Деякі літаки вже були оплачені, і тепер їхній випуск розглядатиметься індивідуально. На тлі цих новин акції Boeing подешевшали більш ніж на 2%, додавши до падіння на 10% з початку року.Проте завдяки своїй політичній вазі в США Boeing не є беззахисним у цій ситуації. C919 від COMAC – китайський аналог 737 MAX – залишається глибоко залежним від американських технологій. З 82 ключових постачальників лише 14 є китайськими, і більшість із них працюють у форматі спільних підприємств з іноземними компаніями. C919 оснащується двигунами LEAP, створеними консорціумом GE-Safran, і авіонікою від Honeywell і RTX. Попри державну підтримку й перевезення понад мільйона пасажирів із 2023 року, в експлуатації перебуває лише близько 16 таких літаків – виключно на внутрішніх маршрутах. Без сертифікації FAA та диверсифікованих ланцюгів постачання COMAC поки що не може заповнити порожнечу після Boeing і серйозно конкурувати з Airbus на міжнародних ринках. Якщо уряд США обмежить експорт авіаційних компонентів, програма C919 може зупинитися.Наразі Airbus виглядає головним бенефіціаром витіснення Boeing з Китаю, але США, як бачимо, зберігають значний вплив на ситуацію. Ставка на оборону як основна антикризова стратегія корпораціїBoeing є найбільшим експортером США та опорою західної аерокосмічної промисловості. Його занепад означав би стратегічну поразку. Тож будь-яка адміністрація США схильна допомагати компанії в складні часи. Зокрема, зіткнувшись із труднощами в цивільній авіації, Boeing розраховує на військові контракти як на шлях до відновлення. У березні 2025 року Boeing було обрано для розробки винищувача F-47 для Повітряних сил США в рамках програми Next Generation Air Dominance (NGAD), яка має визначити перевагу США в повітрі до 2040-х років. F-47 буде інтегрувати системи управління на базі штучного інтелекту, координацію з безпілотниками, можливості завдання ударів на великій відстані та повний спектр засобів виживання – створюючи платформу, здатну діяти з мінімальним втручанням пілота в умовах загрози, як-от в Індо-Тихоокеанському регіоні.Паралельно Boeing залишається одним із двох фіналістів – разом із Northrop Grumman – у тендері на створення шостого покоління палубного винищувача для ВМС США, F/A-XX. Ця платформа має замінити F/A-18E/F Super Hornet і, як очікується, працюватиме у зв’язці з безпілотними системами, такими як MQ-25 Stingray і Collaborative Combat Aircraft (CCA). Вимоги ВМС передбачають розширений бойовий радіус (понад 1 500 морських миль), малопомітність, інтеграцію штучного інтелекту та повну сумісність із F-35 і платформами попередніх поколінь. Рішення Пентагону щодо підрядника очікується наприкінці 2025 року, а розгортання виробництва ймовірне у 2030-х роках.Проєкти F-47 і F/A-XX закріплюють орієнтацію Boeing на геостратегічні пріоритети США – стримування Китаю в Індо-Тихоокеанському регіоні та забезпечення домінування авіації ВМС на великих відстанях. Цілком можливо, що саме це стало однією з причин тиску Китаю на цивільний бізнес компанії Boeing.Проте успіх Boeing у новому поколінні бойової авіації не гарантований. Компанія одночасно стикається із затримками в інших оборонних проєктах, включаючи літак-заправник KC-46 Pegasus та навчально-тренувальний літак T-7A Red Hawk. Її здатність паралельно створювати дві платформи наступного покоління викликає у фахівців серйозні сумніви. Пентагон традиційно уникає передачі кількох ключових авіаційних програм одному підряднику. Проте навіть тільки з F-47 Boeing посилює свої позиції як інструмент проєкції американської військової потужності.завод Boeing, фото: gettyimages Як діє Росія та що може протиставити їй у співпраці з Boeing УкраїнаРосія за цих обставин намагається зіграти у свою гру. Зокрема, РФ прагне посилити тиск на Європу, пропонуючи купити літаки Boeing за рахунок заморожених у Європі російських активів. Ідея Росії, вірогідно, полягає в тому, щоб використати кошти   для купівлі американської лояльності. Розрахунок робиться на те, що Boeing має понад 55 готових літаків на складах в очікуванні поставки – багато з яких були призначені для Китаю, – і на те, що повне припинення китайських поставок може зменшити грошовий потік Boeing у 2025 році на $1,2 мільярда.Пропозиція Росії купити літаки Boeing за рахунок заморожених активів у Європі, зрозуміло,  має серйозні політичні, економічні та геополітичні ризики, особливо для США і України Для США це насамперед означатиме безумовне порушення санкційної політики, оскільки розмороження активів навіть з метою купівлі цивільної продукції створює прецедент, коли Росія може обійти санкції. Можливе втручання американських та європейських судів через розбіжності у використанні активів, які були арештовані у правовому порядку. І, безумовно, це завдасть нового потужного удару по репутації Boeing, адже продаж літаків країні-агресору - це репутаційний скандал у США та Європі.Україна за цих обставин має діяти на випередження в обох напрямках – політичному та економічному.  Наполягаючи на тому, що продаж літаків Boeing Росії за рахунок заморожених активів — це м’яка форма капітуляції санкційної політики Заходу, маємо ствердити  неприйнятність подібної угоди.Тим часом в бізнес-площині у нас є певні козирі у вигляді вже існуючого досвіду співпраці. У період з 1995 по 2014 рік Boeing співпрацював із Конструкторським бюро "Південне" та виробничим об’єднанням "Південмаш" у межах проєкту Sea Launch – багатонаціональної ініціативи зі запуску комерційних супутників із плавучої платформи поблизу екватора. Boeing володів 40% акцій і відповідав за загальне управління місіями, тоді як українські партнери постачали перший і другий ступені ракети Zenit-3SL. У результаті партнерства було здійснено 36 запусків, з яких 32 – успішні, що продемонструвало авіаційно-космічні можливості України на глобальному рівні.Тож сьогодні, коли Boeing перебуває під тиском щодо пошуку нових експортних напрямів і має доводити свою цінність для стратегії США, Україна отримує новий шанс. Контракт Boeing на F-15EX з Індонезією, який передбачає до 85% локалізованого виробництва, демонструє готовність компанії до індустріальної кооперації.Boeing F-15EX, фото: gettyimages Підписання угоди між США та Україною про співпрацю в галузі корисних копалин також може позитивно вплинути на перспективи співпраці України з компанією Boeing, хоч ця взаємодія і не є прямою. Україна має, безумовно, стратегічний потенціал як майбутній постачальник критичних матеріалів для Boeing, особливо титану, який залишається незамінним як для цивільних літаків, так і для бойових платформ нового покоління, таких як F-47 та F/A-XX. Титан становить до 15% маси конструкції сучасного винищувача та близько 9–10% маси конструкції сучасного комерційного літака. Після повномасштабного вторгнення Росії Boeing розірвав зв’язки зі своїм ключовим постачальником – компанією VSMPO-Avisma, що створило дефіцит, який Україна має потенціал компенсувати. Українська влада, вживши заходів щодо активів, пов'язаних з російськими компаніями, у січні 2023 року арештувала активи російської "дочки" VSMPO-Avisma - VSMPO Titan Ukraine на користь держави. Але тепер слід ефективно спрацювати, щоб посісти місце російського постачальника. Завдяки цьому є шанс зробити Boeing реальним лобістом прагматичного партнерства між США й Україною у сфері безпеки та виробництва критичних матеріалів.
Які шанси створює для України криза Boeing. Аналітика Консорціуму оборонної інформації
New Voice on nv.ua
Стюардеса пройшла випробувальний на роботу і відсвяткувала це, станцювавши тверк у літаку — її звільнили, — відео
Американка пройшла випробувальний термін в авіакомпанії Alaska Airlines і відсвяткувала це, станцювавши тверк у літаку, через що її звільнили.
Стюардеса пройшла випробувальний на роботу і відсвяткувала це, станцювавши тверк у літаку — її звільнили, — відео
Last comments

What is wrong with this post?

Captcha code

By clicking the "Register" button, you agree with the Public Offer and our Vision of the Rules